11.6 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Europa aprova la denominació en castellà i valencià ‘Chufa de Valencia/Xufa de València’

El Diari Oficial de la Unió Europea ha publicat la modificació del plec de condicions relativa a la denominació ‘Xufa de València’ (DOP) per a incloure també el nom en valencià, ‘Xufa de València‘.

 

En una disposició signada pel comissari europeu d’Agricultura, Janusz Wojciechowski, en nom de la presidenta, s’explica que la Comissió Europea ha examinat la sol·licitud d’Espanya de cara a l’aprovació d’una modificació del plec de condicions de la denominació d’origen protegida ‘Xufa de València’ perquè passe a ser ‘Chufa de València/Xufa de València’.

 

“En tractar-se d’una modificació que no es considera de menor importància”, i de conformitat amb l’apartat 2, article 53, del Reglament (UE) núm. 1151/2012, la Comissió ha publicat la sol·licitud de modificació en el Diari Oficial de la Unió Europea.

 

A més, com no s’ha notificat a la Comissió cap declaració d’oposició de conformitat, procedeix aprovar la modificació del plec de condicions. Aquest reglament entrarà en vigor al cap de vint dies de la seua publicació en el Diari Oficial de la Unió Europea i és obligatori en tots els seus elements i directament aplicable en cada Estat membre.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.