Europa aprova la denominació en castellà i valencià ‘Chufa de Valencia/Xufa de València’

El Diari Oficial de la Unió Europea ha publicat la modificació del plec de condicions relativa a la denominació ‘Xufa de València’ (DOP) per a incloure també el nom en valencià, ‘Xufa de València‘.

 

En una disposició signada pel comissari europeu d’Agricultura, Janusz Wojciechowski, en nom de la presidenta, s’explica que la Comissió Europea ha examinat la sol·licitud d’Espanya de cara a l’aprovació d’una modificació del plec de condicions de la denominació d’origen protegida ‘Xufa de València’ perquè passe a ser ‘Chufa de València/Xufa de València’.

 

«En tractar-se d’una modificació que no es considera de menor importància», i de conformitat amb l’apartat 2, article 53, del Reglament (UE) núm. 1151/2012, la Comissió ha publicat la sol·licitud de modificació en el Diari Oficial de la Unió Europea.

 

A més, com no s’ha notificat a la Comissió cap declaració d’oposició de conformitat, procedeix aprovar la modificació del plec de condicions. Aquest reglament entrarà en vigor al cap de vint dies de la seua publicació en el Diari Oficial de la Unió Europea i és obligatori en tots els seus elements i directament aplicable en cada Estat membre.

Últimes notícies

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.