Els experts identifiquen un nou símptoma del coronavirus que afecta els hòmens

 

A mesura que van passant els mesos de pandèmia, els metges que estan en primera línia lluitant contra el virus van detectant nous símptomes i conseqüències que causa del Covid-19. Encara que des de l’inici es va tractar la malaltia principalment com una síndrome respiratòria, amb el pas el temps ha demostrat que pot tindre altres símptomes en parts del cos com la llengua o fins i tot arribar a provocar la pèrdua de l’olfacte o el gust.

 

I la realitat és que els investigadors metges no deixen d’estudiar nous i diferents problemes físics provocats pel virus. Alguns d’ells són realment sorprenents. Encara que puga paréixer estrany, algunes publicacions han confirmat que s’estan analitzant casos de malalts de Covid que haurien patit ereccions involuntàries de fins a 4 hores, en principi, a conseqüència del virus.

 

Els dos pacients serien majors de 60 anys i haurien patit eixos episodis de priapisme (erecció sense estimulació sexual) estant ingressats a l’UCI. Un d’ells hauria mort dies després, mentres que l’altre hauria superat la malaltia. Eixos dos casos han estat analitzats en un article publicat a l”American Journal of Emergency Medicine’, a on se’n recullen els principals detalls. Per una banda, el primer dels afectats seria un home de 69 anys que s’hauria contagiat a la ciutat nord-americana de Miami l’estiu passat.

 

Com explicàvem, la seva evolució de la malaltia no va ser positiva i degut també als seus problemes d’obesitat, acabaria ingressant en estat greu a una Unitat de Cures Intensives de la ciutat de l’estat de Florida. Per tractar de conseguir una millora, sobretot dels seus greus problemes respiratoris, els metges el van sedar i el van col·locar cap per avall. Esta tècnica és usada per a conseguir que l’aire isca de manera més eficient pels pulmons.

 

L’home va estar durant 12 hores en esta posició. Va ser quan els sanitaris es van disposar a pegar-li volta quan es van donar compte que tenia una erecció. Al principi, se li va aplicar un paquet de gel per a intentar que baixara, però això no va fer efecte.

 

Finalment, després de tres hores d’erecció, es va decidir que era convenient extreure la sang del penis amb una agulla. El membre acabaria tornant a la seua condició normal i l’home no va tornar a patir cap episodi de priapisme, encara que este era el pacient que perdia la vida pocs dies després.

 

Un segon cas confirmat en França

La revista ‘Forbes’ confirma que el segon cas paregut també va tindre lloc l’estiu passat, encara que en esta ocasió a la ciutat francesa de Versalles. Este pacient era també un home de 62 anys que va emmalaltir de manera greu, havent de ser atès en una UCI.

 

A l’home també van sedar-lo i el van connectar a un respirador. Va ser durant un examen físic quan van detectar l’erecció. Durant 4 hores tampoc hi va haver manera que li baixaraaplicant-li gel, pel que també se li va haver de treure la sang amb una agulla, conseguint que el penis tornara a estar flàccid. Este pacient sí que conseguiria superar la malaltia dies després.

 

En els dos casos, els metges coincidixen a afirmar que van detectar coàguls en la sang d’eixos pacients. Els científics ja han explicat que este és un símptoma derivat del coronavirus i això podria haver provocat que la sang es traslladara al penis provocant l’erecció involuntària.

 

A pesar que tot apunta que este símptoma està clarament vinculat amb el coronavirus, els experts encara demanen prudència per considerar el priapisme com un símptoma definitiu de Covid. Criden la comunitat mèdica a estudiar altres possibles casos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre María Jesús Montero

Diana Morant afirma que el comentari de Jorge Azcón sobre el físic de Pilar Alegría i María Jesús Montero reflectix el masclisme encara present en el PP i el vincula amb el qüestionament de la violència de gènere.

Salven la vida a un operari després de patir una parada cardíaca en podar una palmera a València

Un operari de 41 anys va ser rescatat pels bombers a València després de quedar atrapat mentres podava una palmera, patir un esvaïment i entrar en parada cardíaca, que l'equip mèdic va aconseguir revertir abans del seu trasllat a l'hospital.

Morant titlla d’intolerable el veto a les dones en la confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig a les dones en la confraria de Sagunt i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la participació femenina.

Xoc entre tramvia i cotxe interromp les línies 4 i 6 a València i deixa cinc ferits

Un cotxe que se salta un semàfor en roig provoca un xoc amb un tramvia a València, interromp el servici en les línies 4 i 6 i deixa cinc ferits amb policontusiones.