Els experts identifiquen un nou símptoma del coronavirus que afecta els hòmens

 

A mesura que van passant els mesos de pandèmia, els metges que estan en primera línia lluitant contra el virus van detectant nous símptomes i conseqüències que causa del Covid-19. Encara que des de l’inici es va tractar la malaltia principalment com una síndrome respiratòria, amb el pas el temps ha demostrat que pot tindre altres símptomes en parts del cos com la llengua o fins i tot arribar a provocar la pèrdua de l’olfacte o el gust.

 

I la realitat és que els investigadors metges no deixen d’estudiar nous i diferents problemes físics provocats pel virus. Alguns d’ells són realment sorprenents. Encara que puga paréixer estrany, algunes publicacions han confirmat que s’estan analitzant casos de malalts de Covid que haurien patit ereccions involuntàries de fins a 4 hores, en principi, a conseqüència del virus.

 

Els dos pacients serien majors de 60 anys i haurien patit eixos episodis de priapisme (erecció sense estimulació sexual) estant ingressats a l’UCI. Un d’ells hauria mort dies després, mentres que l’altre hauria superat la malaltia. Eixos dos casos han estat analitzats en un article publicat a l”American Journal of Emergency Medicine’, a on se’n recullen els principals detalls. Per una banda, el primer dels afectats seria un home de 69 anys que s’hauria contagiat a la ciutat nord-americana de Miami l’estiu passat.

 

Com explicàvem, la seva evolució de la malaltia no va ser positiva i degut també als seus problemes d’obesitat, acabaria ingressant en estat greu a una Unitat de Cures Intensives de la ciutat de l’estat de Florida. Per tractar de conseguir una millora, sobretot dels seus greus problemes respiratoris, els metges el van sedar i el van col·locar cap per avall. Esta tècnica és usada per a conseguir que l’aire isca de manera més eficient pels pulmons.

 

L’home va estar durant 12 hores en esta posició. Va ser quan els sanitaris es van disposar a pegar-li volta quan es van donar compte que tenia una erecció. Al principi, se li va aplicar un paquet de gel per a intentar que baixara, però això no va fer efecte.

 

Finalment, després de tres hores d’erecció, es va decidir que era convenient extreure la sang del penis amb una agulla. El membre acabaria tornant a la seua condició normal i l’home no va tornar a patir cap episodi de priapisme, encara que este era el pacient que perdia la vida pocs dies després.

 

Un segon cas confirmat en França

La revista ‘Forbes’ confirma que el segon cas paregut també va tindre lloc l’estiu passat, encara que en esta ocasió a la ciutat francesa de Versalles. Este pacient era també un home de 62 anys que va emmalaltir de manera greu, havent de ser atès en una UCI.

 

A l’home també van sedar-lo i el van connectar a un respirador. Va ser durant un examen físic quan van detectar l’erecció. Durant 4 hores tampoc hi va haver manera que li baixaraaplicant-li gel, pel que també se li va haver de treure la sang amb una agulla, conseguint que el penis tornara a estar flàccid. Este pacient sí que conseguiria superar la malaltia dies després.

 

En els dos casos, els metges coincidixen a afirmar que van detectar coàguls en la sang d’eixos pacients. Els científics ja han explicat que este és un símptoma derivat del coronavirus i això podria haver provocat que la sang es traslladara al penis provocant l’erecció involuntària.

 

A pesar que tot apunta que este símptoma està clarament vinculat amb el coronavirus, els experts encara demanen prudència per considerar el priapisme com un símptoma definitiu de Covid. Criden la comunitat mèdica a estudiar altres possibles casos.

Últimes notícies

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.

Dissabte de cels buidats i ratxes molt fortes de vent a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte de temps estable i majorment buidat, amb descens de les mínimes i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló durant la primera mitat del dia.