13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Els experts identifiquen un nou símptoma del coronavirus que afecta els hòmens

 

A mesura que van passant els mesos de pandèmia, els metges que estan en primera línia lluitant contra el virus van detectant nous símptomes i conseqüències que causa del Covid-19. Encara que des de l’inici es va tractar la malaltia principalment com una síndrome respiratòria, amb el pas el temps ha demostrat que pot tindre altres símptomes en parts del cos com la llengua o fins i tot arribar a provocar la pèrdua de l’olfacte o el gust.

 

I la realitat és que els investigadors metges no deixen d’estudiar nous i diferents problemes físics provocats pel virus. Alguns d’ells són realment sorprenents. Encara que puga paréixer estrany, algunes publicacions han confirmat que s’estan analitzant casos de malalts de Covid que haurien patit ereccions involuntàries de fins a 4 hores, en principi, a conseqüència del virus.

 

Els dos pacients serien majors de 60 anys i haurien patit eixos episodis de priapisme (erecció sense estimulació sexual) estant ingressats a l’UCI. Un d’ells hauria mort dies després, mentres que l’altre hauria superat la malaltia. Eixos dos casos han estat analitzats en un article publicat a l”American Journal of Emergency Medicine’, a on se’n recullen els principals detalls. Per una banda, el primer dels afectats seria un home de 69 anys que s’hauria contagiat a la ciutat nord-americana de Miami l’estiu passat.

 

Com explicàvem, la seva evolució de la malaltia no va ser positiva i degut també als seus problemes d’obesitat, acabaria ingressant en estat greu a una Unitat de Cures Intensives de la ciutat de l’estat de Florida. Per tractar de conseguir una millora, sobretot dels seus greus problemes respiratoris, els metges el van sedar i el van col·locar cap per avall. Esta tècnica és usada per a conseguir que l’aire isca de manera més eficient pels pulmons.

 

L’home va estar durant 12 hores en esta posició. Va ser quan els sanitaris es van disposar a pegar-li volta quan es van donar compte que tenia una erecció. Al principi, se li va aplicar un paquet de gel per a intentar que baixara, però això no va fer efecte.

 

Finalment, després de tres hores d’erecció, es va decidir que era convenient extreure la sang del penis amb una agulla. El membre acabaria tornant a la seua condició normal i l’home no va tornar a patir cap episodi de priapisme, encara que este era el pacient que perdia la vida pocs dies després.

 

Un segon cas confirmat en França

La revista ‘Forbes’ confirma que el segon cas paregut també va tindre lloc l’estiu passat, encara que en esta ocasió a la ciutat francesa de Versalles. Este pacient era també un home de 62 anys que va emmalaltir de manera greu, havent de ser atès en una UCI.

 

A l’home també van sedar-lo i el van connectar a un respirador. Va ser durant un examen físic quan van detectar l’erecció. Durant 4 hores tampoc hi va haver manera que li baixaraaplicant-li gel, pel que també se li va haver de treure la sang amb una agulla, conseguint que el penis tornara a estar flàccid. Este pacient sí que conseguiria superar la malaltia dies després.

 

En els dos casos, els metges coincidixen a afirmar que van detectar coàguls en la sang d’eixos pacients. Els científics ja han explicat que este és un símptoma derivat del coronavirus i això podria haver provocat que la sang es traslladara al penis provocant l’erecció involuntària.

 

A pesar que tot apunta que este símptoma està clarament vinculat amb el coronavirus, els experts encara demanen prudència per considerar el priapisme com un símptoma definitiu de Covid. Criden la comunitat mèdica a estudiar altres possibles casos.

Últimes notícies

La Fiscalia insistix davant el Suprem a mantindre a la presó a Ábalos per risc de fugida

Anticorrupció ha demanat al Suprem mantindre la presó provisional de José Luis Ábalos i Koldo García per risc de fugida davant la proximitat del juí. La Sala resoldrà la setmana vinent.

Etta es presenta al Bernabéu amb el mercat en ebullició i sense marcar des d’octubre

Etta Eyong arriba al Bernabéu amb el Llevant en plena ratxa sense gols des del 26 d'octubre i amb el seu futur agitat pel mercat. Després de la Copa Àfrica, podria tornar a l'onze.

Bussejadors de l’Armada neutralitzen un obús de la Guerra Civil en una platja de Dénia

Un equip especialitzat de l'Armada ha neutralitzat un obús de la Guerra Civil a la platja de Les Albaranas, a Dénia, mitjançant una detonació controlada. L'operació es va coordinar amb forces de seguretat i servicis d'emergència.

El president d’Aena titlla de ‘penós’ el model de l’aeroport de Castelló

El president d'Aena ha qualificat 'penós' el model de Castelló per la seua inversió a fons perdut i el gasto anual de 20 milions. Ha defés una pujada moderada de taxes per a finançar una inversió regulada 4,5 vegades major i ha advertit contra transferències autonòmiques i rebaixes arbitràries.

Sanitat indemnitza amb 155.762 euros la mort d’un pacient pel retard en el seu diagnòstic

Sanitat ha estimat parcialment una reclamació i ha pagat 155.762 euros a la família d'un pacient mort després de demorar-se el seu diagnòstic i tractament. La resolució reconeix retards injustificats i pèrdua d'oportunitat diagnòstica, que fixa en un 34%.

Renovació de 17 milions al campus de la Universitat d’Alacant abans del 50 aniversari

La Universitat d'Alacant destinarà 17 milions enguany a modernitzar el campus de Sant Vicent del Raspeig i preparar la commemoració de 2029. El pla inclou obres en facultats, estabilitat del professorat associat i nous servicis com la Casa dels Estudiants.

La Fiscalia demana al Suprem mantindre a la presó a Ábalos per risc de fugida

Anticorrupció ha sol·licitat al Suprem que Ábalos continue a la presó provisional per risc de fugida davant la proximitat del juí del cas Koldo. La decisió es coneixerà la setmana vinent.

La Comunitat Valenciana necessita 26.929 places residencials per a majors i és de les quals menys cobertura pública té

La Comunitat Valenciana concentra juntament amb Andalusia el major dèficit de places per a majors: 26.929 i 36.327, respectivament. El desajustament creix per l'estirada demogràfica i la lenta creació de recursos.