El festival de música de l’IVAM se celebra cada divendres de juliol

Una obra representada

L’IVAM celebra el festival durant els divendres de juliol | IVAM

 

El festival ‘Esplai IVAM. Escena experimental al museu’ presenta els concerts de Los Sara Fontán i Crudo Pimento i les ‘performances’ ‘Psycho’, d’Ángela Millano i Julián Pacomio, i ‘Kopfkino’, de Los Detectives, tots els divendres del mes de juliol a les 21.30 hores en el vestíbul del museu. L’entrada és gratuïta i és imprescindible la inscripció prèvia a través del departament d’activitats de l’IVAM.

 

El cicle experimental comença este divendres, 3 de juliol, amb el concert de Los Sara Fontán, el projecte musical de la violinista Sara Fontán, considerada com una de les artistes més creatives de l’escena de l’avantguarda barcelonina, i el bateria Edi Pou.

 

La catalana amplifica els efectes del violí i l’espenta cap a tonalitats més característiques de l’electrònica, el ‘noise’ o el ‘minimal’. Cada concert de Los Sara Fontán és nou perquè, tot i tindre melodies que es repetixen i moments climàtics recognoscibles, en la proposta hi ha un gran component d’improvisació que passa de la música clàssica al ‘rock’ experimental, l’electrònica o la dansa.

 

Tota la programació

El divendres 10 de juliol és el torn del concert de Crudo Pimento, format per l’artista, productor i lutier Raúl Frutos, conegut també com el Captain Beefheart de l’horta del Segura, juntament amb la fotògrafa i promotora musical Inma Gómez. Gràcies als instruments de fabricació casolana i afinacions impossibles, a demés de la proposta original i arriscada, sorprenen pel directe poderós i gens previsible.

 

La tercera jornada del festival tindrà lloc el 17 de juliol amb la ‘performance’ ‘Psycho’, d’Ángela Millano i Julián Pacomio. Es tracta d’una peça sobre dos seqüències cinematogràfiques pràcticament iguals: la pel·lícula ‘Psycho’, d’Alfred Hitchcock, i el ‘remake’ homònim de Gus Van Sant realitzat en 1998. Què apareix quan es veuen simultàniament dos coses diferents entre si però pràcticament idèntiques?

 

L’últim divendres del mes de juliol, la ‘performance’ ‘Kopfkino’ de Los Detectives tancarà este cicle d’escena experimental en l’IVAM. ‘Kopfkino’ és una peça a cavall entre la cinematografia i la coreografia l’eix temàtic del que és l’anàlisi dels cossos femenins en el cine contemporani. Un treball fresc i rigorós en el que  el cos de les tres intèrprets és l’únic vehicle en un espai buit. Un ‘tour de force’ performatiu que ens remet constantment als cossos ficticis del cine que hem consumit en els últims cinquanta anys, i que els explota fins que el seu significat es transforma.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.