El festival de música de l’IVAM se celebra cada divendres de juliol

Una obra representada

L’IVAM celebra el festival durant els divendres de juliol | IVAM

 

El festival ‘Esplai IVAM. Escena experimental al museu’ presenta els concerts de Los Sara Fontán i Crudo Pimento i les ‘performances’ ‘Psycho’, d’Ángela Millano i Julián Pacomio, i ‘Kopfkino’, de Los Detectives, tots els divendres del mes de juliol a les 21.30 hores en el vestíbul del museu. L’entrada és gratuïta i és imprescindible la inscripció prèvia a través del departament d’activitats de l’IVAM.

 

El cicle experimental comença este divendres, 3 de juliol, amb el concert de Los Sara Fontán, el projecte musical de la violinista Sara Fontán, considerada com una de les artistes més creatives de l’escena de l’avantguarda barcelonina, i el bateria Edi Pou.

 

La catalana amplifica els efectes del violí i l’espenta cap a tonalitats més característiques de l’electrònica, el ‘noise’ o el ‘minimal’. Cada concert de Los Sara Fontán és nou perquè, tot i tindre melodies que es repetixen i moments climàtics recognoscibles, en la proposta hi ha un gran component d’improvisació que passa de la música clàssica al ‘rock’ experimental, l’electrònica o la dansa.

 

Tota la programació

El divendres 10 de juliol és el torn del concert de Crudo Pimento, format per l’artista, productor i lutier Raúl Frutos, conegut també com el Captain Beefheart de l’horta del Segura, juntament amb la fotògrafa i promotora musical Inma Gómez. Gràcies als instruments de fabricació casolana i afinacions impossibles, a demés de la proposta original i arriscada, sorprenen pel directe poderós i gens previsible.

 

La tercera jornada del festival tindrà lloc el 17 de juliol amb la ‘performance’ ‘Psycho’, d’Ángela Millano i Julián Pacomio. Es tracta d’una peça sobre dos seqüències cinematogràfiques pràcticament iguals: la pel·lícula ‘Psycho’, d’Alfred Hitchcock, i el ‘remake’ homònim de Gus Van Sant realitzat en 1998. Què apareix quan es veuen simultàniament dos coses diferents entre si però pràcticament idèntiques?

 

L’últim divendres del mes de juliol, la ‘performance’ ‘Kopfkino’ de Los Detectives tancarà este cicle d’escena experimental en l’IVAM. ‘Kopfkino’ és una peça a cavall entre la cinematografia i la coreografia l’eix temàtic del que és l’anàlisi dels cossos femenins en el cine contemporani. Un treball fresc i rigorós en el que  el cos de les tres intèrprets és l’únic vehicle en un espai buit. Un ‘tour de force’ performatiu que ens remet constantment als cossos ficticis del cine que hem consumit en els últims cinquanta anys, i que els explota fins que el seu significat es transforma.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.