El festival de música de l’IVAM se celebra cada divendres de juliol

Una obra representada

L’IVAM celebra el festival durant els divendres de juliol | IVAM

 

El festival ‘Esplai IVAM. Escena experimental al museu’ presenta els concerts de Los Sara Fontán i Crudo Pimento i les ‘performances’ ‘Psycho’, d’Ángela Millano i Julián Pacomio, i ‘Kopfkino’, de Los Detectives, tots els divendres del mes de juliol a les 21.30 hores en el vestíbul del museu. L’entrada és gratuïta i és imprescindible la inscripció prèvia a través del departament d’activitats de l’IVAM.

 

El cicle experimental comença este divendres, 3 de juliol, amb el concert de Los Sara Fontán, el projecte musical de la violinista Sara Fontán, considerada com una de les artistes més creatives de l’escena de l’avantguarda barcelonina, i el bateria Edi Pou.

 

La catalana amplifica els efectes del violí i l’espenta cap a tonalitats més característiques de l’electrònica, el ‘noise’ o el ‘minimal’. Cada concert de Los Sara Fontán és nou perquè, tot i tindre melodies que es repetixen i moments climàtics recognoscibles, en la proposta hi ha un gran component d’improvisació que passa de la música clàssica al ‘rock’ experimental, l’electrònica o la dansa.

 

Tota la programació

El divendres 10 de juliol és el torn del concert de Crudo Pimento, format per l’artista, productor i lutier Raúl Frutos, conegut també com el Captain Beefheart de l’horta del Segura, juntament amb la fotògrafa i promotora musical Inma Gómez. Gràcies als instruments de fabricació casolana i afinacions impossibles, a demés de la proposta original i arriscada, sorprenen pel directe poderós i gens previsible.

 

La tercera jornada del festival tindrà lloc el 17 de juliol amb la ‘performance’ ‘Psycho’, d’Ángela Millano i Julián Pacomio. Es tracta d’una peça sobre dos seqüències cinematogràfiques pràcticament iguals: la pel·lícula ‘Psycho’, d’Alfred Hitchcock, i el ‘remake’ homònim de Gus Van Sant realitzat en 1998. Què apareix quan es veuen simultàniament dos coses diferents entre si però pràcticament idèntiques?

 

L’últim divendres del mes de juliol, la ‘performance’ ‘Kopfkino’ de Los Detectives tancarà este cicle d’escena experimental en l’IVAM. ‘Kopfkino’ és una peça a cavall entre la cinematografia i la coreografia l’eix temàtic del que és l’anàlisi dels cossos femenins en el cine contemporani. Un treball fresc i rigorós en el que  el cos de les tres intèrprets és l’únic vehicle en un espai buit. Un ‘tour de force’ performatiu que ens remet constantment als cossos ficticis del cine que hem consumit en els últims cinquanta anys, i que els explota fins que el seu significat es transforma.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.