El festival de música de l’IVAM se celebra cada divendres de juliol

Una obra representada

L’IVAM celebra el festival durant els divendres de juliol | IVAM

 

El festival ‘Esplai IVAM. Escena experimental al museu’ presenta els concerts de Los Sara Fontán i Crudo Pimento i les ‘performances’ ‘Psycho’, d’Ángela Millano i Julián Pacomio, i ‘Kopfkino’, de Los Detectives, tots els divendres del mes de juliol a les 21.30 hores en el vestíbul del museu. L’entrada és gratuïta i és imprescindible la inscripció prèvia a través del departament d’activitats de l’IVAM.

 

El cicle experimental comença este divendres, 3 de juliol, amb el concert de Los Sara Fontán, el projecte musical de la violinista Sara Fontán, considerada com una de les artistes més creatives de l’escena de l’avantguarda barcelonina, i el bateria Edi Pou.

 

La catalana amplifica els efectes del violí i l’espenta cap a tonalitats més característiques de l’electrònica, el ‘noise’ o el ‘minimal’. Cada concert de Los Sara Fontán és nou perquè, tot i tindre melodies que es repetixen i moments climàtics recognoscibles, en la proposta hi ha un gran component d’improvisació que passa de la música clàssica al ‘rock’ experimental, l’electrònica o la dansa.

 

Tota la programació

El divendres 10 de juliol és el torn del concert de Crudo Pimento, format per l’artista, productor i lutier Raúl Frutos, conegut també com el Captain Beefheart de l’horta del Segura, juntament amb la fotògrafa i promotora musical Inma Gómez. Gràcies als instruments de fabricació casolana i afinacions impossibles, a demés de la proposta original i arriscada, sorprenen pel directe poderós i gens previsible.

 

La tercera jornada del festival tindrà lloc el 17 de juliol amb la ‘performance’ ‘Psycho’, d’Ángela Millano i Julián Pacomio. Es tracta d’una peça sobre dos seqüències cinematogràfiques pràcticament iguals: la pel·lícula ‘Psycho’, d’Alfred Hitchcock, i el ‘remake’ homònim de Gus Van Sant realitzat en 1998. Què apareix quan es veuen simultàniament dos coses diferents entre si però pràcticament idèntiques?

 

L’últim divendres del mes de juliol, la ‘performance’ ‘Kopfkino’ de Los Detectives tancarà este cicle d’escena experimental en l’IVAM. ‘Kopfkino’ és una peça a cavall entre la cinematografia i la coreografia l’eix temàtic del que és l’anàlisi dels cossos femenins en el cine contemporani. Un treball fresc i rigorós en el que  el cos de les tres intèrprets és l’únic vehicle en un espai buit. Un ‘tour de force’ performatiu que ens remet constantment als cossos ficticis del cine que hem consumit en els últims cinquanta anys, i que els explota fins que el seu significat es transforma.

Últimes notícies

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.