13.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

El festival de música de l’IVAM se celebra cada divendres de juliol

Una obra representada

L’IVAM celebra el festival durant els divendres de juliol | IVAM

 

El festival ‘Esplai IVAM. Escena experimental al museu’ presenta els concerts de Los Sara Fontán i Crudo Pimento i les ‘performances’ ‘Psycho’, d’Ángela Millano i Julián Pacomio, i ‘Kopfkino’, de Los Detectives, tots els divendres del mes de juliol a les 21.30 hores en el vestíbul del museu. L’entrada és gratuïta i és imprescindible la inscripció prèvia a través del departament d’activitats de l’IVAM.

 

El cicle experimental comença este divendres, 3 de juliol, amb el concert de Los Sara Fontán, el projecte musical de la violinista Sara Fontán, considerada com una de les artistes més creatives de l’escena de l’avantguarda barcelonina, i el bateria Edi Pou.

 

La catalana amplifica els efectes del violí i l’espenta cap a tonalitats més característiques de l’electrònica, el ‘noise’ o el ‘minimal’. Cada concert de Los Sara Fontán és nou perquè, tot i tindre melodies que es repetixen i moments climàtics recognoscibles, en la proposta hi ha un gran component d’improvisació que passa de la música clàssica al ‘rock’ experimental, l’electrònica o la dansa.

 

Tota la programació

El divendres 10 de juliol és el torn del concert de Crudo Pimento, format per l’artista, productor i lutier Raúl Frutos, conegut també com el Captain Beefheart de l’horta del Segura, juntament amb la fotògrafa i promotora musical Inma Gómez. Gràcies als instruments de fabricació casolana i afinacions impossibles, a demés de la proposta original i arriscada, sorprenen pel directe poderós i gens previsible.

 

La tercera jornada del festival tindrà lloc el 17 de juliol amb la ‘performance’ ‘Psycho’, d’Ángela Millano i Julián Pacomio. Es tracta d’una peça sobre dos seqüències cinematogràfiques pràcticament iguals: la pel·lícula ‘Psycho’, d’Alfred Hitchcock, i el ‘remake’ homònim de Gus Van Sant realitzat en 1998. Què apareix quan es veuen simultàniament dos coses diferents entre si però pràcticament idèntiques?

 

L’últim divendres del mes de juliol, la ‘performance’ ‘Kopfkino’ de Los Detectives tancarà este cicle d’escena experimental en l’IVAM. ‘Kopfkino’ és una peça a cavall entre la cinematografia i la coreografia l’eix temàtic del que és l’anàlisi dels cossos femenins en el cine contemporani. Un treball fresc i rigorós en el que  el cos de les tres intèrprets és l’únic vehicle en un espai buit. Un ‘tour de force’ performatiu que ens remet constantment als cossos ficticis del cine que hem consumit en els últims cinquanta anys, i que els explota fins que el seu significat es transforma.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.