El fiscal cap de Castelló, José Luis Cuesta, renuncia al càrrec per botar-se el pla de vacunació del Covid-19

 

Un cas més de vacunació irregular, esta volta en l’àmbit judicial. El fiscal cap de Castelló, José Luis Cuesta, ha renunciat al seu càrrec després de botar-se el pla de vacunació i haver rebut el passat 11 de gener la primera injecció contra el coronavirus en un centre de salut amb dosis sobrants de la vacuna.

 

Segons un comunicat de la Fiscalia General de l’Estat, la fiscal General de l’Estat, Dolores Delgado, ha acceptat la dimissió de Cuesta després de constatar-se que ha incomplit el que es disposa en l’estratègia de vacunació contra el Covid-19 en Espanya.

A demés, esta setmana es va conèixer que els jutges d’Instrucció de Castelló van elevar una queixa al Consell General del Poder Judicial (CGPJ) per presumptes ingerències comeses el passat estiu presumptament pel fiscal cap de l’Audiència Provincial de Castelló, José Luis Cuesta.

 

Existència de fets gravíssims

Així es recull en l’acta, que és pública, de la sessió de la Comissió de la Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana de data d’1 de juliol de 2020.

 

En ella es posa de manifest l’existència de fets gravíssims que els jutges assenyalen que s’haurien produït per José Luis Cuesta i que suposen ingerències que els suposen preocupació, i que van ser traslladats a la fiscal Superior de la Comunitat Valenciana i al Consell General del Poder Judicial (CGPJ).

 

Amb data de 23 de juliol de 2020, el CGPJ va prendre coneixement de l’assumpte i va ordenar que s’emeta un informe sobre la qüestió, segons consta en l’acta sobre els acords adoptats per la comissió permanent del de l’òrgan de govern dels jutges.

Últimes notícies

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.