27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

El fiscal cap de Castelló, José Luis Cuesta, renuncia al càrrec per botar-se el pla de vacunació del Covid-19

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Un cas més de vacunació irregular, esta volta en l’àmbit judicial. El fiscal cap de Castelló, José Luis Cuesta, ha renunciat al seu càrrec després de botar-se el pla de vacunació i haver rebut el passat 11 de gener la primera injecció contra el coronavirus en un centre de salut amb dosis sobrants de la vacuna.

 

Segons un comunicat de la Fiscalia General de l’Estat, la fiscal General de l’Estat, Dolores Delgado, ha acceptat la dimissió de Cuesta després de constatar-se que ha incomplit el que es disposa en l’estratègia de vacunació contra el Covid-19 en Espanya.

A demés, esta setmana es va conèixer que els jutges d’Instrucció de Castelló van elevar una queixa al Consell General del Poder Judicial (CGPJ) per presumptes ingerències comeses el passat estiu presumptament pel fiscal cap de l’Audiència Provincial de Castelló, José Luis Cuesta.

 

Existència de fets gravíssims

Així es recull en l’acta, que és pública, de la sessió de la Comissió de la Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana de data d’1 de juliol de 2020.

 

En ella es posa de manifest l’existència de fets gravíssims que els jutges assenyalen que s’haurien produït per José Luis Cuesta i que suposen ingerències que els suposen preocupació, i que van ser traslladats a la fiscal Superior de la Comunitat Valenciana i al Consell General del Poder Judicial (CGPJ).

 

Amb data de 23 de juliol de 2020, el CGPJ va prendre coneixement de l’assumpte i va ordenar que s’emeta un informe sobre la qüestió, segons consta en l’acta sobre els acords adoptats per la comissió permanent del de l’òrgan de govern dels jutges.

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.