17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

El fiscal cap de Castelló, José Luis Cuesta, renuncia al càrrec per botar-se el pla de vacunació del Covid-19

 

Un cas més de vacunació irregular, esta volta en l’àmbit judicial. El fiscal cap de Castelló, José Luis Cuesta, ha renunciat al seu càrrec després de botar-se el pla de vacunació i haver rebut el passat 11 de gener la primera injecció contra el coronavirus en un centre de salut amb dosis sobrants de la vacuna.

 

Segons un comunicat de la Fiscalia General de l’Estat, la fiscal General de l’Estat, Dolores Delgado, ha acceptat la dimissió de Cuesta després de constatar-se que ha incomplit el que es disposa en l’estratègia de vacunació contra el Covid-19 en Espanya.

A demés, esta setmana es va conèixer que els jutges d’Instrucció de Castelló van elevar una queixa al Consell General del Poder Judicial (CGPJ) per presumptes ingerències comeses el passat estiu presumptament pel fiscal cap de l’Audiència Provincial de Castelló, José Luis Cuesta.

 

Existència de fets gravíssims

Així es recull en l’acta, que és pública, de la sessió de la Comissió de la Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana de data d’1 de juliol de 2020.

 

En ella es posa de manifest l’existència de fets gravíssims que els jutges assenyalen que s’haurien produït per José Luis Cuesta i que suposen ingerències que els suposen preocupació, i que van ser traslladats a la fiscal Superior de la Comunitat Valenciana i al Consell General del Poder Judicial (CGPJ).

 

Amb data de 23 de juliol de 2020, el CGPJ va prendre coneixement de l’assumpte i va ordenar que s’emeta un informe sobre la qüestió, segons consta en l’acta sobre els acords adoptats per la comissió permanent del de l’òrgan de govern dels jutges.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.