El fiscal cap de Castelló, José Luis Cuesta, renuncia al càrrec per botar-se el pla de vacunació del Covid-19

 

Un cas més de vacunació irregular, esta volta en l’àmbit judicial. El fiscal cap de Castelló, José Luis Cuesta, ha renunciat al seu càrrec després de botar-se el pla de vacunació i haver rebut el passat 11 de gener la primera injecció contra el coronavirus en un centre de salut amb dosis sobrants de la vacuna.

 

Segons un comunicat de la Fiscalia General de l’Estat, la fiscal General de l’Estat, Dolores Delgado, ha acceptat la dimissió de Cuesta després de constatar-se que ha incomplit el que es disposa en l’estratègia de vacunació contra el Covid-19 en Espanya.

A demés, esta setmana es va conèixer que els jutges d’Instrucció de Castelló van elevar una queixa al Consell General del Poder Judicial (CGPJ) per presumptes ingerències comeses el passat estiu presumptament pel fiscal cap de l’Audiència Provincial de Castelló, José Luis Cuesta.

 

Existència de fets gravíssims

Així es recull en l’acta, que és pública, de la sessió de la Comissió de la Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana de data d’1 de juliol de 2020.

 

En ella es posa de manifest l’existència de fets gravíssims que els jutges assenyalen que s’haurien produït per José Luis Cuesta i que suposen ingerències que els suposen preocupació, i que van ser traslladats a la fiscal Superior de la Comunitat Valenciana i al Consell General del Poder Judicial (CGPJ).

 

Amb data de 23 de juliol de 2020, el CGPJ va prendre coneixement de l’assumpte i va ordenar que s’emeta un informe sobre la qüestió, segons consta en l’acta sobre els acords adoptats per la comissió permanent del de l’òrgan de govern dels jutges.

Últimes notícies

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.