Fiscalia demana arxivar la investigació pel macrobrot a Benirredrà al no vore’s actuació irregular

 

Actualització 19/02/2021 a les 14.38 hores. La Fiscalia de València ha sol·licitat l’arxivament de la investigació oberta pel macrobrot de coronavirus registrat en una residència de la localitat de Benirredrà, en la Safor (València), el mes de novembre passat amb un centenar de casos de Covid-19 al no vore’s actuació irregular, segons ha pogut saber Europa Press.

 

El ministeri públic va obrir diligències preprocessals fa tres dies després d’una queixa del Defensor del Pacient i va remetre les actuacions a la fiscal degana de la secció Civil i de Protecció de les persones amb discapacitat, Ana Lanuza, per al seu estudi i valoració.

 

La fiscal, després d’estudiar el cas, ha emés un informe en el que requerix el sobreseïment perquè en el seu moment, a finals del passat any, Fiscalia de Gandia ja va investigar els fets i els va arxivar en gener després de superar-se el brot i advertir que no hi havia hagut cap abandó de majors ni cap actuació irregular. Per això Ana Lanuza, en el seu informe, s’ha remés a esta investigació de Gandia i ha sol·licitat que s’arxiven les diligències preprocessals.

 

Fiscalia de València investiga el macrobrot registrat en una residència de Benirredrà

La Fiscalia Provincial de València ha obert diligències preprocessals pel macrobrot de coronavirus registrat en una residència de la localitat de Benirredrà, en la comarca de la Safor (València), el mes de novembre passat amb un centenar de casos de Covid-19.

 

D’eixa forma es desprén de la diligència, en la que s’indica que s’han remés les actuacions a la fiscal degana de la secció Civil i de Protecció de les persones amb discapacitat, Ana Lanuza, per al seu estudi i valoració.

 

L’assumpte partix d’una denúncia interposada pel Defensor del Pacient a la Fiscalia per la que es requeria una investigació d’ofici en relació amb un macrobrot registrat en una residència de majors de Benirredrà, intervinguda per la Conselleria de Sanitat.

 

L’entitat fonamentava la seua sol·licitud en què l’article 262 de la Llei d’Enjudiciament Criminal obliga als que pel seu càrrec, professió o ofici tinguen notícia d’algun delicte públic a denunciar-lo immediatament al jutge o al fiscal.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.