15.4 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Fiscalia demana arxivar la investigació pel macrobrot a Benirredrà al no vore’s actuació irregular

 

Actualització 19/02/2021 a les 14.38 hores. La Fiscalia de València ha sol·licitat l’arxivament de la investigació oberta pel macrobrot de coronavirus registrat en una residència de la localitat de Benirredrà, en la Safor (València), el mes de novembre passat amb un centenar de casos de Covid-19 al no vore’s actuació irregular, segons ha pogut saber Europa Press.

 

El ministeri públic va obrir diligències preprocessals fa tres dies després d’una queixa del Defensor del Pacient i va remetre les actuacions a la fiscal degana de la secció Civil i de Protecció de les persones amb discapacitat, Ana Lanuza, per al seu estudi i valoració.

 

La fiscal, després d’estudiar el cas, ha emés un informe en el que requerix el sobreseïment perquè en el seu moment, a finals del passat any, Fiscalia de Gandia ja va investigar els fets i els va arxivar en gener després de superar-se el brot i advertir que no hi havia hagut cap abandó de majors ni cap actuació irregular. Per això Ana Lanuza, en el seu informe, s’ha remés a esta investigació de Gandia i ha sol·licitat que s’arxiven les diligències preprocessals.

 

Fiscalia de València investiga el macrobrot registrat en una residència de Benirredrà

La Fiscalia Provincial de València ha obert diligències preprocessals pel macrobrot de coronavirus registrat en una residència de la localitat de Benirredrà, en la comarca de la Safor (València), el mes de novembre passat amb un centenar de casos de Covid-19.

 

D’eixa forma es desprén de la diligència, en la que s’indica que s’han remés les actuacions a la fiscal degana de la secció Civil i de Protecció de les persones amb discapacitat, Ana Lanuza, per al seu estudi i valoració.

 

L’assumpte partix d’una denúncia interposada pel Defensor del Pacient a la Fiscalia per la que es requeria una investigació d’ofici en relació amb un macrobrot registrat en una residència de majors de Benirredrà, intervinguda per la Conselleria de Sanitat.

 

L’entitat fonamentava la seua sol·licitud en què l’article 262 de la Llei d’Enjudiciament Criminal obliga als que pel seu càrrec, professió o ofici tinguen notícia d’algun delicte públic a denunciar-lo immediatament al jutge o al fiscal.

Últimes notícies

El pressupost de València per a 2026 supera la comissió i queda llest per al ple del dilluns

La comissió d'Hisenda i Participació ha aprovat el pressupost de 2026 després de desestimar al·legacions. Els comptes ascendixen a 1.250 milions i prioritzen la reconstrucció per la dana, els servicis socials, la seguretat i la vivenda.

Carlos Mazón torna a les Corts quinze dies després per a l’últim ple de l’any

El expresident ha tornat a les Corts per a l'últim ple de l'any, quinze dies després de la seua anterior assistència. Ha ocupat de nou l'escó 97 i podrà votar la reforma del reglament.

Casa Caridad celebra Nadal amb un balanç de 4.464 persones ateses en 2025

Casa Caridad reforça la seua campanya de Nadal en un context d'alta demanda sostinguda. Lliurament més de 100 carros diaris i impulsarà 320 menús especials.

Juan Carlos Ferrero deixa de ser entrenador d’Alcaraz i Samuel López assumix en solitari

Carlos Alcaraz i Juan Carlos Ferrero han posat fi a la seua relació professional després de més de set anys. Samuel López, ja integrat en l'equip, dirigirà en solitari la carrera del número u.

Detinguda a València per explotar sexualment a dos dones amb amenaces de bruixeria

La Policia Nacional ha detingut a la propietària d'un centre de massatges per obligar a dos dones a pràctiques sexuals sota coaccions i amenaces de bruixeria. Les víctimes han sigut alliberades.

El Aspar Team salta a la pantalla gran amb la pel·lícula Ídols

El Aspar Team ha participat en Ídols, la primera pel·lícula basada en el Mundial de MotoGP, rodada durant 2024 i amb estrena en cinemes el 23 de gener. L'equip de Moto2 és un dels eixos del relat.

Tárrega fixa l’objectiu davant el Mallorca i promet treball immediat

Tárrega subratlla que el València apunta a guanyar al Mallorca i que el treball comença ja. Advertix de la importància del dol per la taula abans del tancament de l'any.

El València Basket visita al Basket Landes per a reenganxar-se a l’Eurolliga

València Basket es mesura al Basket Landes en la segona ronda de l'Eurolliga femenina amb la necessitat de tornar a guanyar després del 63-70 davant Saragossa. Raquel Carrera seguix de baixa i Queralt Casas torna a la pista on va jugar entre 2016 i 2018.