Fiscalia demana arxivar la investigació pel macrobrot a Benirredrà al no vore’s actuació irregular

 

Actualització 19/02/2021 a les 14.38 hores. La Fiscalia de València ha sol·licitat l’arxivament de la investigació oberta pel macrobrot de coronavirus registrat en una residència de la localitat de Benirredrà, en la Safor (València), el mes de novembre passat amb un centenar de casos de Covid-19 al no vore’s actuació irregular, segons ha pogut saber Europa Press.

 

El ministeri públic va obrir diligències preprocessals fa tres dies després d’una queixa del Defensor del Pacient i va remetre les actuacions a la fiscal degana de la secció Civil i de Protecció de les persones amb discapacitat, Ana Lanuza, per al seu estudi i valoració.

 

La fiscal, després d’estudiar el cas, ha emés un informe en el que requerix el sobreseïment perquè en el seu moment, a finals del passat any, Fiscalia de Gandia ja va investigar els fets i els va arxivar en gener després de superar-se el brot i advertir que no hi havia hagut cap abandó de majors ni cap actuació irregular. Per això Ana Lanuza, en el seu informe, s’ha remés a esta investigació de Gandia i ha sol·licitat que s’arxiven les diligències preprocessals.

 

Fiscalia de València investiga el macrobrot registrat en una residència de Benirredrà

La Fiscalia Provincial de València ha obert diligències preprocessals pel macrobrot de coronavirus registrat en una residència de la localitat de Benirredrà, en la comarca de la Safor (València), el mes de novembre passat amb un centenar de casos de Covid-19.

 

D’eixa forma es desprén de la diligència, en la que s’indica que s’han remés les actuacions a la fiscal degana de la secció Civil i de Protecció de les persones amb discapacitat, Ana Lanuza, per al seu estudi i valoració.

 

L’assumpte partix d’una denúncia interposada pel Defensor del Pacient a la Fiscalia per la que es requeria una investigació d’ofici en relació amb un macrobrot registrat en una residència de majors de Benirredrà, intervinguda per la Conselleria de Sanitat.

 

L’entitat fonamentava la seua sol·licitud en què l’article 262 de la Llei d’Enjudiciament Criminal obliga als que pel seu càrrec, professió o ofici tinguen notícia d’algun delicte públic a denunciar-lo immediatament al jutge o al fiscal.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.