19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Fiscalia demana arxivar la investigació pel macrobrot a Benirredrà al no vore’s actuació irregular

 

Actualització 19/02/2021 a les 14.38 hores. La Fiscalia de València ha sol·licitat l’arxivament de la investigació oberta pel macrobrot de coronavirus registrat en una residència de la localitat de Benirredrà, en la Safor (València), el mes de novembre passat amb un centenar de casos de Covid-19 al no vore’s actuació irregular, segons ha pogut saber Europa Press.

 

El ministeri públic va obrir diligències preprocessals fa tres dies després d’una queixa del Defensor del Pacient i va remetre les actuacions a la fiscal degana de la secció Civil i de Protecció de les persones amb discapacitat, Ana Lanuza, per al seu estudi i valoració.

 

La fiscal, després d’estudiar el cas, ha emés un informe en el que requerix el sobreseïment perquè en el seu moment, a finals del passat any, Fiscalia de Gandia ja va investigar els fets i els va arxivar en gener després de superar-se el brot i advertir que no hi havia hagut cap abandó de majors ni cap actuació irregular. Per això Ana Lanuza, en el seu informe, s’ha remés a esta investigació de Gandia i ha sol·licitat que s’arxiven les diligències preprocessals.

 

Fiscalia de València investiga el macrobrot registrat en una residència de Benirredrà

La Fiscalia Provincial de València ha obert diligències preprocessals pel macrobrot de coronavirus registrat en una residència de la localitat de Benirredrà, en la comarca de la Safor (València), el mes de novembre passat amb un centenar de casos de Covid-19.

 

D’eixa forma es desprén de la diligència, en la que s’indica que s’han remés les actuacions a la fiscal degana de la secció Civil i de Protecció de les persones amb discapacitat, Ana Lanuza, per al seu estudi i valoració.

 

L’assumpte partix d’una denúncia interposada pel Defensor del Pacient a la Fiscalia per la que es requeria una investigació d’ofici en relació amb un macrobrot registrat en una residència de majors de Benirredrà, intervinguda per la Conselleria de Sanitat.

 

L’entitat fonamentava la seua sol·licitud en què l’article 262 de la Llei d’Enjudiciament Criminal obliga als que pel seu càrrec, professió o ofici tinguen notícia d’algun delicte públic a denunciar-lo immediatament al jutge o al fiscal.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil explica a la jutgessa els obstacles per a recuperar els missatges de Conca en la DANA

Un informe de la Guàrdia Civil exposa a la jutgessa que investiga la DANA les traves per a accedir als missatges de Telegram i WhatsApp de José Manuel Cuenca. La recuperació depén d'ordes a les plataformes i presenta límits tècnics i legals.

Camarero demana a Morant activar 2.000 vivendes de la Sareb en la Comunitat

Susana Camarero ha instat a Diana Morant a reclamar al Govern la posada fent ús de 2.000 vivendes de la Sareb en la Comunitat. També ha demanat suprimir l'IVA en la construcció de VPP per a abaratir preus.

Marlaska afirma que la Policia detectarà possibles fraus en la regularització d’immigrants

Interior defén que el procés de regularització es farà amb garanties i que es perseguirà el frau després de l'augment de denúncies per pèrdua de passaports. A més, nega concessions en la llei de multireincidència i es pronuncia sobre el cas Ábalos i la inscripció d'un nou partit.

Marlaska assegura que la reforma de Sapadors a València estarà conclosa abans de l’estiu

El ministre de l'Interior ha assegurat que les obres en l'antiga caserna de Sapadors conclouran este semestre, amb una inversió pròxima a 30 milions. També ha avançat projectes de noves comissaries a Benidorm, Dénia, Sagunt i Vila-real.

La València d’entre segles reviu a la Casa Museu Blasco Ibáñez amb 50 fotografies

La Casa Museu Blasco Ibáñez ha inaugurat este dijous una mostra amb unes 50 imatges que connecten la ciutat de finals del XIX i principis del XX amb la seua literatura. L'exposició enllaça patrimoni fotogràfic i narrativa per a oferir un retrat viu de la València d'antany.

El MACA s’obri a l’art comunitari amb ‘Històries de la Bassa’ del Raval Roig

El MACA inaugura 'Històries de la Bassa', un projecte de mediació amb veïns del Raval Roig convertit en exposició. La mostra reunix arxius i relats.

Camarero avisa de sorpreses per a PSPV i Compromís i defén el procés de les VPP d’Alacant

La vicepresidenta primera ha sostingut que les adjudicacions de la Platja de Sant Joan es van fer amb normes del Botànic i ha avançat possibles sorpreses. El Consell revisa 140 expedients i dona 10 dies per a esmenar deficiències.

Citen a declarar com investigats a la presidenta de la APV i dos càrrecs pels avals de la marina de Gandia

Una jutgessa de Gandia cita al setembre a la presidenta de la APV, al seu anterior director general i a la responsable de Domini Públic per una querella sobre avals. El Real Club Nàutic denúncia la no devolució de 240.000 euros i el bloqueig de material, mentres la APV nega delicte.