Gandia inicia la campanya de reposició d’arbrat en mal estat

 

La regidora delegada de Gestió Responsible del Territori, Alícia Izquierdo, ha informat esta setmana que l’Ajuntament de Gandia, capital de la Safor (València), ha iniciat esta setmana la primera fase de les faenes enfocades a reposar els arbres en diferents zones urbanes de la localitat. D’eixa manera, assenyala Izquierdo, l’operativa «dona continuïtat als treballs que ja s’iniciaren prèviament per diferents zones de Gandia».

 

La responsable de Medi Ambient ha destacat que en les «pròximes setmanes es preveu plantar més de 250 arbres de diferents espècies» a través d’un procés en el que s’usaran màquines ‘destaconadores’: «El que anem a fer, sobretot, és eliminar les restes d’arbres secs que es troben en els escocells de la localitat, i també les soques, un procés que es coneix com a ‘destaconar’, i en el que s’usen diferents classes de màquines que servixen per a poder llevar la soca i les arrels que queden davall de la superfície del terreny».

 

Finalment, Izquierdo ha subratllat que estes faenes cuiden la terra i permeten recondicionar-lo per a tornar a plantar-hi, al mateix temps que «es recupera tot el sistema de reg que hi puga estar en mal estat».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana baixa al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i situa el total d'aturats en 288.162. La caiguda anual aconseguix les 19.440 persones, amb descensos en les tres províncies i suport de l'estirada de l'ocupació per Setmana Santa.

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.