Gandia inicia la campanya de reposició d’arbrat en mal estat

 

La regidora delegada de Gestió Responsible del Territori, Alícia Izquierdo, ha informat esta setmana que l’Ajuntament de Gandia, capital de la Safor (València), ha iniciat esta setmana la primera fase de les faenes enfocades a reposar els arbres en diferents zones urbanes de la localitat. D’eixa manera, assenyala Izquierdo, l’operativa «dona continuïtat als treballs que ja s’iniciaren prèviament per diferents zones de Gandia».

 

La responsable de Medi Ambient ha destacat que en les «pròximes setmanes es preveu plantar més de 250 arbres de diferents espècies» a través d’un procés en el que s’usaran màquines ‘destaconadores’: «El que anem a fer, sobretot, és eliminar les restes d’arbres secs que es troben en els escocells de la localitat, i també les soques, un procés que es coneix com a ‘destaconar’, i en el que s’usen diferents classes de màquines que servixen per a poder llevar la soca i les arrels que queden davall de la superfície del terreny».

 

Finalment, Izquierdo ha subratllat que estes faenes cuiden la terra i permeten recondicionar-lo per a tornar a plantar-hi, al mateix temps que «es recupera tot el sistema de reg que hi puga estar en mal estat».

Últimes notícies

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.

Borkowoska encapçala l’arribada dels fitxatges del València Basket per a la pretemporada

L’aterratge a València de la polonesa Kamila Borkowoska obri l’arribada escalonada dels nous reforços del Valencia Basket femení per al primer projecte de Javi Torralba, vigent campió de Lliga i Copa.