Gandia inicia la campanya de reposició d’arbrat en mal estat

 

La regidora delegada de Gestió Responsible del Territori, Alícia Izquierdo, ha informat esta setmana que l’Ajuntament de Gandia, capital de la Safor (València), ha iniciat esta setmana la primera fase de les faenes enfocades a reposar els arbres en diferents zones urbanes de la localitat. D’eixa manera, assenyala Izquierdo, l’operativa «dona continuïtat als treballs que ja s’iniciaren prèviament per diferents zones de Gandia».

 

La responsable de Medi Ambient ha destacat que en les «pròximes setmanes es preveu plantar més de 250 arbres de diferents espècies» a través d’un procés en el que s’usaran màquines ‘destaconadores’: «El que anem a fer, sobretot, és eliminar les restes d’arbres secs que es troben en els escocells de la localitat, i també les soques, un procés que es coneix com a ‘destaconar’, i en el que s’usen diferents classes de màquines que servixen per a poder llevar la soca i les arrels que queden davall de la superfície del terreny».

 

Finalment, Izquierdo ha subratllat que estes faenes cuiden la terra i permeten recondicionar-lo per a tornar a plantar-hi, al mateix temps que «es recupera tot el sistema de reg que hi puga estar en mal estat».

Últimes notícies

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.

Un detingut a Almassora per estafar més de 20.000 euros en la venda de vehicles industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a Almassora un treballador d’una empresa de compravenda de vehicles industrials acusat d’estafar huit clients i defraudar més de 20.000 euros. L’home presumptament alterava la documentació i desviava els pagaments a comptes bancaris sota el seu control.

Guido Rodríguez continuarà al València fins 2028 amb una temporada opcional

El migcampista argentí Guido Rodríguez ha signat un nou contracte amb el València fins juny de 2028, amb una temporada addicional opcional, després de mitja campanya al club.

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.