Anuncios

La Generalitat descarta un confinament en Rafelbunyol perquè «el brot està encapsulat»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha descartat este dilluns la possibilitat d’aplicar un confinament específic en Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València), perquè el brot detectat la setmana passada està «encapsulat».

 

A demés, l’alcalde de Rafelbunyol, Fran López, va confirmar que la família en la que es va originar el brot no és resident en Rafelbunyol i que l’empresa està a dos quilòmetres del nucli poblacional, «pel que la intensitat de transmissió és baixíssima».

Anuncios

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va informar ahir diumenge de set nous casos de coronavirus relacionats amb el brot epidemiològic en una empresa càrnia de Rafelbunyol, de manera que s’eleven a 14 els positius confirmats vinculats.

 

En roda de premsa, Puig ha defés que «en principi» no es plantegen la possibilitat d’aplicar en esta localitat d’uns 9.000 habitants un confinament «quirúrgic» com ha plantejat este dilluns el ministre Salvador Illa per a aïllar col·lectius, edificis i zones exposades.

 

Puig ha recordat que el brot va sorgir d’una família i que s’han fet més de 400 tests sense «cap situació greu» entre els infectats. «No pareix que calga prendre cap mesura més en este moment», ha subratllat.

 

En qualsevol cas, el president valencià ha insistit que tot dependrà de l’evolució de la pandèmia i de les decisions que prenga la Conselleria de Sanitat «amb la màxima col·laboració del Ministeri».

 

«Tindrem rebrots, sabem que serà d’esta manera, es tracta d’encapsular-los com s’ha fet en Rafelbunyol», ha insistit, amb l’objectiu de detectar «immediatament» els contagis de manera precoç per a mantindre la traçabilitat.

 

Com a mesura de precaució, encara que cap dels casos ha presentat símptomes recentment, Sanitat va recomanar aïllament als 14 fins a conéixer el resultat de les noves proves en els pròxims dies.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Policia desarticula xarxes de robatoris de rellotges de luxe amb 34 detinguts des de gener

La Policia Nacional ha esclarit 41 robatoris violents de rellotges de luxe a Espanya des de gener i ha detingut a 34 persones vinculades a xarxes criminals itinerants amb base en Barcelona.

Cau part d’una banda que robava a ancians en aparcaments de supermercats

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'una organització criminal acusada de més de 50 furts i estafes a persones majors en aparcaments de supermercats de diverses províncies.

Alerta groga per pluges i tempestes en el nord de Castelló des de les 14 hores

Set comunitats del nord-est peninsular, inclosa la Comunitat Valenciana, activen avisos per pluges i tempestes, amb focus en el nord de Castelló des de les 14 hores.

Lleuger descens de les màximes i ruixats esta vesprada en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels buidats al matí i ruixats amb tempesta i possible graníssol a la vesprada en el nord de Castelló, amb canvis lleugers en les temperatures màximes i vent variable.

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.
Anuncios