La Generalitat descarta un confinament en Rafelbunyol perquè «el brot està encapsulat»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha descartat este dilluns la possibilitat d’aplicar un confinament específic en Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València), perquè el brot detectat la setmana passada està «encapsulat».

 

A demés, l’alcalde de Rafelbunyol, Fran López, va confirmar que la família en la que es va originar el brot no és resident en Rafelbunyol i que l’empresa està a dos quilòmetres del nucli poblacional, «pel que la intensitat de transmissió és baixíssima».

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va informar ahir diumenge de set nous casos de coronavirus relacionats amb el brot epidemiològic en una empresa càrnia de Rafelbunyol, de manera que s’eleven a 14 els positius confirmats vinculats.

 

En roda de premsa, Puig ha defés que «en principi» no es plantegen la possibilitat d’aplicar en esta localitat d’uns 9.000 habitants un confinament «quirúrgic» com ha plantejat este dilluns el ministre Salvador Illa per a aïllar col·lectius, edificis i zones exposades.

 

Puig ha recordat que el brot va sorgir d’una família i que s’han fet més de 400 tests sense «cap situació greu» entre els infectats. «No pareix que calga prendre cap mesura més en este moment», ha subratllat.

 

En qualsevol cas, el president valencià ha insistit que tot dependrà de l’evolució de la pandèmia i de les decisions que prenga la Conselleria de Sanitat «amb la màxima col·laboració del Ministeri».

 

«Tindrem rebrots, sabem que serà d’esta manera, es tracta d’encapsular-los com s’ha fet en Rafelbunyol», ha insistit, amb l’objectiu de detectar «immediatament» els contagis de manera precoç per a mantindre la traçabilitat.

 

Com a mesura de precaució, encara que cap dels casos ha presentat símptomes recentment, Sanitat va recomanar aïllament als 14 fins a conéixer el resultat de les noves proves en els pròxims dies.

Últimes notícies

Dylan Osetkowski: identitat i ritme del València Basket, clau per al seu fitxatge

Dylan Osetkowski ha explicat que el ritme i la identitat del València Basket han sigut decisius per al seu fitxatge i ha remarcat que arriba per a ajudar a guanyar partits en un any assenyalat pel 40 aniversari del club.

273 milions europeus per a reforçar 95 municipis valencians després de la DANA

El Govern central destina 273 milions d’euros de fons europeus a 95 ajuntaments valencians per a reforçar la seua adaptació al canvi climàtic i la resiliència després de la DANA, amb actuacions en hidràulica, seguretat i vivenda.

La investigació del robatori del Tresor de Villena assenyala tres encaputxats

Les primeres indagacions sobre el robatori de gran part del Tresor de Villena al museu municipal indiquen que hi han participat tres persones encaputxades. Els lladres s’han emportat peces valorades en uns 5 milions d’euros en pocs minuts.

Tapiada una finestra trencada del Museu de Villena després del robatori del Tresor

Operaris municipals han tapat una de les finestres trencades del Museu de Villena després del robatori de gran part del Tresor, enmig d’una gran expectació veïnal. La Guàrdia Civil investiga el cas mentres la Policia Local regula el trànsit a la zona.

Desallotgen la zona de la Gola de Pujol per un possible incendi a la Devesa de El Saler

Tres mitjans aeris i sis dotacions de Bombers de València s’han mobilitzat este dijous per un possible incendi a la Gola de Pujol, a la Devesa de El Saler, on s’ha desallotjat l’aparcament i es controlen els accessos de manera preventiva.

Arcadi España insta la Generalitat a defensar la finançació valenciana davant el PP

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, reclama a la Generalitat i a les autonomies del PP que defenguen els interessos dels seus territoris en el nou model de finançació, que preveu 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana. Adverteix que el Govern no pot imposar el model i que l’última paraula la tindran les Corts Generals.

El Govern recorda a la Generalitat que li correspon netejar els barrancs i reclama lleialtat

La comissionada del Govern per a la reconstrucció després de la dana, Zulima Pérez, ha remarcat a Mislata que la planificació i la retirada de canyes invasores en barrancs són competència de la Generalitat i dels ajuntaments, no de la CHJ, i ha reclamat més lleialtat institucional.

Atrapat un fals comprador per robar en vivendes d’Alacant i Múrcia

Un home de 58 anys ha sigut detingut acusat de diversos furts en vivendes d’Alacant i Múrcia que visitava fent-se passar per comprador, amb un perjuí superior als 56.000 euros.