La Generalitat descarta un confinament en Rafelbunyol perquè «el brot està encapsulat»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha descartat este dilluns la possibilitat d’aplicar un confinament específic en Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València), perquè el brot detectat la setmana passada està «encapsulat».

 

A demés, l’alcalde de Rafelbunyol, Fran López, va confirmar que la família en la que es va originar el brot no és resident en Rafelbunyol i que l’empresa està a dos quilòmetres del nucli poblacional, «pel que la intensitat de transmissió és baixíssima».

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va informar ahir diumenge de set nous casos de coronavirus relacionats amb el brot epidemiològic en una empresa càrnia de Rafelbunyol, de manera que s’eleven a 14 els positius confirmats vinculats.

 

En roda de premsa, Puig ha defés que «en principi» no es plantegen la possibilitat d’aplicar en esta localitat d’uns 9.000 habitants un confinament «quirúrgic» com ha plantejat este dilluns el ministre Salvador Illa per a aïllar col·lectius, edificis i zones exposades.

 

Puig ha recordat que el brot va sorgir d’una família i que s’han fet més de 400 tests sense «cap situació greu» entre els infectats. «No pareix que calga prendre cap mesura més en este moment», ha subratllat.

 

En qualsevol cas, el president valencià ha insistit que tot dependrà de l’evolució de la pandèmia i de les decisions que prenga la Conselleria de Sanitat «amb la màxima col·laboració del Ministeri».

 

«Tindrem rebrots, sabem que serà d’esta manera, es tracta d’encapsular-los com s’ha fet en Rafelbunyol», ha insistit, amb l’objectiu de detectar «immediatament» els contagis de manera precoç per a mantindre la traçabilitat.

 

Com a mesura de precaució, encara que cap dels casos ha presentat símptomes recentment, Sanitat va recomanar aïllament als 14 fins a conéixer el resultat de les noves proves en els pròxims dies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.