19.4 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

La Generalitat descarta un confinament en Rafelbunyol perquè «el brot està encapsulat»

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha descartat este dilluns la possibilitat d’aplicar un confinament específic en Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València), perquè el brot detectat la setmana passada està «encapsulat».

 

A demés, l’alcalde de Rafelbunyol, Fran López, va confirmar que la família en la que es va originar el brot no és resident en Rafelbunyol i que l’empresa està a dos quilòmetres del nucli poblacional, «pel que la intensitat de transmissió és baixíssima».

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va informar ahir diumenge de set nous casos de coronavirus relacionats amb el brot epidemiològic en una empresa càrnia de Rafelbunyol, de manera que s’eleven a 14 els positius confirmats vinculats.

 

En roda de premsa, Puig ha defés que «en principi» no es plantegen la possibilitat d’aplicar en esta localitat d’uns 9.000 habitants un confinament «quirúrgic» com ha plantejat este dilluns el ministre Salvador Illa per a aïllar col·lectius, edificis i zones exposades.

 

Puig ha recordat que el brot va sorgir d’una família i que s’han fet més de 400 tests sense «cap situació greu» entre els infectats. «No pareix que calga prendre cap mesura més en este moment», ha subratllat.

 

En qualsevol cas, el president valencià ha insistit que tot dependrà de l’evolució de la pandèmia i de les decisions que prenga la Conselleria de Sanitat «amb la màxima col·laboració del Ministeri».

 

«Tindrem rebrots, sabem que serà d’esta manera, es tracta d’encapsular-los com s’ha fet en Rafelbunyol», ha insistit, amb l’objectiu de detectar «immediatament» els contagis de manera precoç per a mantindre la traçabilitat.

 

Com a mesura de precaució, encara que cap dels casos ha presentat símptomes recentment, Sanitat va recomanar aïllament als 14 fins a conéixer el resultat de les noves proves en els pròxims dies.

Últimes notícies

El Jutjat d’Instància 5 assumix la denúncia de Mans Netes per les vivendes públiques d’Alacant

El Tribunal d'Instància número 5 d'Alacant ha rebut per repartiment la denúncia de Mans Netes per presumptes anomalies en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan. L'òrgan serà competent per a investigar i acumular altres quatre denúncies ja en Fiscalia, en un cas que ha provocat dimissions.

Detingut un home pel robatori de desenes de bicicletes i patinets a Torrevieja i el seu entorn

Un home de 45 anys ha sigut detingut pel suposat robatori de desenes de bicicletes i patinets d'alta gamma a Torrevieja i localitats pròximes. En la seua vivenda es van trobar 35 bicicletes, 18 patinets i diversos carregadors; ha quedat en llibertat a l'espera de citació i s'ha demanat col·laboració per a identificar-los.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

Tres persones van ser ateses per inhalació de fum després de l'incendi en l'última planta d'un edifici de Vila-real. El foc es va extingir a mitjanit.

Detingut a Elda per amenaçar i colpejar a un home amb una arma de foc després d’una discussió

Un home de 58 anys ha sigut detingut a Elda després d'amenaçar a un altre amb una pistola de salva i colpejar-li al cap. La Policia va intervindre més armes i munició.

La incidència de grip puja un 75% en la Comunitat Valenciana en l’última setmana

La taxa de grip ascendix a 35,2 casos per 100.000 habitants enfront de 19,8 la setmana prèvia. VRS i el total d'infeccions respiratòries baixen; covid se situa en zero.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i una nit de 23 graus en la Comunitat Valenciana

El temporal ha disparat el vent i les temperatures: 104 km/h a Atzeneta del Maestrat i fins a 23 graus en diverses localitats, amb rècords nocturns provisionals.

Dimecres amb ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils impulsa vent de l'oest amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i grocs a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. Hi haurà nuvolositat variable i pluges febles a l'interior a la vesprada, amb mala mar en la costa.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i 23 graus de matinada en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 104 km/h i temperatures de 23 graus en plena matinada en diversos punts de la Comunitat Valenciana. Bombers han intervingut pels efectes del vent.