Sanitat detecta altres set positius de coronavirus en l’empresa de Rafelbunyol

 

Actualització 08/06/2020, a les 11.58 hores. La Conselleria de Sanitat ha detectat altres 7 casos positius de coronavirus relacionats amb el brot epidèmic en l’empresa de Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València). Amb estos, en total hi ha 14 positius.

 

A estos casos nous, se’ls estan fent proves serològiques per a determinar si es tracta d’infeccions actives o passades i, per tant, saber si formen part del brot detectat o no.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Com a mesura de precaució i encara que cap cas ha presentat símptomes recentment, se’ls ha recomanat aïllament total fins a conéixer els resultats de les noves proves, que eixirà en les pròximes 24-48 hores.

 

Sanitat confirma el brot epidèmic en l’empresa càrnia de Rafelbunyol, amb set positius

Salut Pública començà una investigació de tres membres d’un mateix nucli familiar, que presentaven infecció activa per coronavirus. Esta investigació va portar a estudiar possibles contactes en l’empresa a on treballen. En concret, s’han fet proves PCR a 349 treballadors d’eixa empresa, situada en Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València).

 

Després de l’estudi i comprovacions exhaustives de cada mostra, Salut Pública ha pogut comprovar que 345 han donat resultat negatiu i, este mateix dimecres, s’ha conegut que existixen quatre casos amb infecció activa, pel que es confirma l’existència d’un brot epidèmic amb un total de set casos, inclosos els tres membres de la unitat familiar, pels que es va iniciar l’estudi i seguiment.

 

Salut Pública continuarà fent investigacions en alguns d’estos casos per a confirmar la seua capacitat de transmissió. També està previst fer PCR a uns 100 treballadors més. Les primeres estimacions epidemiològiques apunten cap a un baix índex de transmissió, però es considera oportú continuar fent PCR per a poder descartar més casos en tota l’àrea de treball.  

 

Indicacions per als treballadors

Tant a l’empresa com al seu servici de prevenció de riscos laborals se’ls han reiterat les següents indicacions al costat de l’estratègia de prevenció del Ministeri:

 

Davant un cas sospitós nou, se li farà una PCR en les primeres 24 hores. Es considera cas sospitós a qualsevol persona amb un quadre clínic d’infecció respiratòria aguda d’aparició sobtada de qualsevol gravetat que cursa, entre altres, amb febre, tos o sensació de falta d’aire. Altres símptomes com l’odinofàgia, anòsmia, agèusia, dolors musculars, diarrees, dolor toràcic o cefalees, entre altres, poden ser considerats també símptomes de sospita d’infecció per SARS-CoV-2.

 

Tots els casos sospitosos es mantindran en aïllament a l’espera del resultat de la PCR i s’iniciarà la busca dels seus contactes estrets.

 

Per a la reincorporació al seu lloc de treball serà necessari fer-li una PCR, a demés de la resolució de símptomes com a mínim 3 dies abans i amb un mínim de 10 dies des de l’inici dels símptomes. 

 

És important que, quan un treballador tinga simptomatologia, no acudisca a treballar i ho pose en coneixement del seu centre d’atenció primària o el seu servici de prevenció.

 

Les persones en aïllament per contacte estret hauran de complir el període d’aïllament estipulat pel protocol del Ministeri de Sanitat i no podran acudir al treball fins que este aïllament siga alçat pel seu centre d’atenció primària o el seu servici de prevenció. 

 

En cap cas, les persones a l’espera del resultat de les proves haurien d’anar a treballar.

Últimes notícies

Retencions de hores a l’AP-7 en Pedreguer per un conductor fugit a peu després d’un xoc

Un home de 39 anys ha sigut investigat després de provocar un accident per abast a l’AP-7 en Pedreguer i fugir a peu, fet que ha causat llargues retencions i una recerca intensa de la Guàrdia Civil i la Policia Local.

Desmantellat a Onda un clan familiar amb huit detinguts per tràfic de drogues i blanqueig

La Guàrdia Civil i la Policia Local d'Onda han detingut huit persones d'un mateix clan familiar, d'entre 24 i 52 anys, acusades de tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de registrar set vivendes al municipi.

Tallada l’A-3 a Loriguilla cap a València per un camió accidentat que obliga a desviar el trànsit

Un camió que ha quedat creuat a la calçada ha tallat tots els carrils de l'A-3 a Loriguilla en sentit València i el trànsit es desvia per la via de servici i per l'A-7. Ja hi ha uns dos quilòmetres de retencions.

La compravenda d’habitatges baixa un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana

La compravenda d’habitatges ha baixat un 7 % a l’abril a la Comunitat Valenciana, fins a 7.880 operacions, en un context de poca oferta i preus a l’alça a tot Espanya.

A disposició judicial l’home detingut per la mort d’un veí en una baralla a Aldaia

L’home detingut dimarts a Aldaia com a presumpte autor d’una agressió mortal amb arma blanca ha passat este divendres a disposició dels jutjats de Torrent. En el succés, ocorregut en una antiga vivenda a les afores del nucli urbà, també va ser arrestada una altra persona.

Contexto Queer, la llibreria de Benimaclet que s’ha convertit en refugi LGBTIQA+

Contexto Queer ha obert en el barri de Benimaclet com una llibreria especialitzada en literatura LGBTIQA+ i un espai segur on el col·lectiu es pot sentir acollit i representat. El projecte, impulsat per Carla Sáenz, combina un fons de 3.000 llibres queer amb activitats setmanals i una forta vocació comunitària.

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.