12.6 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Sanitat detecta altres set positius de coronavirus en l’empresa de Rafelbunyol

 

Actualització 08/06/2020, a les 11.58 hores. La Conselleria de Sanitat ha detectat altres 7 casos positius de coronavirus relacionats amb el brot epidèmic en l’empresa de Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València). Amb estos, en total hi ha 14 positius.

 

A estos casos nous, se’ls estan fent proves serològiques per a determinar si es tracta d’infeccions actives o passades i, per tant, saber si formen part del brot detectat o no.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Com a mesura de precaució i encara que cap cas ha presentat símptomes recentment, se’ls ha recomanat aïllament total fins a conéixer els resultats de les noves proves, que eixirà en les pròximes 24-48 hores.

 

Sanitat confirma el brot epidèmic en l’empresa càrnia de Rafelbunyol, amb set positius

Salut Pública començà una investigació de tres membres d’un mateix nucli familiar, que presentaven infecció activa per coronavirus. Esta investigació va portar a estudiar possibles contactes en l’empresa a on treballen. En concret, s’han fet proves PCR a 349 treballadors d’eixa empresa, situada en Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València).

 

Després de l’estudi i comprovacions exhaustives de cada mostra, Salut Pública ha pogut comprovar que 345 han donat resultat negatiu i, este mateix dimecres, s’ha conegut que existixen quatre casos amb infecció activa, pel que es confirma l’existència d’un brot epidèmic amb un total de set casos, inclosos els tres membres de la unitat familiar, pels que es va iniciar l’estudi i seguiment.

 

Salut Pública continuarà fent investigacions en alguns d’estos casos per a confirmar la seua capacitat de transmissió. També està previst fer PCR a uns 100 treballadors més. Les primeres estimacions epidemiològiques apunten cap a un baix índex de transmissió, però es considera oportú continuar fent PCR per a poder descartar més casos en tota l’àrea de treball.  

 

Indicacions per als treballadors

Tant a l’empresa com al seu servici de prevenció de riscos laborals se’ls han reiterat les següents indicacions al costat de l’estratègia de prevenció del Ministeri:

 

Davant un cas sospitós nou, se li farà una PCR en les primeres 24 hores. Es considera cas sospitós a qualsevol persona amb un quadre clínic d’infecció respiratòria aguda d’aparició sobtada de qualsevol gravetat que cursa, entre altres, amb febre, tos o sensació de falta d’aire. Altres símptomes com l’odinofàgia, anòsmia, agèusia, dolors musculars, diarrees, dolor toràcic o cefalees, entre altres, poden ser considerats també símptomes de sospita d’infecció per SARS-CoV-2.

 

Tots els casos sospitosos es mantindran en aïllament a l’espera del resultat de la PCR i s’iniciarà la busca dels seus contactes estrets.

 

Per a la reincorporació al seu lloc de treball serà necessari fer-li una PCR, a demés de la resolució de símptomes com a mínim 3 dies abans i amb un mínim de 10 dies des de l’inici dels símptomes. 

 

És important que, quan un treballador tinga simptomatologia, no acudisca a treballar i ho pose en coneixement del seu centre d’atenció primària o el seu servici de prevenció.

 

Les persones en aïllament per contacte estret hauran de complir el període d’aïllament estipulat pel protocol del Ministeri de Sanitat i no podran acudir al treball fins que este aïllament siga alçat pel seu centre d’atenció primària o el seu servici de prevenció. 

 

En cap cas, les persones a l’espera del resultat de les proves haurien d’anar a treballar.

Últimes notícies

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 100 km/h

Emergències manté l'alerta taronja per vent en el litoral i interior nord de Castelló, amb ratxes de fins a 100 km/h, i la groga a l'interior sud i la costa.

La xiqueta ingressada després d’un tractament dental a Alzira evoluciona favorablement

La menor de 4 anys roman en planta a l'Hospital Clínic de València i la seua evolució és favorable. Sanitat i la Policia mantenen obertes les investigacions.

Mossega a un guàrdia civil durant la seua detenció per portar cocaïna en el cotxe

Un home de 27 anys ha sigut detingut a Albatera després de mossegar a un agent durant un control en el qual van trobar 53,3 g de cocaïna. També van arrestar als seus acompanyants i el jutge va dictar llibertat amb càrrecs.

Onze comunitats en alerta per nevades, onatge i vent: ratxes de fins a 100 km/h a Catalunya i Comunitat Valenciana

Onze comunitats activen avisos per neu, temporal marítim i vent. Catalunya i Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per ratxes de fins a 100 km/h.

El rei presidix hui a València l’obertura del curs universitari i els Premis Rei Jaume I

Felip VI encapçala a València l'obertura nacional del curs universitari, ajornada al setembre per alerta roja, i lliurament els Premis Rei Jaume I en la Llotja.

Radiografia de la violència de gènere a Espanya: 41 assassinats i 570 denúncies diàries en 2025

Les dades oficials de 2025 dibuixen un augment sostingut de la violència masclista: 41 assassinats i 570 denúncies diàries, amb la violència sexual a l'alça.

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.