Sanitat detecta altres set positius de coronavirus en l’empresa de Rafelbunyol

 

Actualització 08/06/2020, a les 11.58 hores. La Conselleria de Sanitat ha detectat altres 7 casos positius de coronavirus relacionats amb el brot epidèmic en l’empresa de Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València). Amb estos, en total hi ha 14 positius.

 

A estos casos nous, se’ls estan fent proves serològiques per a determinar si es tracta d’infeccions actives o passades i, per tant, saber si formen part del brot detectat o no.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Com a mesura de precaució i encara que cap cas ha presentat símptomes recentment, se’ls ha recomanat aïllament total fins a conéixer els resultats de les noves proves, que eixirà en les pròximes 24-48 hores.

 

Sanitat confirma el brot epidèmic en l’empresa càrnia de Rafelbunyol, amb set positius

Salut Pública començà una investigació de tres membres d’un mateix nucli familiar, que presentaven infecció activa per coronavirus. Esta investigació va portar a estudiar possibles contactes en l’empresa a on treballen. En concret, s’han fet proves PCR a 349 treballadors d’eixa empresa, situada en Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València).

 

Després de l’estudi i comprovacions exhaustives de cada mostra, Salut Pública ha pogut comprovar que 345 han donat resultat negatiu i, este mateix dimecres, s’ha conegut que existixen quatre casos amb infecció activa, pel que es confirma l’existència d’un brot epidèmic amb un total de set casos, inclosos els tres membres de la unitat familiar, pels que es va iniciar l’estudi i seguiment.

 

Salut Pública continuarà fent investigacions en alguns d’estos casos per a confirmar la seua capacitat de transmissió. També està previst fer PCR a uns 100 treballadors més. Les primeres estimacions epidemiològiques apunten cap a un baix índex de transmissió, però es considera oportú continuar fent PCR per a poder descartar més casos en tota l’àrea de treball.  

 

Indicacions per als treballadors

Tant a l’empresa com al seu servici de prevenció de riscos laborals se’ls han reiterat les següents indicacions al costat de l’estratègia de prevenció del Ministeri:

 

Davant un cas sospitós nou, se li farà una PCR en les primeres 24 hores. Es considera cas sospitós a qualsevol persona amb un quadre clínic d’infecció respiratòria aguda d’aparició sobtada de qualsevol gravetat que cursa, entre altres, amb febre, tos o sensació de falta d’aire. Altres símptomes com l’odinofàgia, anòsmia, agèusia, dolors musculars, diarrees, dolor toràcic o cefalees, entre altres, poden ser considerats també símptomes de sospita d’infecció per SARS-CoV-2.

 

Tots els casos sospitosos es mantindran en aïllament a l’espera del resultat de la PCR i s’iniciarà la busca dels seus contactes estrets.

 

Per a la reincorporació al seu lloc de treball serà necessari fer-li una PCR, a demés de la resolució de símptomes com a mínim 3 dies abans i amb un mínim de 10 dies des de l’inici dels símptomes. 

 

És important que, quan un treballador tinga simptomatologia, no acudisca a treballar i ho pose en coneixement del seu centre d’atenció primària o el seu servici de prevenció.

 

Les persones en aïllament per contacte estret hauran de complir el període d’aïllament estipulat pel protocol del Ministeri de Sanitat i no podran acudir al treball fins que este aïllament siga alçat pel seu centre d’atenció primària o el seu servici de prevenció. 

 

En cap cas, les persones a l’espera del resultat de les proves haurien d’anar a treballar.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.