Sanitat detecta altres set positius de coronavirus en l’empresa de Rafelbunyol

 

Actualització 08/06/2020, a les 11.58 hores. La Conselleria de Sanitat ha detectat altres 7 casos positius de coronavirus relacionats amb el brot epidèmic en l’empresa de Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València). Amb estos, en total hi ha 14 positius.

 

A estos casos nous, se’ls estan fent proves serològiques per a determinar si es tracta d’infeccions actives o passades i, per tant, saber si formen part del brot detectat o no.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Com a mesura de precaució i encara que cap cas ha presentat símptomes recentment, se’ls ha recomanat aïllament total fins a conéixer els resultats de les noves proves, que eixirà en les pròximes 24-48 hores.

 

Sanitat confirma el brot epidèmic en l’empresa càrnia de Rafelbunyol, amb set positius

Salut Pública començà una investigació de tres membres d’un mateix nucli familiar, que presentaven infecció activa per coronavirus. Esta investigació va portar a estudiar possibles contactes en l’empresa a on treballen. En concret, s’han fet proves PCR a 349 treballadors d’eixa empresa, situada en Rafelbunyol, en la comarca de l’Horta Nord (València).

 

Després de l’estudi i comprovacions exhaustives de cada mostra, Salut Pública ha pogut comprovar que 345 han donat resultat negatiu i, este mateix dimecres, s’ha conegut que existixen quatre casos amb infecció activa, pel que es confirma l’existència d’un brot epidèmic amb un total de set casos, inclosos els tres membres de la unitat familiar, pels que es va iniciar l’estudi i seguiment.

 

Salut Pública continuarà fent investigacions en alguns d’estos casos per a confirmar la seua capacitat de transmissió. També està previst fer PCR a uns 100 treballadors més. Les primeres estimacions epidemiològiques apunten cap a un baix índex de transmissió, però es considera oportú continuar fent PCR per a poder descartar més casos en tota l’àrea de treball.  

 

Indicacions per als treballadors

Tant a l’empresa com al seu servici de prevenció de riscos laborals se’ls han reiterat les següents indicacions al costat de l’estratègia de prevenció del Ministeri:

 

Davant un cas sospitós nou, se li farà una PCR en les primeres 24 hores. Es considera cas sospitós a qualsevol persona amb un quadre clínic d’infecció respiratòria aguda d’aparició sobtada de qualsevol gravetat que cursa, entre altres, amb febre, tos o sensació de falta d’aire. Altres símptomes com l’odinofàgia, anòsmia, agèusia, dolors musculars, diarrees, dolor toràcic o cefalees, entre altres, poden ser considerats també símptomes de sospita d’infecció per SARS-CoV-2.

 

Tots els casos sospitosos es mantindran en aïllament a l’espera del resultat de la PCR i s’iniciarà la busca dels seus contactes estrets.

 

Per a la reincorporació al seu lloc de treball serà necessari fer-li una PCR, a demés de la resolució de símptomes com a mínim 3 dies abans i amb un mínim de 10 dies des de l’inici dels símptomes. 

 

És important que, quan un treballador tinga simptomatologia, no acudisca a treballar i ho pose en coneixement del seu centre d’atenció primària o el seu servici de prevenció.

 

Les persones en aïllament per contacte estret hauran de complir el període d’aïllament estipulat pel protocol del Ministeri de Sanitat i no podran acudir al treball fins que este aïllament siga alçat pel seu centre d’atenció primària o el seu servici de prevenció. 

 

En cap cas, les persones a l’espera del resultat de les proves haurien d’anar a treballar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.