13 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

El govern espanyol podria canviar prompte les restriccions: el motiu

 

La incidència del coronavirus continua baixant en moltes comunitats autònomes. Andalusia, Múrcia, Galícia, País Basc, Navarra, Cantàbria i Castella La Manxa han mostrat un descens del número de casos important que ha provocat que algunes administracions autonòmiques es plantegen un cert relaxament de les mesures.

 

És el cas de la comunitat manxega, que segons les darreres dades, ha passat de tindre una incidència acumulada a 14 dies de 1.300 a tindre 720 en este moment. I la tendència seguix a la baixa. Per esta raó, el president de la comunitat, Emiliano García-Page, ha anunciat este dilluns un nou paquet de mesures d’obertura en dos fases que entra en vigor a partir de hui. En definitiva, va certificar l’aprovació d’una nova desescalada per anar reprenent a poc a poc l’activitat econòmica davant la baixada de la incidència.

 

Tot i això, potser algunes comunitats i inclòs el mateix govern espanyol es replantegen el relaxament de les mesures després de l’alarmant dada que ha arribat este cap de setmana: la gran quantitat de festes il·legals que s’han fet.

 

L’alarmant número de festes il·legals durant el cap de setmana de Sant Valentí

Durant este cap de setmana de Sant Valentí, la policia ha hagut de desmantellar en Espanya centenars de festes i reunions il·legals organitzades per irresponsables que no dubten en saltar-se les normes imposades per frenar l’expansió del virus. Ni límit d’aforament, ni mesures de seguretat, ni toc de queda. La solidaritat brilla per la seua absència entre esta població que no atén a les conseqüències del virus.

 

Al llarg de la nit de divendres i dissabte, només en Madrid, la policia va haver d’aturar 250 festes il·legals celebrades en locals i domicilis privats. La celebració més greu es va detectar al soterrani d’un local comercial sense ventilació ni eixides d’emergència a on es van reunir 66 persones, de les que 11 eren menors d’edat. També es va desmantellar una festa en un pis turístic a on es van reunir més de 50 persones incomplint les normes sanitàries.

 

A causa de la resistència dels acusats, la intervenció de la policia va acabar amb la detenció de huit persones, set hòmens i una dona, com a presumptes responsables de delictes d’atemptat contra agents de l’autoritat i detenció il·legal. En una altra festa clandestina, es van posar 45 actes per incomplir la normativa i es va sancionar un local d’oci per incomplir l’aforament permès. També es va sancionar un local a on es van trobar 16 persones amagades.

 

En total, els agents de Madrid han fet 481 propostes de sanció per no portar mascareta i 421 per estar en un mateix recinte més de sis persones. En declaracions a TeleMadrid, el comissari de la Policia Nacional, José Luis Morcillo, va detallar que el perfil dels assistents a estes festes il·legals són jóvens de 20 i 30 anys que coneixen molt bé les tàctiques policials per estalviar-se la llei.

 

Festes il·legals en Espanya

Tot i que Madrid encapçala el número de festes il·legals, altres comunitats autònomes també han desallotjat festes i han proposat sanció per aquelles persones que creien que podien trencar les restriccions. A l’illa d’Eivissa, s’han desallotjat una festa en una nau abandonada a on participaven 25 jóvens, mentres que en Alacant la Policia Local va dissoldre 20 festes en cases i tres festes al carrer amb 142 denúncies per incomplir l’estat d’alarma.

 

Al País Basc, es va desallotjar una festa en una casa d’Abadiño, Biscaia, amb huit persones, cap d’elles empadronades al municipi, mentres que en Navarra la Policia Foral ha posat este cap de setmana 45 denúncies per incompliment i ha desarticulat huit festes al carrer i sis en vivendes.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.