El govern espanyol podria canviar prompte les restriccions: el motiu

 

La incidència del coronavirus continua baixant en moltes comunitats autònomes. Andalusia, Múrcia, Galícia, País Basc, Navarra, Cantàbria i Castella La Manxa han mostrat un descens del número de casos important que ha provocat que algunes administracions autonòmiques es plantegen un cert relaxament de les mesures.

 

És el cas de la comunitat manxega, que segons les darreres dades, ha passat de tindre una incidència acumulada a 14 dies de 1.300 a tindre 720 en este moment. I la tendència seguix a la baixa. Per esta raó, el president de la comunitat, Emiliano García-Page, ha anunciat este dilluns un nou paquet de mesures d’obertura en dos fases que entra en vigor a partir de hui. En definitiva, va certificar l’aprovació d’una nova desescalada per anar reprenent a poc a poc l’activitat econòmica davant la baixada de la incidència.

 

Tot i això, potser algunes comunitats i inclòs el mateix govern espanyol es replantegen el relaxament de les mesures després de l’alarmant dada que ha arribat este cap de setmana: la gran quantitat de festes il·legals que s’han fet.

 

L’alarmant número de festes il·legals durant el cap de setmana de Sant Valentí

Durant este cap de setmana de Sant Valentí, la policia ha hagut de desmantellar en Espanya centenars de festes i reunions il·legals organitzades per irresponsables que no dubten en saltar-se les normes imposades per frenar l’expansió del virus. Ni límit d’aforament, ni mesures de seguretat, ni toc de queda. La solidaritat brilla per la seua absència entre esta població que no atén a les conseqüències del virus.

 

Al llarg de la nit de divendres i dissabte, només en Madrid, la policia va haver d’aturar 250 festes il·legals celebrades en locals i domicilis privats. La celebració més greu es va detectar al soterrani d’un local comercial sense ventilació ni eixides d’emergència a on es van reunir 66 persones, de les que 11 eren menors d’edat. També es va desmantellar una festa en un pis turístic a on es van reunir més de 50 persones incomplint les normes sanitàries.

 

A causa de la resistència dels acusats, la intervenció de la policia va acabar amb la detenció de huit persones, set hòmens i una dona, com a presumptes responsables de delictes d’atemptat contra agents de l’autoritat i detenció il·legal. En una altra festa clandestina, es van posar 45 actes per incomplir la normativa i es va sancionar un local d’oci per incomplir l’aforament permès. També es va sancionar un local a on es van trobar 16 persones amagades.

 

En total, els agents de Madrid han fet 481 propostes de sanció per no portar mascareta i 421 per estar en un mateix recinte més de sis persones. En declaracions a TeleMadrid, el comissari de la Policia Nacional, José Luis Morcillo, va detallar que el perfil dels assistents a estes festes il·legals són jóvens de 20 i 30 anys que coneixen molt bé les tàctiques policials per estalviar-se la llei.

 

Festes il·legals en Espanya

Tot i que Madrid encapçala el número de festes il·legals, altres comunitats autònomes també han desallotjat festes i han proposat sanció per aquelles persones que creien que podien trencar les restriccions. A l’illa d’Eivissa, s’han desallotjat una festa en una nau abandonada a on participaven 25 jóvens, mentres que en Alacant la Policia Local va dissoldre 20 festes en cases i tres festes al carrer amb 142 denúncies per incomplir l’estat d’alarma.

 

Al País Basc, es va desallotjar una festa en una casa d’Abadiño, Biscaia, amb huit persones, cap d’elles empadronades al municipi, mentres que en Navarra la Policia Foral ha posat este cap de setmana 45 denúncies per incompliment i ha desarticulat huit festes al carrer i sis en vivendes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.

El Consell dona llum verda a tres grans contractes sanitaris per més de 1.100 milions

El Consell autoritza tres grans contractes sanitaris per 1.106,8 milions per a neteja de centres, compra de medicaments i analítiques clíniques en La Fe, a més d'adaptar la normativa d'establiments de productes sanitaris.

El Consell obri la negociació per a aplicar la jornada de 35 hores a partir de 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària. Sindicats com a CCOO i UGT reclamen concreció, homogeneïtat i més rapidesa en Sanitat.