10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

El govern espanyol podria canviar prompte les restriccions: el motiu

 

La incidència del coronavirus continua baixant en moltes comunitats autònomes. Andalusia, Múrcia, Galícia, País Basc, Navarra, Cantàbria i Castella La Manxa han mostrat un descens del número de casos important que ha provocat que algunes administracions autonòmiques es plantegen un cert relaxament de les mesures.

 

És el cas de la comunitat manxega, que segons les darreres dades, ha passat de tindre una incidència acumulada a 14 dies de 1.300 a tindre 720 en este moment. I la tendència seguix a la baixa. Per esta raó, el president de la comunitat, Emiliano García-Page, ha anunciat este dilluns un nou paquet de mesures d’obertura en dos fases que entra en vigor a partir de hui. En definitiva, va certificar l’aprovació d’una nova desescalada per anar reprenent a poc a poc l’activitat econòmica davant la baixada de la incidència.

 

Tot i això, potser algunes comunitats i inclòs el mateix govern espanyol es replantegen el relaxament de les mesures després de l’alarmant dada que ha arribat este cap de setmana: la gran quantitat de festes il·legals que s’han fet.

 

L’alarmant número de festes il·legals durant el cap de setmana de Sant Valentí

Durant este cap de setmana de Sant Valentí, la policia ha hagut de desmantellar en Espanya centenars de festes i reunions il·legals organitzades per irresponsables que no dubten en saltar-se les normes imposades per frenar l’expansió del virus. Ni límit d’aforament, ni mesures de seguretat, ni toc de queda. La solidaritat brilla per la seua absència entre esta població que no atén a les conseqüències del virus.

 

Al llarg de la nit de divendres i dissabte, només en Madrid, la policia va haver d’aturar 250 festes il·legals celebrades en locals i domicilis privats. La celebració més greu es va detectar al soterrani d’un local comercial sense ventilació ni eixides d’emergència a on es van reunir 66 persones, de les que 11 eren menors d’edat. També es va desmantellar una festa en un pis turístic a on es van reunir més de 50 persones incomplint les normes sanitàries.

 

A causa de la resistència dels acusats, la intervenció de la policia va acabar amb la detenció de huit persones, set hòmens i una dona, com a presumptes responsables de delictes d’atemptat contra agents de l’autoritat i detenció il·legal. En una altra festa clandestina, es van posar 45 actes per incomplir la normativa i es va sancionar un local d’oci per incomplir l’aforament permès. També es va sancionar un local a on es van trobar 16 persones amagades.

 

En total, els agents de Madrid han fet 481 propostes de sanció per no portar mascareta i 421 per estar en un mateix recinte més de sis persones. En declaracions a TeleMadrid, el comissari de la Policia Nacional, José Luis Morcillo, va detallar que el perfil dels assistents a estes festes il·legals són jóvens de 20 i 30 anys que coneixen molt bé les tàctiques policials per estalviar-se la llei.

 

Festes il·legals en Espanya

Tot i que Madrid encapçala el número de festes il·legals, altres comunitats autònomes també han desallotjat festes i han proposat sanció per aquelles persones que creien que podien trencar les restriccions. A l’illa d’Eivissa, s’han desallotjat una festa en una nau abandonada a on participaven 25 jóvens, mentres que en Alacant la Policia Local va dissoldre 20 festes en cases i tres festes al carrer amb 142 denúncies per incomplir l’estat d’alarma.

 

Al País Basc, es va desallotjar una festa en una casa d’Abadiño, Biscaia, amb huit persones, cap d’elles empadronades al municipi, mentres que en Navarra la Policia Foral ha posat este cap de setmana 45 denúncies per incompliment i ha desarticulat huit festes al carrer i sis en vivendes.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.