12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

El govern espanyol podria canviar prompte les restriccions: el motiu

 

La incidència del coronavirus continua baixant en moltes comunitats autònomes. Andalusia, Múrcia, Galícia, País Basc, Navarra, Cantàbria i Castella La Manxa han mostrat un descens del número de casos important que ha provocat que algunes administracions autonòmiques es plantegen un cert relaxament de les mesures.

 

És el cas de la comunitat manxega, que segons les darreres dades, ha passat de tindre una incidència acumulada a 14 dies de 1.300 a tindre 720 en este moment. I la tendència seguix a la baixa. Per esta raó, el president de la comunitat, Emiliano García-Page, ha anunciat este dilluns un nou paquet de mesures d’obertura en dos fases que entra en vigor a partir de hui. En definitiva, va certificar l’aprovació d’una nova desescalada per anar reprenent a poc a poc l’activitat econòmica davant la baixada de la incidència.

 

Tot i això, potser algunes comunitats i inclòs el mateix govern espanyol es replantegen el relaxament de les mesures després de l’alarmant dada que ha arribat este cap de setmana: la gran quantitat de festes il·legals que s’han fet.

 

L’alarmant número de festes il·legals durant el cap de setmana de Sant Valentí

Durant este cap de setmana de Sant Valentí, la policia ha hagut de desmantellar en Espanya centenars de festes i reunions il·legals organitzades per irresponsables que no dubten en saltar-se les normes imposades per frenar l’expansió del virus. Ni límit d’aforament, ni mesures de seguretat, ni toc de queda. La solidaritat brilla per la seua absència entre esta població que no atén a les conseqüències del virus.

 

Al llarg de la nit de divendres i dissabte, només en Madrid, la policia va haver d’aturar 250 festes il·legals celebrades en locals i domicilis privats. La celebració més greu es va detectar al soterrani d’un local comercial sense ventilació ni eixides d’emergència a on es van reunir 66 persones, de les que 11 eren menors d’edat. També es va desmantellar una festa en un pis turístic a on es van reunir més de 50 persones incomplint les normes sanitàries.

 

A causa de la resistència dels acusats, la intervenció de la policia va acabar amb la detenció de huit persones, set hòmens i una dona, com a presumptes responsables de delictes d’atemptat contra agents de l’autoritat i detenció il·legal. En una altra festa clandestina, es van posar 45 actes per incomplir la normativa i es va sancionar un local d’oci per incomplir l’aforament permès. També es va sancionar un local a on es van trobar 16 persones amagades.

 

En total, els agents de Madrid han fet 481 propostes de sanció per no portar mascareta i 421 per estar en un mateix recinte més de sis persones. En declaracions a TeleMadrid, el comissari de la Policia Nacional, José Luis Morcillo, va detallar que el perfil dels assistents a estes festes il·legals són jóvens de 20 i 30 anys que coneixen molt bé les tàctiques policials per estalviar-se la llei.

 

Festes il·legals en Espanya

Tot i que Madrid encapçala el número de festes il·legals, altres comunitats autònomes també han desallotjat festes i han proposat sanció per aquelles persones que creien que podien trencar les restriccions. A l’illa d’Eivissa, s’han desallotjat una festa en una nau abandonada a on participaven 25 jóvens, mentres que en Alacant la Policia Local va dissoldre 20 festes en cases i tres festes al carrer amb 142 denúncies per incomplir l’estat d’alarma.

 

Al País Basc, es va desallotjar una festa en una casa d’Abadiño, Biscaia, amb huit persones, cap d’elles empadronades al municipi, mentres que en Navarra la Policia Foral ha posat este cap de setmana 45 denúncies per incompliment i ha desarticulat huit festes al carrer i sis en vivendes.

Últimes notícies

PSPV acudirà a la reunió amb Pérez Llorca i Compromís la supedita a l’eixida de Mazón

Pérez Llorca ha citat als síndics el 27 de gener per a una ronda de treball amb voluntat de 'arribar a acords'. El PSPV acudirà; Compromís condiciona la trobada al fet que Mazón deixe la seua acta i a reactivar l'activitat en Les Corts.

Ángeles Solanes formalitza la seua candidatura i es convertix en la tercera aspirant al Rectorat de la UV

La catedràtica ha registrat davant la Junta Electoral la seua candidatura a rectora de la Universitat de València, tercera a fer-ho. El procés fixa proclamacions el 23 i 30 de gener i la votació el 3 de març.

Gandia acollirà al maig l’acte nacional del 40 aniversari de la Bandera Blava

Gandia ha sigut triada seu del 40 aniversari de la Bandera Blava, que se celebrarà del 28 al 31 de maig a la platja Nord. El programa combinarà reconeixements, formació tècnica i activitats d'educació ambiental.

Ximo Puig defén que la proposta de finançament no es pot rebutjar i beneficia a la Comunitat

Ximo Puig ha sostingut que l'oferta d'Hisenda no ha de bloquejar-se per partidisme i que la Comunitat és la més beneficiada en haver sigut la més perjudicada. La xifra plantejada ascendix a 3.660 milions per a la regió dins d'un paquet estatal de 21.000 milions.

Copete, absent per molèsties; Cömert i Raba van completar només part de l’entrenament

El València va completar el segon entrenament de la setmana amb Copete absent per molèsties. Cömert i Raba van treballar amb el grup però no van acabar la sessió.

Martínez demana al València Basket recuperar-se en poques hores abans de visitar al Bayern

Pedro Martínez admet que l'equip arriba amb poc marge i quasi sense entrenar pels viatges abans del Bayern. Pradilla destaca la millora del rival a casa.

El temporal derroca tres terrasses d’un edifici a la platja de Tavernes de la Valldigna

Tres terrasses van col·lapsar este dimarts pel fort onatge en un bloc de la platja de Tavernes de la Valldigna. Dos famílies van ser desallotjades i es perimetró la zona a l'espera d'informes tècnics.

El València vol enllaçar triomfs en la pista del Bayern de Pesic

El València visita al Bayern de Munic, ara dirigit per Svetislav Pesic, amb la intenció de donar continuïtat al triomf davant Paris Basketball i afermar-se en la zona alta.