12.8 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

El govern espanyol concreta qui rebrà en primer lloc la vacuna contra el coronavirus

 

Espanya podria rebre en desembre les primeres tres milions de dosis de la vacuna d’AstraZeneca contra el coronavirus i, per això, Sanitat ja està coordinant amb les comunitats autònomes la definició dels «grups específics d’interés», és a dir, les persones que rebran la vacuna de forma preferent.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va explicar este dilluns que hi ha «altes probabilitats» de què es puga començar a vacunar a finals del 2020. Per tant, el Ministeri ja està treballant amb les comunitats el sistema de vacunació. Sanitat vol que la vacuna es destine en primer lloc a les persones vulnerables (persones grans o amb patologies prèvies), i la població que fa servicis essencials, «començant pels sanitaris» i els treballadors de les institucions sociosanitàries.

 

En este mateix sentit, la portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, ha detallat en la roda de premsa d’este dimarts posterior al Consell de Ministres que es començarà vacunant els «col·lectius prioritaris» a on entren les persones «especialment fràgils en termes sanitaris» o col·lectius de risc i que treballen en la primera línia de combat contra el virus com els professionals sanitaris.

 

«Serà cada país qui decidisca per quin grup es comença a vacunar. S’està fent un treball molt important, en l’àmbit de la UE i en les comunitats autònomes, per a definir els grups d’interés per a l’inici de la vacunació. Tot això ho sabrem en els pròxims dies», assegurava també Fernando Simón. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries va confessar que l’ordre dels grups prioritaris «pot variar marginalment» entre els diferents països europeus. «El que ens interessa és protegir a la població vulnerable».

 

Segons va anunciar este dilluns el ministre de Sanitat, Salvador Illa, la vacuna que està creant la Universitat d’Oxford és l’única amb qui la Unió Europea ha tancat un acord. En este sentit, Europa ha arribat a l’acord de rebre 30 milions de dosis d’esta vacuna, de les que un 10%, uns tres milions, aniran a Espanya. Esta és una vacuna que, en un principi, requerirà dos dosis per a ser efectiva. Segons Sanitat, en gener hi podria haver un subministrament regular de les vacunes.

 

Establir un protocol de vacunació

Montero també ha avançat que este dimecres es reunirà el Consell Interterritorial de Salut per a definir el protocol de vacunació i «tindre preparat tot el dispositiu per a que en el moment en què la vacuna estiga llesta es comencen a administrar les primeres dosis». El govern espanyol vol tindre preparat tot el relacionat amb el subministrament de la vacuna en tot el país per a no perdre ni un minut des de què existisca l’antivíric.

 

Finalment, Montero ha recordat que actualment la majoria de persones contagiades són jóvens i asimptomàtics i venen pel seguiment que s’està fent tant pel govern espanyol, com els 2.000 rastrejadors de l’exèrcit com dels mateixos governs autonòmics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.