11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

El govern espanyol concreta qui rebrà en primer lloc la vacuna contra el coronavirus

 

Espanya podria rebre en desembre les primeres tres milions de dosis de la vacuna d’AstraZeneca contra el coronavirus i, per això, Sanitat ja està coordinant amb les comunitats autònomes la definició dels «grups específics d’interés», és a dir, les persones que rebran la vacuna de forma preferent.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va explicar este dilluns que hi ha «altes probabilitats» de què es puga començar a vacunar a finals del 2020. Per tant, el Ministeri ja està treballant amb les comunitats el sistema de vacunació. Sanitat vol que la vacuna es destine en primer lloc a les persones vulnerables (persones grans o amb patologies prèvies), i la població que fa servicis essencials, «començant pels sanitaris» i els treballadors de les institucions sociosanitàries.

 

En este mateix sentit, la portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, ha detallat en la roda de premsa d’este dimarts posterior al Consell de Ministres que es començarà vacunant els «col·lectius prioritaris» a on entren les persones «especialment fràgils en termes sanitaris» o col·lectius de risc i que treballen en la primera línia de combat contra el virus com els professionals sanitaris.

 

«Serà cada país qui decidisca per quin grup es comença a vacunar. S’està fent un treball molt important, en l’àmbit de la UE i en les comunitats autònomes, per a definir els grups d’interés per a l’inici de la vacunació. Tot això ho sabrem en els pròxims dies», assegurava també Fernando Simón. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries va confessar que l’ordre dels grups prioritaris «pot variar marginalment» entre els diferents països europeus. «El que ens interessa és protegir a la població vulnerable».

 

Segons va anunciar este dilluns el ministre de Sanitat, Salvador Illa, la vacuna que està creant la Universitat d’Oxford és l’única amb qui la Unió Europea ha tancat un acord. En este sentit, Europa ha arribat a l’acord de rebre 30 milions de dosis d’esta vacuna, de les que un 10%, uns tres milions, aniran a Espanya. Esta és una vacuna que, en un principi, requerirà dos dosis per a ser efectiva. Segons Sanitat, en gener hi podria haver un subministrament regular de les vacunes.

 

Establir un protocol de vacunació

Montero també ha avançat que este dimecres es reunirà el Consell Interterritorial de Salut per a definir el protocol de vacunació i «tindre preparat tot el dispositiu per a que en el moment en què la vacuna estiga llesta es comencen a administrar les primeres dosis». El govern espanyol vol tindre preparat tot el relacionat amb el subministrament de la vacuna en tot el país per a no perdre ni un minut des de què existisca l’antivíric.

 

Finalment, Montero ha recordat que actualment la majoria de persones contagiades són jóvens i asimptomàtics i venen pel seguiment que s’està fent tant pel govern espanyol, com els 2.000 rastrejadors de l’exèrcit com dels mateixos governs autonòmics.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.