14.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

El govern espanyol concreta qui rebrà en primer lloc la vacuna contra el coronavirus

 

Espanya podria rebre en desembre les primeres tres milions de dosis de la vacuna d’AstraZeneca contra el coronavirus i, per això, Sanitat ja està coordinant amb les comunitats autònomes la definició dels «grups específics d’interés», és a dir, les persones que rebran la vacuna de forma preferent.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va explicar este dilluns que hi ha «altes probabilitats» de què es puga començar a vacunar a finals del 2020. Per tant, el Ministeri ja està treballant amb les comunitats el sistema de vacunació. Sanitat vol que la vacuna es destine en primer lloc a les persones vulnerables (persones grans o amb patologies prèvies), i la població que fa servicis essencials, «començant pels sanitaris» i els treballadors de les institucions sociosanitàries.

 

En este mateix sentit, la portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, ha detallat en la roda de premsa d’este dimarts posterior al Consell de Ministres que es començarà vacunant els «col·lectius prioritaris» a on entren les persones «especialment fràgils en termes sanitaris» o col·lectius de risc i que treballen en la primera línia de combat contra el virus com els professionals sanitaris.

 

«Serà cada país qui decidisca per quin grup es comença a vacunar. S’està fent un treball molt important, en l’àmbit de la UE i en les comunitats autònomes, per a definir els grups d’interés per a l’inici de la vacunació. Tot això ho sabrem en els pròxims dies», assegurava també Fernando Simón. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries va confessar que l’ordre dels grups prioritaris «pot variar marginalment» entre els diferents països europeus. «El que ens interessa és protegir a la població vulnerable».

 

Segons va anunciar este dilluns el ministre de Sanitat, Salvador Illa, la vacuna que està creant la Universitat d’Oxford és l’única amb qui la Unió Europea ha tancat un acord. En este sentit, Europa ha arribat a l’acord de rebre 30 milions de dosis d’esta vacuna, de les que un 10%, uns tres milions, aniran a Espanya. Esta és una vacuna que, en un principi, requerirà dos dosis per a ser efectiva. Segons Sanitat, en gener hi podria haver un subministrament regular de les vacunes.

 

Establir un protocol de vacunació

Montero també ha avançat que este dimecres es reunirà el Consell Interterritorial de Salut per a definir el protocol de vacunació i «tindre preparat tot el dispositiu per a que en el moment en què la vacuna estiga llesta es comencen a administrar les primeres dosis». El govern espanyol vol tindre preparat tot el relacionat amb el subministrament de la vacuna en tot el país per a no perdre ni un minut des de què existisca l’antivíric.

 

Finalment, Montero ha recordat que actualment la majoria de persones contagiades són jóvens i asimptomàtics i venen pel seguiment que s’està fent tant pel govern espanyol, com els 2.000 rastrejadors de l’exèrcit com dels mateixos governs autonòmics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.