El govern espanyol concreta qui rebrà en primer lloc la vacuna contra el coronavirus

 

Espanya podria rebre en desembre les primeres tres milions de dosis de la vacuna d’AstraZeneca contra el coronavirus i, per això, Sanitat ja està coordinant amb les comunitats autònomes la definició dels «grups específics d’interés», és a dir, les persones que rebran la vacuna de forma preferent.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va explicar este dilluns que hi ha «altes probabilitats» de què es puga començar a vacunar a finals del 2020. Per tant, el Ministeri ja està treballant amb les comunitats el sistema de vacunació. Sanitat vol que la vacuna es destine en primer lloc a les persones vulnerables (persones grans o amb patologies prèvies), i la població que fa servicis essencials, «començant pels sanitaris» i els treballadors de les institucions sociosanitàries.

 

En este mateix sentit, la portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, ha detallat en la roda de premsa d’este dimarts posterior al Consell de Ministres que es començarà vacunant els «col·lectius prioritaris» a on entren les persones «especialment fràgils en termes sanitaris» o col·lectius de risc i que treballen en la primera línia de combat contra el virus com els professionals sanitaris.

 

«Serà cada país qui decidisca per quin grup es comença a vacunar. S’està fent un treball molt important, en l’àmbit de la UE i en les comunitats autònomes, per a definir els grups d’interés per a l’inici de la vacunació. Tot això ho sabrem en els pròxims dies», assegurava també Fernando Simón. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries va confessar que l’ordre dels grups prioritaris «pot variar marginalment» entre els diferents països europeus. «El que ens interessa és protegir a la població vulnerable».

 

Segons va anunciar este dilluns el ministre de Sanitat, Salvador Illa, la vacuna que està creant la Universitat d’Oxford és l’única amb qui la Unió Europea ha tancat un acord. En este sentit, Europa ha arribat a l’acord de rebre 30 milions de dosis d’esta vacuna, de les que un 10%, uns tres milions, aniran a Espanya. Esta és una vacuna que, en un principi, requerirà dos dosis per a ser efectiva. Segons Sanitat, en gener hi podria haver un subministrament regular de les vacunes.

 

Establir un protocol de vacunació

Montero també ha avançat que este dimecres es reunirà el Consell Interterritorial de Salut per a definir el protocol de vacunació i «tindre preparat tot el dispositiu per a que en el moment en què la vacuna estiga llesta es comencen a administrar les primeres dosis». El govern espanyol vol tindre preparat tot el relacionat amb el subministrament de la vacuna en tot el país per a no perdre ni un minut des de què existisca l’antivíric.

 

Finalment, Montero ha recordat que actualment la majoria de persones contagiades són jóvens i asimptomàtics i venen pel seguiment que s’està fent tant pel govern espanyol, com els 2.000 rastrejadors de l’exèrcit com dels mateixos governs autonòmics.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.