El govern espanyol concreta qui rebrà en primer lloc la vacuna contra el coronavirus

 

Espanya podria rebre en desembre les primeres tres milions de dosis de la vacuna d’AstraZeneca contra el coronavirus i, per això, Sanitat ja està coordinant amb les comunitats autònomes la definició dels «grups específics d’interés», és a dir, les persones que rebran la vacuna de forma preferent.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va explicar este dilluns que hi ha «altes probabilitats» de què es puga començar a vacunar a finals del 2020. Per tant, el Ministeri ja està treballant amb les comunitats el sistema de vacunació. Sanitat vol que la vacuna es destine en primer lloc a les persones vulnerables (persones grans o amb patologies prèvies), i la població que fa servicis essencials, «començant pels sanitaris» i els treballadors de les institucions sociosanitàries.

 

En este mateix sentit, la portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, ha detallat en la roda de premsa d’este dimarts posterior al Consell de Ministres que es començarà vacunant els «col·lectius prioritaris» a on entren les persones «especialment fràgils en termes sanitaris» o col·lectius de risc i que treballen en la primera línia de combat contra el virus com els professionals sanitaris.

 

«Serà cada país qui decidisca per quin grup es comença a vacunar. S’està fent un treball molt important, en l’àmbit de la UE i en les comunitats autònomes, per a definir els grups d’interés per a l’inici de la vacunació. Tot això ho sabrem en els pròxims dies», assegurava també Fernando Simón. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries va confessar que l’ordre dels grups prioritaris «pot variar marginalment» entre els diferents països europeus. «El que ens interessa és protegir a la població vulnerable».

 

Segons va anunciar este dilluns el ministre de Sanitat, Salvador Illa, la vacuna que està creant la Universitat d’Oxford és l’única amb qui la Unió Europea ha tancat un acord. En este sentit, Europa ha arribat a l’acord de rebre 30 milions de dosis d’esta vacuna, de les que un 10%, uns tres milions, aniran a Espanya. Esta és una vacuna que, en un principi, requerirà dos dosis per a ser efectiva. Segons Sanitat, en gener hi podria haver un subministrament regular de les vacunes.

 

Establir un protocol de vacunació

Montero també ha avançat que este dimecres es reunirà el Consell Interterritorial de Salut per a definir el protocol de vacunació i «tindre preparat tot el dispositiu per a que en el moment en què la vacuna estiga llesta es comencen a administrar les primeres dosis». El govern espanyol vol tindre preparat tot el relacionat amb el subministrament de la vacuna en tot el país per a no perdre ni un minut des de què existisca l’antivíric.

 

Finalment, Montero ha recordat que actualment la majoria de persones contagiades són jóvens i asimptomàtics i venen pel seguiment que s’està fent tant pel govern espanyol, com els 2.000 rastrejadors de l’exèrcit com dels mateixos governs autonòmics.

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.