Els ‘hackers’ poden copiar les nostres empremtes per fer el senyal de la victòria en les fotos

SELFIE VICTORIA

Apropar massa els dits a la càmera pot permetre copiar les empremtes dactilars | Cedida

 

Una volta més, els experts en ciberseguretat alerten de què un mal ús de la tecnologia pot tindre conseqüències inesperades. I és que un gest tan innocent com fer-se una foto amb el senyal de la victòria, el dit índex i el cor formant una v, pot permetre als ‘hackers’ obtindre una còpia exacta de les nostres empremtes dactilars. 

 

D’esta manera ho assenyalava en un congrés en la Xina, Zhang Wei, subdirector de l’Associació de Comerç de Seguretat de la Informació de Xangai. En declaracions publicades en el ‘South China Morning Post’, explica que este gest, molt difós en els països asiàtics a l’hora de fer-se una selfie, pot ser perillós si s’arrimen en excés els dits a l’objectiu de la càmera.  

 

Les recomanacions dels experts 

És per este motiu que recomana que, quan es faça este tipo de fotografia, el telèfon estiga almenys a 3 metres de distància. Wei demana, en tot cas, que no es compartisquen estes fotografies en les xarxes socials davant de la possibilitat de què un pirata informàtic en faça un mal ús. 

 

Este expert xinés relatava que «una foto presa a menys d’1,5 metres es pot utilitzar per a copiar al 100% les empremtes dactilars, mentres que presa entre 1,5 i 3 metres la fiabilitat es reduïx al 50%». Recordava que amb esta característica personal del nostre físic es poden crear sistemes de pagament, obrir portes, etc. 

 

Un altre expert, Feng Jiangjiang, professor d’identificació d’empremtes dactilars en la Universitat de Tsinghua, mostrava els seus dubtes sobre que existisca una distància segura. Confirmava que és impossible «amb persones amb problemes de pell» però que sí que es poden vore de forma clara en la resta amb «la distància, l’angle, l’enfocament i la il·luminació ideal». Els dos coincidixen en una mateixa solució: mostrar només el dors de la mà davant de la càmera.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Descens de les temperatures i núvols dispersos a l’inici de setmana en la Comunitat Valenciana

La setmana comença en la Comunitat Valenciana amb més núvols, un descens de les temperatures màximes en la major part del territori i possibilitat de pluges febles i disperses.

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.