Els ‘hackers’ poden copiar les nostres empremtes per fer el senyal de la victòria en les fotos

SELFIE VICTORIA

Apropar massa els dits a la càmera pot permetre copiar les empremtes dactilars | Cedida

 

Una volta més, els experts en ciberseguretat alerten de què un mal ús de la tecnologia pot tindre conseqüències inesperades. I és que un gest tan innocent com fer-se una foto amb el senyal de la victòria, el dit índex i el cor formant una v, pot permetre als ‘hackers’ obtindre una còpia exacta de les nostres empremtes dactilars. 

 

D’esta manera ho assenyalava en un congrés en la Xina, Zhang Wei, subdirector de l’Associació de Comerç de Seguretat de la Informació de Xangai. En declaracions publicades en el ‘South China Morning Post’, explica que este gest, molt difós en els països asiàtics a l’hora de fer-se una selfie, pot ser perillós si s’arrimen en excés els dits a l’objectiu de la càmera.  

 

Les recomanacions dels experts 

És per este motiu que recomana que, quan es faça este tipo de fotografia, el telèfon estiga almenys a 3 metres de distància. Wei demana, en tot cas, que no es compartisquen estes fotografies en les xarxes socials davant de la possibilitat de què un pirata informàtic en faça un mal ús. 

 

Este expert xinés relatava que «una foto presa a menys d’1,5 metres es pot utilitzar per a copiar al 100% les empremtes dactilars, mentres que presa entre 1,5 i 3 metres la fiabilitat es reduïx al 50%». Recordava que amb esta característica personal del nostre físic es poden crear sistemes de pagament, obrir portes, etc. 

 

Un altre expert, Feng Jiangjiang, professor d’identificació d’empremtes dactilars en la Universitat de Tsinghua, mostrava els seus dubtes sobre que existisca una distància segura. Confirmava que és impossible «amb persones amb problemes de pell» però que sí que es poden vore de forma clara en la resta amb «la distància, l’angle, l’enfocament i la il·luminació ideal». Els dos coincidixen en una mateixa solució: mostrar només el dors de la mà davant de la càmera.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.