Els ‘hackers’ poden copiar les nostres empremtes per fer el senyal de la victòria en les fotos

SELFIE VICTORIA

Apropar massa els dits a la càmera pot permetre copiar les empremtes dactilars | Cedida

 

Una volta més, els experts en ciberseguretat alerten de què un mal ús de la tecnologia pot tindre conseqüències inesperades. I és que un gest tan innocent com fer-se una foto amb el senyal de la victòria, el dit índex i el cor formant una v, pot permetre als ‘hackers’ obtindre una còpia exacta de les nostres empremtes dactilars. 

 

D’esta manera ho assenyalava en un congrés en la Xina, Zhang Wei, subdirector de l’Associació de Comerç de Seguretat de la Informació de Xangai. En declaracions publicades en el ‘South China Morning Post’, explica que este gest, molt difós en els països asiàtics a l’hora de fer-se una selfie, pot ser perillós si s’arrimen en excés els dits a l’objectiu de la càmera.  

 

Les recomanacions dels experts 

És per este motiu que recomana que, quan es faça este tipo de fotografia, el telèfon estiga almenys a 3 metres de distància. Wei demana, en tot cas, que no es compartisquen estes fotografies en les xarxes socials davant de la possibilitat de què un pirata informàtic en faça un mal ús. 

 

Este expert xinés relatava que «una foto presa a menys d’1,5 metres es pot utilitzar per a copiar al 100% les empremtes dactilars, mentres que presa entre 1,5 i 3 metres la fiabilitat es reduïx al 50%». Recordava que amb esta característica personal del nostre físic es poden crear sistemes de pagament, obrir portes, etc. 

 

Un altre expert, Feng Jiangjiang, professor d’identificació d’empremtes dactilars en la Universitat de Tsinghua, mostrava els seus dubtes sobre que existisca una distància segura. Confirmava que és impossible «amb persones amb problemes de pell» però que sí que es poden vore de forma clara en la resta amb «la distància, l’angle, l’enfocament i la il·luminació ideal». Els dos coincidixen en una mateixa solució: mostrar només el dors de la mà davant de la càmera.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.