Els ‘hackers’ poden copiar les nostres empremtes per fer el senyal de la victòria en les fotos

SELFIE VICTORIA

Apropar massa els dits a la càmera pot permetre copiar les empremtes dactilars | Cedida

 

Una volta més, els experts en ciberseguretat alerten de què un mal ús de la tecnologia pot tindre conseqüències inesperades. I és que un gest tan innocent com fer-se una foto amb el senyal de la victòria, el dit índex i el cor formant una v, pot permetre als ‘hackers’ obtindre una còpia exacta de les nostres empremtes dactilars. 

 

D’esta manera ho assenyalava en un congrés en la Xina, Zhang Wei, subdirector de l’Associació de Comerç de Seguretat de la Informació de Xangai. En declaracions publicades en el ‘South China Morning Post’, explica que este gest, molt difós en els països asiàtics a l’hora de fer-se una selfie, pot ser perillós si s’arrimen en excés els dits a l’objectiu de la càmera.  

 

Les recomanacions dels experts 

És per este motiu que recomana que, quan es faça este tipo de fotografia, el telèfon estiga almenys a 3 metres de distància. Wei demana, en tot cas, que no es compartisquen estes fotografies en les xarxes socials davant de la possibilitat de què un pirata informàtic en faça un mal ús. 

 

Este expert xinés relatava que «una foto presa a menys d’1,5 metres es pot utilitzar per a copiar al 100% les empremtes dactilars, mentres que presa entre 1,5 i 3 metres la fiabilitat es reduïx al 50%». Recordava que amb esta característica personal del nostre físic es poden crear sistemes de pagament, obrir portes, etc. 

 

Un altre expert, Feng Jiangjiang, professor d’identificació d’empremtes dactilars en la Universitat de Tsinghua, mostrava els seus dubtes sobre que existisca una distància segura. Confirmava que és impossible «amb persones amb problemes de pell» però que sí que es poden vore de forma clara en la resta amb «la distància, l’angle, l’enfocament i la il·luminació ideal». Els dos coincidixen en una mateixa solució: mostrar només el dors de la mà davant de la càmera.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.