8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Els ‘hackers’ poden copiar les nostres empremtes per fer el senyal de la victòria en les fotos

SELFIE VICTORIA

Apropar massa els dits a la càmera pot permetre copiar les empremtes dactilars | Cedida

 

Una volta més, els experts en ciberseguretat alerten de què un mal ús de la tecnologia pot tindre conseqüències inesperades. I és que un gest tan innocent com fer-se una foto amb el senyal de la victòria, el dit índex i el cor formant una v, pot permetre als ‘hackers’ obtindre una còpia exacta de les nostres empremtes dactilars. 

 

D’esta manera ho assenyalava en un congrés en la Xina, Zhang Wei, subdirector de l’Associació de Comerç de Seguretat de la Informació de Xangai. En declaracions publicades en el ‘South China Morning Post’, explica que este gest, molt difós en els països asiàtics a l’hora de fer-se una selfie, pot ser perillós si s’arrimen en excés els dits a l’objectiu de la càmera.  

 

Les recomanacions dels experts 

És per este motiu que recomana que, quan es faça este tipo de fotografia, el telèfon estiga almenys a 3 metres de distància. Wei demana, en tot cas, que no es compartisquen estes fotografies en les xarxes socials davant de la possibilitat de què un pirata informàtic en faça un mal ús. 

 

Este expert xinés relatava que «una foto presa a menys d’1,5 metres es pot utilitzar per a copiar al 100% les empremtes dactilars, mentres que presa entre 1,5 i 3 metres la fiabilitat es reduïx al 50%». Recordava que amb esta característica personal del nostre físic es poden crear sistemes de pagament, obrir portes, etc. 

 

Un altre expert, Feng Jiangjiang, professor d’identificació d’empremtes dactilars en la Universitat de Tsinghua, mostrava els seus dubtes sobre que existisca una distància segura. Confirmava que és impossible «amb persones amb problemes de pell» però que sí que es poden vore de forma clara en la resta amb «la distància, l’angle, l’enfocament i la il·luminació ideal». Els dos coincidixen en una mateixa solució: mostrar només el dors de la mà davant de la càmera.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Veïns de les platges de Sagunt denuncien abandó després dels danys de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha deixat al descobert l'abandó institucional i l'erosió del nord de Sagunt. Reclamen defenses permanents, la licitació urgent del projecte de regeneració i un pla real de protecció costanera.

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.