Els hospitals i centres de salut del territori valencià recuperen la seua activitat assistencial

 

Els hospitals i centres de salut del territori valencià han començat a reprendre la seua activitat amb la intenció de tornar la normalitat sempre que l’evolució de la pandèmia ho permeta, en disminuir un 14,6 per cent l’ocupació hospitalària en el període d’un mes.

 

Segons ha informat la Conselleria de Sanitat a través d’un comunicat, s’ha reduït des del 74,32% el passat 27 de gener fins a un 63,5% registrat esta mateixa setmana en la Comunitat Valenciana

 

Esta reducció queda reflectida als hospitals de les tres províncies. Així, l’ocupació en els centres hospitalaris valencians ha passat del 79,17% a la fi de gener fins al 65,63% actual; en Alacant, d’un 70,92% a un 61,53%, i en Castelló el descens ha sigut del 66,86% a un 59,08%.

 

D’altra banda, el número de pacients hospitalitzats afectats per coronavirus també ha disminuït de manera considerable. En estos moments, un 15,31% dels pacients ingressats tenen coronavirus, mentres que a la fi de gener el percentatge era del 58,47%, una circumstància que facilita la volta progressiva a la normalitat assistencial.

 

Operacions Quirúrgiques

Sanitat ja ha donat ordre als Departaments de Salut perquè molts dels recursos assistencials que es van reubicar per a poder assumir l’increment de pacients Covid-19 puguen recuperar-se de nou i atendre les necessitats assistencials habituals dels servicis.

 

Des que va començar la tercera ona de la pandèmia, tots els centres hospitalaris van activar els seus plans de contingència i van prendre una sèrie de mesures per a cobrir les necessitats assistencials.

 

De fet, els hospitals van instal·lar llits addicionals, es van reconvertir en alguns casos espais com les URPA (Unitat de Recuperació Post-Anestèsica), UCSI (Unitat de Cirurgia Sense Ingrés) o zones d’acolliment quirúrgic en llits de crítics, dotant-les de l’equipament necessari. A demés, les sales com a gimnasos o espais destinats a rehabilitació es van adaptar a nivell assistencial per a acollir a pacients.

 

Permeten ingressos programats

En estos moments, es recuperen estos espais i pràcticament tots els blocs quirúrgics dels hospitals del territori valencià han començat a dur a terme intervencions quirúrgiques programades, sempre que no requerisquen d’ingrés en UCI.

 

Quant a les intervencions no prioritàries, es poden fer aquelles que no requerisquen de llit UCI. També s’estan fent les intervencions prioritàries de Cirurgia Major Ambulatòria. A demés, es poden dur a terme ingressos programats, fins i tot aquells per a realització de proves diagnòstiques segons el pla de contingència del Departament de Salut.

 

D’altra banda, respecte a consultes externes, Sanitat ha apuntat que s’anirà normalitzant l’activitat en les diferents especialitats, de tal forma que es podran fer consultes presencials d’acord amb el pla de contingència i mantenint la telemedicina per a evitar desplaçaments innecessaris dels pacients. A demés, s’establiran torns escalonats per a evitar aglomeracions.

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.