Anuncios

Els hospitals i centres de salut del territori valencià recuperen la seua activitat assistencial

 

Els hospitals i centres de salut del territori valencià han començat a reprendre la seua activitat amb la intenció de tornar la normalitat sempre que l’evolució de la pandèmia ho permeta, en disminuir un 14,6 per cent l’ocupació hospitalària en el període d’un mes.

 

Segons ha informat la Conselleria de Sanitat a través d’un comunicat, s’ha reduït des del 74,32% el passat 27 de gener fins a un 63,5% registrat esta mateixa setmana en la Comunitat Valenciana

Anuncios

 

Esta reducció queda reflectida als hospitals de les tres províncies. Així, l’ocupació en els centres hospitalaris valencians ha passat del 79,17% a la fi de gener fins al 65,63% actual; en Alacant, d’un 70,92% a un 61,53%, i en Castelló el descens ha sigut del 66,86% a un 59,08%.

 

D’altra banda, el número de pacients hospitalitzats afectats per coronavirus també ha disminuït de manera considerable. En estos moments, un 15,31% dels pacients ingressats tenen coronavirus, mentres que a la fi de gener el percentatge era del 58,47%, una circumstància que facilita la volta progressiva a la normalitat assistencial.

 

Operacions Quirúrgiques

Sanitat ja ha donat ordre als Departaments de Salut perquè molts dels recursos assistencials que es van reubicar per a poder assumir l’increment de pacients Covid-19 puguen recuperar-se de nou i atendre les necessitats assistencials habituals dels servicis.

 

Des que va començar la tercera ona de la pandèmia, tots els centres hospitalaris van activar els seus plans de contingència i van prendre una sèrie de mesures per a cobrir les necessitats assistencials.

 

De fet, els hospitals van instal·lar llits addicionals, es van reconvertir en alguns casos espais com les URPA (Unitat de Recuperació Post-Anestèsica), UCSI (Unitat de Cirurgia Sense Ingrés) o zones d’acolliment quirúrgic en llits de crítics, dotant-les de l’equipament necessari. A demés, les sales com a gimnasos o espais destinats a rehabilitació es van adaptar a nivell assistencial per a acollir a pacients.

 

Permeten ingressos programats

En estos moments, es recuperen estos espais i pràcticament tots els blocs quirúrgics dels hospitals del territori valencià han començat a dur a terme intervencions quirúrgiques programades, sempre que no requerisquen d’ingrés en UCI.

 

Quant a les intervencions no prioritàries, es poden fer aquelles que no requerisquen de llit UCI. També s’estan fent les intervencions prioritàries de Cirurgia Major Ambulatòria. A demés, es poden dur a terme ingressos programats, fins i tot aquells per a realització de proves diagnòstiques segons el pla de contingència del Departament de Salut.

 

D’altra banda, respecte a consultes externes, Sanitat ha apuntat que s’anirà normalitzant l’activitat en les diferents especialitats, de tal forma que es podran fer consultes presencials d’acord amb el pla de contingència i mantenint la telemedicina per a evitar desplaçaments innecessaris dels pacients. A demés, s’establiran torns escalonats per a evitar aglomeracions.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Dani Martín arrasa en el seu debut en el Roig Arena amb un concert de 25+1 anys de música

Dani Martín triomfa en la seua primera visita al Roig Arena amb un concert de quasi dos hores i mitja que repassa les seues 25+1 anys de carrera i penja el cartell de sold out a València.

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.
Anuncios