Els hospitals i centres de salut del territori valencià recuperen la seua activitat assistencial

 

Els hospitals i centres de salut del territori valencià han començat a reprendre la seua activitat amb la intenció de tornar la normalitat sempre que l’evolució de la pandèmia ho permeta, en disminuir un 14,6 per cent l’ocupació hospitalària en el període d’un mes.

 

Segons ha informat la Conselleria de Sanitat a través d’un comunicat, s’ha reduït des del 74,32% el passat 27 de gener fins a un 63,5% registrat esta mateixa setmana en la Comunitat Valenciana

 

Esta reducció queda reflectida als hospitals de les tres províncies. Així, l’ocupació en els centres hospitalaris valencians ha passat del 79,17% a la fi de gener fins al 65,63% actual; en Alacant, d’un 70,92% a un 61,53%, i en Castelló el descens ha sigut del 66,86% a un 59,08%.

 

D’altra banda, el número de pacients hospitalitzats afectats per coronavirus també ha disminuït de manera considerable. En estos moments, un 15,31% dels pacients ingressats tenen coronavirus, mentres que a la fi de gener el percentatge era del 58,47%, una circumstància que facilita la volta progressiva a la normalitat assistencial.

 

Operacions Quirúrgiques

Sanitat ja ha donat ordre als Departaments de Salut perquè molts dels recursos assistencials que es van reubicar per a poder assumir l’increment de pacients Covid-19 puguen recuperar-se de nou i atendre les necessitats assistencials habituals dels servicis.

 

Des que va començar la tercera ona de la pandèmia, tots els centres hospitalaris van activar els seus plans de contingència i van prendre una sèrie de mesures per a cobrir les necessitats assistencials.

 

De fet, els hospitals van instal·lar llits addicionals, es van reconvertir en alguns casos espais com les URPA (Unitat de Recuperació Post-Anestèsica), UCSI (Unitat de Cirurgia Sense Ingrés) o zones d’acolliment quirúrgic en llits de crítics, dotant-les de l’equipament necessari. A demés, les sales com a gimnasos o espais destinats a rehabilitació es van adaptar a nivell assistencial per a acollir a pacients.

 

Permeten ingressos programats

En estos moments, es recuperen estos espais i pràcticament tots els blocs quirúrgics dels hospitals del territori valencià han començat a dur a terme intervencions quirúrgiques programades, sempre que no requerisquen d’ingrés en UCI.

 

Quant a les intervencions no prioritàries, es poden fer aquelles que no requerisquen de llit UCI. També s’estan fent les intervencions prioritàries de Cirurgia Major Ambulatòria. A demés, es poden dur a terme ingressos programats, fins i tot aquells per a realització de proves diagnòstiques segons el pla de contingència del Departament de Salut.

 

D’altra banda, respecte a consultes externes, Sanitat ha apuntat que s’anirà normalitzant l’activitat en les diferents especialitats, de tal forma que es podran fer consultes presencials d’acord amb el pla de contingència i mantenint la telemedicina per a evitar desplaçaments innecessaris dels pacients. A demés, s’establiran torns escalonats per a evitar aglomeracions.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.