Els hospitals i centres de salut del territori valencià recuperen la seua activitat assistencial

 

Els hospitals i centres de salut del territori valencià han començat a reprendre la seua activitat amb la intenció de tornar la normalitat sempre que l’evolució de la pandèmia ho permeta, en disminuir un 14,6 per cent l’ocupació hospitalària en el període d’un mes.

 

Segons ha informat la Conselleria de Sanitat a través d’un comunicat, s’ha reduït des del 74,32% el passat 27 de gener fins a un 63,5% registrat esta mateixa setmana en la Comunitat Valenciana

 

Esta reducció queda reflectida als hospitals de les tres províncies. Així, l’ocupació en els centres hospitalaris valencians ha passat del 79,17% a la fi de gener fins al 65,63% actual; en Alacant, d’un 70,92% a un 61,53%, i en Castelló el descens ha sigut del 66,86% a un 59,08%.

 

D’altra banda, el número de pacients hospitalitzats afectats per coronavirus també ha disminuït de manera considerable. En estos moments, un 15,31% dels pacients ingressats tenen coronavirus, mentres que a la fi de gener el percentatge era del 58,47%, una circumstància que facilita la volta progressiva a la normalitat assistencial.

 

Operacions Quirúrgiques

Sanitat ja ha donat ordre als Departaments de Salut perquè molts dels recursos assistencials que es van reubicar per a poder assumir l’increment de pacients Covid-19 puguen recuperar-se de nou i atendre les necessitats assistencials habituals dels servicis.

 

Des que va començar la tercera ona de la pandèmia, tots els centres hospitalaris van activar els seus plans de contingència i van prendre una sèrie de mesures per a cobrir les necessitats assistencials.

 

De fet, els hospitals van instal·lar llits addicionals, es van reconvertir en alguns casos espais com les URPA (Unitat de Recuperació Post-Anestèsica), UCSI (Unitat de Cirurgia Sense Ingrés) o zones d’acolliment quirúrgic en llits de crítics, dotant-les de l’equipament necessari. A demés, les sales com a gimnasos o espais destinats a rehabilitació es van adaptar a nivell assistencial per a acollir a pacients.

 

Permeten ingressos programats

En estos moments, es recuperen estos espais i pràcticament tots els blocs quirúrgics dels hospitals del territori valencià han començat a dur a terme intervencions quirúrgiques programades, sempre que no requerisquen d’ingrés en UCI.

 

Quant a les intervencions no prioritàries, es poden fer aquelles que no requerisquen de llit UCI. També s’estan fent les intervencions prioritàries de Cirurgia Major Ambulatòria. A demés, es poden dur a terme ingressos programats, fins i tot aquells per a realització de proves diagnòstiques segons el pla de contingència del Departament de Salut.

 

D’altra banda, respecte a consultes externes, Sanitat ha apuntat que s’anirà normalitzant l’activitat en les diferents especialitats, de tal forma que es podran fer consultes presencials d’acord amb el pla de contingència i mantenint la telemedicina per a evitar desplaçaments innecessaris dels pacients. A demés, s’establiran torns escalonats per a evitar aglomeracions.

Últimes notícies

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.