Els hospitals i centres de salut del territori valencià recuperen la seua activitat assistencial

 

Els hospitals i centres de salut del territori valencià han començat a reprendre la seua activitat amb la intenció de tornar la normalitat sempre que l’evolució de la pandèmia ho permeta, en disminuir un 14,6 per cent l’ocupació hospitalària en el període d’un mes.

 

Segons ha informat la Conselleria de Sanitat a través d’un comunicat, s’ha reduït des del 74,32% el passat 27 de gener fins a un 63,5% registrat esta mateixa setmana en la Comunitat Valenciana

 

Esta reducció queda reflectida als hospitals de les tres províncies. Així, l’ocupació en els centres hospitalaris valencians ha passat del 79,17% a la fi de gener fins al 65,63% actual; en Alacant, d’un 70,92% a un 61,53%, i en Castelló el descens ha sigut del 66,86% a un 59,08%.

 

D’altra banda, el número de pacients hospitalitzats afectats per coronavirus també ha disminuït de manera considerable. En estos moments, un 15,31% dels pacients ingressats tenen coronavirus, mentres que a la fi de gener el percentatge era del 58,47%, una circumstància que facilita la volta progressiva a la normalitat assistencial.

 

Operacions Quirúrgiques

Sanitat ja ha donat ordre als Departaments de Salut perquè molts dels recursos assistencials que es van reubicar per a poder assumir l’increment de pacients Covid-19 puguen recuperar-se de nou i atendre les necessitats assistencials habituals dels servicis.

 

Des que va començar la tercera ona de la pandèmia, tots els centres hospitalaris van activar els seus plans de contingència i van prendre una sèrie de mesures per a cobrir les necessitats assistencials.

 

De fet, els hospitals van instal·lar llits addicionals, es van reconvertir en alguns casos espais com les URPA (Unitat de Recuperació Post-Anestèsica), UCSI (Unitat de Cirurgia Sense Ingrés) o zones d’acolliment quirúrgic en llits de crítics, dotant-les de l’equipament necessari. A demés, les sales com a gimnasos o espais destinats a rehabilitació es van adaptar a nivell assistencial per a acollir a pacients.

 

Permeten ingressos programats

En estos moments, es recuperen estos espais i pràcticament tots els blocs quirúrgics dels hospitals del territori valencià han començat a dur a terme intervencions quirúrgiques programades, sempre que no requerisquen d’ingrés en UCI.

 

Quant a les intervencions no prioritàries, es poden fer aquelles que no requerisquen de llit UCI. També s’estan fent les intervencions prioritàries de Cirurgia Major Ambulatòria. A demés, es poden dur a terme ingressos programats, fins i tot aquells per a realització de proves diagnòstiques segons el pla de contingència del Departament de Salut.

 

D’altra banda, respecte a consultes externes, Sanitat ha apuntat que s’anirà normalitzant l’activitat en les diferents especialitats, de tal forma que es podran fer consultes presencials d’acord amb el pla de contingència i mantenint la telemedicina per a evitar desplaçaments innecessaris dels pacients. A demés, s’establiran torns escalonats per a evitar aglomeracions.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU