La incidència del coronavirus a Espanya segueix creixent: 6.623 positius i 128 morts

Espanya ha registrat 6.623 nous positius de Covid-19 en les últimes 24 hores, fet que deixa la xifra global en 3.317.948 des de l’inici de la pandèmia. Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 128, i ara la xifra total és de 75.911.

La Comunitat de Madrid encapçala els contagis en els últims set dies amb 9.091 casos, seguida de Catalunya amb 6.449. Per darrere, Andalusia amb 5.982 i el País Basc amb 3.069.

 

 

Des de l’inici de la pandèmia, la Comunitat de Madrid és l’autonomia que més contagis ha acumulat, amb 632.515 casos. Just després se situen Catalunya, amb 542.879, i Andalusia, amb 511.920. La comunitat autònoma amb més diagnosticats el dia previ és Madrid amb 1.930, mentre que a Catalunya n’hi ha hagut 93.

 

Pel que fa a la incidència acumulada en els últims 14 dies, esta s’incrementa lleugerament, situant-se en 164,71 casos per cada 100.000 habitants, pels 163,37 d’ahir. En les dues darreres setmanes s’han registrat un total de 78.154 casos positius a Espanya.

 

Més de 4.000 casos diagnosticats el dia previ

Del total de nous casos positius, 4.103 s’han diagnosticat el dia previ. D’estos, 186 s’han produït a Andalusia, 227 a l’Aragó, 96 a Astúries, 14 a les Balears, 194 a les Canàries, 57 a Cantàbria, 23 a Castella-la Manxa, 393 a Castella i Lleó, 93 a Catalunya, 35 a Ceuta, 33 a la Comunitat Valenciana, 83 a Extremadura, 38 a Galícia, 1.930 a Madrid, 35 a Melilla, 72 a Múrcia, 177 a Navarra, 395 a País Basc i 22 a La Rioja.

 

El balanç d’este dimarts ha registrat 128 noves defuncions, en comparació amb 106 el dimarts passat. Fins a 75.911 persones amb prova diagnòstica positiva han mort des que el virus va arribar a Espanya, d’acord amb les dades recollides pel Ministeri de Sanitat. En l’última setmana han mort 237 persones amb diagnòstic de Covid-19 positiu confirmat a Espanya.

 

La pressió assistencial creix als hospitals espanyols, amb un increment en les hospitalitzacions. Actualment, hi ha 9.463 pacients ingressats per Covid-19 a tot Espanya (8.944 ahir) i 1.990 en UCI (1.925 ahir). En les últimes 24 hores, s’han produït 1.126 ingressos (931 ahir) i 850 altes (437 ahir).

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.