La incidència del coronavirus a Espanya segueix creixent: 6.623 positius i 128 morts

Espanya ha registrat 6.623 nous positius de Covid-19 en les últimes 24 hores, fet que deixa la xifra global en 3.317.948 des de l’inici de la pandèmia. Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 128, i ara la xifra total és de 75.911.

La Comunitat de Madrid encapçala els contagis en els últims set dies amb 9.091 casos, seguida de Catalunya amb 6.449. Per darrere, Andalusia amb 5.982 i el País Basc amb 3.069.

 

 

Des de l’inici de la pandèmia, la Comunitat de Madrid és l’autonomia que més contagis ha acumulat, amb 632.515 casos. Just després se situen Catalunya, amb 542.879, i Andalusia, amb 511.920. La comunitat autònoma amb més diagnosticats el dia previ és Madrid amb 1.930, mentre que a Catalunya n’hi ha hagut 93.

 

Pel que fa a la incidència acumulada en els últims 14 dies, esta s’incrementa lleugerament, situant-se en 164,71 casos per cada 100.000 habitants, pels 163,37 d’ahir. En les dues darreres setmanes s’han registrat un total de 78.154 casos positius a Espanya.

 

Més de 4.000 casos diagnosticats el dia previ

Del total de nous casos positius, 4.103 s’han diagnosticat el dia previ. D’estos, 186 s’han produït a Andalusia, 227 a l’Aragó, 96 a Astúries, 14 a les Balears, 194 a les Canàries, 57 a Cantàbria, 23 a Castella-la Manxa, 393 a Castella i Lleó, 93 a Catalunya, 35 a Ceuta, 33 a la Comunitat Valenciana, 83 a Extremadura, 38 a Galícia, 1.930 a Madrid, 35 a Melilla, 72 a Múrcia, 177 a Navarra, 395 a País Basc i 22 a La Rioja.

 

El balanç d’este dimarts ha registrat 128 noves defuncions, en comparació amb 106 el dimarts passat. Fins a 75.911 persones amb prova diagnòstica positiva han mort des que el virus va arribar a Espanya, d’acord amb les dades recollides pel Ministeri de Sanitat. En l’última setmana han mort 237 persones amb diagnòstic de Covid-19 positiu confirmat a Espanya.

 

La pressió assistencial creix als hospitals espanyols, amb un increment en les hospitalitzacions. Actualment, hi ha 9.463 pacients ingressats per Covid-19 a tot Espanya (8.944 ahir) i 1.990 en UCI (1.925 ahir). En les últimes 24 hores, s’han produït 1.126 ingressos (931 ahir) i 850 altes (437 ahir).

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.

Convocada una manifestació a València contra els especuladors de vivenda este dissabte

Diversos col·lectius pel dret a l’habitatge han convocat una manifestació a València este dissabte 3 d’octubre contra els especuladors i el que qualifiquen de govern rentista, davant preus impossibles, desnonaments i sinhogarisme creixent. La marxa eixirà de Porta de la Mar a les 11.00 hores i arribarà al Palau de Les Arts, coincidint amb el Valencia Real Estate Summit 2026.

La marxa del 9 d’Octubre cridarà a ‘guanyar el país’ pels drets dels valencians

La manifestació vespertina del 9 d’Octubre recorrerà el centre de València amb el lema ‘Guanyem el país’ per reclamar més autogovern, finançament just i defensa de la llengua, la vivenda i el territori.