Ixen a la llum les gravacions que demostren el frau del partit Valladolid – València

 

La presumpta compra del partit que es va celebrar durant l’última jornada de Lliga entre el Valladolid i el València seguix portant rastre. I és que el diari ‘El Mundo’ ha revelat, en exclusiva, les gravacions, a on es poden sentir frases com «hi havia set jugadors comprats». Eixa frase, pronunciada per Carlos Aranda, fa patent que el partit en què es va decidir la quarta plaça de Champions no era transparent, sinó una farsa.

 

Això sí, el club del Mestalla està al marge de l’operació i, per tant, no se l’està investigant ni tindrà cap classe de sanció. I és que segons ‘El Mundo’, Raúl Bravo i Carlos Aranda, caps de la trama, haurien pagat a 7 jugadors del Valladolid per a que el seu equip perdera tant en la mitja part com al final del partit, un fet que ni jugadors ni membres del València coneixien.

 

Alguns dels implicats van fer apostes deportives

Amb tot, el titular del Jutjat d’Instrucció número 5 d’Osca té en la seua possessió les proves de més de sis mesos de punxades telefòniques, per tant, sap qui són els responsables de tota la controvèrsia. Segons la documentació judicial, un dels implicats seria el capità del Valladolid, Borja Fernández Fernández, qui hauria rebut uns diners que encara no han sigut acreditats per les autoritats, de moment.

 

En eixe sentit, el jutge considera Fernández com una peça clau de l’entramat, qui «compta amb una posició privilegiada per a proposar i influir sobre tots o alguns jugadors». Amb tot, l’excapità del Valladolid no seria l’únic culpable, i també hauria jugat un paper important l’exmadridista Raúl Bravo.

 

«Pareix que el resultat pactat va ser la victòria del València CF en finalitzar la primera part, i la victòria final del mateix equip, un pronòstic que, efectivament, es va complir amb l’ajuda dels jugadors del Valladolid» , explica l’instructor del cas, que també fa patent que «Carlos Aranda i Raúl Bravo Sanfélix van fer apostes deportives en línia amb el resultat prèviament pactat».

 

Elevades multes i una suspensió de la llicència

Els fets, que esguiten altres jugadors com Sergio Gotán —més conegut com a Keko—, podrien provocar que el Reial Valladolid perdera tres punts en la classificació final. Tot i que esta no serà l’única sanció que podrien rebre els jugadors que guarden relació amb la compra del partit. I és que, tal com arreplega l’article 75 Bis del codi disciplinari, este engany podria traduir-se en una multa d’entre 3.000 i 30.000 euros i una suspensió de la llicència durant un període d’entre dos i cinc anys.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.

Quasi 1.500 agents vetlaran per la seguretat durant l’eclipsi solar a la província de València

Un dispositiu de quasi 1.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil reforçarà la seguretat durant l’eclipsi solar del 12 d’agost a la província de València, amb especial atenció als punts oficials d’observació i als accessos per carretera.

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.

Sánchez veu el final del túnel en els incendis però alerta d’una nova onada de calor

Pedro Sánchez ha assegurat que es comença a vore el final del túnel en la lluita contra els grans incendis forestals a Espanya, però ha avisat que la nova onada de calor complicarà les tasques d’extinció i augmentarà el risc de focs.

Elx reunirà prop d’un miler de karatekes en la Lliga Nacional de Kárate

Elx acollirà els dies 24 i 25 d’octubre la segona ronda de la Lliga Nacional Cadet, Sènior i Para-Kárate, amb prop d’un miler de participants. La prova serà clau per a decidir els huit millors de cada categoria que lluitaran per la final de Guadalajara.

Fiscalia obri un expedient per la possible filtració d’informació reservada a Vox

La Inspecció Fiscal ha obert un expedient arran d’una queixa de Compromís sobre una possible filtració d’informació reservada del Ministeri Fiscal a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.
FILMOTECA D'ESTIU