Ixen a la llum les gravacions que demostren el frau del partit Valladolid – València

 

La presumpta compra del partit que es va celebrar durant l’última jornada de Lliga entre el Valladolid i el València seguix portant rastre. I és que el diari ‘El Mundo’ ha revelat, en exclusiva, les gravacions, a on es poden sentir frases com «hi havia set jugadors comprats». Eixa frase, pronunciada per Carlos Aranda, fa patent que el partit en què es va decidir la quarta plaça de Champions no era transparent, sinó una farsa.

 

Això sí, el club del Mestalla està al marge de l’operació i, per tant, no se l’està investigant ni tindrà cap classe de sanció. I és que segons ‘El Mundo’, Raúl Bravo i Carlos Aranda, caps de la trama, haurien pagat a 7 jugadors del Valladolid per a que el seu equip perdera tant en la mitja part com al final del partit, un fet que ni jugadors ni membres del València coneixien.

 

Alguns dels implicats van fer apostes deportives

Amb tot, el titular del Jutjat d’Instrucció número 5 d’Osca té en la seua possessió les proves de més de sis mesos de punxades telefòniques, per tant, sap qui són els responsables de tota la controvèrsia. Segons la documentació judicial, un dels implicats seria el capità del Valladolid, Borja Fernández Fernández, qui hauria rebut uns diners que encara no han sigut acreditats per les autoritats, de moment.

 

En eixe sentit, el jutge considera Fernández com una peça clau de l’entramat, qui «compta amb una posició privilegiada per a proposar i influir sobre tots o alguns jugadors». Amb tot, l’excapità del Valladolid no seria l’únic culpable, i també hauria jugat un paper important l’exmadridista Raúl Bravo.

 

«Pareix que el resultat pactat va ser la victòria del València CF en finalitzar la primera part, i la victòria final del mateix equip, un pronòstic que, efectivament, es va complir amb l’ajuda dels jugadors del Valladolid» , explica l’instructor del cas, que també fa patent que «Carlos Aranda i Raúl Bravo Sanfélix van fer apostes deportives en línia amb el resultat prèviament pactat».

 

Elevades multes i una suspensió de la llicència

Els fets, que esguiten altres jugadors com Sergio Gotán —més conegut com a Keko—, podrien provocar que el Reial Valladolid perdera tres punts en la classificació final. Tot i que esta no serà l’única sanció que podrien rebre els jugadors que guarden relació amb la compra del partit. I és que, tal com arreplega l’article 75 Bis del codi disciplinari, este engany podria traduir-se en una multa d’entre 3.000 i 30.000 euros i una suspensió de la llicència durant un període d’entre dos i cinc anys.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.