Ixen a la llum les gravacions que demostren el frau del partit Valladolid – València

 

La presumpta compra del partit que es va celebrar durant l’última jornada de Lliga entre el Valladolid i el València seguix portant rastre. I és que el diari ‘El Mundo’ ha revelat, en exclusiva, les gravacions, a on es poden sentir frases com «hi havia set jugadors comprats». Eixa frase, pronunciada per Carlos Aranda, fa patent que el partit en què es va decidir la quarta plaça de Champions no era transparent, sinó una farsa.

 

Això sí, el club del Mestalla està al marge de l’operació i, per tant, no se l’està investigant ni tindrà cap classe de sanció. I és que segons ‘El Mundo’, Raúl Bravo i Carlos Aranda, caps de la trama, haurien pagat a 7 jugadors del Valladolid per a que el seu equip perdera tant en la mitja part com al final del partit, un fet que ni jugadors ni membres del València coneixien.

 

Alguns dels implicats van fer apostes deportives

Amb tot, el titular del Jutjat d’Instrucció número 5 d’Osca té en la seua possessió les proves de més de sis mesos de punxades telefòniques, per tant, sap qui són els responsables de tota la controvèrsia. Segons la documentació judicial, un dels implicats seria el capità del Valladolid, Borja Fernández Fernández, qui hauria rebut uns diners que encara no han sigut acreditats per les autoritats, de moment.

 

En eixe sentit, el jutge considera Fernández com una peça clau de l’entramat, qui «compta amb una posició privilegiada per a proposar i influir sobre tots o alguns jugadors». Amb tot, l’excapità del Valladolid no seria l’únic culpable, i també hauria jugat un paper important l’exmadridista Raúl Bravo.

 

«Pareix que el resultat pactat va ser la victòria del València CF en finalitzar la primera part, i la victòria final del mateix equip, un pronòstic que, efectivament, es va complir amb l’ajuda dels jugadors del Valladolid» , explica l’instructor del cas, que també fa patent que «Carlos Aranda i Raúl Bravo Sanfélix van fer apostes deportives en línia amb el resultat prèviament pactat».

 

Elevades multes i una suspensió de la llicència

Els fets, que esguiten altres jugadors com Sergio Gotán —més conegut com a Keko—, podrien provocar que el Reial Valladolid perdera tres punts en la classificació final. Tot i que esta no serà l’única sanció que podrien rebre els jugadors que guarden relació amb la compra del partit. I és que, tal com arreplega l’article 75 Bis del codi disciplinari, este engany podria traduir-se en una multa d’entre 3.000 i 30.000 euros i una suspensió de la llicència durant un període d’entre dos i cinc anys.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.