Ixen a la llum les gravacions que demostren el frau del partit Valladolid – València

 

La presumpta compra del partit que es va celebrar durant l’última jornada de Lliga entre el Valladolid i el València seguix portant rastre. I és que el diari ‘El Mundo’ ha revelat, en exclusiva, les gravacions, a on es poden sentir frases com «hi havia set jugadors comprats». Eixa frase, pronunciada per Carlos Aranda, fa patent que el partit en què es va decidir la quarta plaça de Champions no era transparent, sinó una farsa.

 

Això sí, el club del Mestalla està al marge de l’operació i, per tant, no se l’està investigant ni tindrà cap classe de sanció. I és que segons ‘El Mundo’, Raúl Bravo i Carlos Aranda, caps de la trama, haurien pagat a 7 jugadors del Valladolid per a que el seu equip perdera tant en la mitja part com al final del partit, un fet que ni jugadors ni membres del València coneixien.

 

Alguns dels implicats van fer apostes deportives

Amb tot, el titular del Jutjat d’Instrucció número 5 d’Osca té en la seua possessió les proves de més de sis mesos de punxades telefòniques, per tant, sap qui són els responsables de tota la controvèrsia. Segons la documentació judicial, un dels implicats seria el capità del Valladolid, Borja Fernández Fernández, qui hauria rebut uns diners que encara no han sigut acreditats per les autoritats, de moment.

 

En eixe sentit, el jutge considera Fernández com una peça clau de l’entramat, qui «compta amb una posició privilegiada per a proposar i influir sobre tots o alguns jugadors». Amb tot, l’excapità del Valladolid no seria l’únic culpable, i també hauria jugat un paper important l’exmadridista Raúl Bravo.

 

«Pareix que el resultat pactat va ser la victòria del València CF en finalitzar la primera part, i la victòria final del mateix equip, un pronòstic que, efectivament, es va complir amb l’ajuda dels jugadors del Valladolid» , explica l’instructor del cas, que també fa patent que «Carlos Aranda i Raúl Bravo Sanfélix van fer apostes deportives en línia amb el resultat prèviament pactat».

 

Elevades multes i una suspensió de la llicència

Els fets, que esguiten altres jugadors com Sergio Gotán —més conegut com a Keko—, podrien provocar que el Reial Valladolid perdera tres punts en la classificació final. Tot i que esta no serà l’única sanció que podrien rebre els jugadors que guarden relació amb la compra del partit. I és que, tal com arreplega l’article 75 Bis del codi disciplinari, este engany podria traduir-se en una multa d’entre 3.000 i 30.000 euros i una suspensió de la llicència durant un període d’entre dos i cinc anys.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.