18 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Ixen a la llum les gravacions que demostren el frau del partit Valladolid – València

 

La presumpta compra del partit que es va celebrar durant l’última jornada de Lliga entre el Valladolid i el València seguix portant rastre. I és que el diari ‘El Mundo’ ha revelat, en exclusiva, les gravacions, a on es poden sentir frases com «hi havia set jugadors comprats». Eixa frase, pronunciada per Carlos Aranda, fa patent que el partit en què es va decidir la quarta plaça de Champions no era transparent, sinó una farsa.

 

Això sí, el club del Mestalla està al marge de l’operació i, per tant, no se l’està investigant ni tindrà cap classe de sanció. I és que segons ‘El Mundo’, Raúl Bravo i Carlos Aranda, caps de la trama, haurien pagat a 7 jugadors del Valladolid per a que el seu equip perdera tant en la mitja part com al final del partit, un fet que ni jugadors ni membres del València coneixien.

 

Alguns dels implicats van fer apostes deportives

Amb tot, el titular del Jutjat d’Instrucció número 5 d’Osca té en la seua possessió les proves de més de sis mesos de punxades telefòniques, per tant, sap qui són els responsables de tota la controvèrsia. Segons la documentació judicial, un dels implicats seria el capità del Valladolid, Borja Fernández Fernández, qui hauria rebut uns diners que encara no han sigut acreditats per les autoritats, de moment.

 

En eixe sentit, el jutge considera Fernández com una peça clau de l’entramat, qui «compta amb una posició privilegiada per a proposar i influir sobre tots o alguns jugadors». Amb tot, l’excapità del Valladolid no seria l’únic culpable, i també hauria jugat un paper important l’exmadridista Raúl Bravo.

 

«Pareix que el resultat pactat va ser la victòria del València CF en finalitzar la primera part, i la victòria final del mateix equip, un pronòstic que, efectivament, es va complir amb l’ajuda dels jugadors del Valladolid» , explica l’instructor del cas, que també fa patent que «Carlos Aranda i Raúl Bravo Sanfélix van fer apostes deportives en línia amb el resultat prèviament pactat».

 

Elevades multes i una suspensió de la llicència

Els fets, que esguiten altres jugadors com Sergio Gotán —més conegut com a Keko—, podrien provocar que el Reial Valladolid perdera tres punts en la classificació final. Tot i que esta no serà l’única sanció que podrien rebre els jugadors que guarden relació amb la compra del partit. I és que, tal com arreplega l’article 75 Bis del codi disciplinari, este engany podria traduir-se en una multa d’entre 3.000 i 30.000 euros i una suspensió de la llicència durant un període d’entre dos i cinc anys.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.