L’algemesinenca Roser Bermúdez guanya el IX Premi Jane Addams

La jove d’Algemesí Roser Bermúdez Illana ha estat la guanyadora del «IX Premi Jane Addams» en el Doble Grau de Sociologia i Ciències Polítiques, premi que concedeix la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València. La dotació del premi és de 500€, i el seu objectiu és reconéixer el Treball de Final de Grau amb la millor perspectiva de gènere. El Degà de la Facultat de Ciències Socials, Albert Moncusí, considera que treballs com este són molt necessaris i felicita a la premiada «per haver obtingut un guardó que premia no només l’excel·lència del teu treball, sinó també un enfocament molt necessari avui que, desgraciadament, les desigualtats i les discriminacions de gènere afecten a tantes persones i es troben en tants aspectes de la vida quotidiana«

Roser Bermúdez es va graduar el juliol passat en el Grau de Sociologia i en el Grau de Ciències Polítiques, i el seu TFG duia per títol «Anàlisi de la paritat en la representació política al País Valencià i a Massachusetts (1983-2020)». En ell s’analitza com ha anat evolucionant el número de dones presents en les Corts Valencianes en comparació amb la quota femenina en la Cambra de Representants i en el Senat de l’estat de Massachusetts. La direcció i tutorització del treball l’ha realitzada el professor del Departament de Sociologia i Antropologia Social Carles Simó.

La principal conclusió del seu TFG és que malgrat que en 1983 es partia d’una presència pràcticament ínfima de dones polítiques a la institució valenciana (5’62%), que era menys de la meitat de l’existent a l’altre costat de l’Atlàntic (13’50%), en dotze anys les quotes s’igualen situant-se, tant al País Valencià com a Massachusetts, al voltant del 23%. A partir d’esta data, 1997, i deu anys abans de l’aprovació de la Llei d’Igualtat, la presència de les dones en Les Corts comença a superar folgadament a la de l’estat nord-americà, fins arribar a situar-se en 2020 en un 49’5% ací i un 29% allí. En el treball, amb abundants dades i gràfics, s’analitza com la diferència entre els sistemes electorals ha incidit en esta desigual evolució, i es revisa quina ha estat l’evolució de la quota femenina en els diferents partits i blocs ideològics tant al País Valencià com a Massachusetts.

Segons ens explica la premiada, té al cap continuar investigant en esta línia, «certament vaig plantejar el TFG pensant que arribaria a unes conclusions i el ben cert és que la investigació m’ha dut a conclusions que no m’esperava, és per això que estic pensant en aplicar la mateixa metodologia d’investigació en altres àmbits concrets de la política valenciana«.

Felicitem, doncs, a la premiada, i l’animem a continuar en el seu projecte d’investigació sociològica.

Últimes notícies

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

El viatge de més de 2.000 km d’un jaguar al Brasil qüestiona com es protegeix l’Amazònia

Un jaguar mascle monitorat amb GPS ha recorregut 2.122 km en 381 dies al Brasil, fet que porta científics bascos i alacantins a advertir que les actuals àrees protegides poden ser insuficients.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.