L’algemesinenca Roser Bermúdez guanya el IX Premi Jane Addams

La jove d’Algemesí Roser Bermúdez Illana ha estat la guanyadora del «IX Premi Jane Addams» en el Doble Grau de Sociologia i Ciències Polítiques, premi que concedeix la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València. La dotació del premi és de 500€, i el seu objectiu és reconéixer el Treball de Final de Grau amb la millor perspectiva de gènere. El Degà de la Facultat de Ciències Socials, Albert Moncusí, considera que treballs com este són molt necessaris i felicita a la premiada «per haver obtingut un guardó que premia no només l’excel·lència del teu treball, sinó també un enfocament molt necessari avui que, desgraciadament, les desigualtats i les discriminacions de gènere afecten a tantes persones i es troben en tants aspectes de la vida quotidiana«

Roser Bermúdez es va graduar el juliol passat en el Grau de Sociologia i en el Grau de Ciències Polítiques, i el seu TFG duia per títol «Anàlisi de la paritat en la representació política al País Valencià i a Massachusetts (1983-2020)». En ell s’analitza com ha anat evolucionant el número de dones presents en les Corts Valencianes en comparació amb la quota femenina en la Cambra de Representants i en el Senat de l’estat de Massachusetts. La direcció i tutorització del treball l’ha realitzada el professor del Departament de Sociologia i Antropologia Social Carles Simó.

La principal conclusió del seu TFG és que malgrat que en 1983 es partia d’una presència pràcticament ínfima de dones polítiques a la institució valenciana (5’62%), que era menys de la meitat de l’existent a l’altre costat de l’Atlàntic (13’50%), en dotze anys les quotes s’igualen situant-se, tant al País Valencià com a Massachusetts, al voltant del 23%. A partir d’esta data, 1997, i deu anys abans de l’aprovació de la Llei d’Igualtat, la presència de les dones en Les Corts comença a superar folgadament a la de l’estat nord-americà, fins arribar a situar-se en 2020 en un 49’5% ací i un 29% allí. En el treball, amb abundants dades i gràfics, s’analitza com la diferència entre els sistemes electorals ha incidit en esta desigual evolució, i es revisa quina ha estat l’evolució de la quota femenina en els diferents partits i blocs ideològics tant al País Valencià com a Massachusetts.

Segons ens explica la premiada, té al cap continuar investigant en esta línia, «certament vaig plantejar el TFG pensant que arribaria a unes conclusions i el ben cert és que la investigació m’ha dut a conclusions que no m’esperava, és per això que estic pensant en aplicar la mateixa metodologia d’investigació en altres àmbits concrets de la política valenciana«.

Felicitem, doncs, a la premiada, i l’animem a continuar en el seu projecte d’investigació sociològica.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.