L’algemesinenca Roser Bermúdez guanya el IX Premi Jane Addams

La jove d’Algemesí Roser Bermúdez Illana ha estat la guanyadora del «IX Premi Jane Addams» en el Doble Grau de Sociologia i Ciències Polítiques, premi que concedeix la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València. La dotació del premi és de 500€, i el seu objectiu és reconéixer el Treball de Final de Grau amb la millor perspectiva de gènere. El Degà de la Facultat de Ciències Socials, Albert Moncusí, considera que treballs com este són molt necessaris i felicita a la premiada «per haver obtingut un guardó que premia no només l’excel·lència del teu treball, sinó també un enfocament molt necessari avui que, desgraciadament, les desigualtats i les discriminacions de gènere afecten a tantes persones i es troben en tants aspectes de la vida quotidiana«

Roser Bermúdez es va graduar el juliol passat en el Grau de Sociologia i en el Grau de Ciències Polítiques, i el seu TFG duia per títol «Anàlisi de la paritat en la representació política al País Valencià i a Massachusetts (1983-2020)». En ell s’analitza com ha anat evolucionant el número de dones presents en les Corts Valencianes en comparació amb la quota femenina en la Cambra de Representants i en el Senat de l’estat de Massachusetts. La direcció i tutorització del treball l’ha realitzada el professor del Departament de Sociologia i Antropologia Social Carles Simó.

La principal conclusió del seu TFG és que malgrat que en 1983 es partia d’una presència pràcticament ínfima de dones polítiques a la institució valenciana (5’62%), que era menys de la meitat de l’existent a l’altre costat de l’Atlàntic (13’50%), en dotze anys les quotes s’igualen situant-se, tant al País Valencià com a Massachusetts, al voltant del 23%. A partir d’esta data, 1997, i deu anys abans de l’aprovació de la Llei d’Igualtat, la presència de les dones en Les Corts comença a superar folgadament a la de l’estat nord-americà, fins arribar a situar-se en 2020 en un 49’5% ací i un 29% allí. En el treball, amb abundants dades i gràfics, s’analitza com la diferència entre els sistemes electorals ha incidit en esta desigual evolució, i es revisa quina ha estat l’evolució de la quota femenina en els diferents partits i blocs ideològics tant al País Valencià com a Massachusetts.

Segons ens explica la premiada, té al cap continuar investigant en esta línia, «certament vaig plantejar el TFG pensant que arribaria a unes conclusions i el ben cert és que la investigació m’ha dut a conclusions que no m’esperava, és per això que estic pensant en aplicar la mateixa metodologia d’investigació en altres àmbits concrets de la política valenciana«.

Felicitem, doncs, a la premiada, i l’animem a continuar en el seu projecte d’investigació sociològica.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.