Mastodon
25.7 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

L’algemesinenca Roser Bermúdez guanya el IX Premi Jane Addams

La jove d’Algemesí Roser Bermúdez Illana ha estat la guanyadora del “IX Premi Jane Addams” en el Doble Grau de Sociologia i Ciències Polítiques, premi que concedeix la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València. La dotació del premi és de 500€, i el seu objectiu és reconéixer el Treball de Final de Grau amb la millor perspectiva de gènere. El Degà de la Facultat de Ciències Socials, Albert Moncusí, considera que treballs com este són molt necessaris i felicita a la premiada “per haver obtingut un guardó que premia no només l’excel·lència del teu treball, sinó també un enfocament molt necessari avui que, desgraciadament, les desigualtats i les discriminacions de gènere afecten a tantes persones i es troben en tants aspectes de la vida quotidiana

Roser Bermúdez es va graduar el juliol passat en el Grau de Sociologia i en el Grau de Ciències Polítiques, i el seu TFG duia per títol “Anàlisi de la paritat en la representació política al País Valencià i a Massachusetts (1983-2020)”. En ell s’analitza com ha anat evolucionant el número de dones presents en les Corts Valencianes en comparació amb la quota femenina en la Cambra de Representants i en el Senat de l’estat de Massachusetts. La direcció i tutorització del treball l’ha realitzada el professor del Departament de Sociologia i Antropologia Social Carles Simó.

La principal conclusió del seu TFG és que malgrat que en 1983 es partia d’una presència pràcticament ínfima de dones polítiques a la institució valenciana (5’62%), que era menys de la meitat de l’existent a l’altre costat de l’Atlàntic (13’50%), en dotze anys les quotes s’igualen situant-se, tant al País Valencià com a Massachusetts, al voltant del 23%. A partir d’esta data, 1997, i deu anys abans de l’aprovació de la Llei d’Igualtat, la presència de les dones en Les Corts comença a superar folgadament a la de l’estat nord-americà, fins arribar a situar-se en 2020 en un 49’5% ací i un 29% allí. En el treball, amb abundants dades i gràfics, s’analitza com la diferència entre els sistemes electorals ha incidit en esta desigual evolució, i es revisa quina ha estat l’evolució de la quota femenina en els diferents partits i blocs ideològics tant al País Valencià com a Massachusetts.

Segons ens explica la premiada, té al cap continuar investigant en esta línia, “certament vaig plantejar el TFG pensant que arribaria a unes conclusions i el ben cert és que la investigació m’ha dut a conclusions que no m’esperava, és per això que estic pensant en aplicar la mateixa metodologia d’investigació en altres àmbits concrets de la política valenciana“.

Felicitem, doncs, a la premiada, i l’animem a continuar en el seu projecte d’investigació sociològica.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.