27.5 C
València
Divendres, 18 juliol, 2025

L’avís de Sánchez a Ayuso: «La llibertat és vacunar, i no sembrar dubtes i confusió»

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha continuat este diumenge amb la crítica a la candidata del PP a les eleccions de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, per la seua gestió de la pandèmia. «La llibertat és vacunar, i no sembrar dubtes i confusió sobre la vacunació a la Comunitat de Madrid», ha explicat Sánchez en un acte del PSOE sobre sostenibilitat i canvi climàtic amb Ángel Gabilondo i les ministres Teresa Ribera i Reyes Maroto. «La bandera de la llibertat mai la tindrà el duo de la plaça de Colón. De fet, es tracta de respectar la voluntat dels electors i no de llançar-se a capturar trànsfugues en les files d’altres partits», ha recordat el president espanyol, en una clara al·lusió al PP i a la moció de censura fallida a Múrcia.

«I la llibertat també és proporcionar a tots aquells que pateixen un ingrés mínim vital i protegir el dret a l’habitatge i no permetre que els fons voltors facen el que vulguen», ha continuat Sánchez, agafant part del lema de campanya d’Ayuso. «La història dirà quin era el bàndol correcte durant este any terrible i posarà a cadascú al seu lloc. Però mentre arriba este judici, els madrilenys no podem esperar», ha alertat el secretari general del PSOE, que igualment ha posat sobre la taula les ‘contradiccions’ de la dreta amb la Llei del Canvi Climàtic i Transició Energètica.

«Està encarant la recta final per convertir-se en la primera Llei del Clima a Espanya. El PP s’absté i Vox vota en contra. Qui combat l’emergència climàtica i qui la nega?», s’ha preguntat en veu alta Sánchez. «Què és millor, la llei del canvi climàtic o el negacionisme de la plaça de Colón?», ha reblat el president espanyol, que ha titllat la nova normativa de ser «pionera, innovadora, imprescindible i un referent per a Europa».

Gabilondo també hi diu la seua

Per la seua banda, el candidat del PSOE a les eleccions madrilenyes del 4-M, Ángel Gabilondo, també ha carregat contra Díaz Ayuso per apropiar-se de la paraula ‘llibertat’. «Mentre pugen els contagis, creixen les hospitalitzacions i les UCI i augmenten els morts, només ens respon amb la paraula llibertat», ha apuntat Gabilondo. «La dreta i la ultradreta pensen que Madrid els pertany», ha comentat el candidat del PSOE, que ha posat d’exemple els més de 100 quilòmetres que alguna gent gran ha de fer per vacunar-se a la Comunitat de Madrid. «Això ens dona una idea de com seriosament s’estan prenent la lluita contra la pandèmia», ha lamentat Gabilondo.

«I fins on arriba la seua idea de llibertat per fer el que els hi convé, amb impunitat i desconsideració», ha recalcat el candidat socialista als comicis del 4-M. «La idea de llibertat d’Ayuso es basa en la desmobilització dels votants. Per això hem d’anar a votar. La nostra llibertat és anar massivament a votar», ha conclòs Gabilondo.

Últimes notícies

Vicent Mompó expressa tranquil·litat després de declarar com a testimoni en la investigació de la DANA i descarta ser imputat

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, després de declarar com a testimoni en la causa penal sobre la gestió de la DANA, assegura estar tranquil i descarta ser imputat. Manté la seua versió dels fets i subratlla la lògica en les seues declaracions.

La Generalitat i CaixaBank formalitzen un crèdit a curt termini de 1.616 milions per a tresoreria

La Generalitat Valenciana i CaixaBank formalitzen un crèdit a curt termini de 1.616 milions d'euros per a cobrir necessitats immediates de tresoreria i pagaments a proveïdors essencials, davant retards en el finançament del FLA extraordinari.

Alerta taronja per calor extrema este dissabte en el litoral sud d’Alacant amb màximes de 39 graus

La Aemet activa avís taronja este dissabte en el litoral sud d'Alacant per temperatures que aconseguiran els 39 graus, amb avisos grocs a València i Alacant.

Alfafar i Benetússer reobrin el túnel després de reconstrucció per danys de la dana

Els municipis valencians Alfafar i Benetússer han reobert el túnel que connecta les dos localitats després de la seua reconstrucció després dels danys causats per la dana del 29 d'octubre. L'obra va incloure la substitució de bombes de buidatge i millora en sistemes d'extracció per a evitar futures inundacions.

Vicent Mompó assegura estar tranquil i descarta imputació per la DANA a València

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, es declara tranquil després d'atestar en la investigació judicial per la gestió de la DANA, descartant una possible imputació per la causa penal.

Darius Thompson s’unix al València Basket després de no igualar Baskonia la seua oferta

El jugador estatunidenc Darius Thompson fitxa per tres anys amb el València Basket després de no igualar Baskonia la seua oferta en l'ACB.

Denuncien pràctiques enganyoses en la venda de sistemes de filtració d’aigua en zones afectades per la DANA

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana alerta sobre pràctiques comercials dubtoses en la venda de sistemes de filtració i osmosi inversa en àrees afectades per la DANA, generant preocupació entre els ciutadans.

Desarticulat un grup de butroneros que va robar coure valorat en quasi 570.000 euros a Alacant

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil detenen a cinc membres d'una banda itinerant dedicada al robatori de cable de coure mitjançant el mètode butró, amb un botí valorat en 567.471 euros en diverses províncies espanyoles.