L’avís de Sánchez a Ayuso: «La llibertat és vacunar, i no sembrar dubtes i confusió»

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha continuat este diumenge amb la crítica a la candidata del PP a les eleccions de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, per la seua gestió de la pandèmia. «La llibertat és vacunar, i no sembrar dubtes i confusió sobre la vacunació a la Comunitat de Madrid», ha explicat Sánchez en un acte del PSOE sobre sostenibilitat i canvi climàtic amb Ángel Gabilondo i les ministres Teresa Ribera i Reyes Maroto. «La bandera de la llibertat mai la tindrà el duo de la plaça de Colón. De fet, es tracta de respectar la voluntat dels electors i no de llançar-se a capturar trànsfugues en les files d’altres partits», ha recordat el president espanyol, en una clara al·lusió al PP i a la moció de censura fallida a Múrcia.

«I la llibertat també és proporcionar a tots aquells que pateixen un ingrés mínim vital i protegir el dret a l’habitatge i no permetre que els fons voltors facen el que vulguen», ha continuat Sánchez, agafant part del lema de campanya d’Ayuso. «La història dirà quin era el bàndol correcte durant este any terrible i posarà a cadascú al seu lloc. Però mentre arriba este judici, els madrilenys no podem esperar», ha alertat el secretari general del PSOE, que igualment ha posat sobre la taula les ‘contradiccions’ de la dreta amb la Llei del Canvi Climàtic i Transició Energètica.

«Està encarant la recta final per convertir-se en la primera Llei del Clima a Espanya. El PP s’absté i Vox vota en contra. Qui combat l’emergència climàtica i qui la nega?», s’ha preguntat en veu alta Sánchez. «Què és millor, la llei del canvi climàtic o el negacionisme de la plaça de Colón?», ha reblat el president espanyol, que ha titllat la nova normativa de ser «pionera, innovadora, imprescindible i un referent per a Europa».

Gabilondo també hi diu la seua

Per la seua banda, el candidat del PSOE a les eleccions madrilenyes del 4-M, Ángel Gabilondo, també ha carregat contra Díaz Ayuso per apropiar-se de la paraula ‘llibertat’. «Mentre pugen els contagis, creixen les hospitalitzacions i les UCI i augmenten els morts, només ens respon amb la paraula llibertat», ha apuntat Gabilondo. «La dreta i la ultradreta pensen que Madrid els pertany», ha comentat el candidat del PSOE, que ha posat d’exemple els més de 100 quilòmetres que alguna gent gran ha de fer per vacunar-se a la Comunitat de Madrid. «Això ens dona una idea de com seriosament s’estan prenent la lluita contra la pandèmia», ha lamentat Gabilondo.

«I fins on arriba la seua idea de llibertat per fer el que els hi convé, amb impunitat i desconsideració», ha recalcat el candidat socialista als comicis del 4-M. «La idea de llibertat d’Ayuso es basa en la desmobilització dels votants. Per això hem d’anar a votar. La nostra llibertat és anar massivament a votar», ha conclòs Gabilondo.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV el sobreseïment lliure de la causa penal per la gestió de la DANA a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la investigació si s'obri causa contra Carlos Mazón.

Argüeso demana al TSJCV assumir tota la causa si investiga a Mazón per la DANA

La defensa d'Emilio Argüeso ha sol·licitat que, si el TSJCV admet investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024, atraga tot el procediment. També demana el sobreseïment si l'alt tribunal es declara competent.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la dana

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV l'arxiu lliure de la causa penal per la gestió de la dana instruïda a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la causa si s'investiga a Carlos Mazón.

Catalá critica a Renfe per no habilitar autobusos des d’Albal durant la mascletà

Catalá ha criticat que Renfe no habilite autobusos des d'Albal durant la mascletà després del desviament temporal de Rodalia entre el 13 i el 19 de març. Delegació del Govern ha defés la mesura per seguretat i ha descartat els busos per falta de capacitat.

Víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja i no aplicar-li l’aforament

L'associació de víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que siga investigat pel Jutjat de Catarroja. L'acusació invoca un precedent a Extremadura, denúncia un abús del fur i sol·licita, de manera subsidiària, que el tribunal inicie causa per homicidi i lesions per imprudència greu.

El PP reivindica els cent dies de Pérez Llorca, l’oposició els veu pobres i Vox presumix d’influència

El PP ha defés l'arrancada de Juanfran Pérez Llorca amb dades de compliment i rebaixa fiscal, mentres PSOE i Compromís ho han qüestionat i Vox ha reivindicat la seua influència.

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.