L’avís de Sánchez a Ayuso: «La llibertat és vacunar, i no sembrar dubtes i confusió»

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha continuat este diumenge amb la crítica a la candidata del PP a les eleccions de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, per la seua gestió de la pandèmia. «La llibertat és vacunar, i no sembrar dubtes i confusió sobre la vacunació a la Comunitat de Madrid», ha explicat Sánchez en un acte del PSOE sobre sostenibilitat i canvi climàtic amb Ángel Gabilondo i les ministres Teresa Ribera i Reyes Maroto. «La bandera de la llibertat mai la tindrà el duo de la plaça de Colón. De fet, es tracta de respectar la voluntat dels electors i no de llançar-se a capturar trànsfugues en les files d’altres partits», ha recordat el president espanyol, en una clara al·lusió al PP i a la moció de censura fallida a Múrcia.

«I la llibertat també és proporcionar a tots aquells que pateixen un ingrés mínim vital i protegir el dret a l’habitatge i no permetre que els fons voltors facen el que vulguen», ha continuat Sánchez, agafant part del lema de campanya d’Ayuso. «La història dirà quin era el bàndol correcte durant este any terrible i posarà a cadascú al seu lloc. Però mentre arriba este judici, els madrilenys no podem esperar», ha alertat el secretari general del PSOE, que igualment ha posat sobre la taula les ‘contradiccions’ de la dreta amb la Llei del Canvi Climàtic i Transició Energètica.

«Està encarant la recta final per convertir-se en la primera Llei del Clima a Espanya. El PP s’absté i Vox vota en contra. Qui combat l’emergència climàtica i qui la nega?», s’ha preguntat en veu alta Sánchez. «Què és millor, la llei del canvi climàtic o el negacionisme de la plaça de Colón?», ha reblat el president espanyol, que ha titllat la nova normativa de ser «pionera, innovadora, imprescindible i un referent per a Europa».

Gabilondo també hi diu la seua

Per la seua banda, el candidat del PSOE a les eleccions madrilenyes del 4-M, Ángel Gabilondo, també ha carregat contra Díaz Ayuso per apropiar-se de la paraula ‘llibertat’. «Mentre pugen els contagis, creixen les hospitalitzacions i les UCI i augmenten els morts, només ens respon amb la paraula llibertat», ha apuntat Gabilondo. «La dreta i la ultradreta pensen que Madrid els pertany», ha comentat el candidat del PSOE, que ha posat d’exemple els més de 100 quilòmetres que alguna gent gran ha de fer per vacunar-se a la Comunitat de Madrid. «Això ens dona una idea de com seriosament s’estan prenent la lluita contra la pandèmia», ha lamentat Gabilondo.

«I fins on arriba la seua idea de llibertat per fer el que els hi convé, amb impunitat i desconsideració», ha recalcat el candidat socialista als comicis del 4-M. «La idea de llibertat d’Ayuso es basa en la desmobilització dels votants. Per això hem d’anar a votar. La nostra llibertat és anar massivament a votar», ha conclòs Gabilondo.

Últimes notícies

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.

Els empresaris exigixen un calendari ferm per al túnel passador ferroviari de València

La CEV ha reclamat al Govern d Espanya un calendari vinculant per a executar el túnel passador ferroviari de València, clau per a la connexió amb Europa i que, segons els empresaris, continua pràcticament a zero.