L’avís de Sánchez a Ayuso: «La llibertat és vacunar, i no sembrar dubtes i confusió»

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha continuat este diumenge amb la crítica a la candidata del PP a les eleccions de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, per la seua gestió de la pandèmia. «La llibertat és vacunar, i no sembrar dubtes i confusió sobre la vacunació a la Comunitat de Madrid», ha explicat Sánchez en un acte del PSOE sobre sostenibilitat i canvi climàtic amb Ángel Gabilondo i les ministres Teresa Ribera i Reyes Maroto. «La bandera de la llibertat mai la tindrà el duo de la plaça de Colón. De fet, es tracta de respectar la voluntat dels electors i no de llançar-se a capturar trànsfugues en les files d’altres partits», ha recordat el president espanyol, en una clara al·lusió al PP i a la moció de censura fallida a Múrcia.

«I la llibertat també és proporcionar a tots aquells que pateixen un ingrés mínim vital i protegir el dret a l’habitatge i no permetre que els fons voltors facen el que vulguen», ha continuat Sánchez, agafant part del lema de campanya d’Ayuso. «La història dirà quin era el bàndol correcte durant este any terrible i posarà a cadascú al seu lloc. Però mentre arriba este judici, els madrilenys no podem esperar», ha alertat el secretari general del PSOE, que igualment ha posat sobre la taula les ‘contradiccions’ de la dreta amb la Llei del Canvi Climàtic i Transició Energètica.

«Està encarant la recta final per convertir-se en la primera Llei del Clima a Espanya. El PP s’absté i Vox vota en contra. Qui combat l’emergència climàtica i qui la nega?», s’ha preguntat en veu alta Sánchez. «Què és millor, la llei del canvi climàtic o el negacionisme de la plaça de Colón?», ha reblat el president espanyol, que ha titllat la nova normativa de ser «pionera, innovadora, imprescindible i un referent per a Europa».

Gabilondo també hi diu la seua

Per la seua banda, el candidat del PSOE a les eleccions madrilenyes del 4-M, Ángel Gabilondo, també ha carregat contra Díaz Ayuso per apropiar-se de la paraula ‘llibertat’. «Mentre pugen els contagis, creixen les hospitalitzacions i les UCI i augmenten els morts, només ens respon amb la paraula llibertat», ha apuntat Gabilondo. «La dreta i la ultradreta pensen que Madrid els pertany», ha comentat el candidat del PSOE, que ha posat d’exemple els més de 100 quilòmetres que alguna gent gran ha de fer per vacunar-se a la Comunitat de Madrid. «Això ens dona una idea de com seriosament s’estan prenent la lluita contra la pandèmia», ha lamentat Gabilondo.

«I fins on arriba la seua idea de llibertat per fer el que els hi convé, amb impunitat i desconsideració», ha recalcat el candidat socialista als comicis del 4-M. «La idea de llibertat d’Ayuso es basa en la desmobilització dels votants. Per això hem d’anar a votar. La nostra llibertat és anar massivament a votar», ha conclòs Gabilondo.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.