L’avís de Sánchez a Ayuso: «La llibertat és vacunar, i no sembrar dubtes i confusió»

 

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha continuat este diumenge amb la crítica a la candidata del PP a les eleccions de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, per la seua gestió de la pandèmia. «La llibertat és vacunar, i no sembrar dubtes i confusió sobre la vacunació a la Comunitat de Madrid», ha explicat Sánchez en un acte del PSOE sobre sostenibilitat i canvi climàtic amb Ángel Gabilondo i les ministres Teresa Ribera i Reyes Maroto. «La bandera de la llibertat mai la tindrà el duo de la plaça de Colón. De fet, es tracta de respectar la voluntat dels electors i no de llançar-se a capturar trànsfugues en les files d’altres partits», ha recordat el president espanyol, en una clara al·lusió al PP i a la moció de censura fallida a Múrcia.

«I la llibertat també és proporcionar a tots aquells que pateixen un ingrés mínim vital i protegir el dret a l’habitatge i no permetre que els fons voltors facen el que vulguen», ha continuat Sánchez, agafant part del lema de campanya d’Ayuso. «La història dirà quin era el bàndol correcte durant este any terrible i posarà a cadascú al seu lloc. Però mentre arriba este judici, els madrilenys no podem esperar», ha alertat el secretari general del PSOE, que igualment ha posat sobre la taula les ‘contradiccions’ de la dreta amb la Llei del Canvi Climàtic i Transició Energètica.

«Està encarant la recta final per convertir-se en la primera Llei del Clima a Espanya. El PP s’absté i Vox vota en contra. Qui combat l’emergència climàtica i qui la nega?», s’ha preguntat en veu alta Sánchez. «Què és millor, la llei del canvi climàtic o el negacionisme de la plaça de Colón?», ha reblat el president espanyol, que ha titllat la nova normativa de ser «pionera, innovadora, imprescindible i un referent per a Europa».

Gabilondo també hi diu la seua

Per la seua banda, el candidat del PSOE a les eleccions madrilenyes del 4-M, Ángel Gabilondo, també ha carregat contra Díaz Ayuso per apropiar-se de la paraula ‘llibertat’. «Mentre pugen els contagis, creixen les hospitalitzacions i les UCI i augmenten els morts, només ens respon amb la paraula llibertat», ha apuntat Gabilondo. «La dreta i la ultradreta pensen que Madrid els pertany», ha comentat el candidat del PSOE, que ha posat d’exemple els més de 100 quilòmetres que alguna gent gran ha de fer per vacunar-se a la Comunitat de Madrid. «Això ens dona una idea de com seriosament s’estan prenent la lluita contra la pandèmia», ha lamentat Gabilondo.

«I fins on arriba la seua idea de llibertat per fer el que els hi convé, amb impunitat i desconsideració», ha recalcat el candidat socialista als comicis del 4-M. «La idea de llibertat d’Ayuso es basa en la desmobilització dels votants. Per això hem d’anar a votar. La nostra llibertat és anar massivament a votar», ha conclòs Gabilondo.

Últimes notícies

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.