La llista d’espera quirúrgica es redueix quasi dos mesos en un any

La llista d’espera quirúrgica s’ha reduït 55 dies respecte al mes de febrer de l’any 2021. Així, la demora mitjana per a ser intervingut quirúrgicament en un hospital públic de la Comunitat Valenciana se situa en 95 dies el mes de febrer, enfront dels 150 dies de febrer de 2021. Així mateix, respecte al passat mes de gener, la demora mitjana s’ha reduït 8 dies.

D’altra banda, hi ha 9.146 persones menys en llista d’espera respecte a febrer de l’any passat. De fet, actualment hi ha 61.223 persones en espera d’una intervenció enfront de les 70.369 de l’any anterior. A més, respecte al passat mes de gener, hi ha 1.161 persones menys en llista d’espera.

Aquesta disminució respecte a l’any anterior s’aprecia pràcticament en tots els departaments de salut. En concret, és significativa en el departament de salut de Castelló (116 dies menys respecte gener de l’any passat), a Vinaròs (-114 dies), Hospital Provincial de Castelló (-119 dies), Hospital General de València (-81 dies), Hospital de Sagunt (-74 dies), departament Arnau-Llíria (-66 dies) o departament d’Orihuela (-67 dies).

D’altra banda, quant a les patologies, també s’aprecia una millora interanual quant al temps d’espera quirúrgica. En aquest sentit, s’ha reduït la demora en intervencions d’adeno-amigdalectomia (-138 dies), pròtesis de genoll (-81 dies), hallus valgus o galindó (-73 dies), artroscòpia (-65 dies) o varices (-63).

De fet, disminueix el nombre d’intervencions pendents de manera significativa en algunes patologies. Per exemple, al febrer hi havia pendents 1.489 intervencions menys de cataractes respecte a febrer de 2021, de pròtesi de genoll 718 intervencions menys, d’artroscòpia 560 menys o d’adeno-amigdalectomia 432 intervencions pendents menys que el febrer de 2021.

Així mateix, s’ha incrementat l’activitat d’autoconcert en un 60,91%, que és la fórmula a través de la qual el personal sanitari i no sanitari, de manera voluntària i retribuïda, allarga la seua jornada per a realitzar activitats quirúrgiques. De fet, les intervencions per autoconcert han passat de 1.819 el mes de gener a 2.927 al febrer.

Finalment, cal recordar que la llista d’espera quirúrgica en cap cas afecta intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de manera preferent, també en pandèmia.

Tota la informació sobre llista d’espera quirúrgica en la Comunitat Valenciana: consultar ací

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.