La llista d’espera quirúrgica es redueix quasi dos mesos en un any

La llista d’espera quirúrgica s’ha reduït 55 dies respecte al mes de febrer de l’any 2021. Així, la demora mitjana per a ser intervingut quirúrgicament en un hospital públic de la Comunitat Valenciana se situa en 95 dies el mes de febrer, enfront dels 150 dies de febrer de 2021. Així mateix, respecte al passat mes de gener, la demora mitjana s’ha reduït 8 dies.

D’altra banda, hi ha 9.146 persones menys en llista d’espera respecte a febrer de l’any passat. De fet, actualment hi ha 61.223 persones en espera d’una intervenció enfront de les 70.369 de l’any anterior. A més, respecte al passat mes de gener, hi ha 1.161 persones menys en llista d’espera.

Aquesta disminució respecte a l’any anterior s’aprecia pràcticament en tots els departaments de salut. En concret, és significativa en el departament de salut de Castelló (116 dies menys respecte gener de l’any passat), a Vinaròs (-114 dies), Hospital Provincial de Castelló (-119 dies), Hospital General de València (-81 dies), Hospital de Sagunt (-74 dies), departament Arnau-Llíria (-66 dies) o departament d’Orihuela (-67 dies).

D’altra banda, quant a les patologies, també s’aprecia una millora interanual quant al temps d’espera quirúrgica. En aquest sentit, s’ha reduït la demora en intervencions d’adeno-amigdalectomia (-138 dies), pròtesis de genoll (-81 dies), hallus valgus o galindó (-73 dies), artroscòpia (-65 dies) o varices (-63).

De fet, disminueix el nombre d’intervencions pendents de manera significativa en algunes patologies. Per exemple, al febrer hi havia pendents 1.489 intervencions menys de cataractes respecte a febrer de 2021, de pròtesi de genoll 718 intervencions menys, d’artroscòpia 560 menys o d’adeno-amigdalectomia 432 intervencions pendents menys que el febrer de 2021.

Així mateix, s’ha incrementat l’activitat d’autoconcert en un 60,91%, que és la fórmula a través de la qual el personal sanitari i no sanitari, de manera voluntària i retribuïda, allarga la seua jornada per a realitzar activitats quirúrgiques. De fet, les intervencions per autoconcert han passat de 1.819 el mes de gener a 2.927 al febrer.

Finalment, cal recordar que la llista d’espera quirúrgica en cap cas afecta intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de manera preferent, també en pandèmia.

Tota la informació sobre llista d’espera quirúrgica en la Comunitat Valenciana: consultar ací

Últimes notícies

Irene Montero reclama recuperar des del carrer el rumb que veu perdut en el Govern de Sánchez

La dirigent de Podemos i eurodiputada Irene Montero acusa el Govern de Pedro Sánchez d'estar podrit i d'haver perdut el lideratge progressista, i apel·la a recuperar el rumb amb mobilitzacions als carrers, en el marc de la vaga indefinida de docents a València.

Educació cita els sindicats docents a una nova reunió de negociació este divendres

La Conselleria d'Educació ha convocat per a este divendres a les 16.00 hores una nova reunió de la mesa de negociació amb els sindicats docents, en plena vaga indefinida del professorat de l'ensenyament públic no universitari, que complirà la seua vintena jornada lectiva.

Braxton Key avisa: cal començar els quarts de final amb més intensitat

Braxton Key, ala-pivot del Valencia Basket, reclama començar amb més energia el segon partit de quarts de final de la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao Basket després d’haver hagut de remuntar en el tram final del primer duel.

València es vesteix de flors pels 700 anys del Corpus amb un tapís de 180 quilos

València celebra els 700 anys del Corpus Christi amb una decoració floral especial al recorregut de la processó i un gran tapís commemoratiu de 180 quilos de flor a la façana de la Basílica de la Mare de Déu.

Un València Basket en alerta busca sentenciar el passi a semifinals a Miribilla

El València Basket visita este divendres Miribilla per enfrontar-se al Surne Bilbao Basket en el segon partit dels quarts de final de la Lliga Endesa, amb avantatge a la sèrie i opcions de tancar el passi a semifinals per la via ràpida.

Passa a disposició judicial l’assassí masclista de Callosa de Segura

L’home que va confessar haver estrangulat Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura ha passat este matí a disposició judicial als jutjats d’Orihuela. El crim és el número 23 per violència masclista a Espanya en 2026 i el quart a la Comunitat Valenciana.

El valencià Ricardo Ten lidera Espanya en els Europeus de ciclisme paralímpic en carretera

El valencià Ricardo Ten, catorze vegades campió del món, i la handbiker Manuela Vos encapçalen la selecció espanyola de ciclisme paralímpic que competirà del 12 al 14 de juny als Europeus de carretera a Maniago i Montereale Valcellina, acompanyats pel retorn de Luis Miguel García-Marquina.

Emergències reserva 21,3 dels 234 milions del seu pressupost per a actuacions per la dana

La Conselleria d'Emergència i Interior, dirigida per Juan Carlos Valderrama, destina 21,3 milions d'euros del pressupost total de 234,2 milions de 2026 a actuacions derivades de la dana i defensa un model valencià de seguretat i emergències més robust. L'oposició critica la paràlisi i les prioritats de la Conselleria, mentres Vox avala les comptes amb matisos.