La llista d’espera quirúrgica es redueix quasi dos mesos en un any

La llista d’espera quirúrgica s’ha reduït 55 dies respecte al mes de febrer de l’any 2021. Així, la demora mitjana per a ser intervingut quirúrgicament en un hospital públic de la Comunitat Valenciana se situa en 95 dies el mes de febrer, enfront dels 150 dies de febrer de 2021. Així mateix, respecte al passat mes de gener, la demora mitjana s’ha reduït 8 dies.

D’altra banda, hi ha 9.146 persones menys en llista d’espera respecte a febrer de l’any passat. De fet, actualment hi ha 61.223 persones en espera d’una intervenció enfront de les 70.369 de l’any anterior. A més, respecte al passat mes de gener, hi ha 1.161 persones menys en llista d’espera.

Aquesta disminució respecte a l’any anterior s’aprecia pràcticament en tots els departaments de salut. En concret, és significativa en el departament de salut de Castelló (116 dies menys respecte gener de l’any passat), a Vinaròs (-114 dies), Hospital Provincial de Castelló (-119 dies), Hospital General de València (-81 dies), Hospital de Sagunt (-74 dies), departament Arnau-Llíria (-66 dies) o departament d’Orihuela (-67 dies).

D’altra banda, quant a les patologies, també s’aprecia una millora interanual quant al temps d’espera quirúrgica. En aquest sentit, s’ha reduït la demora en intervencions d’adeno-amigdalectomia (-138 dies), pròtesis de genoll (-81 dies), hallus valgus o galindó (-73 dies), artroscòpia (-65 dies) o varices (-63).

De fet, disminueix el nombre d’intervencions pendents de manera significativa en algunes patologies. Per exemple, al febrer hi havia pendents 1.489 intervencions menys de cataractes respecte a febrer de 2021, de pròtesi de genoll 718 intervencions menys, d’artroscòpia 560 menys o d’adeno-amigdalectomia 432 intervencions pendents menys que el febrer de 2021.

Així mateix, s’ha incrementat l’activitat d’autoconcert en un 60,91%, que és la fórmula a través de la qual el personal sanitari i no sanitari, de manera voluntària i retribuïda, allarga la seua jornada per a realitzar activitats quirúrgiques. De fet, les intervencions per autoconcert han passat de 1.819 el mes de gener a 2.927 al febrer.

Finalment, cal recordar que la llista d’espera quirúrgica en cap cas afecta intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de manera preferent, també en pandèmia.

Tota la informació sobre llista d’espera quirúrgica en la Comunitat Valenciana: consultar ací

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.