La llista d’espera quirúrgica es redueix quasi dos mesos en un any

La llista d’espera quirúrgica s’ha reduït 55 dies respecte al mes de febrer de l’any 2021. Així, la demora mitjana per a ser intervingut quirúrgicament en un hospital públic de la Comunitat Valenciana se situa en 95 dies el mes de febrer, enfront dels 150 dies de febrer de 2021. Així mateix, respecte al passat mes de gener, la demora mitjana s’ha reduït 8 dies.

D’altra banda, hi ha 9.146 persones menys en llista d’espera respecte a febrer de l’any passat. De fet, actualment hi ha 61.223 persones en espera d’una intervenció enfront de les 70.369 de l’any anterior. A més, respecte al passat mes de gener, hi ha 1.161 persones menys en llista d’espera.

Aquesta disminució respecte a l’any anterior s’aprecia pràcticament en tots els departaments de salut. En concret, és significativa en el departament de salut de Castelló (116 dies menys respecte gener de l’any passat), a Vinaròs (-114 dies), Hospital Provincial de Castelló (-119 dies), Hospital General de València (-81 dies), Hospital de Sagunt (-74 dies), departament Arnau-Llíria (-66 dies) o departament d’Orihuela (-67 dies).

D’altra banda, quant a les patologies, també s’aprecia una millora interanual quant al temps d’espera quirúrgica. En aquest sentit, s’ha reduït la demora en intervencions d’adeno-amigdalectomia (-138 dies), pròtesis de genoll (-81 dies), hallus valgus o galindó (-73 dies), artroscòpia (-65 dies) o varices (-63).

De fet, disminueix el nombre d’intervencions pendents de manera significativa en algunes patologies. Per exemple, al febrer hi havia pendents 1.489 intervencions menys de cataractes respecte a febrer de 2021, de pròtesi de genoll 718 intervencions menys, d’artroscòpia 560 menys o d’adeno-amigdalectomia 432 intervencions pendents menys que el febrer de 2021.

Així mateix, s’ha incrementat l’activitat d’autoconcert en un 60,91%, que és la fórmula a través de la qual el personal sanitari i no sanitari, de manera voluntària i retribuïda, allarga la seua jornada per a realitzar activitats quirúrgiques. De fet, les intervencions per autoconcert han passat de 1.819 el mes de gener a 2.927 al febrer.

Finalment, cal recordar que la llista d’espera quirúrgica en cap cas afecta intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de manera preferent, també en pandèmia.

Tota la informació sobre llista d’espera quirúrgica en la Comunitat Valenciana: consultar ací

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU