12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Llistes de música en valencià per a disfrutar en cada moment del dia

 

El Gabinet de Normalització Lingüística (GNL) de l’Ajuntament de València ha elaborat diferents llistes de reproducció en la xarxa social Spotify amb cançons en valencià amb l’objectiu de donar a conéixer molta de la varietat musical que hi ha en l’actualitat. Es tracta de llistes temàtiques per a disfrutar-les en tots els moments del dia.

 

«Des de l’Ajuntament de València treballem constantment en el foment de la nostra llengua, com a patrimoni de tots i totes, de la mateixa manera que en el seu ús i la seua normalització», ha afirmat la regidora de Gestió de Recursos, Luisa Notario, qui ha destacat la faena que fa diàriament el GNL amb eixe objectiu.

 

 

«Amb esta nova iniciativa pretenem arribar a moltes persones usuàries de la xarxa social Spotify per a acompanyar-les en diferents moments i accions quotidianes de cada dia, des de què es desperten fins que es relaxen, quan cuinen o quan fan deport, etc.», ha detallat.

 

Les llistes

Les llistes estan publicades en el perfil del GNL en Spotify (GNLVLC). Tenen els següents noms i descripcions:

 

    1. Bon dia, despertar en valencià: cançons per a començar el dia amb bon peu.      

    2. Tot anirà bé: melodies i ritmes positius per a alegrar el dia.

    3. Cuinar en valencià: una selecció de cançons que parlen d’aliments i menjars en col·laboració amb el projecte gastronòmic Tasta’l d’ací (@tastaldaci)

    4. Relax i calma en valencià: cançons balsàmiques que proporcionen el benestar que busques.     

    5. Fer deport en valencià: els ritmes més potents de la música en valencià per a donar-te força i energia en la teua sessió.

    6. Música infantil en valencià: un repertori familiar amb les cançons infantils d’abans i d’ara.

    7. Cantar en valencià: en la dutxa, en el cotxe… apuja el volum i fes el teu karaoke particular amb els èxits de la música en valencià.      

    8. Festa en valencià: diferents ritmes i estils que et faran ballar en la teua festa particular.

 

Totes estes llistes de reproducció es poden escoltar gratuïtament en Spotify. Cal accedir al perfil GNLVLC i consultar totes les llistes públiques. Si es vol crear un accés ràpid, es poden guardar entre les llistes preferides fent clic en ‘Seguir’ (o ‘Follow’). També es poden enviar suggeriments de cançons per tal de mantindre-les actualitzades constantment.

 

«La música i el valencià són vehicles essencials per a connectar amb les emocions i segur que, en este moment d’incerteses per la crisi sanitària, esta iniciativa del GNL ajuda a molta gent a respirar i disfrutar de dos grans patrimonis culturals valencians, com la nostra llengua i la nostra música», ha afirmat Notario.

Últimes notícies

L’aeroport d’Alacant tanca un any rècord i frega els 20 milions de passatgers en 2025

La terminal ha registrat 19.950.394 passatgers en 2025 (+8,5%) i 126.081 operacions (+8,4%). El 88% del trànsit ha sigut internacional, amb el Regne Unit al capdavant.

Pérez Llorca no donarà suport al nou model de finançament per excloure el deute i el fons d’anivellament

Pérez Llorca ha anunciat que no recolzarà la proposta de finançament autonòmic del Govern per no contemplar la condonació de 40.000 milions ni un fons d'anivellament transitori. Advertix que el pla dividix, no té l'aire d'aprovar-se i prolonga la falta de mesures pal·liatives.

La revisió del Patricova ampliarà les restriccions a la construcció en zones inundables

La Generalitat revisarà el Patricova per a endurir el control urbanístic en àrees amb el risc d'inundació. El procés es farà en dos fases i actualitzarà els mapes de risc.

El València no gana al Getafe en el Coliseum des de 2018

El València visita este diumenge al Getafe amb una ratxa sense victòries en el Coliseum des de 2018: quatre derrotes i dos empats, amb un 1-1 com a últim antecedent. El balanç allí afavorix al conjunt local.

L’Aeroport de València tanca 2025 amb rècord de 11,8 milions de passatgers

L'Aeroport de València ha tancat 2025 amb 11,8 milions de passatgers, un 9,6% més, i 93.110 vols. El mercat internacional va suposar tres de cada quatre viatgers.

El Vila-real va guanyar quatre i va empatar una en els seus sis ultimes visites al Betis

El Vila-real visita el Villamarín en la jornada 20 amb una ratxa recent molt favorable: quatre victòries i un empat en sis eixides. La ultima derrota va ser en 2022-23.

El PSPV acusa a Mompó d’atribuir-se assoliments en la reconstrucció del clavegueram sufragada pel Govern

El PSPV ha acusat a Vicent Mompó d'atribuir-se un lideratge en la reconstrucció del clavegueram danyat per la DANA malgrat que el finançament és íntegre del Govern. Sosté que la Diputació només presta assistència tècnica i amb retard.

La comissió de la DANA en el Congrés preveu citar a Feijóo el 27 de gener

PSOE i Sumar, amb majoria en la taula, impulsen la citació de Feijóo per a explicar quina informació va rebre sobre la DANA i les seues declaracions posteriors. La data prevista és el 27 de gener, pendent de confirmació formal.