Llistes de música en valencià per a disfrutar en cada moment del dia

 

El Gabinet de Normalització Lingüística (GNL) de l’Ajuntament de València ha elaborat diferents llistes de reproducció en la xarxa social Spotify amb cançons en valencià amb l’objectiu de donar a conéixer molta de la varietat musical que hi ha en l’actualitat. Es tracta de llistes temàtiques per a disfrutar-les en tots els moments del dia.

 

«Des de l’Ajuntament de València treballem constantment en el foment de la nostra llengua, com a patrimoni de tots i totes, de la mateixa manera que en el seu ús i la seua normalització», ha afirmat la regidora de Gestió de Recursos, Luisa Notario, qui ha destacat la faena que fa diàriament el GNL amb eixe objectiu.

 

 

«Amb esta nova iniciativa pretenem arribar a moltes persones usuàries de la xarxa social Spotify per a acompanyar-les en diferents moments i accions quotidianes de cada dia, des de què es desperten fins que es relaxen, quan cuinen o quan fan deport, etc.», ha detallat.

 

Les llistes

Les llistes estan publicades en el perfil del GNL en Spotify (GNLVLC). Tenen els següents noms i descripcions:

 

    1. Bon dia, despertar en valencià: cançons per a començar el dia amb bon peu.      

    2. Tot anirà bé: melodies i ritmes positius per a alegrar el dia.

    3. Cuinar en valencià: una selecció de cançons que parlen d’aliments i menjars en col·laboració amb el projecte gastronòmic Tasta’l d’ací (@tastaldaci)

    4. Relax i calma en valencià: cançons balsàmiques que proporcionen el benestar que busques.     

    5. Fer deport en valencià: els ritmes més potents de la música en valencià per a donar-te força i energia en la teua sessió.

    6. Música infantil en valencià: un repertori familiar amb les cançons infantils d’abans i d’ara.

    7. Cantar en valencià: en la dutxa, en el cotxe… apuja el volum i fes el teu karaoke particular amb els èxits de la música en valencià.      

    8. Festa en valencià: diferents ritmes i estils que et faran ballar en la teua festa particular.

 

Totes estes llistes de reproducció es poden escoltar gratuïtament en Spotify. Cal accedir al perfil GNLVLC i consultar totes les llistes públiques. Si es vol crear un accés ràpid, es poden guardar entre les llistes preferides fent clic en ‘Seguir’ (o ‘Follow’). També es poden enviar suggeriments de cançons per tal de mantindre-les actualitzades constantment.

 

«La música i el valencià són vehicles essencials per a connectar amb les emocions i segur que, en este moment d’incerteses per la crisi sanitària, esta iniciativa del GNL ajuda a molta gent a respirar i disfrutar de dos grans patrimonis culturals valencians, com la nostra llengua i la nostra música», ha afirmat Notario.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.