El preu de la llum comença a afectar el turisme, hostaleria i alimentació

 

Com no podia ser d’una altra manera, les progressives pujades del preu de l’electricitat, el butà i els carburants se segueixen traduint en un significatiu increment de l’IPC en el que va d’este any 2021, especialment en les partides de transport (8,2%) i habitatge (9,7 %), Tal com acaba de publicar l’Institut Nacional d’Estadística en les dades desagregades d’agost.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) considera que les enormes pujades del cost de l’energia pogueren haver afectat també al cost del turisme i l’hostaleria: de gener a agost el seu IPC s’ha incrementat un 2,9% (amb una pujada del 0,7% respecte al juliol); i, més preocupant, al cost dels productes alimentaris: des de gener de 2021, l’IPC dels aliments i les begudes no alcohòliques s’ha incrementat un 1,7% (amb una pujada del 0,3% l’últim mes).

En concret, diversos aliments de primera necessitat han patit ja importants pujades de preus: els olis i greixos (22%), encara que tot apunta a un augment provocat per una mala collita, la fruita fresca (5,3%), els ous (4,0, 2,8%) i la carn d’au (2,8%). De moment és només una tendència, però si els preus de l’energia seguiren alts, el comerç no tindria més remei que traslladar el sobrecost de producció i transport al consumidor final.

OCU adverteix que estes pujades no han afectat per igual a totes les regions. Entre les que més han patit l’increment de preus destaquen Galícia (2,9%), Cantàbria (2,5%) i Astúries (2,4%), a més de Melilla (3,4%). Mentre que s’ha sentit una mica menys a les Canàries (1,2%), Múrcia (1,3%) i La Rioja (1,4%), així com la ciutat de Ceuta (1,1%).

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU