El preu de la llum comença a afectar el turisme, hostaleria i alimentació

 

Com no podia ser d’una altra manera, les progressives pujades del preu de l’electricitat, el butà i els carburants se segueixen traduint en un significatiu increment de l’IPC en el que va d’este any 2021, especialment en les partides de transport (8,2%) i habitatge (9,7 %), Tal com acaba de publicar l’Institut Nacional d’Estadística en les dades desagregades d’agost.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) considera que les enormes pujades del cost de l’energia pogueren haver afectat també al cost del turisme i l’hostaleria: de gener a agost el seu IPC s’ha incrementat un 2,9% (amb una pujada del 0,7% respecte al juliol); i, més preocupant, al cost dels productes alimentaris: des de gener de 2021, l’IPC dels aliments i les begudes no alcohòliques s’ha incrementat un 1,7% (amb una pujada del 0,3% l’últim mes).

En concret, diversos aliments de primera necessitat han patit ja importants pujades de preus: els olis i greixos (22%), encara que tot apunta a un augment provocat per una mala collita, la fruita fresca (5,3%), els ous (4,0, 2,8%) i la carn d’au (2,8%). De moment és només una tendència, però si els preus de l’energia seguiren alts, el comerç no tindria més remei que traslladar el sobrecost de producció i transport al consumidor final.

OCU adverteix que estes pujades no han afectat per igual a totes les regions. Entre les que més han patit l’increment de preus destaquen Galícia (2,9%), Cantàbria (2,5%) i Astúries (2,4%), a més de Melilla (3,4%). Mentre que s’ha sentit una mica menys a les Canàries (1,2%), Múrcia (1,3%) i La Rioja (1,4%), així com la ciutat de Ceuta (1,1%).

Últimes notícies

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.

Un detingut a Almassora per estafar més de 20.000 euros en la venda de vehicles industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a Almassora un treballador d’una empresa de compravenda de vehicles industrials acusat d’estafar huit clients i defraudar més de 20.000 euros. L’home presumptament alterava la documentació i desviava els pagaments a comptes bancaris sota el seu control.

Guido Rodríguez continuarà al València fins 2028 amb una temporada opcional

El migcampista argentí Guido Rodríguez ha signat un nou contracte amb el València fins juny de 2028, amb una temporada addicional opcional, després de mitja campanya al club.