14.3 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

‘Lluna’, la nova producció l’Escalante, estarà en el Teatre Principal fins a mitat març

 

Planetes, estreles i galàxies gravitaran pel Teatre Principal este diumenge 21 de febrer amb Lluna, la nova producció del Teatre Escalante de la Diputació de València. El muntatge, que podrà vore’s fins al 14 de març amb entrades populars a 5 euros convida al públic escolar i familiar a un viatge pel cosmos a través de la mirada inquieta d’una xiqueta disposada a emprendre una aventura vital i espacial sense límits.

 

Com assenyala la diputada de Teatres Glòria Tello, «el centre Teatral Escalante aposta per una producció innovadora, que de bon segur farà les delícies de xiquets de la mà de magnífics professionals. Una producció amb segell propi que convida al públic a disfrutar d’esta estimulant experiència interdisciplinària que conjumina ciència, dansa, poesia i arts visuals».

 

Sessions el cap de setmana dirigides a la família

‘Lluna’ posarà en òrbita al Principal durant més de vint dies amb este espectacle creat per la veterana i fructífera companyia valenciana L’Horta Teatre amb la dramatúrgia i direcció de Juan Pablo Mendiola. Les funcions obertes al públic general, que tradicionalment la programació de l’Escalante sempre oferix els diumenges, s’amplien ara a tot el cap de setmana.

 

«Lluna és un dels plats forts d’esta temporada, una proposta escènica molt potent a la que li donarem un major recorregut i visibilitat ampliant l’oferta de les seues funcions al cap de setmana». D’eixa forma, la nova creació podrà vore’s també els dissabtes a les 18:00 hores, i a les habituals funcions dominicals de la vesprada se sumaran ara les matinals de les 11:30 hores.

 

Destinada a xiquets a partir de 7 anys, ‘Lluna’ mostra l’atracció inexplicable que una xica, interpretada per l’actriu Laura Valero, sent cada volta que mira el cel nocturn. L’escenografia de Los Reyes del Mambo i el dispositiu visual escènic creat per Manuel Conde, transformaran l’habitació d’esta curiosa xiqueta en espais tan singulars com un centre de comandaments de la NASA o la mateixa Via Làctia. Espais des dels que Lluna i els seus amics tractaran de desentranyar alguns dels misteris que emboliquen l’univers.

 

Un espectacle assequible a totes les butxaques, per a espectadors xicotets, grans i famílies senceres, amb ganes de somiar, deixar-se portar per la màgia del teatre i compartir la fascinació que oferix un univers encara per desxifrar. 

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.