6.9 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

‘Lluna’, la nova producció l’Escalante, estarà en el Teatre Principal fins a mitat març

 

Planetes, estreles i galàxies gravitaran pel Teatre Principal este diumenge 21 de febrer amb Lluna, la nova producció del Teatre Escalante de la Diputació de València. El muntatge, que podrà vore’s fins al 14 de març amb entrades populars a 5 euros convida al públic escolar i familiar a un viatge pel cosmos a través de la mirada inquieta d’una xiqueta disposada a emprendre una aventura vital i espacial sense límits.

 

Com assenyala la diputada de Teatres Glòria Tello, «el centre Teatral Escalante aposta per una producció innovadora, que de bon segur farà les delícies de xiquets de la mà de magnífics professionals. Una producció amb segell propi que convida al públic a disfrutar d’esta estimulant experiència interdisciplinària que conjumina ciència, dansa, poesia i arts visuals».

 

Sessions el cap de setmana dirigides a la família

‘Lluna’ posarà en òrbita al Principal durant més de vint dies amb este espectacle creat per la veterana i fructífera companyia valenciana L’Horta Teatre amb la dramatúrgia i direcció de Juan Pablo Mendiola. Les funcions obertes al públic general, que tradicionalment la programació de l’Escalante sempre oferix els diumenges, s’amplien ara a tot el cap de setmana.

 

«Lluna és un dels plats forts d’esta temporada, una proposta escènica molt potent a la que li donarem un major recorregut i visibilitat ampliant l’oferta de les seues funcions al cap de setmana». D’eixa forma, la nova creació podrà vore’s també els dissabtes a les 18:00 hores, i a les habituals funcions dominicals de la vesprada se sumaran ara les matinals de les 11:30 hores.

 

Destinada a xiquets a partir de 7 anys, ‘Lluna’ mostra l’atracció inexplicable que una xica, interpretada per l’actriu Laura Valero, sent cada volta que mira el cel nocturn. L’escenografia de Los Reyes del Mambo i el dispositiu visual escènic creat per Manuel Conde, transformaran l’habitació d’esta curiosa xiqueta en espais tan singulars com un centre de comandaments de la NASA o la mateixa Via Làctia. Espais des dels que Lluna i els seus amics tractaran de desentranyar alguns dels misteris que emboliquen l’univers.

 

Un espectacle assequible a totes les butxaques, per a espectadors xicotets, grans i famílies senceres, amb ganes de somiar, deixar-se portar per la màgia del teatre i compartir la fascinació que oferix un univers encara per desxifrar. 

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.