13.9 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Un marketplace sostenible per al comerç local de Torrent

L’ajuntament de Torrent ha presentat en roda de premsa el seu projecte de marketplace sostenible per al comerç local. Una aposta per la digitalització i una major presència en línia, l’objectiu de la qual és “diversificar els canals de venda augmentant la digitalització i la sostenibilitat”, segons ha explicat el regidor d’Innovació de Torrent, Andrés Campos.

El pla, que ja s’ha posat en marxa, començarà amb una prova pilot a la fi d’enguany en el qual participaran 288 comerços, el 37%, perquè ja en 2023 pot arribar al total dels 871 establiments de la localitat.

Un altre punt fort del marketplace de Torrent és la logística. Per a això s’ha apostat per la sostenibilitat amb repartiment a domicili mitjançant vehicles elèctrics, bicicletes de repartiment i a més, amb la instal·lació de punts de lliurament intel·ligents per a millorar la distribució de les mercaderies dins del municipi digitalitzant deu zones de càrrega i descàrrega.

Aquest projecte també inclou la instal·lació de dues bústies intel·ligents per a recollida i enviaments de comandes i zona wifi gratuïta al mercats municipals. A més, s’augmentarà a 17 el nombre total de punts de recàrrega de cotxes elèctrics en dos mercats municipals.

Formació per a comerciants
Per al marketplace local es posa a la disposició dels comerciants un curs de 40h de formació. El projecte comptarà amb una web i una app. “Volem que la gent compre a Torrent i consumeix el producte local minoritari”, ha explicat el regidor

El projecte compta amb el 50% del pressupost finançat pels fons europeus Next Generation.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.