Un marketplace sostenible per al comerç local de Torrent

L’ajuntament de Torrent ha presentat en roda de premsa el seu projecte de marketplace sostenible per al comerç local. Una aposta per la digitalització i una major presència en línia, l’objectiu de la qual és «diversificar els canals de venda augmentant la digitalització i la sostenibilitat», segons ha explicat el regidor d’Innovació de Torrent, Andrés Campos.

El pla, que ja s’ha posat en marxa, començarà amb una prova pilot a la fi d’enguany en el qual participaran 288 comerços, el 37%, perquè ja en 2023 pot arribar al total dels 871 establiments de la localitat.

Un altre punt fort del marketplace de Torrent és la logística. Per a això s’ha apostat per la sostenibilitat amb repartiment a domicili mitjançant vehicles elèctrics, bicicletes de repartiment i a més, amb la instal·lació de punts de lliurament intel·ligents per a millorar la distribució de les mercaderies dins del municipi digitalitzant deu zones de càrrega i descàrrega.

Aquest projecte també inclou la instal·lació de dues bústies intel·ligents per a recollida i enviaments de comandes i zona wifi gratuïta al mercats municipals. A més, s’augmentarà a 17 el nombre total de punts de recàrrega de cotxes elèctrics en dos mercats municipals.

Formació per a comerciants
Per al marketplace local es posa a la disposició dels comerciants un curs de 40h de formació. El projecte comptarà amb una web i una app. «Volem que la gent compre a Torrent i consumeix el producte local minoritari», ha explicat el regidor

El projecte compta amb el 50% del pressupost finançat pels fons europeus Next Generation.

Últimes notícies

822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a Torrevieja, repartides en quatre solars municipals i emmarcades en el Pla Vive, amb previsió que estiguen acabades en 2028.

Morant reafirma el seu suport a Zapatero i critica el doble raser de la justícia espanyola

Diana Morant manté el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero davant la investigació del cas Plus Ultra i denuncia un doble raser en la justícia espanyola i en les filtracions a la premsa.

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.

El Consell reclama al Govern central que no limite les competències valencianes sobre la costa

El Consell ha aprovat un informe amb què exigeix al Govern d'Espanya que respecte les competències de la Generalitat en ordenació del territori i del litoral i que paralitze canvis normatius que podrien limitar el marc legal valencià.

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.