Un marketplace sostenible per al comerç local de Torrent

L’ajuntament de Torrent ha presentat en roda de premsa el seu projecte de marketplace sostenible per al comerç local. Una aposta per la digitalització i una major presència en línia, l’objectiu de la qual és “diversificar els canals de venda augmentant la digitalització i la sostenibilitat”, segons ha explicat el regidor d’Innovació de Torrent, Andrés Campos.

El pla, que ja s’ha posat en marxa, començarà amb una prova pilot a la fi d’enguany en el qual participaran 288 comerços, el 37%, perquè ja en 2023 pot arribar al total dels 871 establiments de la localitat.

Un altre punt fort del marketplace de Torrent és la logística. Per a això s’ha apostat per la sostenibilitat amb repartiment a domicili mitjançant vehicles elèctrics, bicicletes de repartiment i a més, amb la instal·lació de punts de lliurament intel·ligents per a millorar la distribució de les mercaderies dins del municipi digitalitzant deu zones de càrrega i descàrrega.

Aquest projecte també inclou la instal·lació de dues bústies intel·ligents per a recollida i enviaments de comandes i zona wifi gratuïta al mercats municipals. A més, s’augmentarà a 17 el nombre total de punts de recàrrega de cotxes elèctrics en dos mercats municipals.

Formació per a comerciants
Per al marketplace local es posa a la disposició dels comerciants un curs de 40h de formació. El projecte comptarà amb una web i una app. “Volem que la gent compre a Torrent i consumeix el producte local minoritari”, ha explicat el regidor

El projecte compta amb el 50% del pressupost finançat pels fons europeus Next Generation.

Anuncios

Últimes notícies

PP i Vox reclamen tancar ja la comissió de la dana de Les Corts sense la compareixença de Pradas

PP i Vox proposen donar per conclosa este mes la comissió d'investigació de la dana de 2024 en Les Corts, sense que compareguen la exconsellera Salomé Pradas ni el subdirector d'Emergències Jorge Suárez, la qual cosa ha deslligat les crítiques de l'oposició.

CSIF se suma a la vaga indefinida del professorat després del suport majoritari de les seues bases

CSIF s'incorpora com a convocant a la vaga del professorat en la Comunitat Valenciana després de recolzar-la més del 76% de les seues bases i aposta per un atur indefinit amb inici al maig.

Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L'alcalde Luis Barcala i la corporació municipal han rebut oficialment a les noves belleas del foc i a les seues dames, als qui han reconegut com a ambaixadores de les Fogueres d'Alacant durant tot l'any.

Avís groc per pluges intenses i tempestes a Castelló i Alacant

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora, tempestes, graníssol de dos centímetres i ratxes de vent molt forts a Castelló i Alacant.

Abril de 2026 va ser molt càlid i extremadament sec en la Comunitat Valenciana

Abril de 2026 va registrar en la Comunitat Valenciana una temperatura mitjana de 15,5 graus, 2,1 per damunt de l'habitual, i una pluja un 58% inferior a la mitjana climàtica.

Sanitat ordena retirar un lot de colònia per a bebés per una fallada en l’etiquetatge

Sanitat ha ordenat la retirada d'un lot de la colònia de bebés Suavinex Baby Cologne Memories per no advertir en l'etiqueta la presència de tres al·lergògens per damunt del límit legal.

El València afronta un altre final de Lliga pendent de certificar la permanència

El València arriba a les últimes quatre jornades de LaLiga encara sense la permanència assegurada, com ja va ocórrer en les temporades 2022-23 i 2024-25, quan només va sumar cinc i quatre punts en eixe tram.

Un de cada 20 alumnes mostra risc de dependència problemàtica de la IA en els seus estudis

Un estudi amb 1.905 adolescents detecta que el 4,7% de l'alumnat corre risc de desenrotllar una relació problemàtica amb la intel·ligència artificial generativa en l'àmbit educatiu.