16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Martin, el ‘bebé bombolla’ valencià que busca donants

Martín, un bebé de Silla, en la comarca de l’Horta Sud (València), busca donants de mèdula. El menut patix la síndrome d’immunodeficiència severa, una malaltia que impedix que el seu cos produïsca glòbuls blancs, crucials per a defendre l’organisme.

 

Es tracta d’una malaltia considerada rara, ja que la patix un de cada 100.000 xiquets, que són anomenats ‘xiquets bombolla’, perquè han d’estar aïllats per a evitar qualsevol classe d’infecció, que pot fins i tot arribar a ser mortal. L’única manera de tractar esta malaltia és a través del trasplantament de cèl·lules mare o teràpia gènica.

 

Esta malaltia és sol detectar durant el primer any de vida i, a demés, quan abans es tracte, millor, ja que hi ha més possibilitats de cura. Segons informa ‘Levante-EMV’, la mare del menut Martín, va ser avisada pels metges a les 30 setmanes d’embaràs, quan li van comunicar que era portadora del gen i que el seu fill xic tindria un 50% de possibilitats de patir la malaltia, ja que les xiques poden ser portadores però no patir-la.

 

«En este sentit, hem tingut sort de què li ho diagnostiquen tan prompte, encara que realment ha sigut per la nostra tossuderia, ja que la meua dona va tindre un germà que va morir per eixa síndrome i vam haver de visitar a diferents metges fins que un va acceptar fer-li la prova genètica a la meua dona per a saber si era portadora i estar previnguts», explica Toni, el pare del menut.

 

Ara, els pares de Martin i l’Ajuntament de Silla, que s’ha bolcat en la causa, busquen donants per al menut. Es tracta d’extraure una mostra de sang per a vore si s’és compatible o no i, en el cas de ser-ho, extraure medul·la per a donar-se-la a Martin.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.