Martin, el ‘bebé bombolla’ valencià que busca donants

Martín, un bebé de Silla, en la comarca de l’Horta Sud (València), busca donants de mèdula. El menut patix la síndrome d’immunodeficiència severa, una malaltia que impedix que el seu cos produïsca glòbuls blancs, crucials per a defendre l’organisme.

 

Es tracta d’una malaltia considerada rara, ja que la patix un de cada 100.000 xiquets, que són anomenats ‘xiquets bombolla’, perquè han d’estar aïllats per a evitar qualsevol classe d’infecció, que pot fins i tot arribar a ser mortal. L’única manera de tractar esta malaltia és a través del trasplantament de cèl·lules mare o teràpia gènica.

 

Esta malaltia és sol detectar durant el primer any de vida i, a demés, quan abans es tracte, millor, ja que hi ha més possibilitats de cura. Segons informa ‘Levante-EMV’, la mare del menut Martín, va ser avisada pels metges a les 30 setmanes d’embaràs, quan li van comunicar que era portadora del gen i que el seu fill xic tindria un 50% de possibilitats de patir la malaltia, ja que les xiques poden ser portadores però no patir-la.

 

«En este sentit, hem tingut sort de què li ho diagnostiquen tan prompte, encara que realment ha sigut per la nostra tossuderia, ja que la meua dona va tindre un germà que va morir per eixa síndrome i vam haver de visitar a diferents metges fins que un va acceptar fer-li la prova genètica a la meua dona per a saber si era portadora i estar previnguts», explica Toni, el pare del menut.

 

Ara, els pares de Martin i l’Ajuntament de Silla, que s’ha bolcat en la causa, busquen donants per al menut. Es tracta d’extraure una mostra de sang per a vore si s’és compatible o no i, en el cas de ser-ho, extraure medul·la per a donar-se-la a Martin.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.

El València Basket busca tancar en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga en el Roig Arena el quint i decisiu partit d'habitacions d'Eurolliga davant el Panathinaikos, després d'igualar un 0-2 amb dos triomfs a Atenes. El bitllet suposaria la primera Final a Quatre de la seua història.

La jutgessa exigix a l’Ajuntament d’Alacant l’expedient complet per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en el repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan exigix a l'Ajuntament d'Alacant l'expedient complet de la parcel·la i més documentació a la cooperativa promotora.

El Consell veu en el fort creixement de passatgers la prova que urgix ampliar els aeroports valencians

La Generalitat subratlla que el fort augment de passatgers en els aeroports de València i Alacant-Elx Miguel Hernández confirma la urgència d'escometre les ampliacions previstes per a evitar colls de botella i mantindre la competitivitat turística.

El Palau de la Música presenta l’estrena absoluta de l’òpera Medea de Sánchez-Verdú

El Palau de la Música de València estrena l'òpera Medea de José María Sánchez-Verdú, una proposta monodramática i experimental que integra al públic en un ritual sonor, al costat de la Simfonia núm. 1 de Beethoven.

La jutgessa manté el veto al fet que Rovira i Barrachina declaren per la gestió de la dana

La magistrada que investiga la gestió de la dana en la Comunitat Valenciana confirma que no cridarà a declarar com a testimonis als consellers José Antonio Rovira i Miguel Barrachina, malgrat la petició de Compromís i de la Fiscalia.

Alacant recorrerà l’anul·lació parcial dels plecs del contracte d’autobusos urbans

L'Ajuntament d'Alacant anuncia que recorrerà davant el TSJCV la sentència que tomba part dels plecs del contracte d'autobusos urbans per considerar excessives les exigències de solvència.