Martin, el ‘bebé bombolla’ valencià que busca donants

Martín, un bebé de Silla, en la comarca de l’Horta Sud (València), busca donants de mèdula. El menut patix la síndrome d’immunodeficiència severa, una malaltia que impedix que el seu cos produïsca glòbuls blancs, crucials per a defendre l’organisme.

 

Es tracta d’una malaltia considerada rara, ja que la patix un de cada 100.000 xiquets, que són anomenats ‘xiquets bombolla’, perquè han d’estar aïllats per a evitar qualsevol classe d’infecció, que pot fins i tot arribar a ser mortal. L’única manera de tractar esta malaltia és a través del trasplantament de cèl·lules mare o teràpia gènica.

Anuncios

 

Esta malaltia és sol detectar durant el primer any de vida i, a demés, quan abans es tracte, millor, ja que hi ha més possibilitats de cura. Segons informa ‘Levante-EMV’, la mare del menut Martín, va ser avisada pels metges a les 30 setmanes d’embaràs, quan li van comunicar que era portadora del gen i que el seu fill xic tindria un 50% de possibilitats de patir la malaltia, ja que les xiques poden ser portadores però no patir-la.

 

«En este sentit, hem tingut sort de què li ho diagnostiquen tan prompte, encara que realment ha sigut per la nostra tossuderia, ja que la meua dona va tindre un germà que va morir per eixa síndrome i vam haver de visitar a diferents metges fins que un va acceptar fer-li la prova genètica a la meua dona per a saber si era portadora i estar previnguts», explica Toni, el pare del menut.

 

Ara, els pares de Martin i l’Ajuntament de Silla, que s’ha bolcat en la causa, busquen donants per al menut. Es tracta d’extraure una mostra de sang per a vore si s’és compatible o no i, en el cas de ser-ho, extraure medul·la per a donar-se-la a Martin.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.