Martin, el ‘bebé bombolla’ valencià que busca donants

Martín, un bebé de Silla, en la comarca de l’Horta Sud (València), busca donants de mèdula. El menut patix la síndrome d’immunodeficiència severa, una malaltia que impedix que el seu cos produïsca glòbuls blancs, crucials per a defendre l’organisme.

 

Es tracta d’una malaltia considerada rara, ja que la patix un de cada 100.000 xiquets, que són anomenats ‘xiquets bombolla’, perquè han d’estar aïllats per a evitar qualsevol classe d’infecció, que pot fins i tot arribar a ser mortal. L’única manera de tractar esta malaltia és a través del trasplantament de cèl·lules mare o teràpia gènica.

 

Esta malaltia és sol detectar durant el primer any de vida i, a demés, quan abans es tracte, millor, ja que hi ha més possibilitats de cura. Segons informa ‘Levante-EMV’, la mare del menut Martín, va ser avisada pels metges a les 30 setmanes d’embaràs, quan li van comunicar que era portadora del gen i que el seu fill xic tindria un 50% de possibilitats de patir la malaltia, ja que les xiques poden ser portadores però no patir-la.

 

«En este sentit, hem tingut sort de què li ho diagnostiquen tan prompte, encara que realment ha sigut per la nostra tossuderia, ja que la meua dona va tindre un germà que va morir per eixa síndrome i vam haver de visitar a diferents metges fins que un va acceptar fer-li la prova genètica a la meua dona per a saber si era portadora i estar previnguts», explica Toni, el pare del menut.

 

Ara, els pares de Martin i l’Ajuntament de Silla, que s’ha bolcat en la causa, busquen donants per al menut. Es tracta d’extraure una mostra de sang per a vore si s’és compatible o no i, en el cas de ser-ho, extraure medul·la per a donar-se-la a Martin.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.