Anuncios

Martin, el ‘bebé bombolla’ valencià que busca donants

Martín, un bebé de Silla, en la comarca de l’Horta Sud (València), busca donants de mèdula. El menut patix la síndrome d’immunodeficiència severa, una malaltia que impedix que el seu cos produïsca glòbuls blancs, crucials per a defendre l’organisme.

 

Es tracta d’una malaltia considerada rara, ja que la patix un de cada 100.000 xiquets, que són anomenats ‘xiquets bombolla’, perquè han d’estar aïllats per a evitar qualsevol classe d’infecció, que pot fins i tot arribar a ser mortal. L’única manera de tractar esta malaltia és a través del trasplantament de cèl·lules mare o teràpia gènica.

Anuncios

 

Esta malaltia és sol detectar durant el primer any de vida i, a demés, quan abans es tracte, millor, ja que hi ha més possibilitats de cura. Segons informa ‘Levante-EMV’, la mare del menut Martín, va ser avisada pels metges a les 30 setmanes d’embaràs, quan li van comunicar que era portadora del gen i que el seu fill xic tindria un 50% de possibilitats de patir la malaltia, ja que les xiques poden ser portadores però no patir-la.

 

«En este sentit, hem tingut sort de què li ho diagnostiquen tan prompte, encara que realment ha sigut per la nostra tossuderia, ja que la meua dona va tindre un germà que va morir per eixa síndrome i vam haver de visitar a diferents metges fins que un va acceptar fer-li la prova genètica a la meua dona per a saber si era portadora i estar previnguts», explica Toni, el pare del menut.

 

Ara, els pares de Martin i l’Ajuntament de Silla, que s’ha bolcat en la causa, busquen donants per al menut. Es tracta d’extraure una mostra de sang per a vore si s’és compatible o no i, en el cas de ser-ho, extraure medul·la per a donar-se-la a Martin.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.

Bernabé acusa el PP d’abandonar la Malva-rosa i d’embossar els projectes del barri

Pilar Bernabé acusa el govern de María José Catalá de mantindre paralitzats projectes clau a la Malva-rosa, com la VPP i la biblioteca, i de tindre la ciutat embossada pels seus embolics interns.

La jutgessa conclou que l’És_Alert per la DANA va ser tardà i es va bloquejar per dubtes jurídics i lingüístiques

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València conclou que l'avís És_Alert es va enviar tard i amb un missatge erroni després d'hores d'indecisió, dubtes jurídics i canvis lingüístics.
Anuncios