Mascareta obligatòria en bars i restaurants sempre que no s’estiga consumint

 

La Conselleria de Sanitat, a través d’una roda de premsa feta este 18 de juliol a les 12.00 del migdia, ha anunciat que a partir d’este dissabte la mascareta passarà a ser obligatòria en tots els espais oberts i en la via pública a partir dels 6 anys. Este obligació, i excepte excepcions comptades, també afecta a bars, restaurants i terrasses mentres no s’estiga consumint.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«El fet d’assentar-se en una taula en una terrassa no vol dir que hàgem de desprotegir-nos» i «una volta fet el consum, cal tornar a posar-se la mascareta», ha subratllat la consellera Ana Barceló. «Quan ens reunim al voltant d’una taula, creiem que és el centre de la seguretat, però no és d’eixa manera. No és la taula la que ens dona seguretat, sinó la distància», ha precisat.

 

«Se’ns oblida que en una taula també es pot produir un contagi, igual com en l’ambient familiar», ha alertat, i ha recordat que «quan hem de menjar o beure ens llevem la mascareta, però després cal tornar a posar-se-la». I és que, tal com han explicat les fonts oficials, els brots s’han multiplicat per quatre entre els més jóvens i molts brots s’estan produint en reunions privades entre familiars que no conviuen habitualment.

 

Obligacions per a bars i restaurants

En les terrasses a l’aire lliure dels establiments d’hostaleria i restauració, l’aforament serà fins al 100% de les taules permeses, sempre que es puga assegurar el manteniment de la deguda distància física d’1’5 metres mínim. Açò tant entre les taules o, en el seu cas, agrupacions de taules, de manera que es permeta respectar la distància mínima de seguretat interpersonal. L’ocupació màxima serà de 20 persones per taula o agrupació de taules. I les mascaretes seran obligatòries tant per als clients, quan no estiguen consumint, com per als cambrers i el personal del local.

 

Respecte de les discoteques i els bars d’oci nocturn, es mantindrà el 30% del seu aforament per a consum en l’interior del local. A demés, en aquells locals que disposaren de terrasses a l’aire lliure, l’aforament serà fins al 75% de les taules permeses, sempre que es puga assegurar el distanciament establit. Tot açò, sense comptar que en les pròximes hores Gandia tancarà totes les zones d’oci nocturn i que la preocupació arriba a Santa Pola pel brot en una discoteca.

 

Des de la Conselleria s’ha demanat la col·laboració de tota la població valenciana, especialment, del sector de la restauració i l’oci nocturn, per a corresponsabilitzar-se de la salut dels demés. La consellera ha demanat no tirar per la borda tots els sacrificis d’estos últims mesos i ha avisat que esta situació s’haurà d’allargar fins a trobar la vacuna per a que la comunitat autònoma de València continue estant en una bona situació respecte de les veïnes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.