Mascareta obligatòria en bars i restaurants sempre que no s’estiga consumint

 

La Conselleria de Sanitat, a través d’una roda de premsa feta este 18 de juliol a les 12.00 del migdia, ha anunciat que a partir d’este dissabte la mascareta passarà a ser obligatòria en tots els espais oberts i en la via pública a partir dels 6 anys. Este obligació, i excepte excepcions comptades, també afecta a bars, restaurants i terrasses mentres no s’estiga consumint.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«El fet d’assentar-se en una taula en una terrassa no vol dir que hàgem de desprotegir-nos» i «una volta fet el consum, cal tornar a posar-se la mascareta», ha subratllat la consellera Ana Barceló. «Quan ens reunim al voltant d’una taula, creiem que és el centre de la seguretat, però no és d’eixa manera. No és la taula la que ens dona seguretat, sinó la distància», ha precisat.

 

«Se’ns oblida que en una taula també es pot produir un contagi, igual com en l’ambient familiar», ha alertat, i ha recordat que «quan hem de menjar o beure ens llevem la mascareta, però després cal tornar a posar-se-la». I és que, tal com han explicat les fonts oficials, els brots s’han multiplicat per quatre entre els més jóvens i molts brots s’estan produint en reunions privades entre familiars que no conviuen habitualment.

 

Obligacions per a bars i restaurants

En les terrasses a l’aire lliure dels establiments d’hostaleria i restauració, l’aforament serà fins al 100% de les taules permeses, sempre que es puga assegurar el manteniment de la deguda distància física d’1’5 metres mínim. Açò tant entre les taules o, en el seu cas, agrupacions de taules, de manera que es permeta respectar la distància mínima de seguretat interpersonal. L’ocupació màxima serà de 20 persones per taula o agrupació de taules. I les mascaretes seran obligatòries tant per als clients, quan no estiguen consumint, com per als cambrers i el personal del local.

 

Respecte de les discoteques i els bars d’oci nocturn, es mantindrà el 30% del seu aforament per a consum en l’interior del local. A demés, en aquells locals que disposaren de terrasses a l’aire lliure, l’aforament serà fins al 75% de les taules permeses, sempre que es puga assegurar el distanciament establit. Tot açò, sense comptar que en les pròximes hores Gandia tancarà totes les zones d’oci nocturn i que la preocupació arriba a Santa Pola pel brot en una discoteca.

 

Des de la Conselleria s’ha demanat la col·laboració de tota la població valenciana, especialment, del sector de la restauració i l’oci nocturn, per a corresponsabilitzar-se de la salut dels demés. La consellera ha demanat no tirar per la borda tots els sacrificis d’estos últims mesos i ha avisat que esta situació s’haurà d’allargar fins a trobar la vacuna per a que la comunitat autònoma de València continue estant en una bona situació respecte de les veïnes.

Últimes notícies

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.