Mascareta obligatòria en bars i restaurants sempre que no s’estiga consumint

 

La Conselleria de Sanitat, a través d’una roda de premsa feta este 18 de juliol a les 12.00 del migdia, ha anunciat que a partir d’este dissabte la mascareta passarà a ser obligatòria en tots els espais oberts i en la via pública a partir dels 6 anys. Este obligació, i excepte excepcions comptades, també afecta a bars, restaurants i terrasses mentres no s’estiga consumint.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«El fet d’assentar-se en una taula en una terrassa no vol dir que hàgem de desprotegir-nos» i «una volta fet el consum, cal tornar a posar-se la mascareta», ha subratllat la consellera Ana Barceló. «Quan ens reunim al voltant d’una taula, creiem que és el centre de la seguretat, però no és d’eixa manera. No és la taula la que ens dona seguretat, sinó la distància», ha precisat.

 

«Se’ns oblida que en una taula també es pot produir un contagi, igual com en l’ambient familiar», ha alertat, i ha recordat que «quan hem de menjar o beure ens llevem la mascareta, però després cal tornar a posar-se-la». I és que, tal com han explicat les fonts oficials, els brots s’han multiplicat per quatre entre els més jóvens i molts brots s’estan produint en reunions privades entre familiars que no conviuen habitualment.

 

Obligacions per a bars i restaurants

En les terrasses a l’aire lliure dels establiments d’hostaleria i restauració, l’aforament serà fins al 100% de les taules permeses, sempre que es puga assegurar el manteniment de la deguda distància física d’1’5 metres mínim. Açò tant entre les taules o, en el seu cas, agrupacions de taules, de manera que es permeta respectar la distància mínima de seguretat interpersonal. L’ocupació màxima serà de 20 persones per taula o agrupació de taules. I les mascaretes seran obligatòries tant per als clients, quan no estiguen consumint, com per als cambrers i el personal del local.

 

Respecte de les discoteques i els bars d’oci nocturn, es mantindrà el 30% del seu aforament per a consum en l’interior del local. A demés, en aquells locals que disposaren de terrasses a l’aire lliure, l’aforament serà fins al 75% de les taules permeses, sempre que es puga assegurar el distanciament establit. Tot açò, sense comptar que en les pròximes hores Gandia tancarà totes les zones d’oci nocturn i que la preocupació arriba a Santa Pola pel brot en una discoteca.

 

Des de la Conselleria s’ha demanat la col·laboració de tota la població valenciana, especialment, del sector de la restauració i l’oci nocturn, per a corresponsabilitzar-se de la salut dels demés. La consellera ha demanat no tirar per la borda tots els sacrificis d’estos últims mesos i ha avisat que esta situació s’haurà d’allargar fins a trobar la vacuna per a que la comunitat autònoma de València continue estant en una bona situació respecte de les veïnes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.