Mascareta obligatòria en bars i restaurants sempre que no s’estiga consumint

 

La Conselleria de Sanitat, a través d’una roda de premsa feta este 18 de juliol a les 12.00 del migdia, ha anunciat que a partir d’este dissabte la mascareta passarà a ser obligatòria en tots els espais oberts i en la via pública a partir dels 6 anys. Este obligació, i excepte excepcions comptades, també afecta a bars, restaurants i terrasses mentres no s’estiga consumint.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«El fet d’assentar-se en una taula en una terrassa no vol dir que hàgem de desprotegir-nos» i «una volta fet el consum, cal tornar a posar-se la mascareta», ha subratllat la consellera Ana Barceló. «Quan ens reunim al voltant d’una taula, creiem que és el centre de la seguretat, però no és d’eixa manera. No és la taula la que ens dona seguretat, sinó la distància», ha precisat.

 

«Se’ns oblida que en una taula també es pot produir un contagi, igual com en l’ambient familiar», ha alertat, i ha recordat que «quan hem de menjar o beure ens llevem la mascareta, però després cal tornar a posar-se-la». I és que, tal com han explicat les fonts oficials, els brots s’han multiplicat per quatre entre els més jóvens i molts brots s’estan produint en reunions privades entre familiars que no conviuen habitualment.

 

Obligacions per a bars i restaurants

En les terrasses a l’aire lliure dels establiments d’hostaleria i restauració, l’aforament serà fins al 100% de les taules permeses, sempre que es puga assegurar el manteniment de la deguda distància física d’1’5 metres mínim. Açò tant entre les taules o, en el seu cas, agrupacions de taules, de manera que es permeta respectar la distància mínima de seguretat interpersonal. L’ocupació màxima serà de 20 persones per taula o agrupació de taules. I les mascaretes seran obligatòries tant per als clients, quan no estiguen consumint, com per als cambrers i el personal del local.

 

Respecte de les discoteques i els bars d’oci nocturn, es mantindrà el 30% del seu aforament per a consum en l’interior del local. A demés, en aquells locals que disposaren de terrasses a l’aire lliure, l’aforament serà fins al 75% de les taules permeses, sempre que es puga assegurar el distanciament establit. Tot açò, sense comptar que en les pròximes hores Gandia tancarà totes les zones d’oci nocturn i que la preocupació arriba a Santa Pola pel brot en una discoteca.

 

Des de la Conselleria s’ha demanat la col·laboració de tota la població valenciana, especialment, del sector de la restauració i l’oci nocturn, per a corresponsabilitzar-se de la salut dels demés. La consellera ha demanat no tirar per la borda tots els sacrificis d’estos últims mesos i ha avisat que esta situació s’haurà d’allargar fins a trobar la vacuna per a que la comunitat autònoma de València continue estant en una bona situació respecte de les veïnes.

Últimes notícies

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.

Sánchez veu el final del túnel en els incendis però alerta d’una nova onada de calor

Pedro Sánchez ha assegurat que es comença a vore el final del túnel en la lluita contra els grans incendis forestals a Espanya, però ha avisat que la nova onada de calor complicarà les tasques d’extinció i augmentarà el risc de focs.

Elx reunirà prop d’un miler de karatekes en la Lliga Nacional de Kárate

Elx acollirà els dies 24 i 25 d’octubre la segona ronda de la Lliga Nacional Cadet, Sènior i Para-Kárate, amb prop d’un miler de participants. La prova serà clau per a decidir els huit millors de cada categoria que lluitaran per la final de Guadalajara.

Fiscalia obri un expedient per la possible filtració d’informació reservada a Vox

La Inspecció Fiscal ha obert un expedient arran d’una queixa de Compromís sobre una possible filtració d’informació reservada del Ministeri Fiscal a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Arenales del Sol reunirà en setembre les finals de les Lligues Nacionals de Triatló

La platja d’Arenales del Sol acollirà els dies 12 i 13 de setembre les jornades decisives de les Lligues Nacionals de Triatló, amb tres Campionats d’Espanya en format SuperSprint i relleus mixtos.

Fiscalia obri un expedient per aclarir si Vox va rebre informació reservada

La Inspecció Fiscal de l'Estat ha obert un expedient governatiu arran d'una queixa de Compromís sobre una possible filtració d'informació reservada a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Sense avisos de robatoris als pobles desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha confirmat que no hi ha constància de robatoris ni pillatges als municipis de l’interior de Castelló desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, que continua actiu i amb diverses zones encara evacuades.
FILMOTECA D'ESTIU