Mascareta obligatòria en bars i restaurants sempre que no s’estiga consumint

 

La Conselleria de Sanitat, a través d’una roda de premsa feta este 18 de juliol a les 12.00 del migdia, ha anunciat que a partir d’este dissabte la mascareta passarà a ser obligatòria en tots els espais oberts i en la via pública a partir dels 6 anys. Este obligació, i excepte excepcions comptades, també afecta a bars, restaurants i terrasses mentres no s’estiga consumint.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«El fet d’assentar-se en una taula en una terrassa no vol dir que hàgem de desprotegir-nos» i «una volta fet el consum, cal tornar a posar-se la mascareta», ha subratllat la consellera Ana Barceló. «Quan ens reunim al voltant d’una taula, creiem que és el centre de la seguretat, però no és d’eixa manera. No és la taula la que ens dona seguretat, sinó la distància», ha precisat.

 

«Se’ns oblida que en una taula també es pot produir un contagi, igual com en l’ambient familiar», ha alertat, i ha recordat que «quan hem de menjar o beure ens llevem la mascareta, però després cal tornar a posar-se-la». I és que, tal com han explicat les fonts oficials, els brots s’han multiplicat per quatre entre els més jóvens i molts brots s’estan produint en reunions privades entre familiars que no conviuen habitualment.

 

Obligacions per a bars i restaurants

En les terrasses a l’aire lliure dels establiments d’hostaleria i restauració, l’aforament serà fins al 100% de les taules permeses, sempre que es puga assegurar el manteniment de la deguda distància física d’1’5 metres mínim. Açò tant entre les taules o, en el seu cas, agrupacions de taules, de manera que es permeta respectar la distància mínima de seguretat interpersonal. L’ocupació màxima serà de 20 persones per taula o agrupació de taules. I les mascaretes seran obligatòries tant per als clients, quan no estiguen consumint, com per als cambrers i el personal del local.

 

Respecte de les discoteques i els bars d’oci nocturn, es mantindrà el 30% del seu aforament per a consum en l’interior del local. A demés, en aquells locals que disposaren de terrasses a l’aire lliure, l’aforament serà fins al 75% de les taules permeses, sempre que es puga assegurar el distanciament establit. Tot açò, sense comptar que en les pròximes hores Gandia tancarà totes les zones d’oci nocturn i que la preocupació arriba a Santa Pola pel brot en una discoteca.

 

Des de la Conselleria s’ha demanat la col·laboració de tota la població valenciana, especialment, del sector de la restauració i l’oci nocturn, per a corresponsabilitzar-se de la salut dels demés. La consellera ha demanat no tirar per la borda tots els sacrificis d’estos últims mesos i ha avisat que esta situació s’haurà d’allargar fins a trobar la vacuna per a que la comunitat autònoma de València continue estant en una bona situació respecte de les veïnes.

Últimes notícies

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.