26.3 C
València
Dimecres, 22 octubre, 2025

Menys de 200 persones s’haurien vacunat «indegudament» en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que s’està investigant el número de persones que s’haurien vacunat indegudament en el territori valencià alguna cosa que ha xifrat en «menys de 200» i que no rebran la segona dosi, segons va confirmar el president este dijous, encara que Simón ha contradit eixa afirmació.

 

Puig ha donat esta xifra en una entrevista en ‘Hora 25’ de la Cadena Ser, a on ha defensat que «estem parlant d’un percentatge mínim», però ha declarat: «Jo crec que no podem anar de la teoria de la picardia a la del desaprofitament. És veritat que probablement alguna gent ha actuat per ingenuïtat o mala fe. Però en este moment en el que cal consolidar la credibilitat del procés de vacunació, no podem estar amb estes coses».

 

D’eixa manera, per a Puig, «uns quants no produiran la immunitat requerida». El president ha considerat que la decisió de no administrar-los la segona dosi «és una qüestió ètica i que, a demés, no es desaprofitarà perquè anirà a una persona que ho necessite, segons l’estratègia del Ministeri de Sanitat».

 

«No sé la casuística de cada persona. No es tracta de fer una caça de bruixes generalitzada. Estic convençut que la immensa majoria no ha actuat de mala fe, però no podem deixar escletxes davant d’una situació que genera intranquil·litat. La prioritat és els qui tenen més vulnerabilitat, les residències, els sanitaris, ells són el nostre escut. I després les persones majors, li ho devem, són qui més han patit», ha agregat. El cap de l’executiu valencià ha admés que «probablement s’hauria d’haver articulat millor», encara que ha argumentat que la vacunació en el territori valencià s’ha dut a terme «de manera molt potent, i s’ha fet un esforç enorme».

Últimes notícies

El València lluirà la senyera i guardarà un minut de silenci per l’aniversari de la DANA

El València retrà homenatge abans del partit davant el Vila-real pel primer aniversari de la DANA, amb minut de silenci i el tercer equipament de la senyera. L'UME serà rebuda en l'estadi i 22 xiquets d'escoles conveniades acompanyaran l'eixida dels equips.

Pedro Martínez qüestiona el retorn a Israel al desembre i demana explicacions a l’Eurolliga

El tècnic del València Basket va demanar a l'Eurolliga que justifique per què els equips de Tel Aviv podran jugar a casa des de l'1 de desembre i va admetre inquietud en la plantilla.

El València Basket busca trencar la seua ratxa en la pista del Milà de Sestina

L'equip taronja visita al Armani Milà amb la urgència de tallar tres derrotes seguides en l'Eurolliga i el retrobament amb Nate Sestina com a teló de fons. Els dos arriben amb balanç 2-3.

Alacant reduïx en 30 segons el temps mínim del tret de les mascletàs de Fogueres 2026

Alacant ha baixat de 5.30 a 5 minuts el mínim de les mascletàs de 2026 i manté el pressupost en 8.500 euros. Les bases fixen calendari, límits tècnics i premis.

El Govern destina 8,6 milions per a reparar els danys de la DANA en el barranc de Poio

El Govern ha destinat 8,6 milions per a reparar els danys de la DANA en el barranc de Poio i sumarà altres 5 per a augmentar la capacitat del llit. Les obres avancen en la part alta i preparen actuacions en la baixa per a protegir vivendes i millorar el drenatge.

Bernabé rebutja les estadístiques de migrants i acusa PP i Vox d’un discurs racista

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha criticat la inclusió de 'estadístiques diferenciadores' en el pla estadístic 2025-2028 i ha anunciat accions. Ha defés que les persones migrants conviuen 'd'una manera totalment normal' i 'enriquixen el nostre país'.

PSOE exigix a Mazón transparència total en les dades del cribratge de càncer de mama

Ana Barceló ha exigit a Carlos Mazón la màxima transparència sobre el programa de cribratge de càncer de mama i ha portat al ple una proposta per a publicar indicadors i reforçar l'atenció després de denunciar que més de 90.000 dones han quedat fora.

Analitzaran si un cadàver trobat a Manises és d’un desaparegut de la DANA

Operaris han trobat restes humanes a Manises durant treballs de terra. Les autoritats els analitzaran per a determinar si pertanyen a un desaparegut de la DANA.