Menys de 200 persones s’haurien vacunat «indegudament» en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que s’està investigant el número de persones que s’haurien vacunat indegudament en el territori valencià alguna cosa que ha xifrat en «menys de 200» i que no rebran la segona dosi, segons va confirmar el president este dijous, encara que Simón ha contradit eixa afirmació.

 

Puig ha donat esta xifra en una entrevista en ‘Hora 25’ de la Cadena Ser, a on ha defensat que «estem parlant d’un percentatge mínim», però ha declarat: «Jo crec que no podem anar de la teoria de la picardia a la del desaprofitament. És veritat que probablement alguna gent ha actuat per ingenuïtat o mala fe. Però en este moment en el que cal consolidar la credibilitat del procés de vacunació, no podem estar amb estes coses».

 

D’eixa manera, per a Puig, «uns quants no produiran la immunitat requerida». El president ha considerat que la decisió de no administrar-los la segona dosi «és una qüestió ètica i que, a demés, no es desaprofitarà perquè anirà a una persona que ho necessite, segons l’estratègia del Ministeri de Sanitat».

 

«No sé la casuística de cada persona. No es tracta de fer una caça de bruixes generalitzada. Estic convençut que la immensa majoria no ha actuat de mala fe, però no podem deixar escletxes davant d’una situació que genera intranquil·litat. La prioritat és els qui tenen més vulnerabilitat, les residències, els sanitaris, ells són el nostre escut. I després les persones majors, li ho devem, són qui més han patit», ha agregat. El cap de l’executiu valencià ha admés que «probablement s’hauria d’haver articulat millor», encara que ha argumentat que la vacunació en el territori valencià s’ha dut a terme «de manera molt potent, i s’ha fet un esforç enorme».

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.