Menys de 200 persones s’haurien vacunat «indegudament» en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que s’està investigant el número de persones que s’haurien vacunat indegudament en el territori valencià alguna cosa que ha xifrat en «menys de 200» i que no rebran la segona dosi, segons va confirmar el president este dijous, encara que Simón ha contradit eixa afirmació.

 

Puig ha donat esta xifra en una entrevista en ‘Hora 25’ de la Cadena Ser, a on ha defensat que «estem parlant d’un percentatge mínim», però ha declarat: «Jo crec que no podem anar de la teoria de la picardia a la del desaprofitament. És veritat que probablement alguna gent ha actuat per ingenuïtat o mala fe. Però en este moment en el que cal consolidar la credibilitat del procés de vacunació, no podem estar amb estes coses».

 

D’eixa manera, per a Puig, «uns quants no produiran la immunitat requerida». El president ha considerat que la decisió de no administrar-los la segona dosi «és una qüestió ètica i que, a demés, no es desaprofitarà perquè anirà a una persona que ho necessite, segons l’estratègia del Ministeri de Sanitat».

 

«No sé la casuística de cada persona. No es tracta de fer una caça de bruixes generalitzada. Estic convençut que la immensa majoria no ha actuat de mala fe, però no podem deixar escletxes davant d’una situació que genera intranquil·litat. La prioritat és els qui tenen més vulnerabilitat, les residències, els sanitaris, ells són el nostre escut. I després les persones majors, li ho devem, són qui més han patit», ha agregat. El cap de l’executiu valencià ha admés que «probablement s’hauria d’haver articulat millor», encara que ha argumentat que la vacunació en el territori valencià s’ha dut a terme «de manera molt potent, i s’ha fet un esforç enorme».

Últimes notícies

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.