Menys de 200 persones s’haurien vacunat «indegudament» en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat que s’està investigant el número de persones que s’haurien vacunat indegudament en el territori valencià alguna cosa que ha xifrat en «menys de 200» i que no rebran la segona dosi, segons va confirmar el president este dijous, encara que Simón ha contradit eixa afirmació.

 

Puig ha donat esta xifra en una entrevista en ‘Hora 25’ de la Cadena Ser, a on ha defensat que «estem parlant d’un percentatge mínim», però ha declarat: «Jo crec que no podem anar de la teoria de la picardia a la del desaprofitament. És veritat que probablement alguna gent ha actuat per ingenuïtat o mala fe. Però en este moment en el que cal consolidar la credibilitat del procés de vacunació, no podem estar amb estes coses».

 

D’eixa manera, per a Puig, «uns quants no produiran la immunitat requerida». El president ha considerat que la decisió de no administrar-los la segona dosi «és una qüestió ètica i que, a demés, no es desaprofitarà perquè anirà a una persona que ho necessite, segons l’estratègia del Ministeri de Sanitat».

 

«No sé la casuística de cada persona. No es tracta de fer una caça de bruixes generalitzada. Estic convençut que la immensa majoria no ha actuat de mala fe, però no podem deixar escletxes davant d’una situació que genera intranquil·litat. La prioritat és els qui tenen més vulnerabilitat, les residències, els sanitaris, ells són el nostre escut. I després les persones majors, li ho devem, són qui més han patit», ha agregat. El cap de l’executiu valencià ha admés que «probablement s’hauria d’haver articulat millor», encara que ha argumentat que la vacunació en el territori valencià s’ha dut a terme «de manera molt potent, i s’ha fet un esforç enorme».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mouriño vol guanyar al Barcelona per a retallar la distància en la taula

Mouriño fixa com a objectiu derrotar al líder Barcelona al Camp Nou per a reduir els 10 punts de diferència. El pla passa pel contraatac i l'eficàcia, amb l'uruguaià recuperat i una defensa més sòlida.

La jutgessa de la DANA manté la testifical i no espera al TSJ sobre Mazón

La magistrada ha rebutjat ajornar la declaració d'un alt càrrec del Consell malgrat que el TSJCV ha de decidir sobre la imputació del expresident Carlos Mazón. La defensa d'Emilio Argüeso va demanar suspendre-la, però el jutjat seguix amb les diligències.

Els taxis paralitzen 24 hores el servici en la Comunitat amb marxa a València i protesta davant la Generalitat

El taxi ha detingut la seua activitat des de les 06.00 amb excepcions per a urgències i trasllats hospitalaris. Reclama equilibri enfront de les VTC mentres la Generalitat ultima un decret.

Detinguts tres menors de 14 i 15 anys per la violació d’una menor de 16 a València

Tres menors de 14 i 15 anys han sigut detinguts per la violació d'una jove de 16 a València. També estan investigats per gravar i difondre les imatges; queden en llibertat vigilada amb prohibició d'acostar-se.

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.