Mónia Oltra diu que «per a que un metge done un bon diagnòstic ha d’entendre al pacient

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, defensa que perquè un metge puga fer un bon diagnòstic i encerte en el tractament del pacient «és fonamental que tinga la capacitat d’entendre a la persona -que acudix a la seua consulta- en la seua llengua sentida».

 

Oltra, qui ha participat en els Desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, afirma estar d’acord amb la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, que s’ha de prevaldre «el dret a la salut».

 

Per això mateix, ha dit, «sé que perquè un metge faça un bon diagnòstic i encerte en el tractament, és fonamental que tinga la capacitat d’entendre a la persona en la seua llengua sentida».

 

Considera la polèmica que s’ha generat «artificial»

Després de qualificar d’«artificial» la polèmica generada entorn de la inclusió del requisit lingüístic per a l’accés a la funció pública, Oltra assegura que la majoria de metges «ja animen als pacients al fet que els parlen en la llengua sentida perquè conseguixen molta més informació».

 

«La detecció primera i les proves diagnòstiques a encarregar, es fan sobre la base del relat que et fa el pacient, i per això que hem de prevaldre la salut, la capacitació per a entendre a una persona, en la seua terra, en la llengua sentida dominant, és fonamental», insistix.

 

A demés, recorda que el requisit lingüístic existix en este país «des de fa moltíssims anys», i afirma que si ve una eminència mèdica de Massachusetts, «tindrà l’obligació d’aprendre castellà». Per a Oltra, les crítiques de l’oposició al requisit lingüístic són «jocs d’artifici i intentar de fer de tot una guerra».

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.