Mónia Oltra diu que «per a que un metge done un bon diagnòstic ha d’entendre al pacient

Ejemplo de shortcode con estilo
  La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, defensa que perquè un metge puga fer un bon diagnòstic i encerte en el tractament del pacient «és fonamental que tinga la capacitat d’entendre a la persona -que acudix a la seua consulta- en la seua llengua sentida».   Oltra, qui ha participat en els Desdejunis de l’Agència […]

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, defensa que perquè un metge puga fer un bon diagnòstic i encerte en el tractament del pacient «és fonamental que tinga la capacitat d’entendre a la persona -que acudix a la seua consulta- en la seua llengua sentida».

 

Oltra, qui ha participat en els Desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, afirma estar d’acord amb la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, que s’ha de prevaldre «el dret a la salut».

 

Per això mateix, ha dit, «sé que perquè un metge faça un bon diagnòstic i encerte en el tractament, és fonamental que tinga la capacitat d’entendre a la persona en la seua llengua sentida».

 

Considera la polèmica que s’ha generat «artificial»

Després de qualificar d’«artificial» la polèmica generada entorn de la inclusió del requisit lingüístic per a l’accés a la funció pública, Oltra assegura que la majoria de metges «ja animen als pacients al fet que els parlen en la llengua sentida perquè conseguixen molta més informació».

 

«La detecció primera i les proves diagnòstiques a encarregar, es fan sobre la base del relat que et fa el pacient, i per això que hem de prevaldre la salut, la capacitació per a entendre a una persona, en la seua terra, en la llengua sentida dominant, és fonamental», insistix.

 

A demés, recorda que el requisit lingüístic existix en este país «des de fa moltíssims anys», i afirma que si ve una eminència mèdica de Massachusetts, «tindrà l’obligació d’aprendre castellà». Per a Oltra, les crítiques de l’oposició al requisit lingüístic són «jocs d’artifici i intentar de fer de tot una guerra».

Últimes notícies

Aguirre, preocupat pels tres partits sense guanyar del València

Javier Aguirre ha expressat la seua preocupació després de la derrota del València davant el Vila-real (1-2), que ha remuntat en el minut 96. L’entrenador també ha parlat de la lesió d’Otorbi i de l’anunci de venda d’accions del club.

El Villarreal supera al Valencia en Mestalla pese a complicarse el triunfo

Iñigo Pérez ha calificat de merescuda la victòria per 1-2 del Villarreal davant del Valencia, tot i admetre que el gol local ha complicat el partit.

Pepelu lamenta que el València haja perdut en l’últim minut

Pepelu ha admés que el València no ha jugat bé davant el Vila-real i ha lamentat la derrota en el minut 93. L’equip continua en zona de descens i encara no ha guanyat amb Javier Aguirre.

Carlos Macià destaca el gran desgaste del Villarreal en Mestalla

Carlos Macià ha afirmat que el Villarreal ha patit un desgast físic molt gran en la victòria per 1-2 a Mestalla. L’equip havia jugat esta setmana a Liverpool en la Lliga de Campions.

El Villarreal remunta al València en Mestalla amb un gol en el 96

Georges Mikautadze ha completat la remuntada del Villarreal davant el València amb un gol en el minut 96, després dels gols de Pepelu i Freeman.

Les màximes baixen fins a cinc graus i Elx registra 24,1 °C

Les temperatures màximes han baixat de manera generalitzada a la Comunitat Valenciana. Elx ha registrat 24,1 graus, mentre que Alacant ha perdut cinc graus respecte al divendres.

Gayà entra en el top 6 històric del València amb 416 partits

José Luis Gayà ha arribat als 416 partits oficials amb el València i és el sisé jugador amb més presències del club. En Lliga, ocupa el tercer lloc amb 351 partits.

David Otorbi abandona en llitera el València-Vila-real per una lesió

David Otorbi s’ha lesionat la cuixa dreta en el minut 14 del València-Vila-real i ha eixit del camp en llitera. Era la seua primera titularitat des de l’arribada de Javier Aguirre.