Mónia Oltra diu que «per a que un metge done un bon diagnòstic ha d’entendre al pacient

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, defensa que perquè un metge puga fer un bon diagnòstic i encerte en el tractament del pacient «és fonamental que tinga la capacitat d’entendre a la persona -que acudix a la seua consulta- en la seua llengua sentida».

 

Oltra, qui ha participat en els Desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, afirma estar d’acord amb la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, que s’ha de prevaldre «el dret a la salut».

 

Per això mateix, ha dit, «sé que perquè un metge faça un bon diagnòstic i encerte en el tractament, és fonamental que tinga la capacitat d’entendre a la persona en la seua llengua sentida».

 

Considera la polèmica que s’ha generat «artificial»

Després de qualificar d’«artificial» la polèmica generada entorn de la inclusió del requisit lingüístic per a l’accés a la funció pública, Oltra assegura que la majoria de metges «ja animen als pacients al fet que els parlen en la llengua sentida perquè conseguixen molta més informació».

 

«La detecció primera i les proves diagnòstiques a encarregar, es fan sobre la base del relat que et fa el pacient, i per això que hem de prevaldre la salut, la capacitació per a entendre a una persona, en la seua terra, en la llengua sentida dominant, és fonamental», insistix.

 

A demés, recorda que el requisit lingüístic existix en este país «des de fa moltíssims anys», i afirma que si ve una eminència mèdica de Massachusetts, «tindrà l’obligació d’aprendre castellà». Per a Oltra, les crítiques de l’oposició al requisit lingüístic són «jocs d’artifici i intentar de fer de tot una guerra».

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.