Mónia Oltra diu que «per a que un metge done un bon diagnòstic ha d’entendre al pacient

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, defensa que perquè un metge puga fer un bon diagnòstic i encerte en el tractament del pacient «és fonamental que tinga la capacitat d’entendre a la persona -que acudix a la seua consulta- en la seua llengua sentida».

 

Oltra, qui ha participat en els Desdejunis de l’Agència EFE en el Col·legi d’Advocats de València, afirma estar d’acord amb la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, que s’ha de prevaldre «el dret a la salut».

 

Per això mateix, ha dit, «sé que perquè un metge faça un bon diagnòstic i encerte en el tractament, és fonamental que tinga la capacitat d’entendre a la persona en la seua llengua sentida».

 

Considera la polèmica que s’ha generat «artificial»

Després de qualificar d’«artificial» la polèmica generada entorn de la inclusió del requisit lingüístic per a l’accés a la funció pública, Oltra assegura que la majoria de metges «ja animen als pacients al fet que els parlen en la llengua sentida perquè conseguixen molta més informació».

 

«La detecció primera i les proves diagnòstiques a encarregar, es fan sobre la base del relat que et fa el pacient, i per això que hem de prevaldre la salut, la capacitació per a entendre a una persona, en la seua terra, en la llengua sentida dominant, és fonamental», insistix.

 

A demés, recorda que el requisit lingüístic existix en este país «des de fa moltíssims anys», i afirma que si ve una eminència mèdica de Massachusetts, «tindrà l’obligació d’aprendre castellà». Per a Oltra, les crítiques de l’oposició al requisit lingüístic són «jocs d’artifici i intentar de fer de tot una guerra».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.