El MuVIM prepara una exposició virtual sobre les mascaretes

La diputada Glòria Tello presentant exposicions del MuVIM

La diputada Glòria Tello presentant exposicions del MuVIM | Diputació de València

 

El MuVIM, a través de la seua àrea d’exposicions, ha iniciat la preparació d’una mostra virtual sobre la visió que artistes, crítics d’art i periodistes experts, tenen sobre un element que ja forma part de les nostres vides, la mascareta, amb el propòsit cultural d’analitzar i desentranyar, en la mesura del possible, els nous aspectes de la realitat —dramàtica i inèdita— amb la que convivim des de fa setmanes.

 

En paraules de la diputada del MuVIM, Glòria Tello, «considerem que la proposta de l’àrea d’exposicions encarna el sentit dels nous temps, dels seus abismes i de les seues possibilitats».

 

El concepte creatiu de la mascareta «és un element en el que a penes havíem reparat fins ara i que ja és un símbol; i no ho és solament del que ha passat sinó, igualment, del que passarà a partir d’ara», comenta el director del MuVIM, Rafael Company.

 

Les creacions i reflexions artístiques a través de la transformació de la realitat en una obra conformaran una exposició en línia. El museu es convertirà d’esta manera, també, en una plataforma pública de difusió al servici de la creació artística, una actuació molt positiva en les actuals circumstàncies i que també comptaria amb un catàleg virtual amb les col·laboracions escrites dels crítics i periodistes especialitzats.

 

A demés, segons estudia el cap d’exposicions del MuVIM, Amador Griño, «arribat el moment, hi hauria ocasió d’exposar les mascaretes físicament, publicar en paper el catàleg de l’exposició i de retre homenatge a les moltíssimes persones que, complint amb el seu deure, ens han permés continuar vivint».

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.