13.2 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

El MuVIM prepara una exposició virtual sobre les mascaretes

La diputada Glòria Tello presentant exposicions del MuVIM

La diputada Glòria Tello presentant exposicions del MuVIM | Diputació de València

 

El MuVIM, a través de la seua àrea d’exposicions, ha iniciat la preparació d’una mostra virtual sobre la visió que artistes, crítics d’art i periodistes experts, tenen sobre un element que ja forma part de les nostres vides, la mascareta, amb el propòsit cultural d’analitzar i desentranyar, en la mesura del possible, els nous aspectes de la realitat —dramàtica i inèdita— amb la que convivim des de fa setmanes.

 

En paraules de la diputada del MuVIM, Glòria Tello, «considerem que la proposta de l’àrea d’exposicions encarna el sentit dels nous temps, dels seus abismes i de les seues possibilitats».

 

El concepte creatiu de la mascareta «és un element en el que a penes havíem reparat fins ara i que ja és un símbol; i no ho és solament del que ha passat sinó, igualment, del que passarà a partir d’ara», comenta el director del MuVIM, Rafael Company.

 

Les creacions i reflexions artístiques a través de la transformació de la realitat en una obra conformaran una exposició en línia. El museu es convertirà d’esta manera, també, en una plataforma pública de difusió al servici de la creació artística, una actuació molt positiva en les actuals circumstàncies i que també comptaria amb un catàleg virtual amb les col·laboracions escrites dels crítics i periodistes especialitzats.

 

A demés, segons estudia el cap d’exposicions del MuVIM, Amador Griño, «arribat el moment, hi hauria ocasió d’exposar les mascaretes físicament, publicar en paper el catàleg de l’exposició i de retre homenatge a les moltíssimes persones que, complint amb el seu deure, ens han permés continuar vivint».

Últimes notícies

Ajornat el Llevant-Vila-real per l’alerta roja a València

El partit de la jornada 16 de LaLiga EA Sports, previst a les 18.30 en el Ciutat de València, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar una nova data.

The Hives i Ultralleugera, noves confirmacions del Low Festival 2026 a Torrevieja

The Hives, Ultralleugera i altres sis bandes se sumen al Low Festival 2026, que se celebrarà el 31 de juliol i l'1 i 2 d'agost a Torrevieja. Els abonaments ja estan a la venda i hi ha descompte per a empadronats.

La acb ajorna el València Basket-Casademont Zaragoza per alerta roja

La acb ha comunicat l'ajornament del València Basket-Casademont Zaragoza, de la jornada 10, per l'alerta roja a la ciutat. Les entrades tindran validesa i el club retornarà l'import si no es pot assistir.

El PSPV ha anunciat que blindarà per llei la gestió pública de la sanitat per a evitar privatitzacions

Diana Morant ha anunciat un blindatge legal per a assegurar la gestió pública de la sanitat i ha promés revertir l'hospital del Vinalopó. També ha criticat la paràlisi de reversions del PP i ha avançat un pla de xoc a Torrevieja.

FGV obri 68 places per a conducció i circulació en Metrovalencia i TRAM

FGV ha obert una convocatòria per concurs oposició amb 68 places per a servicis de conducció i circulació en Metrovalencia i TRAM d'Alacant. La inscripció és telemàtica i tanca el 22 de desembre a les 11.59 h.

Compromís reclama un nou pla de treball en la comissió de la dana de Les Corts

Compromís ha registrat en Les Corts una petició per a replantejar la comissió de la dana, recuperar documentació rebutjada i citar ja a les associacions de víctimes. El grup critica el pla aprovat per PP i Vox i alerta d'absències en la pròxima sessió.

Les pluges han superat els 100 litres a la Safor en quatre hores i han provocat avisos puntuals

La Font d'En Carrós ha registrat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés trencaments de baixants. Alacant i Castelló han acumulat menys pluja.

Corma, Bisquert i Guanter, de la UPV, revaliden la seua presència en l’elit mundial de científics

Els tres investigadors vinculats a la UPV figuren de nou en la llista Highly Cited Researchers 2025 de Clarivate. Reclamen finançament estable, menys burocràcia i més aposta per risc científic.