El MuVIM prepara una exposició virtual sobre les mascaretes

La diputada Glòria Tello presentant exposicions del MuVIM

La diputada Glòria Tello presentant exposicions del MuVIM | Diputació de València

 

El MuVIM, a través de la seua àrea d’exposicions, ha iniciat la preparació d’una mostra virtual sobre la visió que artistes, crítics d’art i periodistes experts, tenen sobre un element que ja forma part de les nostres vides, la mascareta, amb el propòsit cultural d’analitzar i desentranyar, en la mesura del possible, els nous aspectes de la realitat —dramàtica i inèdita— amb la que convivim des de fa setmanes.

 

En paraules de la diputada del MuVIM, Glòria Tello, «considerem que la proposta de l’àrea d’exposicions encarna el sentit dels nous temps, dels seus abismes i de les seues possibilitats».

 

El concepte creatiu de la mascareta «és un element en el que a penes havíem reparat fins ara i que ja és un símbol; i no ho és solament del que ha passat sinó, igualment, del que passarà a partir d’ara», comenta el director del MuVIM, Rafael Company.

 

Les creacions i reflexions artístiques a través de la transformació de la realitat en una obra conformaran una exposició en línia. El museu es convertirà d’esta manera, també, en una plataforma pública de difusió al servici de la creació artística, una actuació molt positiva en les actuals circumstàncies i que també comptaria amb un catàleg virtual amb les col·laboracions escrites dels crítics i periodistes especialitzats.

 

A demés, segons estudia el cap d’exposicions del MuVIM, Amador Griño, «arribat el moment, hi hauria ocasió d’exposar les mascaretes físicament, publicar en paper el catàleg de l’exposició i de retre homenatge a les moltíssimes persones que, complint amb el seu deure, ens han permés continuar vivint».

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.