El MuVIM prepara una exposició virtual sobre les mascaretes

La diputada Glòria Tello presentant exposicions del MuVIM

La diputada Glòria Tello presentant exposicions del MuVIM | Diputació de València

 

El MuVIM, a través de la seua àrea d’exposicions, ha iniciat la preparació d’una mostra virtual sobre la visió que artistes, crítics d’art i periodistes experts, tenen sobre un element que ja forma part de les nostres vides, la mascareta, amb el propòsit cultural d’analitzar i desentranyar, en la mesura del possible, els nous aspectes de la realitat —dramàtica i inèdita— amb la que convivim des de fa setmanes.

 

En paraules de la diputada del MuVIM, Glòria Tello, «considerem que la proposta de l’àrea d’exposicions encarna el sentit dels nous temps, dels seus abismes i de les seues possibilitats».

 

El concepte creatiu de la mascareta «és un element en el que a penes havíem reparat fins ara i que ja és un símbol; i no ho és solament del que ha passat sinó, igualment, del que passarà a partir d’ara», comenta el director del MuVIM, Rafael Company.

 

Les creacions i reflexions artístiques a través de la transformació de la realitat en una obra conformaran una exposició en línia. El museu es convertirà d’esta manera, també, en una plataforma pública de difusió al servici de la creació artística, una actuació molt positiva en les actuals circumstàncies i que també comptaria amb un catàleg virtual amb les col·laboracions escrites dels crítics i periodistes especialitzats.

 

A demés, segons estudia el cap d’exposicions del MuVIM, Amador Griño, «arribat el moment, hi hauria ocasió d’exposar les mascaretes físicament, publicar en paper el catàleg de l’exposició i de retre homenatge a les moltíssimes persones que, complint amb el seu deure, ens han permés continuar vivint».

Últimes notícies

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.

La Comunitat Valenciana entra en risc màxim d’incendis fins al dijous

La Generalitat activa la preemergència 3 per les altes temperatures, el risc extrem i la possibilitat de tempestes seques a l’interior.

Els evacuats d’Azuébar passen la nit al Seminari de Sogorb amb monitors i projector per al Espanya‑Portugal

Quaranta-una persones d’Azuébar han passat la nit al Seminari de Sogorb per l’incendi de Soneja, amb aliments, llits, monitors per als xiquets i la previsió d’un projector per vore el partit Espanya‑Portugal si no poden tornar hui a casa.

Alicante obri els centres d’acollida davant l’episodi extrem de calor dilluns i dimarts

L’Ajuntament d’Alicante ha activat el Pla Territorial d’Emergència per l’ola de calor i habilita dilluns i dimarts els Centres d’Acollida i Urgències Socials, amb servei d’alimentació, hidratació i higiene per a persones sense llar.

Barcala es manté en silenci sobre Les Naus malgrat la citació de la comissió de vivenda

L alcalde d Alacant, Luis Barcala, ha reiterat que no farà cap declaració sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus, tot i que la comissió municipal d investigació l ha citat per al 24 de juliol a petició de tota l oposició.

Alerta per calor extrem: la Generalitat demana adaptar la faena per protegir la salut laboral

La Generalitat ha instat empreses, administracions i persones treballadores a reforçar la prevenció i reorganitzar la faena davant l’episodi de calor extrem anunciat a la Comunitat Valenciana.

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.