Nova sectorització de la xarxa de distribució d’aigua que eliminarà les fugues a Alzira

La sectorització de la xarxa de distribució d’aigua potable a Alzira ha passat per diferents fases per tal de complir amb l’objectiu marcat. Respecte als resultats d’esta sectorització, cal recordar que es va iniciar amb un rendiment de la xarxa del 62% a principis de l’any 2018, i encara que l’objectiu era aconseguir augmentar aquesta xifra fins valors d’envoltant del 70% en uns dos anys, s’ha aconseguit dins d’aquest exercici de 2018, destacant que en aquests moments el rendiment de la xarxa és del 71,3%, estalviant un volum d’aigua superior als 450.000 m3 anuals. També hem de destacar que en 2017 i 2018 vam augmentar la xifra de sectors fins a 15, i gràcies a aquests treballs s’ha millorat el rendiment de la xarxa en un 9,2%.

L’execució del projecte de sectorització, per part de la Regidoria de Gestió Urbanística i l’empresa adjudicatària, Aguas de Valencia, ha suposat estudiar en profunditat els més de 190 km de xarxa i dissenyar la divisió de tot l’abatiment en sectors, mitjançant la instal·lació de noves vàlvules de tall o el tancament d’existents, a més de la col·locació de comptadors generals en cadascun dels sectors, per a poder conèixer en cada moment el cabal i pressió que entra als sectors i analitzar si existixen perdudes d’aigua, o assabentar-se de seguida en el cas que apareguen.

En 2017 es va realitzar una altra actuació a la xarxa que permetia finalitzar totalment la sectorització de l’abastiment d’Alzira, i es va decidir executar-lo en dos fases. Segons ha declarat Fernando Pascual, regidor de Gestió Urbanística: «Esta sectorització és una ferramenta bàsica per a poder gestionar les perdudes d’aigua que són inherents a qualsevol sistema hidràulic i al mateix temps disminuir-les i una vegada finalitzat el 100% del projecte de sectorització de la xarxa d’aigua potable, Alzira disposarà de 30 sectors operatius, i permetrà una gestió més eficient de les perdudes d’aigua, ja que es podrà identificar la xarxa que presente més fuites i actuar més ràpidament en la seua localització. Esta és un dels objectius que ens proposarem des de l’inici de la nostra legislatura, que Alzira disposara d’una xarxa renovada i l’aigua amb menys nitrats de la història, i ho hem aconseguit».

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.