8.8 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

Nova sectorització de la xarxa de distribució d’aigua que eliminarà les fugues a Alzira

La sectorització de la xarxa de distribució d’aigua potable a Alzira ha passat per diferents fases per tal de complir amb l’objectiu marcat. Respecte als resultats d’esta sectorització, cal recordar que es va iniciar amb un rendiment de la xarxa del 62% a principis de l’any 2018, i encara que l’objectiu era aconseguir augmentar aquesta xifra fins valors d’envoltant del 70% en uns dos anys, s’ha aconseguit dins d’aquest exercici de 2018, destacant que en aquests moments el rendiment de la xarxa és del 71,3%, estalviant un volum d’aigua superior als 450.000 m3 anuals. També hem de destacar que en 2017 i 2018 vam augmentar la xifra de sectors fins a 15, i gràcies a aquests treballs s’ha millorat el rendiment de la xarxa en un 9,2%.

L’execució del projecte de sectorització, per part de la Regidoria de Gestió Urbanística i l’empresa adjudicatària, Aguas de Valencia, ha suposat estudiar en profunditat els més de 190 km de xarxa i dissenyar la divisió de tot l’abatiment en sectors, mitjançant la instal·lació de noves vàlvules de tall o el tancament d’existents, a més de la col·locació de comptadors generals en cadascun dels sectors, per a poder conèixer en cada moment el cabal i pressió que entra als sectors i analitzar si existixen perdudes d’aigua, o assabentar-se de seguida en el cas que apareguen.

En 2017 es va realitzar una altra actuació a la xarxa que permetia finalitzar totalment la sectorització de l’abastiment d’Alzira, i es va decidir executar-lo en dos fases. Segons ha declarat Fernando Pascual, regidor de Gestió Urbanística: «Esta sectorització és una ferramenta bàsica per a poder gestionar les perdudes d’aigua que són inherents a qualsevol sistema hidràulic i al mateix temps disminuir-les i una vegada finalitzat el 100% del projecte de sectorització de la xarxa d’aigua potable, Alzira disposarà de 30 sectors operatius, i permetrà una gestió més eficient de les perdudes d’aigua, ja que es podrà identificar la xarxa que presente més fuites i actuar més ràpidament en la seua localització. Esta és un dels objectius que ens proposarem des de l’inici de la nostra legislatura, que Alzira disposara d’una xarxa renovada i l’aigua amb menys nitrats de la història, i ho hem aconseguit».

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.