11.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Nova sectorització de la xarxa de distribució d’aigua que eliminarà les fugues a Alzira

La sectorització de la xarxa de distribució d’aigua potable a Alzira ha passat per diferents fases per tal de complir amb l’objectiu marcat. Respecte als resultats d’esta sectorització, cal recordar que es va iniciar amb un rendiment de la xarxa del 62% a principis de l’any 2018, i encara que l’objectiu era aconseguir augmentar aquesta xifra fins valors d’envoltant del 70% en uns dos anys, s’ha aconseguit dins d’aquest exercici de 2018, destacant que en aquests moments el rendiment de la xarxa és del 71,3%, estalviant un volum d’aigua superior als 450.000 m3 anuals. També hem de destacar que en 2017 i 2018 vam augmentar la xifra de sectors fins a 15, i gràcies a aquests treballs s’ha millorat el rendiment de la xarxa en un 9,2%.

L’execució del projecte de sectorització, per part de la Regidoria de Gestió Urbanística i l’empresa adjudicatària, Aguas de Valencia, ha suposat estudiar en profunditat els més de 190 km de xarxa i dissenyar la divisió de tot l’abatiment en sectors, mitjançant la instal·lació de noves vàlvules de tall o el tancament d’existents, a més de la col·locació de comptadors generals en cadascun dels sectors, per a poder conèixer en cada moment el cabal i pressió que entra als sectors i analitzar si existixen perdudes d’aigua, o assabentar-se de seguida en el cas que apareguen.

En 2017 es va realitzar una altra actuació a la xarxa que permetia finalitzar totalment la sectorització de l’abastiment d’Alzira, i es va decidir executar-lo en dos fases. Segons ha declarat Fernando Pascual, regidor de Gestió Urbanística: «Esta sectorització és una ferramenta bàsica per a poder gestionar les perdudes d’aigua que són inherents a qualsevol sistema hidràulic i al mateix temps disminuir-les i una vegada finalitzat el 100% del projecte de sectorització de la xarxa d’aigua potable, Alzira disposarà de 30 sectors operatius, i permetrà una gestió més eficient de les perdudes d’aigua, ja que es podrà identificar la xarxa que presente més fuites i actuar més ràpidament en la seua localització. Esta és un dels objectius que ens proposarem des de l’inici de la nostra legislatura, que Alzira disposara d’una xarxa renovada i l’aigua amb menys nitrats de la història, i ho hem aconseguit».

Últimes notícies

Bernabé acusa a Pérez Llorca d’encobrir un any de negligència del Consell en la DANA

Pilar Bernabé ha acusat a Juanfran Pérez Llorca d'encobrir durant un any una actuació negligent del Consell en la DANA del 29 d'octubre de 2024. El dirigent del PPCV declara com a testimoni davant la jutgessa que investiga la gestió d'aquell episodi.

L’amo del Ventorro fixa l’horari de Mazón en la DANA: va arribar abans de les 14.30 i va eixir abans de les 19.00

El propietari del restaurant ha declarat com a testimoni que Mazón i Maribel Vilaplana van estar en un reservat sense escorta i que durant la visita va firmar documents.

Pérez Llorca entra en els jutjats de Catarroja pel garatge i evita declaracions

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja pel garatge i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, assistida el mateix dia en el mateix centre, roman en l'UCI del Clínic de València.

Pérez Llorca entra pel garatge en els jutjats de Catarroja i guarda silencie

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja per l'aparcament i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, atesa eixe mateix dia en el mateix centre, continua ingressada.

El jutge cita el 27 a Ábalos i a Koldo per a decidir si els manté en llibertat

El magistrat ha convocat a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García a una vista el 27 de novembre per a revisar les seues mesures cautelars en el cas Koldo. La Fiscalia i les acusacions populars han demanat el canvi de situació i estes últimes ja avancen que reclamaran presó.

L’amo del Ventorro fixa l’horari: Mazón va arribar abans de les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00

En la seua declaració com a testimoni, el propietari del Ventorro ha assegurat que Carlos Mazón va arribar entre les 14.15 i les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00 el dia de la DANA. Ha indicat que el president va acudir sense escorta i va menjar en un reservat de la primera planta, no completament tancat, i que recorda l'hora perquè el personal es va anar sobre les 18.10 i ell va revisar factures