Nova sectorització de la xarxa de distribució d’aigua que eliminarà les fugues a Alzira

La sectorització de la xarxa de distribució d’aigua potable a Alzira ha passat per diferents fases per tal de complir amb l’objectiu marcat. Respecte als resultats d’esta sectorització, cal recordar que es va iniciar amb un rendiment de la xarxa del 62% a principis de l’any 2018, i encara que l’objectiu era aconseguir augmentar aquesta xifra fins valors d’envoltant del 70% en uns dos anys, s’ha aconseguit dins d’aquest exercici de 2018, destacant que en aquests moments el rendiment de la xarxa és del 71,3%, estalviant un volum d’aigua superior als 450.000 m3 anuals. També hem de destacar que en 2017 i 2018 vam augmentar la xifra de sectors fins a 15, i gràcies a aquests treballs s’ha millorat el rendiment de la xarxa en un 9,2%.

L’execució del projecte de sectorització, per part de la Regidoria de Gestió Urbanística i l’empresa adjudicatària, Aguas de Valencia, ha suposat estudiar en profunditat els més de 190 km de xarxa i dissenyar la divisió de tot l’abatiment en sectors, mitjançant la instal·lació de noves vàlvules de tall o el tancament d’existents, a més de la col·locació de comptadors generals en cadascun dels sectors, per a poder conèixer en cada moment el cabal i pressió que entra als sectors i analitzar si existixen perdudes d’aigua, o assabentar-se de seguida en el cas que apareguen.

En 2017 es va realitzar una altra actuació a la xarxa que permetia finalitzar totalment la sectorització de l’abastiment d’Alzira, i es va decidir executar-lo en dos fases. Segons ha declarat Fernando Pascual, regidor de Gestió Urbanística: «Esta sectorització és una ferramenta bàsica per a poder gestionar les perdudes d’aigua que són inherents a qualsevol sistema hidràulic i al mateix temps disminuir-les i una vegada finalitzat el 100% del projecte de sectorització de la xarxa d’aigua potable, Alzira disposarà de 30 sectors operatius, i permetrà una gestió més eficient de les perdudes d’aigua, ja que es podrà identificar la xarxa que presente més fuites i actuar més ràpidament en la seua localització. Esta és un dels objectius que ens proposarem des de l’inici de la nostra legislatura, que Alzira disposara d’una xarxa renovada i l’aigua amb menys nitrats de la història, i ho hem aconseguit».

Últimes notícies

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.
FILMOTECA D'ESTIU