Nova sectorització de la xarxa de distribució d’aigua que eliminarà les fugues a Alzira

La sectorització de la xarxa de distribució d’aigua potable a Alzira ha passat per diferents fases per tal de complir amb l’objectiu marcat. Respecte als resultats d’esta sectorització, cal recordar que es va iniciar amb un rendiment de la xarxa del 62% a principis de l’any 2018, i encara que l’objectiu era aconseguir augmentar aquesta xifra fins valors d’envoltant del 70% en uns dos anys, s’ha aconseguit dins d’aquest exercici de 2018, destacant que en aquests moments el rendiment de la xarxa és del 71,3%, estalviant un volum d’aigua superior als 450.000 m3 anuals. També hem de destacar que en 2017 i 2018 vam augmentar la xifra de sectors fins a 15, i gràcies a aquests treballs s’ha millorat el rendiment de la xarxa en un 9,2%.

L’execució del projecte de sectorització, per part de la Regidoria de Gestió Urbanística i l’empresa adjudicatària, Aguas de Valencia, ha suposat estudiar en profunditat els més de 190 km de xarxa i dissenyar la divisió de tot l’abatiment en sectors, mitjançant la instal·lació de noves vàlvules de tall o el tancament d’existents, a més de la col·locació de comptadors generals en cadascun dels sectors, per a poder conèixer en cada moment el cabal i pressió que entra als sectors i analitzar si existixen perdudes d’aigua, o assabentar-se de seguida en el cas que apareguen.

En 2017 es va realitzar una altra actuació a la xarxa que permetia finalitzar totalment la sectorització de l’abastiment d’Alzira, i es va decidir executar-lo en dos fases. Segons ha declarat Fernando Pascual, regidor de Gestió Urbanística: «Esta sectorització és una ferramenta bàsica per a poder gestionar les perdudes d’aigua que són inherents a qualsevol sistema hidràulic i al mateix temps disminuir-les i una vegada finalitzat el 100% del projecte de sectorització de la xarxa d’aigua potable, Alzira disposarà de 30 sectors operatius, i permetrà una gestió més eficient de les perdudes d’aigua, ja que es podrà identificar la xarxa que presente més fuites i actuar més ràpidament en la seua localització. Esta és un dels objectius que ens proposarem des de l’inici de la nostra legislatura, que Alzira disposara d’una xarxa renovada i l’aigua amb menys nitrats de la història, i ho hem aconseguit».

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.