Les noves dades sobre la soca britànica del coronavirus la fan encara més perillosa

 

Tot i que la ciència fa mesos que ha conseguit començar a guanyar algunes batalles contra el coronavirus, només cal vore la ràpida creació de les vacunes de Pfizer, Moderna o el descobriment d’alguns fàrmacs contra el virus, la realitat és que este no deixa de causar complicacions. En les últimes setmanes s’han anat detectant noves soques que s’han anat confirmant com més contagioses, tot i que de moment no es poden considerar més mortífers.

 

Però és que tot no s’acaba amb la confirmació de què estes variants tenen una capacitat més gran de transmissió. Una de les grans qüestions que seguix damunt de la taula és l’impacte que poden tindre en el procés de vacunació. I és que existixen dubtes sobre si les actuals vacunes seran totalment efectives davant d’estes variants i des del Regne Unit arriben notícies poc favorables sobre esta qüestió. Allà haurien detectat una mutació en la variant originària d’esta que podria reduir l’eficàcia de les vacunes que ja s’estan subministrant en bona part del món.

 

El país britànic ha fet una anàlisi de 214.159 mostres d’esta variant coneguda com a B117. Concretament, han estat científics de la Public Health England (PHE) els que han detectat 11 casos de mutació que porta per nom E484K. Esta nova mutació també es trobaria en dos més: la del Brasil (B1128) i la de Sud-àfrica (B1351).

 

El viròleg de la Universitat de Leicester, Julian Tang, un dels responsables del descobriment, no dubta en valorar com a «preocupant» este nou descobriment, tot i que també afegia que no és «del tot sorprenent» perquè és una característica de qualsevol virus que puga patir esta classe de mutacions.

 

Per este motiu, recorda que és totalment necessari que se seguisquen mantenint les restriccions i que, a la volta , la població les seguisca respectant. «No només es propaguen sinó que evolucionen», ha dit sobre els coronavirus actuals, afirma, busquen anar adaptant-se al nostre entorn per a fer-se més efectius.

 

 

L’eficàcia de la vacuna amb les altres mutacions

Este expert britànic coincidix amb altres en el fet que si esta nova mutació es fa predominant dins de la ja majoritària soca britànica, la campanya de vacunacions es vorà compromesa. Tot i que explica que com passa amb les altres variants esta hauria de mantindre cert nivell de protecció.

 

Este dimarts, també es feia públic un estudi de la Universitat de Cambridge que confirmava l’eficàcia de la vacuna de Pfizer-BioNTech contra la variant britànica B117. Això sí, també confirmava que no actua igual amb esta nova mutació i que, per tant, són necessaris «nivells substancialment més alts d’anticossos per a neutralitzar el virus».

 

Espanya es protegix contra estes noves variants

Mentres s’intenta establir definitivament quina serà la resistència d’estes noves variants a les diferents vacunes, els governs com el d‘Espanya tracten d’establir mesures per a evitar la seua expansió, que cada volta és més ràpida. I la principal mesura que s’ha anat aplicant en les últimes setmanes és el control de persones procedents dels països més afectats, com és el cas del Regne Unit.

 

Des de fa setmanes els vols i viatges en barco des d’este país estan restringits. I este dimarts s’hi han sumat els altres dos països que han detectat les altres dos soques més contagioses: Brasil i Sud-àfrica. Només podran aterrar vols que porten ciutadans espanyols, andorrans o residents en eixos dos països, a demés de passatgers que hagen de fer escala, en un trànsit inferior a 24 hores, que no podran abandonar l’aeroport. Esta mesura estarà vigent des del 3 de febrer a les 09.00 hores del matí fins a la mateixa hora del 17, mateix dia a on acaba la pròrroga en el cas del Regne Unit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a una vintena de testimonis en els pròxims dos mesos

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja prendrà declaració a almenys una vintena de testimonis per la gestió de la DANA, entre càrrecs del Consell, alcaldes i tècnics.

Els bombers de València multipliquen les eixides per a retirar eixams d’abelles

Els bombers de València van realitzar 448 intervencions en 2025 per a retirar eixams i en els quatre primers mesos de 2026 ja sumen 161, amb un fort repunt en l'ultime cap de setmana.

Jaime Ruix, el jove de 26 anys que assumix l’alcaldia d’una ciutat de 30.000 habitants

Jaime Ruix, amb 26 anys i una trajectòria política iniciada als 17, assumirà al maig l'alcaldia de La Pobla de Vallbona després d'un pacte de govern. Defén que la joventut està preparada per a gestionar ajuntaments i posa el focus en la proximitat amb els veïns.

Dissabte amb núvols, pluges febles i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels nuvolosos, pluges febles i vents fluixos de component este, sense canvis tèrmics rellevants.

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.