Les noves dades sobre la soca britànica del coronavirus la fan encara més perillosa

 

Tot i que la ciència fa mesos que ha conseguit començar a guanyar algunes batalles contra el coronavirus, només cal vore la ràpida creació de les vacunes de Pfizer, Moderna o el descobriment d’alguns fàrmacs contra el virus, la realitat és que este no deixa de causar complicacions. En les últimes setmanes s’han anat detectant noves soques que s’han anat confirmant com més contagioses, tot i que de moment no es poden considerar més mortífers.

 

Però és que tot no s’acaba amb la confirmació de què estes variants tenen una capacitat més gran de transmissió. Una de les grans qüestions que seguix damunt de la taula és l’impacte que poden tindre en el procés de vacunació. I és que existixen dubtes sobre si les actuals vacunes seran totalment efectives davant d’estes variants i des del Regne Unit arriben notícies poc favorables sobre esta qüestió. Allà haurien detectat una mutació en la variant originària d’esta que podria reduir l’eficàcia de les vacunes que ja s’estan subministrant en bona part del món.

 

El país britànic ha fet una anàlisi de 214.159 mostres d’esta variant coneguda com a B117. Concretament, han estat científics de la Public Health England (PHE) els que han detectat 11 casos de mutació que porta per nom E484K. Esta nova mutació també es trobaria en dos més: la del Brasil (B1128) i la de Sud-àfrica (B1351).

 

El viròleg de la Universitat de Leicester, Julian Tang, un dels responsables del descobriment, no dubta en valorar com a «preocupant» este nou descobriment, tot i que també afegia que no és «del tot sorprenent» perquè és una característica de qualsevol virus que puga patir esta classe de mutacions.

 

Per este motiu, recorda que és totalment necessari que se seguisquen mantenint les restriccions i que, a la volta , la població les seguisca respectant. «No només es propaguen sinó que evolucionen», ha dit sobre els coronavirus actuals, afirma, busquen anar adaptant-se al nostre entorn per a fer-se més efectius.

 

 

L’eficàcia de la vacuna amb les altres mutacions

Este expert britànic coincidix amb altres en el fet que si esta nova mutació es fa predominant dins de la ja majoritària soca britànica, la campanya de vacunacions es vorà compromesa. Tot i que explica que com passa amb les altres variants esta hauria de mantindre cert nivell de protecció.

 

Este dimarts, també es feia públic un estudi de la Universitat de Cambridge que confirmava l’eficàcia de la vacuna de Pfizer-BioNTech contra la variant britànica B117. Això sí, també confirmava que no actua igual amb esta nova mutació i que, per tant, són necessaris «nivells substancialment més alts d’anticossos per a neutralitzar el virus».

 

Espanya es protegix contra estes noves variants

Mentres s’intenta establir definitivament quina serà la resistència d’estes noves variants a les diferents vacunes, els governs com el d‘Espanya tracten d’establir mesures per a evitar la seua expansió, que cada volta és més ràpida. I la principal mesura que s’ha anat aplicant en les últimes setmanes és el control de persones procedents dels països més afectats, com és el cas del Regne Unit.

 

Des de fa setmanes els vols i viatges en barco des d’este país estan restringits. I este dimarts s’hi han sumat els altres dos països que han detectat les altres dos soques més contagioses: Brasil i Sud-àfrica. Només podran aterrar vols que porten ciutadans espanyols, andorrans o residents en eixos dos països, a demés de passatgers que hagen de fer escala, en un trànsit inferior a 24 hores, que no podran abandonar l’aeroport. Esta mesura estarà vigent des del 3 de febrer a les 09.00 hores del matí fins a la mateixa hora del 17, mateix dia a on acaba la pròrroga en el cas del Regne Unit.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.