19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

OCU llança una campanya per a reclamar judicialment per les clàusules abusives de Ryanair

El passat 20 de juliol, el Tribunal Suprem va donar la raó a l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), amb una sentència pionera que posava així fi a una batalla legal de més de deu anys per l’eliminació de les clàusules abusives del contracte de transport aeri de Ryanair.

 

La sentència no sols declara la nul·litat d’aquestes clàusules i ordena a Ryanair que les retire del seu contracte i per tant deixe d’aplicar-les, sinó que obri la via a la reclamació judicial perquè els viatgers, beneficiats per la nul·litat d’aquestes clàusules, puguen reclamar l’import dels danys i perjudicis causats, així com les compensacions que si escau procedisquen.

 

Campanya per a donar suport als afectats

Per a això, OCU posa en marxa una campanya, per a ajudar als afectats en la seua reclamació, que consistirà a recuperar els diners perduts, per exemple, per un vol no gaudit per denegació d’embarcament sobre la base d’una clàusula nul·la, o fins i tot, les compensacions que marca el Reglament europeu sobre compensacions a passatgers en cas de denegació d’embarcament.

 

A tal fi, aquells afectats que s’apunten a la campanya i reclamen un import inferior a 2.000 euros, tindran a la seua disposició un model de demanda, perquè puguen gestionar aquesta reclamació judicial, sense cost addicional. Per a aquells que hagen de reclamar un import superior a 2.000 euros, es posa així mateix a la seua disposició l’assessorament i la defensa dels nostres advocats especialitzats, amb uns honoraris molt competitius.

Últimes notícies

Països Baixos remunta 3-4 i amarga el debut d’Espanya en la Pro League de València

Espanya es va avançar 2-0 amb eficàcia a pilota parada, però Països Baixos va voltejar després del descans. Un gol anul·lat i una miqueta tardà van deixar el 3-4 definitiu.

La borrasca Leonardo complica l’aeroport de Màlaga amb desviaments i cancel·lacions

La borrasca Leonardo està complicant el trànsit aeri a Andalusia: s'han desviat tres arribades a Màlaga i s'han cancel·lat enllaços amb Berlín i Madrid. S'esperen retards per vent creuat i ajustos de seguretat.

Compromís exigix al Consell que indemnitze ja a les víctimes de la dana

Compromís ha registrat una proposta en Les Corts perquè el Consell indemnitze de manera immediata a les famílies afectades per la dana. El grup acusa l'Executiu autonòmic d'inacció i de criticar a l'Estat mentres no paga.

Aemet eleva a taronja l’avís a Alacant per fenòmens costaners

Aemet ha elevat a taronja l'avís a Alacant per fenòmens costaners este dijous, amb vent del sud-oest de 50-60 km/h i ones de fins a 3 metres. La resta de províncies manté avisos grocs per vent i la costa d'Alacant repetirà nivell groc el divendres a la vesprada.

El jutge ha obert una línia per possible intent d’homicidi en l’espoli a una anciana a València

El jutjat que indaga el suposat espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer ha incorporat una perquisició per temptativa d'homicidi després de detectar-se una substància tòxica en el seu organisme. Els cinc detinguts van quedar en llibertat provisional, quatre d'ells amb mesures cautelars.

Retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia per un senglar en la via

Un senglar ha provocat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia. Els trens circulen amb velocitat reduïda mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni després de la solsida del sostre de la seua casa a Elda

Els bombers han rescatat a una parella que ha quedat atrapada en cedir el sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut assistits i traslladats a l'hospital.

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.