21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

OCU llança una campanya per a reclamar judicialment per les clàusules abusives de Ryanair

El passat 20 de juliol, el Tribunal Suprem va donar la raó a l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), amb una sentència pionera que posava així fi a una batalla legal de més de deu anys per l’eliminació de les clàusules abusives del contracte de transport aeri de Ryanair.

 

La sentència no sols declara la nul·litat d’aquestes clàusules i ordena a Ryanair que les retire del seu contracte i per tant deixe d’aplicar-les, sinó que obri la via a la reclamació judicial perquè els viatgers, beneficiats per la nul·litat d’aquestes clàusules, puguen reclamar l’import dels danys i perjudicis causats, així com les compensacions que si escau procedisquen.

 

Campanya per a donar suport als afectats

Per a això, OCU posa en marxa una campanya, per a ajudar als afectats en la seua reclamació, que consistirà a recuperar els diners perduts, per exemple, per un vol no gaudit per denegació d’embarcament sobre la base d’una clàusula nul·la, o fins i tot, les compensacions que marca el Reglament europeu sobre compensacions a passatgers en cas de denegació d’embarcament.

 

A tal fi, aquells afectats que s’apunten a la campanya i reclamen un import inferior a 2.000 euros, tindran a la seua disposició un model de demanda, perquè puguen gestionar aquesta reclamació judicial, sense cost addicional. Per a aquells que hagen de reclamar un import superior a 2.000 euros, es posa així mateix a la seua disposició l’assessorament i la defensa dels nostres advocats especialitzats, amb uns honoraris molt competitius.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens i quatre grups de treball

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana naix amb un full de ruta compartit per a accelerar la recuperació i reunions trimestrals.

La jutgessa del cas VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació que reclama Anticorrupció

La jutgessa que instruïx el cas per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació reclamada per Anticorrupció. El requeriment ha quedat plasmat en una providència de la titular de la plaça número 5 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Alacant.

Presó provisional per al detingut per l’assassinat de la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat especialitzat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, del detingut per la mort de la seua exparella en el Centre de Salut de Benicàssim. El Tribunal Superior de Justícia valencià indica que queda investigat per un delicte d'assassinat.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens institucional

La nova Comissió Mixta després de la DANA del 29 d'octubre de 2024 es constituïx per a coordinar institucions i accelerar la recuperació. Acorda quatre grups de treball i reunions trimestrals.

Detenen a l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de mare i filla a Xilxes

L'exmarit i pare ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. Tenia orde d'allunyament fins a 2027 i la causa passa a Violència Masclista.

Educació activa l’acompanyament emocional en el centre de la menor assassinada a Xilxes

Educació ha activat el protocol d'intervenció en crisi en el centre de Xilxes on estudiava la menor de 12 anys i ha desplegat suport a la comunitat educativa.

Cau a València una xarxa que venia contractes de lloguer falsos per 300 euros: 28 detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat a València un grup que venia contractes de lloguer falsos per 300 euros a estrangers en situació irregular. L'operació s'ha saldat amb 28 detinguts i la investigació continua oberta.

Pedro Martínez subratlla el gran impacte de Ricky Rubio abans del València-Joventut

Pedro Martínez va destacar que el base condiciona el joc en les dos canastres i que València Basket afronta les habitacions de Copa sense pressió, centrat en els detalls.