10.3 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

OCU llança una campanya per a reclamar judicialment per les clàusules abusives de Ryanair

El passat 20 de juliol, el Tribunal Suprem va donar la raó a l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), amb una sentència pionera que posava així fi a una batalla legal de més de deu anys per l’eliminació de les clàusules abusives del contracte de transport aeri de Ryanair.

 

La sentència no sols declara la nul·litat d’aquestes clàusules i ordena a Ryanair que les retire del seu contracte i per tant deixe d’aplicar-les, sinó que obri la via a la reclamació judicial perquè els viatgers, beneficiats per la nul·litat d’aquestes clàusules, puguen reclamar l’import dels danys i perjudicis causats, així com les compensacions que si escau procedisquen.

 

Campanya per a donar suport als afectats

Per a això, OCU posa en marxa una campanya, per a ajudar als afectats en la seua reclamació, que consistirà a recuperar els diners perduts, per exemple, per un vol no gaudit per denegació d’embarcament sobre la base d’una clàusula nul·la, o fins i tot, les compensacions que marca el Reglament europeu sobre compensacions a passatgers en cas de denegació d’embarcament.

 

A tal fi, aquells afectats que s’apunten a la campanya i reclamen un import inferior a 2.000 euros, tindran a la seua disposició un model de demanda, perquè puguen gestionar aquesta reclamació judicial, sense cost addicional. Per a aquells que hagen de reclamar un import superior a 2.000 euros, es posa així mateix a la seua disposició l’assessorament i la defensa dels nostres advocats especialitzats, amb uns honoraris molt competitius.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.