9.5 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

L’OMS envia un seriós avís després de l’aparició de noves variants del coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) es va reunir d’urgència per a avaluar la greu situació de la nova onada de contagis al món. La preocupació se centra en el que està succeint en Europa, amb la tercera onada desbocada, però també en l’aparició de dos nous ceps en els Estats Units.

 

Estes mutacions se sumen a les tres noves variants de coronavirus aparegudes en les últimes setmanes. Es tracta de ceps més contagiosos de coronavirus que posen en risc la lluita contra la pandèmia i l’eficàcia de les vacunes a llarg termini. Per això, el director regional de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) en Europa, Hans Henri P. Kluge, ha demanat als països europeus intensificar les mesures de prevenció contra la Covid-19. La seua crida respon a la preocupació davant les elevades taxes de transmissió que s’estan registrant en l’actualitat.

 

L’epicentre de la pandèmia està ara mateix en el Regne Unit, cap a on se centren totes les mirades per la difícil situació que està travessant. El país va aplicar fa més d’una setmana un confinament total, tot i que més suau que el de la primera onada el març del 2020, i està registrant xifres de més de 1.500 morts diaris.

 

Kluge admet que encara és prompte per a determinar a què es deu el repunt tan acusat de nous casos en Europa. Uns sospiten que pot ser degut a les festes de Nadal, altres s’inclinen a pensar que la nova variant de coronavirus més infecciosa està darrere de la tercera onada. Alguns creuen que és una combinació de diferents factors als que se suma el descens de les temperatures i el cansament de la població.

 

El que sí que té clar l’alt mandatari de l’OMS és que «la transmissió en tota la regió europea s’ha mantingut amb taxes molt elevades». En la seua valoració va mencionar l’aparició de nous ceps de coronavirus, com la variant britànica. Va reconéixer que generen una gran preocupació, perquè encara que no provoquen quadres més greus de la malaltia, si que tenen una major transmissibilitat, que es pot traduir en més ingressos i més morts.

 

 

La petició de Hans Kluge als països és que extremen les mesures per a afrontar l’aparició de nous ceps de coronavirus, que posen en risc les estratègies globals de prevenció. L’OMS tem que la nova variant més contagiosa tinga un impacte en els servicis sanitaris que ja estan saturats en molts llocs.

  

280 milions de persones confinades

L’any passat es van confirmar més de 26 milions de contagis de coronavirus en Europa i més de 580.000 morts. Les xifres seguixen augmentant este 2021, tot i que ja ha començat la campanya de vacunació. Esta era la gran esperança per a posar fi a la Covid-19 com abans millor, però la tercera onada ha arribat batent rècords. Per això, 280 milions de persones ja es troben sotmeses a un confinament total.

 

«Són les mesures bàsiques, amb les que tots estem familiaritzats, les que s’han de reforçar per a reduir la transmissió, alleugerar la tensió assistencial i salvar vides», ha dit Hans Kluge, que recomana «reforçar l’ús generalitzat de les mascaretes, limitar el nombre de reunions socials, el distanciament físic i el llavat de mans, i impulsar els sistemes de prova i rastreig adequats, donar suport a les quarantenes i aïllament i garantir la vacunació a la població».

 

Petició expressa de l’OMS

Una de les peticions expresses de l’OMS consistix en augmentar la seqüenciació genòmica del virus i compartir la informació amb la resta de països. Esta és la clau per a detectar les noves variants de coronavirus i actuar de pressa.

 

Kluge ha informat que el 95% dels 23,5 milions de dosis administrades a nivell mundial s’han posat en 10 països, i que fins ara 31 països de la regió europea han començat a implementar campanyes de vacunació. Però el subministrament limitat de dosis i la càrrega cada volta més gran dels sistemes de salut compromet el ritme de vacunació. Per això és vital prioritzar la vacunació de la força laboral de salut i dels que estan en un risc més alt en les comunitats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.