18.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

L’OMS envia un seriós avís després de l’aparició de noves variants del coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) es va reunir d’urgència per a avaluar la greu situació de la nova onada de contagis al món. La preocupació se centra en el que està succeint en Europa, amb la tercera onada desbocada, però també en l’aparició de dos nous ceps en els Estats Units.

 

Estes mutacions se sumen a les tres noves variants de coronavirus aparegudes en les últimes setmanes. Es tracta de ceps més contagiosos de coronavirus que posen en risc la lluita contra la pandèmia i l’eficàcia de les vacunes a llarg termini. Per això, el director regional de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) en Europa, Hans Henri P. Kluge, ha demanat als països europeus intensificar les mesures de prevenció contra la Covid-19. La seua crida respon a la preocupació davant les elevades taxes de transmissió que s’estan registrant en l’actualitat.

 

L’epicentre de la pandèmia està ara mateix en el Regne Unit, cap a on se centren totes les mirades per la difícil situació que està travessant. El país va aplicar fa més d’una setmana un confinament total, tot i que més suau que el de la primera onada el març del 2020, i està registrant xifres de més de 1.500 morts diaris.

 

Kluge admet que encara és prompte per a determinar a què es deu el repunt tan acusat de nous casos en Europa. Uns sospiten que pot ser degut a les festes de Nadal, altres s’inclinen a pensar que la nova variant de coronavirus més infecciosa està darrere de la tercera onada. Alguns creuen que és una combinació de diferents factors als que se suma el descens de les temperatures i el cansament de la població.

 

El que sí que té clar l’alt mandatari de l’OMS és que «la transmissió en tota la regió europea s’ha mantingut amb taxes molt elevades». En la seua valoració va mencionar l’aparició de nous ceps de coronavirus, com la variant britànica. Va reconéixer que generen una gran preocupació, perquè encara que no provoquen quadres més greus de la malaltia, si que tenen una major transmissibilitat, que es pot traduir en més ingressos i més morts.

 

 

La petició de Hans Kluge als països és que extremen les mesures per a afrontar l’aparició de nous ceps de coronavirus, que posen en risc les estratègies globals de prevenció. L’OMS tem que la nova variant més contagiosa tinga un impacte en els servicis sanitaris que ja estan saturats en molts llocs.

  

280 milions de persones confinades

L’any passat es van confirmar més de 26 milions de contagis de coronavirus en Europa i més de 580.000 morts. Les xifres seguixen augmentant este 2021, tot i que ja ha començat la campanya de vacunació. Esta era la gran esperança per a posar fi a la Covid-19 com abans millor, però la tercera onada ha arribat batent rècords. Per això, 280 milions de persones ja es troben sotmeses a un confinament total.

 

«Són les mesures bàsiques, amb les que tots estem familiaritzats, les que s’han de reforçar per a reduir la transmissió, alleugerar la tensió assistencial i salvar vides», ha dit Hans Kluge, que recomana «reforçar l’ús generalitzat de les mascaretes, limitar el nombre de reunions socials, el distanciament físic i el llavat de mans, i impulsar els sistemes de prova i rastreig adequats, donar suport a les quarantenes i aïllament i garantir la vacunació a la població».

 

Petició expressa de l’OMS

Una de les peticions expresses de l’OMS consistix en augmentar la seqüenciació genòmica del virus i compartir la informació amb la resta de països. Esta és la clau per a detectar les noves variants de coronavirus i actuar de pressa.

 

Kluge ha informat que el 95% dels 23,5 milions de dosis administrades a nivell mundial s’han posat en 10 països, i que fins ara 31 països de la regió europea han començat a implementar campanyes de vacunació. Però el subministrament limitat de dosis i la càrrega cada volta més gran dels sistemes de salut compromet el ritme de vacunació. Per això és vital prioritzar la vacunació de la força laboral de salut i dels que estan en un risc més alt en les comunitats.

Últimes notícies

Tres comunitats en alerta taronja i altres onze en groc per vent, pluja i onatge

Andalusia, Galícia i la Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per vent, pluja i mala mar, mentres altres onze comunitats mantenen avisos grocs.

Benidorm Fest 2026 obri els seus semifinals amb Kenneth com a favorit i marge per a sorpreses

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 arranca amb Kenneth com a favorit per l'impacte de 'Els ulls no mentixen' i un cartell divers que pot oferir sorpreses. El vot 50/50 entre jurat i públic promet una nit oberta.

11 de febrer posa el focus en dones i ciència: avanços i bretxes encara per tancar

L'11 de febrer visibilitza el paper de xiquetes i dones en la ciència. Les dades d'ONU i d'Espanya assenyalen avanços desiguals i bretxes en STEM i lideratge.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer compareixerà al Senat per la dana

Miguel Polo acudirà este dimarts a la comissió d'investigació del Senat per a detallar l'actuació de la CHJ en la dana d'octubre de 2024. La cita arriba després de la seua declaració judicial i en ple debat polític sobre l'ús del SAIH i la coordinació en el Cecopi.

Dimarts amb núvols, pluges febles i pujada de temperatures; ratxes molt fortes a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts cels nuvolosos, pluges febles i un ascens de mínimes i màximes, més acusat a Castelló. El vent de l'oest bufarà fort, amb ratxes molt fortes a l'interior; el dimecres augmentarà la nuvolositat i tornaran les precipitacions disperses a l'interior nord.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja de vent

València tanca parcs, jardins i cementeris i suspén l'activitat a l'aire lliure per l'alerta taronja de vent activada per Aemet. L'Ajuntament emet recomanacions de seguretat i demana seguir l'evolució per canals oficials.

El Vila-real recupera la inspiració i goleja a un Espanyol bloquejat (4-1)

El Vila-real va tallar la seua mala ratxa amb un 4-1 que va desarborar a un Espanyol bloquejat. Mikautadze, un autogol de Salinas i les urpades de Pépé i Moleiro van decidir.

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.