L’OMS envia un seriós avís després de l’aparició de noves variants del coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) es va reunir d’urgència per a avaluar la greu situació de la nova onada de contagis al món. La preocupació se centra en el que està succeint en Europa, amb la tercera onada desbocada, però també en l’aparició de dos nous ceps en els Estats Units.

 

Estes mutacions se sumen a les tres noves variants de coronavirus aparegudes en les últimes setmanes. Es tracta de ceps més contagiosos de coronavirus que posen en risc la lluita contra la pandèmia i l’eficàcia de les vacunes a llarg termini. Per això, el director regional de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) en Europa, Hans Henri P. Kluge, ha demanat als països europeus intensificar les mesures de prevenció contra la Covid-19. La seua crida respon a la preocupació davant les elevades taxes de transmissió que s’estan registrant en l’actualitat.

 

L’epicentre de la pandèmia està ara mateix en el Regne Unit, cap a on se centren totes les mirades per la difícil situació que està travessant. El país va aplicar fa més d’una setmana un confinament total, tot i que més suau que el de la primera onada el març del 2020, i està registrant xifres de més de 1.500 morts diaris.

 

Kluge admet que encara és prompte per a determinar a què es deu el repunt tan acusat de nous casos en Europa. Uns sospiten que pot ser degut a les festes de Nadal, altres s’inclinen a pensar que la nova variant de coronavirus més infecciosa està darrere de la tercera onada. Alguns creuen que és una combinació de diferents factors als que se suma el descens de les temperatures i el cansament de la població.

 

El que sí que té clar l’alt mandatari de l’OMS és que «la transmissió en tota la regió europea s’ha mantingut amb taxes molt elevades». En la seua valoració va mencionar l’aparició de nous ceps de coronavirus, com la variant britànica. Va reconéixer que generen una gran preocupació, perquè encara que no provoquen quadres més greus de la malaltia, si que tenen una major transmissibilitat, que es pot traduir en més ingressos i més morts.

 

 

La petició de Hans Kluge als països és que extremen les mesures per a afrontar l’aparició de nous ceps de coronavirus, que posen en risc les estratègies globals de prevenció. L’OMS tem que la nova variant més contagiosa tinga un impacte en els servicis sanitaris que ja estan saturats en molts llocs.

  

280 milions de persones confinades

L’any passat es van confirmar més de 26 milions de contagis de coronavirus en Europa i més de 580.000 morts. Les xifres seguixen augmentant este 2021, tot i que ja ha començat la campanya de vacunació. Esta era la gran esperança per a posar fi a la Covid-19 com abans millor, però la tercera onada ha arribat batent rècords. Per això, 280 milions de persones ja es troben sotmeses a un confinament total.

 

«Són les mesures bàsiques, amb les que tots estem familiaritzats, les que s’han de reforçar per a reduir la transmissió, alleugerar la tensió assistencial i salvar vides», ha dit Hans Kluge, que recomana «reforçar l’ús generalitzat de les mascaretes, limitar el nombre de reunions socials, el distanciament físic i el llavat de mans, i impulsar els sistemes de prova i rastreig adequats, donar suport a les quarantenes i aïllament i garantir la vacunació a la població».

 

Petició expressa de l’OMS

Una de les peticions expresses de l’OMS consistix en augmentar la seqüenciació genòmica del virus i compartir la informació amb la resta de països. Esta és la clau per a detectar les noves variants de coronavirus i actuar de pressa.

 

Kluge ha informat que el 95% dels 23,5 milions de dosis administrades a nivell mundial s’han posat en 10 països, i que fins ara 31 països de la regió europea han començat a implementar campanyes de vacunació. Però el subministrament limitat de dosis i la càrrega cada volta més gran dels sistemes de salut compromet el ritme de vacunació. Per això és vital prioritzar la vacunació de la força laboral de salut i dels que estan en un risc més alt en les comunitats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.