L’OMS envia un seriós avís després de l’aparició de noves variants del coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) es va reunir d’urgència per a avaluar la greu situació de la nova onada de contagis al món. La preocupació se centra en el que està succeint en Europa, amb la tercera onada desbocada, però també en l’aparició de dos nous ceps en els Estats Units.

 

Estes mutacions se sumen a les tres noves variants de coronavirus aparegudes en les últimes setmanes. Es tracta de ceps més contagiosos de coronavirus que posen en risc la lluita contra la pandèmia i l’eficàcia de les vacunes a llarg termini. Per això, el director regional de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) en Europa, Hans Henri P. Kluge, ha demanat als països europeus intensificar les mesures de prevenció contra la Covid-19. La seua crida respon a la preocupació davant les elevades taxes de transmissió que s’estan registrant en l’actualitat.

 

L’epicentre de la pandèmia està ara mateix en el Regne Unit, cap a on se centren totes les mirades per la difícil situació que està travessant. El país va aplicar fa més d’una setmana un confinament total, tot i que més suau que el de la primera onada el març del 2020, i està registrant xifres de més de 1.500 morts diaris.

 

Kluge admet que encara és prompte per a determinar a què es deu el repunt tan acusat de nous casos en Europa. Uns sospiten que pot ser degut a les festes de Nadal, altres s’inclinen a pensar que la nova variant de coronavirus més infecciosa està darrere de la tercera onada. Alguns creuen que és una combinació de diferents factors als que se suma el descens de les temperatures i el cansament de la població.

 

El que sí que té clar l’alt mandatari de l’OMS és que «la transmissió en tota la regió europea s’ha mantingut amb taxes molt elevades». En la seua valoració va mencionar l’aparició de nous ceps de coronavirus, com la variant britànica. Va reconéixer que generen una gran preocupació, perquè encara que no provoquen quadres més greus de la malaltia, si que tenen una major transmissibilitat, que es pot traduir en més ingressos i més morts.

 

 

La petició de Hans Kluge als països és que extremen les mesures per a afrontar l’aparició de nous ceps de coronavirus, que posen en risc les estratègies globals de prevenció. L’OMS tem que la nova variant més contagiosa tinga un impacte en els servicis sanitaris que ja estan saturats en molts llocs.

  

280 milions de persones confinades

L’any passat es van confirmar més de 26 milions de contagis de coronavirus en Europa i més de 580.000 morts. Les xifres seguixen augmentant este 2021, tot i que ja ha començat la campanya de vacunació. Esta era la gran esperança per a posar fi a la Covid-19 com abans millor, però la tercera onada ha arribat batent rècords. Per això, 280 milions de persones ja es troben sotmeses a un confinament total.

 

«Són les mesures bàsiques, amb les que tots estem familiaritzats, les que s’han de reforçar per a reduir la transmissió, alleugerar la tensió assistencial i salvar vides», ha dit Hans Kluge, que recomana «reforçar l’ús generalitzat de les mascaretes, limitar el nombre de reunions socials, el distanciament físic i el llavat de mans, i impulsar els sistemes de prova i rastreig adequats, donar suport a les quarantenes i aïllament i garantir la vacunació a la població».

 

Petició expressa de l’OMS

Una de les peticions expresses de l’OMS consistix en augmentar la seqüenciació genòmica del virus i compartir la informació amb la resta de països. Esta és la clau per a detectar les noves variants de coronavirus i actuar de pressa.

 

Kluge ha informat que el 95% dels 23,5 milions de dosis administrades a nivell mundial s’han posat en 10 països, i que fins ara 31 països de la regió europea han començat a implementar campanyes de vacunació. Però el subministrament limitat de dosis i la càrrega cada volta més gran dels sistemes de salut compromet el ritme de vacunació. Per això és vital prioritzar la vacunació de la força laboral de salut i dels que estan en un risc més alt en les comunitats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Advertixen de l’impacte del pentinat faller en el cabell: inflamació i fins i tot alopècia

Un especialista advertix que la tensió sostinguda del pentinat faller, al costat de forquetes i laques, inflama el cuir cabellut i pot causar alopècia per tracció si no es prenen precaucions.

La Comunitat Valenciana crea 1.535 empreses al gener, un 20,1% més

La Comunitat Valenciana va registrar 1.535 noves societats al gener, un 20,1% més que un any abans. A Espanya es van crear 11.623, el millor gener des de 2008.

Manuel Vicent complix 90 anys a Màlaga i celebra amb humor i cinema

Manuel Vicent ha complit 90 anys i ho ha celebrat en el Festival de Màlaga amb la presentació del documental 'Demà seré feliç'. Entre humor, memòria i amor pel cinema, l'escriptor va compartir reflexions sobre l'edat, la professió i la mirada aliena.

Pluges persistents al matí en el sud de València i nord d’Alacant, amb millora a la vesprada

La Comunitat Valenciana afronta un dimecres amb cels molt nuvolosos en el sud i pluges localment persistents en el sud de València i nord d'Alacant, que tendiran a remetre a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior i el vent del nord-est en el litoral amainarà.

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.