L’OMS envia un seriós avís després de l’aparició de noves variants del coronavirus

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) es va reunir d’urgència per a avaluar la greu situació de la nova onada de contagis al món. La preocupació se centra en el que està succeint en Europa, amb la tercera onada desbocada, però també en l’aparició de dos nous ceps en els Estats Units.

 

Estes mutacions se sumen a les tres noves variants de coronavirus aparegudes en les últimes setmanes. Es tracta de ceps més contagiosos de coronavirus que posen en risc la lluita contra la pandèmia i l’eficàcia de les vacunes a llarg termini. Per això, el director regional de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) en Europa, Hans Henri P. Kluge, ha demanat als països europeus intensificar les mesures de prevenció contra la Covid-19. La seua crida respon a la preocupació davant les elevades taxes de transmissió que s’estan registrant en l’actualitat.

 

L’epicentre de la pandèmia està ara mateix en el Regne Unit, cap a on se centren totes les mirades per la difícil situació que està travessant. El país va aplicar fa més d’una setmana un confinament total, tot i que més suau que el de la primera onada el març del 2020, i està registrant xifres de més de 1.500 morts diaris.

 

Kluge admet que encara és prompte per a determinar a què es deu el repunt tan acusat de nous casos en Europa. Uns sospiten que pot ser degut a les festes de Nadal, altres s’inclinen a pensar que la nova variant de coronavirus més infecciosa està darrere de la tercera onada. Alguns creuen que és una combinació de diferents factors als que se suma el descens de les temperatures i el cansament de la població.

 

El que sí que té clar l’alt mandatari de l’OMS és que «la transmissió en tota la regió europea s’ha mantingut amb taxes molt elevades». En la seua valoració va mencionar l’aparició de nous ceps de coronavirus, com la variant britànica. Va reconéixer que generen una gran preocupació, perquè encara que no provoquen quadres més greus de la malaltia, si que tenen una major transmissibilitat, que es pot traduir en més ingressos i més morts.

 

 

La petició de Hans Kluge als països és que extremen les mesures per a afrontar l’aparició de nous ceps de coronavirus, que posen en risc les estratègies globals de prevenció. L’OMS tem que la nova variant més contagiosa tinga un impacte en els servicis sanitaris que ja estan saturats en molts llocs.

  

280 milions de persones confinades

L’any passat es van confirmar més de 26 milions de contagis de coronavirus en Europa i més de 580.000 morts. Les xifres seguixen augmentant este 2021, tot i que ja ha començat la campanya de vacunació. Esta era la gran esperança per a posar fi a la Covid-19 com abans millor, però la tercera onada ha arribat batent rècords. Per això, 280 milions de persones ja es troben sotmeses a un confinament total.

 

«Són les mesures bàsiques, amb les que tots estem familiaritzats, les que s’han de reforçar per a reduir la transmissió, alleugerar la tensió assistencial i salvar vides», ha dit Hans Kluge, que recomana «reforçar l’ús generalitzat de les mascaretes, limitar el nombre de reunions socials, el distanciament físic i el llavat de mans, i impulsar els sistemes de prova i rastreig adequats, donar suport a les quarantenes i aïllament i garantir la vacunació a la població».

 

Petició expressa de l’OMS

Una de les peticions expresses de l’OMS consistix en augmentar la seqüenciació genòmica del virus i compartir la informació amb la resta de països. Esta és la clau per a detectar les noves variants de coronavirus i actuar de pressa.

 

Kluge ha informat que el 95% dels 23,5 milions de dosis administrades a nivell mundial s’han posat en 10 països, i que fins ara 31 països de la regió europea han començat a implementar campanyes de vacunació. Però el subministrament limitat de dosis i la càrrega cada volta més gran dels sistemes de salut compromet el ritme de vacunació. Per això és vital prioritzar la vacunació de la força laboral de salut i dels que estan en un risc més alt en les comunitats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.