Ontinyent tancarà este dijous el Pou Clar per a previndre la propagació del coronavirus

 

L’Ajuntament d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), tancarà este dijous a l’accés públic el Paratge Natural Municipal del Pou Clar per a previndre la propagació del Covid-19. Es tracta d’una mesura que vindrà recollida al comunicat que signarà este dimecres l’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i que s’emmarca al conjunt d’actuacions posades en marxa per a intensificar el control i la vigilància davant l’evolució de la pandèmia.

 

La primera tinent d’Alcalde, Natàlia Enguix, detallava que l’acció es pren atenent al deure de cautela, prudència i protecció que ha de presidir l’acció de l’Ajuntament, a demés de les noves mesures de prevenció i contenció fixades per les administracions estatal i autonòmica i les recomanacions de les autoritats sanitàries davant les concentracions de persones: «El Pou Clar s’havia convertit en les últimes setmanes en un lloc a on acudien massivament visitants de localitats del territori valencià i haviem d’actuar al respecte per a garantir el compliment de la normativa», explicava la regidora.

 

D’esta manera, i després d’haver posat en comú les noves mesures amb la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, l’Ajuntament tancarà des de dijous 20 d’agost els accessos des de la senda de Galindo, des del camí de l’Alba, des de l’escala i la rampa que connecten amb la CV-81, i qualsevol altre camí o senda que done accés al paratge. Per tant quedarà prohibit estar en el Pou Clar i també fer alguna activitat recreativa, lúdica o deportiva, mantenint-se la vigilància feta per l’empresa de seguretat contractada per l’Ajuntament en coordinació amb la Policia Local i les altres forces i cossos de seguretat.

 

S’havia limitat l’aforament en el paratge a 245 persones

Cal recordar que el consistori ja havia pres en els últims mesos algunes mesures per a evitar la massificació del paratge, tancant-se l’estacionament de cotxes amb blocs de formigó tant en l’entrada principal com des de l’aparcament de la CV-81, limitant els accessos per ningún lloc que no fora el Camí de l’Alba i l’escala de Galindo a peu o en bicicleta; i que des de juny s’havia limitat l’aforament en el paratge a 245 persones simultànies (un límit al que s’arribava este mateix diumenge abans de les 12.00 hores) i 980 totals.

 

Natàlia Enguix afegia que «54 de les 55 sancions esteses des del 30 de juliol per estacionament indegut als voltants de l’accés per Galindo corresponen a cotxes registrats en poblacions diferents a Ontinyent, a demés molt diferents, el que segons les autoritats sanitàries constataria el risc de què este espai es convertira en focus de transmissió, un extrem que hem d’evitar», assenyalava. 

 

Cal recordar que per a intensificar el control i la prevenció davant l’evolució de la Covid-19, des de distints departaments municipals s’ha dissenyat un dispositiu que s’activava este divendres, i que incloïa reforçament de tots els torns del cos de la Policia Local per a comptar amb major presència d’agents i patrulles tant en el nucli urbà com en el disseminat i el paratge del Pou Clar.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.