Ontinyent tancarà este dijous el Pou Clar per a previndre la propagació del coronavirus

 

L’Ajuntament d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), tancarà este dijous a l’accés públic el Paratge Natural Municipal del Pou Clar per a previndre la propagació del Covid-19. Es tracta d’una mesura que vindrà recollida al comunicat que signarà este dimecres l’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i que s’emmarca al conjunt d’actuacions posades en marxa per a intensificar el control i la vigilància davant l’evolució de la pandèmia.

 

La primera tinent d’Alcalde, Natàlia Enguix, detallava que l’acció es pren atenent al deure de cautela, prudència i protecció que ha de presidir l’acció de l’Ajuntament, a demés de les noves mesures de prevenció i contenció fixades per les administracions estatal i autonòmica i les recomanacions de les autoritats sanitàries davant les concentracions de persones: «El Pou Clar s’havia convertit en les últimes setmanes en un lloc a on acudien massivament visitants de localitats del territori valencià i haviem d’actuar al respecte per a garantir el compliment de la normativa», explicava la regidora.

 

D’esta manera, i després d’haver posat en comú les noves mesures amb la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, l’Ajuntament tancarà des de dijous 20 d’agost els accessos des de la senda de Galindo, des del camí de l’Alba, des de l’escala i la rampa que connecten amb la CV-81, i qualsevol altre camí o senda que done accés al paratge. Per tant quedarà prohibit estar en el Pou Clar i també fer alguna activitat recreativa, lúdica o deportiva, mantenint-se la vigilància feta per l’empresa de seguretat contractada per l’Ajuntament en coordinació amb la Policia Local i les altres forces i cossos de seguretat.

 

S’havia limitat l’aforament en el paratge a 245 persones

Cal recordar que el consistori ja havia pres en els últims mesos algunes mesures per a evitar la massificació del paratge, tancant-se l’estacionament de cotxes amb blocs de formigó tant en l’entrada principal com des de l’aparcament de la CV-81, limitant els accessos per ningún lloc que no fora el Camí de l’Alba i l’escala de Galindo a peu o en bicicleta; i que des de juny s’havia limitat l’aforament en el paratge a 245 persones simultànies (un límit al que s’arribava este mateix diumenge abans de les 12.00 hores) i 980 totals.

 

Natàlia Enguix afegia que «54 de les 55 sancions esteses des del 30 de juliol per estacionament indegut als voltants de l’accés per Galindo corresponen a cotxes registrats en poblacions diferents a Ontinyent, a demés molt diferents, el que segons les autoritats sanitàries constataria el risc de què este espai es convertira en focus de transmissió, un extrem que hem d’evitar», assenyalava. 

 

Cal recordar que per a intensificar el control i la prevenció davant l’evolució de la Covid-19, des de distints departaments municipals s’ha dissenyat un dispositiu que s’activava este divendres, i que incloïa reforçament de tots els torns del cos de la Policia Local per a comptar amb major presència d’agents i patrulles tant en el nucli urbà com en el disseminat i el paratge del Pou Clar.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.