Ontinyent tancarà este dijous el Pou Clar per a previndre la propagació del coronavirus

 

L’Ajuntament d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), tancarà este dijous a l’accés públic el Paratge Natural Municipal del Pou Clar per a previndre la propagació del Covid-19. Es tracta d’una mesura que vindrà recollida al comunicat que signarà este dimecres l’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i que s’emmarca al conjunt d’actuacions posades en marxa per a intensificar el control i la vigilància davant l’evolució de la pandèmia.

 

La primera tinent d’Alcalde, Natàlia Enguix, detallava que l’acció es pren atenent al deure de cautela, prudència i protecció que ha de presidir l’acció de l’Ajuntament, a demés de les noves mesures de prevenció i contenció fixades per les administracions estatal i autonòmica i les recomanacions de les autoritats sanitàries davant les concentracions de persones: «El Pou Clar s’havia convertit en les últimes setmanes en un lloc a on acudien massivament visitants de localitats del territori valencià i haviem d’actuar al respecte per a garantir el compliment de la normativa», explicava la regidora.

 

D’esta manera, i després d’haver posat en comú les noves mesures amb la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, l’Ajuntament tancarà des de dijous 20 d’agost els accessos des de la senda de Galindo, des del camí de l’Alba, des de l’escala i la rampa que connecten amb la CV-81, i qualsevol altre camí o senda que done accés al paratge. Per tant quedarà prohibit estar en el Pou Clar i també fer alguna activitat recreativa, lúdica o deportiva, mantenint-se la vigilància feta per l’empresa de seguretat contractada per l’Ajuntament en coordinació amb la Policia Local i les altres forces i cossos de seguretat.

 

S’havia limitat l’aforament en el paratge a 245 persones

Cal recordar que el consistori ja havia pres en els últims mesos algunes mesures per a evitar la massificació del paratge, tancant-se l’estacionament de cotxes amb blocs de formigó tant en l’entrada principal com des de l’aparcament de la CV-81, limitant els accessos per ningún lloc que no fora el Camí de l’Alba i l’escala de Galindo a peu o en bicicleta; i que des de juny s’havia limitat l’aforament en el paratge a 245 persones simultànies (un límit al que s’arribava este mateix diumenge abans de les 12.00 hores) i 980 totals.

 

Natàlia Enguix afegia que «54 de les 55 sancions esteses des del 30 de juliol per estacionament indegut als voltants de l’accés per Galindo corresponen a cotxes registrats en poblacions diferents a Ontinyent, a demés molt diferents, el que segons les autoritats sanitàries constataria el risc de què este espai es convertira en focus de transmissió, un extrem que hem d’evitar», assenyalava. 

 

Cal recordar que per a intensificar el control i la prevenció davant l’evolució de la Covid-19, des de distints departaments municipals s’ha dissenyat un dispositiu que s’activava este divendres, i que incloïa reforçament de tots els torns del cos de la Policia Local per a comptar amb major presència d’agents i patrulles tant en el nucli urbà com en el disseminat i el paratge del Pou Clar.

Últimes notícies

Vuit quilòmetres d’aturades a l’A-7 a Torrent per unes obres en plena hora punta

Unes obres a l’A-7 en el terme de Torrent han provocat este dilluns al matí vuit quilòmetres de retencions en sentit Barcelona, mentres la resta d’accessos a València registren el trànsit dens habitual.

Calor intens i ruixats puntuals al nord d’Alacant mentre pugen les màximes a València

La Comunitat Valenciana tindrà hui un oratge estable i majoritàriament solejat, amb més calor a València i ruixats aïllats amb tronada al nord d’Alacant a la vesprada.

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.