Ontinyent tancarà este dijous el Pou Clar per a previndre la propagació del coronavirus

 

L’Ajuntament d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), tancarà este dijous a l’accés públic el Paratge Natural Municipal del Pou Clar per a previndre la propagació del Covid-19. Es tracta d’una mesura que vindrà recollida al comunicat que signarà este dimecres l’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i que s’emmarca al conjunt d’actuacions posades en marxa per a intensificar el control i la vigilància davant l’evolució de la pandèmia.

 

La primera tinent d’Alcalde, Natàlia Enguix, detallava que l’acció es pren atenent al deure de cautela, prudència i protecció que ha de presidir l’acció de l’Ajuntament, a demés de les noves mesures de prevenció i contenció fixades per les administracions estatal i autonòmica i les recomanacions de les autoritats sanitàries davant les concentracions de persones: «El Pou Clar s’havia convertit en les últimes setmanes en un lloc a on acudien massivament visitants de localitats del territori valencià i haviem d’actuar al respecte per a garantir el compliment de la normativa», explicava la regidora.

 

D’esta manera, i després d’haver posat en comú les noves mesures amb la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, l’Ajuntament tancarà des de dijous 20 d’agost els accessos des de la senda de Galindo, des del camí de l’Alba, des de l’escala i la rampa que connecten amb la CV-81, i qualsevol altre camí o senda que done accés al paratge. Per tant quedarà prohibit estar en el Pou Clar i també fer alguna activitat recreativa, lúdica o deportiva, mantenint-se la vigilància feta per l’empresa de seguretat contractada per l’Ajuntament en coordinació amb la Policia Local i les altres forces i cossos de seguretat.

 

S’havia limitat l’aforament en el paratge a 245 persones

Cal recordar que el consistori ja havia pres en els últims mesos algunes mesures per a evitar la massificació del paratge, tancant-se l’estacionament de cotxes amb blocs de formigó tant en l’entrada principal com des de l’aparcament de la CV-81, limitant els accessos per ningún lloc que no fora el Camí de l’Alba i l’escala de Galindo a peu o en bicicleta; i que des de juny s’havia limitat l’aforament en el paratge a 245 persones simultànies (un límit al que s’arribava este mateix diumenge abans de les 12.00 hores) i 980 totals.

 

Natàlia Enguix afegia que «54 de les 55 sancions esteses des del 30 de juliol per estacionament indegut als voltants de l’accés per Galindo corresponen a cotxes registrats en poblacions diferents a Ontinyent, a demés molt diferents, el que segons les autoritats sanitàries constataria el risc de què este espai es convertira en focus de transmissió, un extrem que hem d’evitar», assenyalava. 

 

Cal recordar que per a intensificar el control i la prevenció davant l’evolució de la Covid-19, des de distints departaments municipals s’ha dissenyat un dispositiu que s’activava este divendres, i que incloïa reforçament de tots els torns del cos de la Policia Local per a comptar amb major presència d’agents i patrulles tant en el nucli urbà com en el disseminat i el paratge del Pou Clar.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.