Ontinyent tancarà este dijous el Pou Clar per a previndre la propagació del coronavirus

 

L’Ajuntament d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), tancarà este dijous a l’accés públic el Paratge Natural Municipal del Pou Clar per a previndre la propagació del Covid-19. Es tracta d’una mesura que vindrà recollida al comunicat que signarà este dimecres l’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i que s’emmarca al conjunt d’actuacions posades en marxa per a intensificar el control i la vigilància davant l’evolució de la pandèmia.

 

La primera tinent d’Alcalde, Natàlia Enguix, detallava que l’acció es pren atenent al deure de cautela, prudència i protecció que ha de presidir l’acció de l’Ajuntament, a demés de les noves mesures de prevenció i contenció fixades per les administracions estatal i autonòmica i les recomanacions de les autoritats sanitàries davant les concentracions de persones: «El Pou Clar s’havia convertit en les últimes setmanes en un lloc a on acudien massivament visitants de localitats del territori valencià i haviem d’actuar al respecte per a garantir el compliment de la normativa», explicava la regidora.

 

D’esta manera, i després d’haver posat en comú les noves mesures amb la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, l’Ajuntament tancarà des de dijous 20 d’agost els accessos des de la senda de Galindo, des del camí de l’Alba, des de l’escala i la rampa que connecten amb la CV-81, i qualsevol altre camí o senda que done accés al paratge. Per tant quedarà prohibit estar en el Pou Clar i també fer alguna activitat recreativa, lúdica o deportiva, mantenint-se la vigilància feta per l’empresa de seguretat contractada per l’Ajuntament en coordinació amb la Policia Local i les altres forces i cossos de seguretat.

 

S’havia limitat l’aforament en el paratge a 245 persones

Cal recordar que el consistori ja havia pres en els últims mesos algunes mesures per a evitar la massificació del paratge, tancant-se l’estacionament de cotxes amb blocs de formigó tant en l’entrada principal com des de l’aparcament de la CV-81, limitant els accessos per ningún lloc que no fora el Camí de l’Alba i l’escala de Galindo a peu o en bicicleta; i que des de juny s’havia limitat l’aforament en el paratge a 245 persones simultànies (un límit al que s’arribava este mateix diumenge abans de les 12.00 hores) i 980 totals.

 

Natàlia Enguix afegia que «54 de les 55 sancions esteses des del 30 de juliol per estacionament indegut als voltants de l’accés per Galindo corresponen a cotxes registrats en poblacions diferents a Ontinyent, a demés molt diferents, el que segons les autoritats sanitàries constataria el risc de què este espai es convertira en focus de transmissió, un extrem que hem d’evitar», assenyalava. 

 

Cal recordar que per a intensificar el control i la prevenció davant l’evolució de la Covid-19, des de distints departaments municipals s’ha dissenyat un dispositiu que s’activava este divendres, i que incloïa reforçament de tots els torns del cos de la Policia Local per a comptar amb major presència d’agents i patrulles tant en el nucli urbà com en el disseminat i el paratge del Pou Clar.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.