9.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Paterna convertix en zona de vianants alguns carrers els caps de setmana per a facilitar la distància social

Carrer Major de Paterna (València)

El carrer major serà peatonal els caps de setmana | Ajuntament de Paterna

 

L’Ajuntament de Paterna, en l’Horta de València, tallarà al trànsit el carrer Major del nucli urbà i el carrer del Corretger en Tàctica durant els caps de setmana per a facilitar el distanciament social i la mobilitat dels veïns i evitar aglomeracions en els dies de major afluència. 

 

Les mesures, que ja han sigut aplicades este cap de setmana, han sigut acordades pel Comité municipal de Desescalada en coordinació amb la Policia Local de Paterna per a augmentar els espais per als vianants de la ciutat en aquelles zones més transitades i incrementar la seguretat veïnal en els passejos, la pràctica deportiva i les eixides amb menors i majors. 

 

De moment, el Comité ha decidit intervindre en estes dos vies, però anirà estudiant, a mesura que avance la desescalada i sobre la base del Pla de Mobilitat Urbana i el disseny de la ciutat, la conversió en zona de vianants temporal de més carrers si fora necessari per a garantir el màxim espai públic per als veïns i veïnes.

 

Estos caps de setmana per als vianants, en els que queda garantit l’accés de residents als seus garatges, se sumen a altres mesures adoptades pel Comité de Desescalada com la senyalització del sentit de la marxa en les principals vies de passeig i zones de ‘running’ de la ciutat i el reforç de la neteja, la desinfecció i la seguretat en els espais més freqüentats per la població en esta primera fase de desescalada.

 

Amb la implantació d’estes primeres mesures, el Comité de Desescalada pretén tindre controlada i coordinada la desescalada del municipi i anar adaptant les mesures del Govern d’Espanya a la realitat pròpia de la ciutat al mateix temps que ajuda a la població i als diferents sectors econòmics a reiniciar l’activitat en les màximes condicions de seguretat sanitària.

Últimes notícies

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.

Han caigut a la mitat les arribades en pastera a la Comunitat Valenciana i els rescatats han arribat en pitjor estat

2025 s'ha tancat amb 340 persones rescatades enfront de 643 en 2024 i 776 en 2023, la xifra més baixa de la dècada. Malgrat el descens, augmenten els ferits i els trasllats.

Indonèsia afronta la sèptima jornada de busca dels tres espanyols desapareguts

Indonèsia va reprendre per sèptim dia la busca de tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic prop de Komodo. Les autoritats valoren prolongar el dispositiu més enllà del mínim legal.

Gelades febles a l’interior de Castelló i màximes amb pocs canvis a l’inici de l’any

L'any arranca amb cel poc nuvolós, mínimes a l'alça a l'interior de València i gelades febles a l'interior de Castelló. Vent fluix i màximes amb pocs canvis; demà hi haurà boires i lleuger ascens tèrmic.

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.