Que fer si has patit danys pel temporal?

 

En els últims dies, un temporal ha afectat diverses zones de la Comunitat Valenciana, causant danys a vehicles i habitatges. Qui es fa càrrec d’això? T’aclarim les coses, perquè sàpies com actuar si eres un dels afectats.

 

Qui paga els desastres naturals?

 

Moltes zones del nostre país s’han vist afectades pel temporal d’estos últims dies. Tempestes de gran intensitat fins i tot en llocs on no és habitual, fortes pluges, calamarses, vents quasi huracanats s’han deixat sentir en molts llocs, deixant després de si inundacions, riuades, caigudes d’arbres, ensulsiades de murs…

El fet cert és que bastants consumidors han vist com els seus vehicles o els seus habitatges patien les conseqüències del temporal. I davant els molts danys materials patits, sorgeix la pregunta: qui es farà càrrec d’estos danys?

Per això, si s’ha patit un sinistre extraordinari, OCU recomana, a més de comunicar-ho a l’asseguradora, posar-ho en coneixement del Consorci, al més prompte possible. Encara que adverteix que este no cobreix tots els riscos, aplica períodes de carència (a vegades 7 dies des de la vigència de la primera pòlissa o de les següents si hi ha períodes entre mitjanes sense cobertura) i indemnitza segons el contractat en la pòlissa privada.

De no ser considerat risc extraordinari, OCU recorda que alguns fenòmens de la naturalesa podrien estan coberts per l’assegurança de llar, de la comunitat o del vehicle, i serà l’asseguradora qui es farà càrrec dels danys patits.

En el cas d’automòbils, podran reclamar els danys a les companyies els usuaris que tinguen contractat una assegurança a tot risc (on solen estar coberts de manera expressa els danys per calamarsa o com a impacte o xoc d’objectes).

També els qui tinguen una assegurança amb llunes, si hi haguera trencament. En qualsevol cas, si la calamarsa o les tempestes han causat danys, OCU recomana revisar les condicions del segur i reclamar.

En els habitatges, alguns riscos i fenòmens de la naturalesa (pluja, calamarsa, etc.) sí que estan coberts per l’assegurança de llar quan, encara que no aconseguisquen la magnitud de risc extraordinari, superen una certa intensitat.

Les asseguradores consideren riscos extraordinaris els causats per fenòmens de la naturalesa atípics i nocius com des d’inundacions, a huracans, terratrémols… i també els danys causats per actes de terrorisme, tumult popular, actuacions de les forces armades, etc.

Per a saber què es considera un risc extraordinari pots consultar-lo en el reglament. En principi estos riscos no són assumits per les asseguradores privades, sinó pel Consorci de Compensació d’Assegurances, un organisme públic que funciona com a asseguradora enfront d’aqueixos sinistres causats per fets extraordinaris. Ara bé, el Consorci només respon si l’usuari té prèviament contractat una assegurança.

Si no està clar que el sinistre siga extraordinari, ha de comunicar-se tant a l’asseguradora com al Consorci.

 

I si els meus danys no són extraordinaris?

 

Si per les inclemències del temps has patit danys que no provinguen d’un risc extraordinari, revisa el teu segur, perquè podria fer-se càrrec d’eixos danys… sempre que tingues contractada la cobertura adequada:

• En el cas d’automòbils, podran reclamar els danys a les companyies d’assegurança els usuaris que tinguen contractat una assegurança de danys propis en la modalitat de tot risc (on normalment estan coberts els danys per calamarsa expressament o com a impacte), els qui tinguen una assegurança amb llunes, en cas que hi haguera trencament d’elles.

• En els habitatges, hi ha alguns riscos i fenòmens de la naturalesa que sí que estan coberts per l’assegurança de llar quan, encara que no aconseguisquen la magnitud de risc extraordinari, superen una certa intensitat.

Així has d’actuar

 

Si el temporal o una tempesta t’han causat danys

 

Revisa les condicions del teu segur i reclama:

• Si el sinistre és clarament extraordinari, comunica’l immediatament al Consorci: pots fer-ho en www.consorseguros.es.

• Si no és clar, comunica-ho tant a la teua asseguradora com al Consorci.

És important recopilar totes les proves que pugues per a demostrar l’origen i conseqüències del mal (des d’informes d’agències o observatoris meteorològics, fotos, informes d’emergències, policia, protecció civil, bombers…) i, si és possible, busca testimonis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.