16.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Que fer si has patit danys pel temporal?

 

En els últims dies, un temporal ha afectat diverses zones de la Comunitat Valenciana, causant danys a vehicles i habitatges. Qui es fa càrrec d’això? T’aclarim les coses, perquè sàpies com actuar si eres un dels afectats.

 

Qui paga els desastres naturals?

 

Moltes zones del nostre país s’han vist afectades pel temporal d’estos últims dies. Tempestes de gran intensitat fins i tot en llocs on no és habitual, fortes pluges, calamarses, vents quasi huracanats s’han deixat sentir en molts llocs, deixant després de si inundacions, riuades, caigudes d’arbres, ensulsiades de murs…

El fet cert és que bastants consumidors han vist com els seus vehicles o els seus habitatges patien les conseqüències del temporal. I davant els molts danys materials patits, sorgeix la pregunta: qui es farà càrrec d’estos danys?

Per això, si s’ha patit un sinistre extraordinari, OCU recomana, a més de comunicar-ho a l’asseguradora, posar-ho en coneixement del Consorci, al més prompte possible. Encara que adverteix que este no cobreix tots els riscos, aplica períodes de carència (a vegades 7 dies des de la vigència de la primera pòlissa o de les següents si hi ha períodes entre mitjanes sense cobertura) i indemnitza segons el contractat en la pòlissa privada.

De no ser considerat risc extraordinari, OCU recorda que alguns fenòmens de la naturalesa podrien estan coberts per l’assegurança de llar, de la comunitat o del vehicle, i serà l’asseguradora qui es farà càrrec dels danys patits.

En el cas d’automòbils, podran reclamar els danys a les companyies els usuaris que tinguen contractat una assegurança a tot risc (on solen estar coberts de manera expressa els danys per calamarsa o com a impacte o xoc d’objectes).

També els qui tinguen una assegurança amb llunes, si hi haguera trencament. En qualsevol cas, si la calamarsa o les tempestes han causat danys, OCU recomana revisar les condicions del segur i reclamar.

En els habitatges, alguns riscos i fenòmens de la naturalesa (pluja, calamarsa, etc.) sí que estan coberts per l’assegurança de llar quan, encara que no aconseguisquen la magnitud de risc extraordinari, superen una certa intensitat.

Les asseguradores consideren riscos extraordinaris els causats per fenòmens de la naturalesa atípics i nocius com des d’inundacions, a huracans, terratrémols… i també els danys causats per actes de terrorisme, tumult popular, actuacions de les forces armades, etc.

Per a saber què es considera un risc extraordinari pots consultar-lo en el reglament. En principi estos riscos no són assumits per les asseguradores privades, sinó pel Consorci de Compensació d’Assegurances, un organisme públic que funciona com a asseguradora enfront d’aqueixos sinistres causats per fets extraordinaris. Ara bé, el Consorci només respon si l’usuari té prèviament contractat una assegurança.

Si no està clar que el sinistre siga extraordinari, ha de comunicar-se tant a l’asseguradora com al Consorci.

 

I si els meus danys no són extraordinaris?

 

Si per les inclemències del temps has patit danys que no provinguen d’un risc extraordinari, revisa el teu segur, perquè podria fer-se càrrec d’eixos danys… sempre que tingues contractada la cobertura adequada:

• En el cas d’automòbils, podran reclamar els danys a les companyies d’assegurança els usuaris que tinguen contractat una assegurança de danys propis en la modalitat de tot risc (on normalment estan coberts els danys per calamarsa expressament o com a impacte), els qui tinguen una assegurança amb llunes, en cas que hi haguera trencament d’elles.

• En els habitatges, hi ha alguns riscos i fenòmens de la naturalesa que sí que estan coberts per l’assegurança de llar quan, encara que no aconseguisquen la magnitud de risc extraordinari, superen una certa intensitat.

Així has d’actuar

 

Si el temporal o una tempesta t’han causat danys

 

Revisa les condicions del teu segur i reclama:

• Si el sinistre és clarament extraordinari, comunica’l immediatament al Consorci: pots fer-ho en www.consorseguros.es.

• Si no és clar, comunica-ho tant a la teua asseguradora com al Consorci.

És important recopilar totes les proves que pugues per a demostrar l’origen i conseqüències del mal (des d’informes d’agències o observatoris meteorològics, fotos, informes d’emergències, policia, protecció civil, bombers…) i, si és possible, busca testimonis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.