Que fer si has patit danys pel temporal?

 

En els últims dies, un temporal ha afectat diverses zones de la Comunitat Valenciana, causant danys a vehicles i habitatges. Qui es fa càrrec d’això? T’aclarim les coses, perquè sàpies com actuar si eres un dels afectats.

 

Qui paga els desastres naturals?

 

Moltes zones del nostre país s’han vist afectades pel temporal d’estos últims dies. Tempestes de gran intensitat fins i tot en llocs on no és habitual, fortes pluges, calamarses, vents quasi huracanats s’han deixat sentir en molts llocs, deixant després de si inundacions, riuades, caigudes d’arbres, ensulsiades de murs…

El fet cert és que bastants consumidors han vist com els seus vehicles o els seus habitatges patien les conseqüències del temporal. I davant els molts danys materials patits, sorgeix la pregunta: qui es farà càrrec d’estos danys?

Per això, si s’ha patit un sinistre extraordinari, OCU recomana, a més de comunicar-ho a l’asseguradora, posar-ho en coneixement del Consorci, al més prompte possible. Encara que adverteix que este no cobreix tots els riscos, aplica períodes de carència (a vegades 7 dies des de la vigència de la primera pòlissa o de les següents si hi ha períodes entre mitjanes sense cobertura) i indemnitza segons el contractat en la pòlissa privada.

De no ser considerat risc extraordinari, OCU recorda que alguns fenòmens de la naturalesa podrien estan coberts per l’assegurança de llar, de la comunitat o del vehicle, i serà l’asseguradora qui es farà càrrec dels danys patits.

En el cas d’automòbils, podran reclamar els danys a les companyies els usuaris que tinguen contractat una assegurança a tot risc (on solen estar coberts de manera expressa els danys per calamarsa o com a impacte o xoc d’objectes).

També els qui tinguen una assegurança amb llunes, si hi haguera trencament. En qualsevol cas, si la calamarsa o les tempestes han causat danys, OCU recomana revisar les condicions del segur i reclamar.

En els habitatges, alguns riscos i fenòmens de la naturalesa (pluja, calamarsa, etc.) sí que estan coberts per l’assegurança de llar quan, encara que no aconseguisquen la magnitud de risc extraordinari, superen una certa intensitat.

Les asseguradores consideren riscos extraordinaris els causats per fenòmens de la naturalesa atípics i nocius com des d’inundacions, a huracans, terratrémols… i també els danys causats per actes de terrorisme, tumult popular, actuacions de les forces armades, etc.

Per a saber què es considera un risc extraordinari pots consultar-lo en el reglament. En principi estos riscos no són assumits per les asseguradores privades, sinó pel Consorci de Compensació d’Assegurances, un organisme públic que funciona com a asseguradora enfront d’aqueixos sinistres causats per fets extraordinaris. Ara bé, el Consorci només respon si l’usuari té prèviament contractat una assegurança.

Si no està clar que el sinistre siga extraordinari, ha de comunicar-se tant a l’asseguradora com al Consorci.

 

I si els meus danys no són extraordinaris?

 

Si per les inclemències del temps has patit danys que no provinguen d’un risc extraordinari, revisa el teu segur, perquè podria fer-se càrrec d’eixos danys… sempre que tingues contractada la cobertura adequada:

• En el cas d’automòbils, podran reclamar els danys a les companyies d’assegurança els usuaris que tinguen contractat una assegurança de danys propis en la modalitat de tot risc (on normalment estan coberts els danys per calamarsa expressament o com a impacte), els qui tinguen una assegurança amb llunes, en cas que hi haguera trencament d’elles.

• En els habitatges, hi ha alguns riscos i fenòmens de la naturalesa que sí que estan coberts per l’assegurança de llar quan, encara que no aconseguisquen la magnitud de risc extraordinari, superen una certa intensitat.

Així has d’actuar

 

Si el temporal o una tempesta t’han causat danys

 

Revisa les condicions del teu segur i reclama:

• Si el sinistre és clarament extraordinari, comunica’l immediatament al Consorci: pots fer-ho en www.consorseguros.es.

• Si no és clar, comunica-ho tant a la teua asseguradora com al Consorci.

És important recopilar totes les proves que pugues per a demostrar l’origen i conseqüències del mal (des d’informes d’agències o observatoris meteorològics, fotos, informes d’emergències, policia, protecció civil, bombers…) i, si és possible, busca testimonis.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.