La població de Florida té permís per a exterminar sense control una plaga d’iguanes

Imatge d'una iguana verda

Imatge d’una iguana verda | Arxiu

 

Florida està envaïda per una plaga molt important d’iguanes, en els seus carrers i parcs. S’escampen en un volum tan gran per l’estat que el departament de Fauna Salvatge del govern estatal demana a la gent que se les carregue, sense cap control ni permís.

 

La Comissió de Conservació de Vida Silvestre i Pesca de Florida (FWC en anglés) ha autoritzat als residents que maten a qualsevol iguana que vegen en les seues propietats i en 22 zones públiques.

 

La raó per a que estos fardatxos siguen tan numerosos en este estat del sud dels Estats Units és que el Canvi Climàtic i els canvis de vegetació han afavorit una major reproducció i adaptació al medi de l’espècie. Els experts advertixen que s’ha convertit en un gran problema per als residents, perquè provoquen danys en els espigons, les voreres i els jardins. I, més greu encara, també poden propagar malalties.

 

La FWC anima als veïns de Florida que exterminen les iguanes sense contemplacions, sense cap permís, de la manera que vullguen perquè no és una espècie protegida. Això està provocant moltes crítiques dels ecologistes, ja que va en contra de les lleis contra el maltractament animal. Fins i tot, els funcionaris de l’administració maten els rèptils colpejant els seus cranis amb bats de beisbol o usant armes elèctriques.

Mapa de Florida que ensenya el gran nombre d'iguanes lliures

Mapa de Florida que ensenya el gran número d’iguanes lliures | Florida Fish and Wildlife Conservation Commission

 

Les iguanes arribaren a Florida en els anys 60

Els ciutadans que no se senten còmodes amb eixa recomanació poden capturar les iguanes i portar-les a un veterinari a on les sacrificaran.

 

Estos fardatxos provenen de zones tropicals del continent americà i del Carib oriental. Van arribar a Florida en els anys 60 del segle passat i s’han estés per tot l’estat. Els mascles poden arribar als 1,5 metres de longitud i pesar fins a 8 kg, i estan perfectament adaptats al medi terrestre i aquàtic. Les femelles excaven túnels de més de 27 metres a on ponen entre 14 i 76 ous.

 

Existixen altres animals que porten de cap a les autoritats de Florida, com el pitó birmà que està devorant gran varietat de preses sense control en els aiguamolls dels Everglades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.

Corberán denuncia la desigualtat de descans del Valencia davant el Betis

Carlos Corberán assegura que el Valencia arribarà al partit de Lliga contra el Betis amb un dia menys de descans i un 33 % menys de recuperació física, cosa que considera una situació injusta, encara que desvincula el club sevillà de la responsabilitat.

Investiguen la mort d’una dona de 64 anys trobada en la platja de Puçol

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 64 anys trobada flotant en la platja de Puçol, sense signes aparents de violència. Els agents esperen confirmar la identitat i no descarten cap hipòtesi, inclosa la del suïcidi.