La població de Florida té permís per a exterminar sense control una plaga d’iguanes

Imatge d'una iguana verda

Imatge d’una iguana verda | Arxiu

 

Florida està envaïda per una plaga molt important d’iguanes, en els seus carrers i parcs. S’escampen en un volum tan gran per l’estat que el departament de Fauna Salvatge del govern estatal demana a la gent que se les carregue, sense cap control ni permís.

 

La Comissió de Conservació de Vida Silvestre i Pesca de Florida (FWC en anglés) ha autoritzat als residents que maten a qualsevol iguana que vegen en les seues propietats i en 22 zones públiques.

 

La raó per a que estos fardatxos siguen tan numerosos en este estat del sud dels Estats Units és que el Canvi Climàtic i els canvis de vegetació han afavorit una major reproducció i adaptació al medi de l’espècie. Els experts advertixen que s’ha convertit en un gran problema per als residents, perquè provoquen danys en els espigons, les voreres i els jardins. I, més greu encara, també poden propagar malalties.

 

La FWC anima als veïns de Florida que exterminen les iguanes sense contemplacions, sense cap permís, de la manera que vullguen perquè no és una espècie protegida. Això està provocant moltes crítiques dels ecologistes, ja que va en contra de les lleis contra el maltractament animal. Fins i tot, els funcionaris de l’administració maten els rèptils colpejant els seus cranis amb bats de beisbol o usant armes elèctriques.

Mapa de Florida que ensenya el gran nombre d'iguanes lliures

Mapa de Florida que ensenya el gran número d’iguanes lliures | Florida Fish and Wildlife Conservation Commission

 

Les iguanes arribaren a Florida en els anys 60

Els ciutadans que no se senten còmodes amb eixa recomanació poden capturar les iguanes i portar-les a un veterinari a on les sacrificaran.

 

Estos fardatxos provenen de zones tropicals del continent americà i del Carib oriental. Van arribar a Florida en els anys 60 del segle passat i s’han estés per tot l’estat. Els mascles poden arribar als 1,5 metres de longitud i pesar fins a 8 kg, i estan perfectament adaptats al medi terrestre i aquàtic. Les femelles excaven túnels de més de 27 metres a on ponen entre 14 i 76 ous.

 

Existixen altres animals que porten de cap a les autoritats de Florida, com el pitó birmà que està devorant gran varietat de preses sense control en els aiguamolls dels Everglades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.