La població de Florida té permís per a exterminar sense control una plaga d’iguanes

Imatge d'una iguana verda

Imatge d’una iguana verda | Arxiu

 

Florida està envaïda per una plaga molt important d’iguanes, en els seus carrers i parcs. S’escampen en un volum tan gran per l’estat que el departament de Fauna Salvatge del govern estatal demana a la gent que se les carregue, sense cap control ni permís.

 

La Comissió de Conservació de Vida Silvestre i Pesca de Florida (FWC en anglés) ha autoritzat als residents que maten a qualsevol iguana que vegen en les seues propietats i en 22 zones públiques.

 

La raó per a que estos fardatxos siguen tan numerosos en este estat del sud dels Estats Units és que el Canvi Climàtic i els canvis de vegetació han afavorit una major reproducció i adaptació al medi de l’espècie. Els experts advertixen que s’ha convertit en un gran problema per als residents, perquè provoquen danys en els espigons, les voreres i els jardins. I, més greu encara, també poden propagar malalties.

 

La FWC anima als veïns de Florida que exterminen les iguanes sense contemplacions, sense cap permís, de la manera que vullguen perquè no és una espècie protegida. Això està provocant moltes crítiques dels ecologistes, ja que va en contra de les lleis contra el maltractament animal. Fins i tot, els funcionaris de l’administració maten els rèptils colpejant els seus cranis amb bats de beisbol o usant armes elèctriques.

Mapa de Florida que ensenya el gran nombre d'iguanes lliures

Mapa de Florida que ensenya el gran número d’iguanes lliures | Florida Fish and Wildlife Conservation Commission

 

Les iguanes arribaren a Florida en els anys 60

Els ciutadans que no se senten còmodes amb eixa recomanació poden capturar les iguanes i portar-les a un veterinari a on les sacrificaran.

 

Estos fardatxos provenen de zones tropicals del continent americà i del Carib oriental. Van arribar a Florida en els anys 60 del segle passat i s’han estés per tot l’estat. Els mascles poden arribar als 1,5 metres de longitud i pesar fins a 8 kg, i estan perfectament adaptats al medi terrestre i aquàtic. Les femelles excaven túnels de més de 27 metres a on ponen entre 14 i 76 ous.

 

Existixen altres animals que porten de cap a les autoritats de Florida, com el pitó birmà que està devorant gran varietat de preses sense control en els aiguamolls dels Everglades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’assassí masclista de Callosa de Segura passarà a disposició judicial des de dijous

L’home que ha confessat l’assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, en el domicili que compartien a Callosa de Segura (Alacant) està previst que passe a disposició judicial a partir d’este dijous, una volta es complete la investigació forense.

Descens de temperatures este dimecres i ratxes fortes de vent al nord de la Comunitat

Este dimecres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana, amb possibles ruixats febles al nord d’Alacant i sud de València i ratxes de vent molt fortes en zones exposades del nord.

El professorat valencià encadena 18 dies de vaga i manté l’acampada en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària en la Comunitat Valenciana suma 18 dies lectius de vaga indefinida mentres continua l'acampada reivindicativa en el centre de València i el conflicte amb Educació seguix bloquejat.

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.