La població de Florida té permís per a exterminar sense control una plaga d’iguanes

Imatge d'una iguana verda

Imatge d’una iguana verda | Arxiu

 

Florida està envaïda per una plaga molt important d’iguanes, en els seus carrers i parcs. S’escampen en un volum tan gran per l’estat que el departament de Fauna Salvatge del govern estatal demana a la gent que se les carregue, sense cap control ni permís.

 

La Comissió de Conservació de Vida Silvestre i Pesca de Florida (FWC en anglés) ha autoritzat als residents que maten a qualsevol iguana que vegen en les seues propietats i en 22 zones públiques.

 

La raó per a que estos fardatxos siguen tan numerosos en este estat del sud dels Estats Units és que el Canvi Climàtic i els canvis de vegetació han afavorit una major reproducció i adaptació al medi de l’espècie. Els experts advertixen que s’ha convertit en un gran problema per als residents, perquè provoquen danys en els espigons, les voreres i els jardins. I, més greu encara, també poden propagar malalties.

 

La FWC anima als veïns de Florida que exterminen les iguanes sense contemplacions, sense cap permís, de la manera que vullguen perquè no és una espècie protegida. Això està provocant moltes crítiques dels ecologistes, ja que va en contra de les lleis contra el maltractament animal. Fins i tot, els funcionaris de l’administració maten els rèptils colpejant els seus cranis amb bats de beisbol o usant armes elèctriques.

Mapa de Florida que ensenya el gran nombre d'iguanes lliures

Mapa de Florida que ensenya el gran número d’iguanes lliures | Florida Fish and Wildlife Conservation Commission

 

Les iguanes arribaren a Florida en els anys 60

Els ciutadans que no se senten còmodes amb eixa recomanació poden capturar les iguanes i portar-les a un veterinari a on les sacrificaran.

 

Estos fardatxos provenen de zones tropicals del continent americà i del Carib oriental. Van arribar a Florida en els anys 60 del segle passat i s’han estés per tot l’estat. Els mascles poden arribar als 1,5 metres de longitud i pesar fins a 8 kg, i estan perfectament adaptats al medi terrestre i aquàtic. Les femelles excaven túnels de més de 27 metres a on ponen entre 14 i 76 ous.

 

Existixen altres animals que porten de cap a les autoritats de Florida, com el pitó birmà que està devorant gran varietat de preses sense control en els aiguamolls dels Everglades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.