La població de Florida té permís per a exterminar sense control una plaga d’iguanes

Imatge d'una iguana verda

Imatge d’una iguana verda | Arxiu

 

Florida està envaïda per una plaga molt important d’iguanes, en els seus carrers i parcs. S’escampen en un volum tan gran per l’estat que el departament de Fauna Salvatge del govern estatal demana a la gent que se les carregue, sense cap control ni permís.

 

La Comissió de Conservació de Vida Silvestre i Pesca de Florida (FWC en anglés) ha autoritzat als residents que maten a qualsevol iguana que vegen en les seues propietats i en 22 zones públiques.

 

La raó per a que estos fardatxos siguen tan numerosos en este estat del sud dels Estats Units és que el Canvi Climàtic i els canvis de vegetació han afavorit una major reproducció i adaptació al medi de l’espècie. Els experts advertixen que s’ha convertit en un gran problema per als residents, perquè provoquen danys en els espigons, les voreres i els jardins. I, més greu encara, també poden propagar malalties.

 

La FWC anima als veïns de Florida que exterminen les iguanes sense contemplacions, sense cap permís, de la manera que vullguen perquè no és una espècie protegida. Això està provocant moltes crítiques dels ecologistes, ja que va en contra de les lleis contra el maltractament animal. Fins i tot, els funcionaris de l’administració maten els rèptils colpejant els seus cranis amb bats de beisbol o usant armes elèctriques.

Mapa de Florida que ensenya el gran nombre d'iguanes lliures

Mapa de Florida que ensenya el gran número d’iguanes lliures | Florida Fish and Wildlife Conservation Commission

 

Les iguanes arribaren a Florida en els anys 60

Els ciutadans que no se senten còmodes amb eixa recomanació poden capturar les iguanes i portar-les a un veterinari a on les sacrificaran.

 

Estos fardatxos provenen de zones tropicals del continent americà i del Carib oriental. Van arribar a Florida en els anys 60 del segle passat i s’han estés per tot l’estat. Els mascles poden arribar als 1,5 metres de longitud i pesar fins a 8 kg, i estan perfectament adaptats al medi terrestre i aquàtic. Les femelles excaven túnels de més de 27 metres a on ponen entre 14 i 76 ous.

 

Existixen altres animals que porten de cap a les autoritats de Florida, com el pitó birmà que està devorant gran varietat de preses sense control en els aiguamolls dels Everglades.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Justícia avala l’ampliació nord del port de València i rebutja el recurs ecologista

El TSJCV ha desestimat el recurs d’Acció Ecologista Agró contra el projecte del nou moll de contenidors de l’ampliació nord del port de València, valorat en més de 660 milions d’euros, en considerar vigent la seua declaració d’impacte ambiental.

Mathew Ryan es consolida com un dels porters amb més parades de LaLiga

El porter del Levante Mathew Ryan suma 17 parades en quatre jornades i compartix liderat estadístic amb Álex Remiro i Unai Simón, reforçant el seu pes en l’inici de LaLiga EA Sports.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.