25 pobles valencians aspiren a convertir-se en Capital del Turisme Rural 2021

 

Un total de 25 pobles de la Comunitat Valenciana han presentat la seua candidatura per a convertir-se en la pròxima Capital del Turisme Rural, una iniciativa promoguda pel portal Escapadarural.com. Esta dada situa a l’autonomia com a tercera amb més candidats en Espanya, per darrere d’Andalusia, Aragó i Castella i Lleó, que tenen 67, 33 i 26 municipis respectivament.

 

Es tracta d’Alpuente, Calles, Anna, Bocairent, Vallada, Xàtiva, Chelva i Chera, en la província de València; El Ballestar, Sant Mateu; Fuentes de Ayódar; Suera, Cabanes, Vistabella del Maestrat, Culla, Orpesa, Benassal i Peníscola, en Castelló i Banyeres de Mariola, Tibi, Benissili, La Vall de Laguar, Castell de Castells, Orba i la Vall de Gallinera, en Alacant.

 

A nivell nacional són 247 pobles els aspirants, un 20% més que les candidatures presentades l’any passat quan 205 pobles van voler ser Capital del Turisme Rural 2020. Els viatgers rurals podran votar entre el 14 d’abril al 14 de maig per a triar el nom del poble guanyador, que es farà públic oficialment el 18 de maig.

 

Per davall de la Comunitat Valenciana, Catalunya presenta 23 pobles, onze més que Galícia i Astúries que han registrats 12 municipis candidats. La resta d’aspirants es distribuix per totes les comunitats autònomes del país, excepte les Illes Balears.

 

550 candidatures de 247 municipis

A nivell nacional, la dada representa un poc més del 4% del total de municipis amb menys de 10.000 habitants registrats en l’Institut Nacional d’Estadística (INE), el que constata l’èxit d’una iniciativa que este 2021 celebra la seua cinquena edició i que es ve consolidant com un referent en el món rural, segons sosté la plataforma en un comunicat.

 

«El reconeixement que després de cinc anys ha adquirit el concurs i la visibilitat que conseguixen els pobles participants de cara al viatger rural fomenta que cada any hi haja més candidatures de diferents punts del país», indica Ana Alonso, portaveu d’Escapadarural.com.

 

La dinàmica del concurs establix que siguen els empresaris de turisme rural els encarregats de presentar les candidatures.

 

En total, s’han presentat 550 candidatures de 247 municipis espanyols, a través del web habilitat pel portal, amb els requisits de tindre menys de 10.000 habitants, apostar per un turisme rural de qualitat i no haver competit en edicions anteriors del concurs.

Últimes notícies

Els sindicats exigixen a Educació avançar la negociació de la vaga docent a este efecte de setmana

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT reclamen a la Conselleria d'Educació que entregue ja el seu nou document i que la negociació sobre la vaga indefinida continue este cap de setmana.

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.