5.4 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

25 pobles valencians aspiren a convertir-se en Capital del Turisme Rural 2021

 

Un total de 25 pobles de la Comunitat Valenciana han presentat la seua candidatura per a convertir-se en la pròxima Capital del Turisme Rural, una iniciativa promoguda pel portal Escapadarural.com. Esta dada situa a l’autonomia com a tercera amb més candidats en Espanya, per darrere d’Andalusia, Aragó i Castella i Lleó, que tenen 67, 33 i 26 municipis respectivament.

 

Es tracta d’Alpuente, Calles, Anna, Bocairent, Vallada, Xàtiva, Chelva i Chera, en la província de València; El Ballestar, Sant Mateu; Fuentes de Ayódar; Suera, Cabanes, Vistabella del Maestrat, Culla, Orpesa, Benassal i Peníscola, en Castelló i Banyeres de Mariola, Tibi, Benissili, La Vall de Laguar, Castell de Castells, Orba i la Vall de Gallinera, en Alacant.

 

A nivell nacional són 247 pobles els aspirants, un 20% més que les candidatures presentades l’any passat quan 205 pobles van voler ser Capital del Turisme Rural 2020. Els viatgers rurals podran votar entre el 14 d’abril al 14 de maig per a triar el nom del poble guanyador, que es farà públic oficialment el 18 de maig.

 

Per davall de la Comunitat Valenciana, Catalunya presenta 23 pobles, onze més que Galícia i Astúries que han registrats 12 municipis candidats. La resta d’aspirants es distribuix per totes les comunitats autònomes del país, excepte les Illes Balears.

 

550 candidatures de 247 municipis

A nivell nacional, la dada representa un poc més del 4% del total de municipis amb menys de 10.000 habitants registrats en l’Institut Nacional d’Estadística (INE), el que constata l’èxit d’una iniciativa que este 2021 celebra la seua cinquena edició i que es ve consolidant com un referent en el món rural, segons sosté la plataforma en un comunicat.

 

«El reconeixement que després de cinc anys ha adquirit el concurs i la visibilitat que conseguixen els pobles participants de cara al viatger rural fomenta que cada any hi haja més candidatures de diferents punts del país», indica Ana Alonso, portaveu d’Escapadarural.com.

 

La dinàmica del concurs establix que siguen els empresaris de turisme rural els encarregats de presentar les candidatures.

 

En total, s’han presentat 550 candidatures de 247 municipis espanyols, a través del web habilitat pel portal, amb els requisits de tindre menys de 10.000 habitants, apostar per un turisme rural de qualitat i no haver competit en edicions anteriors del concurs.

Últimes notícies

Detinguda una parella a València per presumpta agressió sexual a la filla d’ella

La Policia Nacional va detindre a València a una dona i a la seua parella com a presumptes autors d'una agressió sexual a la filla d'ella. El jutjat els va deixar en llibertat amb una orde d'allunyament de la menor, que ara té huit anys.

Pérez Llorca arriba a la investidura i assegura que buscarà estabilitat

El candidat del PP ha defés a la seua arribada a les Corts que la Comunitat necessita 'moltíssima estabilitat' i que això buscarà. Evita confirmar un acord amb Vox i remet a l'hemicicle, on el seu discurs marcarà el sentit del vot.

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per una estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. La Policia ha recuperat més de 5.800 euros.

El bebé rinoceront del Bioparc València comença a explorar l’exterior i ja es pot votar el seu nom

La cria de rinoceront blanc de tres setmanes avança en la seua aclimatació i comença a reconéixer l'àrea exterior visible al públic. El parc obri una votació en línia per a triar entre Kairu, Meru i Dikembe.

La compravenda de vivendes en la Comunitat va pujar un 1% al setembre i el preu va escalar un 13,8%

La compravenda de vivendes en la Comunitat Valenciana va repuntar al setembre un 1% fins a 9.097 operacions. El metre quadrat es va encarir un 13,8% i els préstecs van créixer un 13,5%.

Cel buidat i màximes a l’alça, amb vent fort en el nord de Castelló

Cel poc nuvolós o buidat este dijous, amb mínimes a la baixa i gelades febles a l'interior. Les màximes pujaran i el nord de Castelló tindrà vent fort.

Les Corts voten la investidura de Pérez Llorca amb el suport de Vox en l’aire

Les Corts celebren el ple d'investidura de Juanfran Pérez Llorca en substitució de Carlos Mazón. Vox decidirà el seu vot després del discurs i el seu suport és clau.

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.