12 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

25 pobles valencians aspiren a convertir-se en Capital del Turisme Rural 2021

 

Un total de 25 pobles de la Comunitat Valenciana han presentat la seua candidatura per a convertir-se en la pròxima Capital del Turisme Rural, una iniciativa promoguda pel portal Escapadarural.com. Esta dada situa a l’autonomia com a tercera amb més candidats en Espanya, per darrere d’Andalusia, Aragó i Castella i Lleó, que tenen 67, 33 i 26 municipis respectivament.

 

Es tracta d’Alpuente, Calles, Anna, Bocairent, Vallada, Xàtiva, Chelva i Chera, en la província de València; El Ballestar, Sant Mateu; Fuentes de Ayódar; Suera, Cabanes, Vistabella del Maestrat, Culla, Orpesa, Benassal i Peníscola, en Castelló i Banyeres de Mariola, Tibi, Benissili, La Vall de Laguar, Castell de Castells, Orba i la Vall de Gallinera, en Alacant.

 

A nivell nacional són 247 pobles els aspirants, un 20% més que les candidatures presentades l’any passat quan 205 pobles van voler ser Capital del Turisme Rural 2020. Els viatgers rurals podran votar entre el 14 d’abril al 14 de maig per a triar el nom del poble guanyador, que es farà públic oficialment el 18 de maig.

 

Per davall de la Comunitat Valenciana, Catalunya presenta 23 pobles, onze més que Galícia i Astúries que han registrats 12 municipis candidats. La resta d’aspirants es distribuix per totes les comunitats autònomes del país, excepte les Illes Balears.

 

550 candidatures de 247 municipis

A nivell nacional, la dada representa un poc més del 4% del total de municipis amb menys de 10.000 habitants registrats en l’Institut Nacional d’Estadística (INE), el que constata l’èxit d’una iniciativa que este 2021 celebra la seua cinquena edició i que es ve consolidant com un referent en el món rural, segons sosté la plataforma en un comunicat.

 

«El reconeixement que després de cinc anys ha adquirit el concurs i la visibilitat que conseguixen els pobles participants de cara al viatger rural fomenta que cada any hi haja més candidatures de diferents punts del país», indica Ana Alonso, portaveu d’Escapadarural.com.

 

La dinàmica del concurs establix que siguen els empresaris de turisme rural els encarregats de presentar les candidatures.

 

En total, s’han presentat 550 candidatures de 247 municipis espanyols, a través del web habilitat pel portal, amb els requisits de tindre menys de 10.000 habitants, apostar per un turisme rural de qualitat i no haver competit en edicions anteriors del concurs.

Últimes notícies

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.