25 pobles valencians aspiren a convertir-se en Capital del Turisme Rural 2021

 

Un total de 25 pobles de la Comunitat Valenciana han presentat la seua candidatura per a convertir-se en la pròxima Capital del Turisme Rural, una iniciativa promoguda pel portal Escapadarural.com. Esta dada situa a l’autonomia com a tercera amb més candidats en Espanya, per darrere d’Andalusia, Aragó i Castella i Lleó, que tenen 67, 33 i 26 municipis respectivament.

 

Es tracta d’Alpuente, Calles, Anna, Bocairent, Vallada, Xàtiva, Chelva i Chera, en la província de València; El Ballestar, Sant Mateu; Fuentes de Ayódar; Suera, Cabanes, Vistabella del Maestrat, Culla, Orpesa, Benassal i Peníscola, en Castelló i Banyeres de Mariola, Tibi, Benissili, La Vall de Laguar, Castell de Castells, Orba i la Vall de Gallinera, en Alacant.

 

A nivell nacional són 247 pobles els aspirants, un 20% més que les candidatures presentades l’any passat quan 205 pobles van voler ser Capital del Turisme Rural 2020. Els viatgers rurals podran votar entre el 14 d’abril al 14 de maig per a triar el nom del poble guanyador, que es farà públic oficialment el 18 de maig.

 

Per davall de la Comunitat Valenciana, Catalunya presenta 23 pobles, onze més que Galícia i Astúries que han registrats 12 municipis candidats. La resta d’aspirants es distribuix per totes les comunitats autònomes del país, excepte les Illes Balears.

 

550 candidatures de 247 municipis

A nivell nacional, la dada representa un poc més del 4% del total de municipis amb menys de 10.000 habitants registrats en l’Institut Nacional d’Estadística (INE), el que constata l’èxit d’una iniciativa que este 2021 celebra la seua cinquena edició i que es ve consolidant com un referent en el món rural, segons sosté la plataforma en un comunicat.

 

«El reconeixement que després de cinc anys ha adquirit el concurs i la visibilitat que conseguixen els pobles participants de cara al viatger rural fomenta que cada any hi haja més candidatures de diferents punts del país», indica Ana Alonso, portaveu d’Escapadarural.com.

 

La dinàmica del concurs establix que siguen els empresaris de turisme rural els encarregats de presentar les candidatures.

 

En total, s’han presentat 550 candidatures de 247 municipis espanyols, a través del web habilitat pel portal, amb els requisits de tindre menys de 10.000 habitants, apostar per un turisme rural de qualitat i no haver competit en edicions anteriors del concurs.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.