25 pobles valencians aspiren a convertir-se en Capital del Turisme Rural 2021

 

Un total de 25 pobles de la Comunitat Valenciana han presentat la seua candidatura per a convertir-se en la pròxima Capital del Turisme Rural, una iniciativa promoguda pel portal Escapadarural.com. Esta dada situa a l’autonomia com a tercera amb més candidats en Espanya, per darrere d’Andalusia, Aragó i Castella i Lleó, que tenen 67, 33 i 26 municipis respectivament.

 

Es tracta d’Alpuente, Calles, Anna, Bocairent, Vallada, Xàtiva, Chelva i Chera, en la província de València; El Ballestar, Sant Mateu; Fuentes de Ayódar; Suera, Cabanes, Vistabella del Maestrat, Culla, Orpesa, Benassal i Peníscola, en Castelló i Banyeres de Mariola, Tibi, Benissili, La Vall de Laguar, Castell de Castells, Orba i la Vall de Gallinera, en Alacant.

 

A nivell nacional són 247 pobles els aspirants, un 20% més que les candidatures presentades l’any passat quan 205 pobles van voler ser Capital del Turisme Rural 2020. Els viatgers rurals podran votar entre el 14 d’abril al 14 de maig per a triar el nom del poble guanyador, que es farà públic oficialment el 18 de maig.

 

Per davall de la Comunitat Valenciana, Catalunya presenta 23 pobles, onze més que Galícia i Astúries que han registrats 12 municipis candidats. La resta d’aspirants es distribuix per totes les comunitats autònomes del país, excepte les Illes Balears.

 

550 candidatures de 247 municipis

A nivell nacional, la dada representa un poc més del 4% del total de municipis amb menys de 10.000 habitants registrats en l’Institut Nacional d’Estadística (INE), el que constata l’èxit d’una iniciativa que este 2021 celebra la seua cinquena edició i que es ve consolidant com un referent en el món rural, segons sosté la plataforma en un comunicat.

 

«El reconeixement que després de cinc anys ha adquirit el concurs i la visibilitat que conseguixen els pobles participants de cara al viatger rural fomenta que cada any hi haja més candidatures de diferents punts del país», indica Ana Alonso, portaveu d’Escapadarural.com.

 

La dinàmica del concurs establix que siguen els empresaris de turisme rural els encarregats de presentar les candidatures.

 

En total, s’han presentat 550 candidatures de 247 municipis espanyols, a través del web habilitat pel portal, amb els requisits de tindre menys de 10.000 habitants, apostar per un turisme rural de qualitat i no haver competit en edicions anteriors del concurs.

Últimes notícies

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.

Un cuidador investiga per estafar un matrimoni destapa un laboratori de drogues a Elx

La investigació a un cuidador acusat d’estafar més de 50.000 euros a un matrimoni major estranger en una pedania d’Elx ha permés descobrir un laboratori clandestí de drogues sintètiques en un garatge. Tres hòmens han sigut detinguts i el complex ha quedat desmantellat abans d’entrar en funcionament.

Luís Castro marca el full de ruta del Levante: equip aguerrit i sense por

Luís Castro definix abans de l’inici de LaLiga un Levante aguerrit, amb identitat guanyadora, confiança en la cantera i orgull pel traspàs de Carlos Espí al Real Madrid.

Avís taronja dilluns per aiguats de fins a 40 l/m² a Castelló i València

Aemet ha activat per a dilluns a la vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² i tempestes fortes a l’interior de Castelló i València i al litoral sud valencià. Hui es mantenen avisos grocs per calor, tempestes i fenòmens costaners en diversos punts de la Comunitat Valenciana.

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.