Polèmica per les paraules de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en plena crisi del coronavirus

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

Ana Barceló ha demanat disculpes en un comunicat | EFE

 

CCOO, CSIF i el Sindicat Mèdic CESM-CV han criticat a la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, per haver afirmat durant una roda de premsa que «hi ha professionals (sanitaris) contagiats a través de familiars o amics que van fer un viatge i van importar el virus» i han assenyalat que «hi ha moltes fonts de contagi». «Pot ser també que algun professional s’haja contagiat en el seu propi centre», ha afirmat.

 

La consellera s’ha pronunciat hores després en el seu compte de Twitter, a on ha assenyalat: «davant una pregunta sobre la font de contagi en professionals he comentat que el contagi es pot haver produït de formes diferents, també per l’exposició en primera línia, sent que s’haja interpretat d’una altra forma».

 

A pesar d’esta ‘declaració’, els sindicats han demanat a Barceló que «rectifique i reconega que la deficiència en els mitjans de protecció ha augmentat els contagis del personal sanitari» perquè suposa «una inadmissible falta de respecte» als professionals valencians que «estan donant el millor d’ells mateixos per a atendre a la ciutadania a pesar de la falta dels necessaris equips de protecció individual».

 

Barceló ha afirmat que les seues declaracions «no han sigut afortunades»

Davant de tota esta polèmica per les seues declaracions, Barceló ha emés un comunicat en el que ha afirmat que les seues paraules «no han sigut afortunades» i ha demanat disculpes «si han pogut molestar o ofendre» a algú. En este sentit, la consellera de Sanitat ha afegit que és «molt conscient del gran esforç, professionalitat i entrega que mostren (els sanitaris), dia a dia, estant en primera línia d’esta situació tan complicada».

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.