Polèmica per les paraules de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en plena crisi del coronavirus

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

Ana Barceló ha demanat disculpes en un comunicat | EFE

 

CCOO, CSIF i el Sindicat Mèdic CESM-CV han criticat a la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, per haver afirmat durant una roda de premsa que «hi ha professionals (sanitaris) contagiats a través de familiars o amics que van fer un viatge i van importar el virus» i han assenyalat que «hi ha moltes fonts de contagi». «Pot ser també que algun professional s’haja contagiat en el seu propi centre», ha afirmat.

 

La consellera s’ha pronunciat hores després en el seu compte de Twitter, a on ha assenyalat: «davant una pregunta sobre la font de contagi en professionals he comentat que el contagi es pot haver produït de formes diferents, també per l’exposició en primera línia, sent que s’haja interpretat d’una altra forma».

 

A pesar d’esta ‘declaració’, els sindicats han demanat a Barceló que «rectifique i reconega que la deficiència en els mitjans de protecció ha augmentat els contagis del personal sanitari» perquè suposa «una inadmissible falta de respecte» als professionals valencians que «estan donant el millor d’ells mateixos per a atendre a la ciutadania a pesar de la falta dels necessaris equips de protecció individual».

 

Barceló ha afirmat que les seues declaracions «no han sigut afortunades»

Davant de tota esta polèmica per les seues declaracions, Barceló ha emés un comunicat en el que ha afirmat que les seues paraules «no han sigut afortunades» i ha demanat disculpes «si han pogut molestar o ofendre» a algú. En este sentit, la consellera de Sanitat ha afegit que és «molt conscient del gran esforç, professionalitat i entrega que mostren (els sanitaris), dia a dia, estant en primera línia d’esta situació tan complicada».

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.