Polèmica per les paraules de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en plena crisi del coronavirus

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

Ana Barceló ha demanat disculpes en un comunicat | EFE

 

CCOO, CSIF i el Sindicat Mèdic CESM-CV han criticat a la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, per haver afirmat durant una roda de premsa que «hi ha professionals (sanitaris) contagiats a través de familiars o amics que van fer un viatge i van importar el virus» i han assenyalat que «hi ha moltes fonts de contagi». «Pot ser també que algun professional s’haja contagiat en el seu propi centre», ha afirmat.

 

La consellera s’ha pronunciat hores després en el seu compte de Twitter, a on ha assenyalat: «davant una pregunta sobre la font de contagi en professionals he comentat que el contagi es pot haver produït de formes diferents, també per l’exposició en primera línia, sent que s’haja interpretat d’una altra forma».

 

A pesar d’esta ‘declaració’, els sindicats han demanat a Barceló que «rectifique i reconega que la deficiència en els mitjans de protecció ha augmentat els contagis del personal sanitari» perquè suposa «una inadmissible falta de respecte» als professionals valencians que «estan donant el millor d’ells mateixos per a atendre a la ciutadania a pesar de la falta dels necessaris equips de protecció individual».

 

Barceló ha afirmat que les seues declaracions «no han sigut afortunades»

Davant de tota esta polèmica per les seues declaracions, Barceló ha emés un comunicat en el que ha afirmat que les seues paraules «no han sigut afortunades» i ha demanat disculpes «si han pogut molestar o ofendre» a algú. En este sentit, la consellera de Sanitat ha afegit que és «molt conscient del gran esforç, professionalitat i entrega que mostren (els sanitaris), dia a dia, estant en primera línia d’esta situació tan complicada».

Últimes notícies

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.