Polèmica per les paraules de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en plena crisi del coronavirus

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

Ana Barceló ha demanat disculpes en un comunicat | EFE

 

CCOO, CSIF i el Sindicat Mèdic CESM-CV han criticat a la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, per haver afirmat durant una roda de premsa que «hi ha professionals (sanitaris) contagiats a través de familiars o amics que van fer un viatge i van importar el virus» i han assenyalat que «hi ha moltes fonts de contagi». «Pot ser també que algun professional s’haja contagiat en el seu propi centre», ha afirmat.

 

La consellera s’ha pronunciat hores després en el seu compte de Twitter, a on ha assenyalat: «davant una pregunta sobre la font de contagi en professionals he comentat que el contagi es pot haver produït de formes diferents, també per l’exposició en primera línia, sent que s’haja interpretat d’una altra forma».

 

A pesar d’esta ‘declaració’, els sindicats han demanat a Barceló que «rectifique i reconega que la deficiència en els mitjans de protecció ha augmentat els contagis del personal sanitari» perquè suposa «una inadmissible falta de respecte» als professionals valencians que «estan donant el millor d’ells mateixos per a atendre a la ciutadania a pesar de la falta dels necessaris equips de protecció individual».

 

Barceló ha afirmat que les seues declaracions «no han sigut afortunades»

Davant de tota esta polèmica per les seues declaracions, Barceló ha emés un comunicat en el que ha afirmat que les seues paraules «no han sigut afortunades» i ha demanat disculpes «si han pogut molestar o ofendre» a algú. En este sentit, la consellera de Sanitat ha afegit que és «molt conscient del gran esforç, professionalitat i entrega que mostren (els sanitaris), dia a dia, estant en primera línia d’esta situació tan complicada».

Últimes notícies

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.