Polèmica per les paraules de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en plena crisi del coronavirus

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

Ana Barceló ha demanat disculpes en un comunicat | EFE

 

CCOO, CSIF i el Sindicat Mèdic CESM-CV han criticat a la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, per haver afirmat durant una roda de premsa que «hi ha professionals (sanitaris) contagiats a través de familiars o amics que van fer un viatge i van importar el virus» i han assenyalat que «hi ha moltes fonts de contagi». «Pot ser també que algun professional s’haja contagiat en el seu propi centre», ha afirmat.

 

La consellera s’ha pronunciat hores després en el seu compte de Twitter, a on ha assenyalat: «davant una pregunta sobre la font de contagi en professionals he comentat que el contagi es pot haver produït de formes diferents, també per l’exposició en primera línia, sent que s’haja interpretat d’una altra forma».

 

A pesar d’esta ‘declaració’, els sindicats han demanat a Barceló que «rectifique i reconega que la deficiència en els mitjans de protecció ha augmentat els contagis del personal sanitari» perquè suposa «una inadmissible falta de respecte» als professionals valencians que «estan donant el millor d’ells mateixos per a atendre a la ciutadania a pesar de la falta dels necessaris equips de protecció individual».

 

Barceló ha afirmat que les seues declaracions «no han sigut afortunades»

Davant de tota esta polèmica per les seues declaracions, Barceló ha emés un comunicat en el que ha afirmat que les seues paraules «no han sigut afortunades» i ha demanat disculpes «si han pogut molestar o ofendre» a algú. En este sentit, la consellera de Sanitat ha afegit que és «molt conscient del gran esforç, professionalitat i entrega que mostren (els sanitaris), dia a dia, estant en primera línia d’esta situació tan complicada».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La compravenda de vivendes baixa un 7,4% en la Comunitat Valenciana al gener, més que la mitjana estatal

La compravenda de vivendes va descendir al gener un 7,4% en la Comunitat Valenciana respecte a l'any anterior, un retrocés superior a la caiguda mitjana nacional del 5%, en un context d'escassetat d'oferta i preus a l'alça.

Detingut a Castelló un fugitiu condemnat per un homicidi a Colòmbia

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a un fugitiu de 36 anys, considerat d'alta perillositat i condemnat a més de 17 anys de presó per un homicidi dolós comés a Colòmbia en 2009.

Sagunt demana a la confraria de la Puríssima Sang canvis per a incloure a les dones per Setmana Santa

L'Ajuntament de Sagunt manté el seu suport a la Setmana Santa de 2026 però exigix a la Confraria de la Puríssima Sang adaptar les seues normes per a permetre la participació de les dones i complir la legalitat.

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 120 km/h el dimecres i dijous

Aemet activa l'avís taronja per fortes ratxes de vent del nord-oest a l'interior i litoral nord de Castelló entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana excepte en el sud d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós i temperatures màximes en ascens generalitzat, excepte en la mitat sud d'Alacant, amb vent fluix i mar en calma relativa.

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.