20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Proposen prohibir les cases d’apostes prop dels col·legis valencians

slots online

Una casa d’apostes | Cedida

El PSPV-PSOE planteja prohibir que les cases d’apostes es puguen instal·lar a una distància menor de 700 metres dels centres educatius, segons ha anunciat este dilluns el portaveu socialista d’Hisenda en Les Corts Valencianes i secretari d’Organització d’esta formació, José Muñoz, després d’una reunió amb representants de diferents associacions que lluiten per a combatre la ludopatia.

 

En eixe sentit, Muñoz ha assenyalat que es treballarà «per a dissenyar la Llei del Joc més ambiciosa de tota Espanya i protegir als sectors més sensibles» i ha recordat que «la proposta doblega la màxima distància marcada en tota Espanya que és la contemplada en la Llei extremenya, 300».

 

Per això, el representant socialista ha anunciat que el seu grup presentarà diverses esmenes a l’actual projecte de llei entre els que s’inclou la citada prohibició d’instal·lar empreses de joc a una distància menor de 700 metres de centres educatius i de salut. A més es proposarà la creació d’una Comissió del Joc «en la que tindran veu i vot diferents agents que treballen per a erradicar la ludopatia».

  

El dirigent socialista també ha anunciat la proposta d’obligatorietat per a que totes les màquines de joc «tinguen instal·lat un mecanisme de control remot, similar al de les màquines de tabac, per a evitar el seu ús per part de les persones menors d’edat».

 

PROBLEMA DE SALUT PÚBLICA

«No és una mera qüestió d’alarma social, és un problema de salut pública», ha destacat Muñoz, qui ha detallat que des de 2013 «on no existien les cases d’apostes en la Comunitat, la xifra ha augmentat un 800%». A més el portaveu d’Hisenda ha indicat que «en la Comunitat Valenciana la ludopatia és la segona causa d’addicció després de la cocaïna» i ha assenyalat que el 36% dels addictes actuals «van començar a jugar quan eren menors d’edat».

 

Muñoz, que s’ha reunit amb representants de ‘Patim CV’, ‘Projecte Home’, ‘Vida Lliure’, ‘Plataforma contra la Proliferació d’Apostes’ i ‘Nova Vida’, ha assenyalat la importància de «conéixer l’opinió d’estes associacions per a traslladar-les les esmenes de la Llei del Joc i evitar este problema de salut pública en tots els barris».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.