Proposen prohibir les cases d’apostes prop dels col·legis valencians

slots online

Una casa d’apostes | Cedida

El PSPV-PSOE planteja prohibir que les cases d’apostes es puguen instal·lar a una distància menor de 700 metres dels centres educatius, segons ha anunciat este dilluns el portaveu socialista d’Hisenda en Les Corts Valencianes i secretari d’Organització d’esta formació, José Muñoz, després d’una reunió amb representants de diferents associacions que lluiten per a combatre la ludopatia.

 

En eixe sentit, Muñoz ha assenyalat que es treballarà «per a dissenyar la Llei del Joc més ambiciosa de tota Espanya i protegir als sectors més sensibles» i ha recordat que «la proposta doblega la màxima distància marcada en tota Espanya que és la contemplada en la Llei extremenya, 300».

 

Per això, el representant socialista ha anunciat que el seu grup presentarà diverses esmenes a l’actual projecte de llei entre els que s’inclou la citada prohibició d’instal·lar empreses de joc a una distància menor de 700 metres de centres educatius i de salut. A més es proposarà la creació d’una Comissió del Joc «en la que tindran veu i vot diferents agents que treballen per a erradicar la ludopatia».

  

El dirigent socialista també ha anunciat la proposta d’obligatorietat per a que totes les màquines de joc «tinguen instal·lat un mecanisme de control remot, similar al de les màquines de tabac, per a evitar el seu ús per part de les persones menors d’edat».

 

PROBLEMA DE SALUT PÚBLICA

«No és una mera qüestió d’alarma social, és un problema de salut pública», ha destacat Muñoz, qui ha detallat que des de 2013 «on no existien les cases d’apostes en la Comunitat, la xifra ha augmentat un 800%». A més el portaveu d’Hisenda ha indicat que «en la Comunitat Valenciana la ludopatia és la segona causa d’addicció després de la cocaïna» i ha assenyalat que el 36% dels addictes actuals «van començar a jugar quan eren menors d’edat».

 

Muñoz, que s’ha reunit amb representants de ‘Patim CV’, ‘Projecte Home’, ‘Vida Lliure’, ‘Plataforma contra la Proliferació d’Apostes’ i ‘Nova Vida’, ha assenyalat la importància de «conéixer l’opinió d’estes associacions per a traslladar-les les esmenes de la Llei del Joc i evitar este problema de salut pública en tots els barris».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.