Proposen prohibir les cases d’apostes prop dels col·legis valencians

slots online

Una casa d’apostes | Cedida

El PSPV-PSOE planteja prohibir que les cases d’apostes es puguen instal·lar a una distància menor de 700 metres dels centres educatius, segons ha anunciat este dilluns el portaveu socialista d’Hisenda en Les Corts Valencianes i secretari d’Organització d’esta formació, José Muñoz, després d’una reunió amb representants de diferents associacions que lluiten per a combatre la ludopatia.

 

En eixe sentit, Muñoz ha assenyalat que es treballarà «per a dissenyar la Llei del Joc més ambiciosa de tota Espanya i protegir als sectors més sensibles» i ha recordat que «la proposta doblega la màxima distància marcada en tota Espanya que és la contemplada en la Llei extremenya, 300».

 

Per això, el representant socialista ha anunciat que el seu grup presentarà diverses esmenes a l’actual projecte de llei entre els que s’inclou la citada prohibició d’instal·lar empreses de joc a una distància menor de 700 metres de centres educatius i de salut. A més es proposarà la creació d’una Comissió del Joc «en la que tindran veu i vot diferents agents que treballen per a erradicar la ludopatia».

  

El dirigent socialista també ha anunciat la proposta d’obligatorietat per a que totes les màquines de joc «tinguen instal·lat un mecanisme de control remot, similar al de les màquines de tabac, per a evitar el seu ús per part de les persones menors d’edat».

 

PROBLEMA DE SALUT PÚBLICA

«No és una mera qüestió d’alarma social, és un problema de salut pública», ha destacat Muñoz, qui ha detallat que des de 2013 «on no existien les cases d’apostes en la Comunitat, la xifra ha augmentat un 800%». A més el portaveu d’Hisenda ha indicat que «en la Comunitat Valenciana la ludopatia és la segona causa d’addicció després de la cocaïna» i ha assenyalat que el 36% dels addictes actuals «van començar a jugar quan eren menors d’edat».

 

Muñoz, que s’ha reunit amb representants de ‘Patim CV’, ‘Projecte Home’, ‘Vida Lliure’, ‘Plataforma contra la Proliferació d’Apostes’ i ‘Nova Vida’, ha assenyalat la importància de «conéixer l’opinió d’estes associacions per a traslladar-les les esmenes de la Llei del Joc i evitar este problema de salut pública en tots els barris».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.