Proposen prohibir les cases d’apostes prop dels col·legis valencians

slots online

Una casa d’apostes | Cedida

El PSPV-PSOE planteja prohibir que les cases d’apostes es puguen instal·lar a una distància menor de 700 metres dels centres educatius, segons ha anunciat este dilluns el portaveu socialista d’Hisenda en Les Corts Valencianes i secretari d’Organització d’esta formació, José Muñoz, després d’una reunió amb representants de diferents associacions que lluiten per a combatre la ludopatia.

 

En eixe sentit, Muñoz ha assenyalat que es treballarà «per a dissenyar la Llei del Joc més ambiciosa de tota Espanya i protegir als sectors més sensibles» i ha recordat que «la proposta doblega la màxima distància marcada en tota Espanya que és la contemplada en la Llei extremenya, 300».

 

Per això, el representant socialista ha anunciat que el seu grup presentarà diverses esmenes a l’actual projecte de llei entre els que s’inclou la citada prohibició d’instal·lar empreses de joc a una distància menor de 700 metres de centres educatius i de salut. A més es proposarà la creació d’una Comissió del Joc «en la que tindran veu i vot diferents agents que treballen per a erradicar la ludopatia».

  

El dirigent socialista també ha anunciat la proposta d’obligatorietat per a que totes les màquines de joc «tinguen instal·lat un mecanisme de control remot, similar al de les màquines de tabac, per a evitar el seu ús per part de les persones menors d’edat».

 

PROBLEMA DE SALUT PÚBLICA

«No és una mera qüestió d’alarma social, és un problema de salut pública», ha destacat Muñoz, qui ha detallat que des de 2013 «on no existien les cases d’apostes en la Comunitat, la xifra ha augmentat un 800%». A més el portaveu d’Hisenda ha indicat que «en la Comunitat Valenciana la ludopatia és la segona causa d’addicció després de la cocaïna» i ha assenyalat que el 36% dels addictes actuals «van començar a jugar quan eren menors d’edat».

 

Muñoz, que s’ha reunit amb representants de ‘Patim CV’, ‘Projecte Home’, ‘Vida Lliure’, ‘Plataforma contra la Proliferació d’Apostes’ i ‘Nova Vida’, ha assenyalat la importància de «conéixer l’opinió d’estes associacions per a traslladar-les les esmenes de la Llei del Joc i evitar este problema de salut pública en tots els barris».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.