Proposen prohibir les cases d’apostes prop dels col·legis valencians

slots online

Una casa d’apostes | Cedida

El PSPV-PSOE planteja prohibir que les cases d’apostes es puguen instal·lar a una distància menor de 700 metres dels centres educatius, segons ha anunciat este dilluns el portaveu socialista d’Hisenda en Les Corts Valencianes i secretari d’Organització d’esta formació, José Muñoz, després d’una reunió amb representants de diferents associacions que lluiten per a combatre la ludopatia.

 

En eixe sentit, Muñoz ha assenyalat que es treballarà «per a dissenyar la Llei del Joc més ambiciosa de tota Espanya i protegir als sectors més sensibles» i ha recordat que «la proposta doblega la màxima distància marcada en tota Espanya que és la contemplada en la Llei extremenya, 300».

 

Per això, el representant socialista ha anunciat que el seu grup presentarà diverses esmenes a l’actual projecte de llei entre els que s’inclou la citada prohibició d’instal·lar empreses de joc a una distància menor de 700 metres de centres educatius i de salut. A més es proposarà la creació d’una Comissió del Joc «en la que tindran veu i vot diferents agents que treballen per a erradicar la ludopatia».

  

El dirigent socialista també ha anunciat la proposta d’obligatorietat per a que totes les màquines de joc «tinguen instal·lat un mecanisme de control remot, similar al de les màquines de tabac, per a evitar el seu ús per part de les persones menors d’edat».

 

PROBLEMA DE SALUT PÚBLICA

«No és una mera qüestió d’alarma social, és un problema de salut pública», ha destacat Muñoz, qui ha detallat que des de 2013 «on no existien les cases d’apostes en la Comunitat, la xifra ha augmentat un 800%». A més el portaveu d’Hisenda ha indicat que «en la Comunitat Valenciana la ludopatia és la segona causa d’addicció després de la cocaïna» i ha assenyalat que el 36% dels addictes actuals «van començar a jugar quan eren menors d’edat».

 

Muñoz, que s’ha reunit amb representants de ‘Patim CV’, ‘Projecte Home’, ‘Vida Lliure’, ‘Plataforma contra la Proliferació d’Apostes’ i ‘Nova Vida’, ha assenyalat la importància de «conéixer l’opinió d’estes associacions per a traslladar-les les esmenes de la Llei del Joc i evitar este problema de salut pública en tots els barris».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV acusa a Barcala d’ocultar documents sobre les vivendes socials d’Alacant

El PSPV denuncia que l'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, oculta informes clau sobre l'escàndol de les vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres el govern local defén que només s'entregaran els informes finals dels expedients.

Nia Coffey posa fi a la seua etapa al València Basket i torna a la WNBA

La interior estatunidenc Nia Coffey activa la clàusula d'eixida del seu contracte temporal amb el València Basket després de conquistar la Copa de la Reina i s'incorpora de nou a la WNBA.

Pérez Llorca acata que la jutgessa ves-te a Mazón en la causa per la DANA i evita valoracions

Pérez Llorca insistix que no valora decisions judicials després del veto a la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA de 2024 i reclama celeritat per a esclarir els fets.

Bernabé demana a Mazón que compte tota la veritat sobre la DANA davant la justícia

Pilar Bernabé critica la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA, li reclama que diga tota la veritat i denúncia la gestió del PP i l'ús de l'aforament.

La supervivent espanyola del naufragi a Indonèsia denuncia en el juí la falta d’auxili a la seua família

L'única supervivent espanyola adulta del naufragi al Parc Nacional de Komodo declara en el juí que la tripulació no va activar protocols de seguretat ni va ajudar al seu marit i fills, morts en l'enfonsament.

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.

La jutgessa de Catarroja impedix a Mazón personar-se en la causa penal per la dana

La jutgessa de Catarroja denega la sol·licitud de Carlos Mazón per a personar-se en la causa penal sobre la gestió de la dana i manté la seua condició de testimoni.