13 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La proposta de Gabriela Bravo per a la vacunació dels jutjats valencians

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha proposat que es prioritze la vacunació contra el Covid-19 de tot el personal dels jutjats penals, els de Violència de Gènere, el dels Registres Civils i serveis comuns i de comunicacions i el del Torn d’Ofici (advocats, advocades, procuradors i procuradores), ja que eixos professionals exercixen la seua funció en un «servei públic essencial i estratègic» que ha de ser protegit.

 

Bravo ha fet esta proposta en el transcurs de la reunió de la Comissió Sectorial de Justícia que ha reunit, de manera telemàtica, als i les màxims responsables autonòmics en la matèria amb el ministre de Justícia, Juan Carlos Campo, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Durant la seua intervenció, la consellera ha defensat que és «fonamental» que un servei públic essencial com el que es presta en els tribunals «tinga al seu personal protegit i més en considerar que d’ell depén la defensa dels nostres drets i llibertats». Per això, Bravo ha apel·lat al fet que les comunitats autònomes amb competències en matèria de Justícia i el Ministeri assumisquen una «posició comuna» per a prioritzar la vacunació dels col·lectius.

 

«Estem parlant de jutges i fiscals penals i de Violència de Gènere, del personal dels jutjats de guàrdia i dels servicis comuns de comunicació i Registre Civil, i el Torn d’Ofici», ha insistit la consellera, que ha precisat que es tracta «dels professionals i operadors jurídics que estan més exposats pel caràcter essencial i presencial de les seues funcions».

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.