La proposta de Gabriela Bravo per a la vacunació dels jutjats valencians

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha proposat que es prioritze la vacunació contra el Covid-19 de tot el personal dels jutjats penals, els de Violència de Gènere, el dels Registres Civils i serveis comuns i de comunicacions i el del Torn d’Ofici (advocats, advocades, procuradors i procuradores), ja que eixos professionals exercixen la seua funció en un «servei públic essencial i estratègic» que ha de ser protegit.

 

Bravo ha fet esta proposta en el transcurs de la reunió de la Comissió Sectorial de Justícia que ha reunit, de manera telemàtica, als i les màxims responsables autonòmics en la matèria amb el ministre de Justícia, Juan Carlos Campo, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Durant la seua intervenció, la consellera ha defensat que és «fonamental» que un servei públic essencial com el que es presta en els tribunals «tinga al seu personal protegit i més en considerar que d’ell depén la defensa dels nostres drets i llibertats». Per això, Bravo ha apel·lat al fet que les comunitats autònomes amb competències en matèria de Justícia i el Ministeri assumisquen una «posició comuna» per a prioritzar la vacunació dels col·lectius.

 

«Estem parlant de jutges i fiscals penals i de Violència de Gènere, del personal dels jutjats de guàrdia i dels servicis comuns de comunicació i Registre Civil, i el Torn d’Ofici», ha insistit la consellera, que ha precisat que es tracta «dels professionals i operadors jurídics que estan més exposats pel caràcter essencial i presencial de les seues funcions».

Últimes notícies

Onzena reunió clau entre Educació i els sindicats en plena vaga indefinida del professorat

La Conselleria d'Educació i els cinc sindicats docents afronten este dilluns a València l'onzena reunió de la mesa sectorial, en la cinquena setmana de vaga indefinida a l'ensenyament públic no universitari. Les organitzacions arriben amb dubtes sobre l'última proposta del Consell, que preveu una inversió de 3.388 milions en quatre anys.

La vivenda es dispara un 14,3 % fins a març en la Comunitat Valenciana

El preu de la vivenda augmenta un 12,9 % a Espanya en el primer trimestre de 2026 i arriba al 14,3 % en la Comunitat Valenciana, encadenant 44 trimestres seguits a l’alça i agreujant els problemes d’accés a l’habitatge.

La Unió de Consumidors reclama la devolució total de les entrades del Festival de Les Arts

La Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana exigix a l’organització del Festival de Les Arts que torne el 100 % de les entrades i abonaments, i que compense també els gastos de transport i allotjament de les persones afectades per la cancel·lació de la segona jornada i les incidències del primer dia.

L’oratge comença la setmana amb més calor, sobretot a l’interior de València

Este dilluns l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable i poc nuvolós, amb pujada de les temperatures màximes, especialment a l’interior de València, i vent fluix variable. Dimarts es preveu un descens de les màximes i un lleuger augment de les mínimes.

La vaga indefinida del professorat valencià enceta la cinquena setmana amb una nova reunió clau

La vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià entra este dilluns en la cinquena setmana, amb 21 dies lectius de mobilitzacions i una nova mesa sectorial clau entre Educació i sindicats, mentre l’acampada al centre de València complix una setmana.

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.