12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La proposta de Gabriela Bravo per a la vacunació dels jutjats valencians

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha proposat que es prioritze la vacunació contra el Covid-19 de tot el personal dels jutjats penals, els de Violència de Gènere, el dels Registres Civils i serveis comuns i de comunicacions i el del Torn d’Ofici (advocats, advocades, procuradors i procuradores), ja que eixos professionals exercixen la seua funció en un «servei públic essencial i estratègic» que ha de ser protegit.

 

Bravo ha fet esta proposta en el transcurs de la reunió de la Comissió Sectorial de Justícia que ha reunit, de manera telemàtica, als i les màxims responsables autonòmics en la matèria amb el ministre de Justícia, Juan Carlos Campo, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Durant la seua intervenció, la consellera ha defensat que és «fonamental» que un servei públic essencial com el que es presta en els tribunals «tinga al seu personal protegit i més en considerar que d’ell depén la defensa dels nostres drets i llibertats». Per això, Bravo ha apel·lat al fet que les comunitats autònomes amb competències en matèria de Justícia i el Ministeri assumisquen una «posició comuna» per a prioritzar la vacunació dels col·lectius.

 

«Estem parlant de jutges i fiscals penals i de Violència de Gènere, del personal dels jutjats de guàrdia i dels servicis comuns de comunicació i Registre Civil, i el Torn d’Ofici», ha insistit la consellera, que ha precisat que es tracta «dels professionals i operadors jurídics que estan més exposats pel caràcter essencial i presencial de les seues funcions».

Últimes notícies

Matías Moreno: ‘El Madrid serà molt difícil però no anirem amb el cap cot’

El central del Llevant va explicar que, malgrat la dificultat de visitar el Bernabéu, l'equip viatjarà per a competir i buscar els tres punts. Va destacar l'impuls amb Luis Castro i el seu bon moment personal.

Corberán demana al València mentalitat de classificació davant el Burgos

Corberán va subratllar que el València ha de viatjar a Burgos amb la mentalitat d'estar en la següent ronda. Va mostrar respecte pel rival i malestar per l'horari.

El sorteig de la Copa del Rei de bàsquet serà el dia 26 a València

El sorteig d'aparellaments de la Copa del Rei de bàsquet se celebrarà el 26 de gener a les 12.00 en el Teatre Martin i Soler de València. El torneig es disputarà del 19 al 22 de febrer en el Roig Arena, amb cinc equips ja classificats i tres places encara en joc.

Basset es desvincula de la mobilització i la retirada dels bombers en els llits el 29-O

Basset ha declarat que no va ordenar ni la mobilització ni la retirada dels bombers que vigilaven els llits el 29 d'octubre. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no va ser decidit pel Cecopi.

Compromís ha demanat canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar reconeixements públics

Compromís ha demanat canviar el nom de l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar honors al cantant després de la investigació oberta per la fiscalia. PP i PSPV-PSOE han demanat prudència i apel·len a la presumpció d'innocència mentres avança el cas.

Les infeccions per grip han caigut quasi a la mitat en la Comunitat Valenciana en una setmana

La incidència de grip ha baixat a 121 per 100.000, un 48,2% menys que la setmana prèvia. El VRS ha pujat, la COVID-19 seguix sense casos i els ingressos greus han disminuït.

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer amb més seguretat i inspeccions

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer després de la participació ciutadana, amb inspeccions periòdiques, més seguretat, benestar animal i protocols davant el clima.

Detenen a un policia nacional per agressió sexual a una agent en pràctiques a València

Un policia nacional ha sigut detingut a València per presumptes tocaments a una agent en pràctiques durant un menjar de treball al desembre. Va ser arrestat el 9 de gener i passe a disposició judicial eixe mateix dia.