La pròxima Festa del Cinema se celebrarà del 28 al 30 d’octubre

La Festa del Cinema se celebrarà del 28 al 30 d’octubre | Cedida

 

Del 28 al 30 d’octubre se celebrarà la Festa del Cinema, la cita més esperada per als amants del cinema low cost. Amb entrades a 2,90€, la 17ª edició de la festa busca conseguir un rècord d’espectadors, que l’any passat va situar-se en quasi dos milions.

 

L’edició anterior va registrar el major nombre d’espectadors de la Festa del Cinema | cedida

L’edició anterior va registrar el major número d’espectadors

L’anterior edició, que va tindre lloc este juny, commemorava els deu anys del naiximent d’esta festa i va registrar el número més alt d’espectadors de la seua història amb 1.825.000 persones. Esta xifra va suposar un augment del 10% d’espectadors respecte a l’edició anterior i un creixement abismal de la primera, celebrada el 2009, que va comptar amb 342.000 assistents.

 

 

Les pel·lícules que van tindremés èxit en l’última edició van ser ‘Aladdin’, ‘John WIck 3’ i ‘Rocketman’, seguides per ‘Pokémon: Detective Pikachu’, ‘Lo dejo cuando quiera’ i ‘Vengadores: Endgame’. La festa té l’objectiu d’establir i fomentar l’assistència al cinema com un hàbit social i culturala llarg i curt termini.

 

Seguint el procediment habitual, els espectadors s’hauran d’acreditar a través de la web oficial, a excepció del públic major de 60 anys i menor de 14, que no la necessita. La cita está organitzas des de l’Institut de Cinematografia i de les Arts Audiovisuals (ICAA), la Federació de Cinemes d’Espanya (FECE) i la Federació de Distribuïdors Cinematogràfics (Fedicine).

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU