Quart de Poblet exposarà a un encontre europeu el seu model mediambiental al parc natural del Túria

Quart de Poblet serà seu del programa europeu Interreg dedicada a nous processos de governança en la gestió de les aigües. El Centre d’Interpretació de la Naturalesa municipal és el lloc on se celebrarà la reunió el mes vinent de juny. L’objectiu de la trobada és posar en comú polítiques, legislació i eines sobre gestió i restauració de rius i aiguamolls. En el cas de Quart de Poblet s’exposaran les polítiques mediambientals aplicades al Parc Natural del Túria.


La gestió, restauració i conservació a llarg termini d’aquests ecosistemes sensibles implica un ampli ventall d’actors i explorar la governança del mitjà fluvial tenint en compte els seus components tècnics, legals i de política pública.


«El municipi porta dues dècades plenament implicat en la restauració i gestió del Túria, treballant amb referents en la matèria, com la Fundació Limne. Per aquesta raó, estem expectants davant l’arribada d’aquest grup de tècnics, que revisarà l’executat fins ara, col·laborarà a traçar noves estratègies i permetrà que es conega el model de Quart de Poblet a Europa», assenyala el regidor de l’àrea de Transició Ecològica i Canvi Climàtic, Juan Medina.


Per part seua, el responsable de Projectes Europeus, Bartolomé Nofuentes, ha ressaltat que esdeveniments com aquest «fomenten l’intercanvi de bones pràctiques i ens mostren una vegada més la gran importància dels fons i programes europeus per a millorar els municipis. Per això, tindre presència a Europa és fonamental si volem romandre en l’avantguarda de les iniciatives i innovacions que es lideren a la Unió Europea per a així incrementar el nivell de vida la ciutadania»

La trobada, organitzada per l’Ajuntament de Quart de Poblet i la fundació Limne, és compartir coneixements i experiències per a millorar les polítiques existents quant al paisatge fluvial i al Pla d’Infraestructura Verda i Paisatge de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.