Quart de Poblet exposarà a un encontre europeu el seu model mediambiental al parc natural del Túria

Quart de Poblet serà seu del programa europeu Interreg dedicada a nous processos de governança en la gestió de les aigües. El Centre d’Interpretació de la Naturalesa municipal és el lloc on se celebrarà la reunió el mes vinent de juny. L’objectiu de la trobada és posar en comú polítiques, legislació i eines sobre gestió i restauració de rius i aiguamolls. En el cas de Quart de Poblet s’exposaran les polítiques mediambientals aplicades al Parc Natural del Túria.


La gestió, restauració i conservació a llarg termini d’aquests ecosistemes sensibles implica un ampli ventall d’actors i explorar la governança del mitjà fluvial tenint en compte els seus components tècnics, legals i de política pública.


“El municipi porta dues dècades plenament implicat en la restauració i gestió del Túria, treballant amb referents en la matèria, com la Fundació Limne. Per aquesta raó, estem expectants davant l’arribada d’aquest grup de tècnics, que revisarà l’executat fins ara, col·laborarà a traçar noves estratègies i permetrà que es conega el model de Quart de Poblet a Europa”, assenyala el regidor de l’àrea de Transició Ecològica i Canvi Climàtic, Juan Medina.


Per part seua, el responsable de Projectes Europeus, Bartolomé Nofuentes, ha ressaltat que esdeveniments com aquest “fomenten l’intercanvi de bones pràctiques i ens mostren una vegada més la gran importància dels fons i programes europeus per a millorar els municipis. Per això, tindre presència a Europa és fonamental si volem romandre en l’avantguarda de les iniciatives i innovacions que es lideren a la Unió Europea per a així incrementar el nivell de vida la ciutadania”

La trobada, organitzada per l’Ajuntament de Quart de Poblet i la fundació Limne, és compartir coneixements i experiències per a millorar les polítiques existents quant al paisatge fluvial i al Pla d’Infraestructura Verda i Paisatge de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.