Quart de Poblet exposarà a un encontre europeu el seu model mediambiental al parc natural del Túria

Quart de Poblet serà seu del programa europeu Interreg dedicada a nous processos de governança en la gestió de les aigües. El Centre d’Interpretació de la Naturalesa municipal és el lloc on se celebrarà la reunió el mes vinent de juny. L’objectiu de la trobada és posar en comú polítiques, legislació i eines sobre gestió i restauració de rius i aiguamolls. En el cas de Quart de Poblet s’exposaran les polítiques mediambientals aplicades al Parc Natural del Túria.


La gestió, restauració i conservació a llarg termini d’aquests ecosistemes sensibles implica un ampli ventall d’actors i explorar la governança del mitjà fluvial tenint en compte els seus components tècnics, legals i de política pública.


“El municipi porta dues dècades plenament implicat en la restauració i gestió del Túria, treballant amb referents en la matèria, com la Fundació Limne. Per aquesta raó, estem expectants davant l’arribada d’aquest grup de tècnics, que revisarà l’executat fins ara, col·laborarà a traçar noves estratègies i permetrà que es conega el model de Quart de Poblet a Europa”, assenyala el regidor de l’àrea de Transició Ecològica i Canvi Climàtic, Juan Medina.


Per part seua, el responsable de Projectes Europeus, Bartolomé Nofuentes, ha ressaltat que esdeveniments com aquest “fomenten l’intercanvi de bones pràctiques i ens mostren una vegada més la gran importància dels fons i programes europeus per a millorar els municipis. Per això, tindre presència a Europa és fonamental si volem romandre en l’avantguarda de les iniciatives i innovacions que es lideren a la Unió Europea per a així incrementar el nivell de vida la ciutadania”

La trobada, organitzada per l’Ajuntament de Quart de Poblet i la fundació Limne, és compartir coneixements i experiències per a millorar les polítiques existents quant al paisatge fluvial i al Pla d’Infraestructura Verda i Paisatge de la Comunitat Valenciana.

Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana eleva un 5,9% l’arribada de turistes internacionals i el gasto creix un 4,7% fins a març

La Comunitat Valenciana rep 2,25 milions de turistes internacionals fins a març, un 5,9% més, i aconseguix un gasto de 2.872 milions, mentres Espanya marca nous rècords trimestrals i al març.

La Copa Faulconbridge inicia etapa com Challenger 175 i es prepara per al comiat de Baptista i Zapata

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 i nova data en el Club de Tenis València, en una edició marcada pel comiat de Roberto Bautista i Bernabé Zapata.

OceanFest torna a València amb una edició dedicada als ecosistemes polars

El Oceanogràfic de València celebra del 18 al 24 de maig la quarta edició de OceanFest, un festival que posa el focus en els ecosistemes polars amb art, divulgació i tallers familiars.

El València Basket es juga la vida en l’Eurolliga en la pista del Panathinaikos

El València Basket visita la pista del Panathinaikos obligat a guanyar per a seguir amb opcions en els quarts de final de l'Eurolliga, després de dos ajustes derrotes en el Roig Arena.

Ortí defén els servicis mínims i reclama compatibilitzar la vaga docent amb la protecció de l’alumnat

La Conselleria d'Educació negociarà els servicis mínims de la vaga indefinida del professorat des de l'escolta i el diàleg, amb l'objectiu de garantir el dret a la protesta sense comprometre l'atenció a l'alumnat, especialment el més vulnerable i el que afronta les PAU.

Pedro Martínez confia a allargar la sèrie davant Panathinaikos malgrat el 0-2

Pedro Martínez assumix l'escenari límit del València Basket en l'Eurolliga, però manté la confiança a guanyar en la pista del Panathinaikos i allargar la sèrie de quarts.

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.

Augmenten un 13,65% les consultes psicosocials en l’Associació Contra el Càncer de València

L'Associació Espanyola contra el Càncer a València va atendre en 2025 a 6.313 persones, amb un augment del 13,65% en les consultes psicosocials i un perfil majoritari de dones de mitjana edat en tractament actiu.