12.3 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Quart de Poblet exposarà a un encontre europeu el seu model mediambiental al parc natural del Túria

Quart de Poblet serà seu del programa europeu Interreg dedicada a nous processos de governança en la gestió de les aigües. El Centre d’Interpretació de la Naturalesa municipal és el lloc on se celebrarà la reunió el mes vinent de juny. L’objectiu de la trobada és posar en comú polítiques, legislació i eines sobre gestió i restauració de rius i aiguamolls. En el cas de Quart de Poblet s’exposaran les polítiques mediambientals aplicades al Parc Natural del Túria.


La gestió, restauració i conservació a llarg termini d’aquests ecosistemes sensibles implica un ampli ventall d’actors i explorar la governança del mitjà fluvial tenint en compte els seus components tècnics, legals i de política pública.


“El municipi porta dues dècades plenament implicat en la restauració i gestió del Túria, treballant amb referents en la matèria, com la Fundació Limne. Per aquesta raó, estem expectants davant l’arribada d’aquest grup de tècnics, que revisarà l’executat fins ara, col·laborarà a traçar noves estratègies i permetrà que es conega el model de Quart de Poblet a Europa”, assenyala el regidor de l’àrea de Transició Ecològica i Canvi Climàtic, Juan Medina.


Per part seua, el responsable de Projectes Europeus, Bartolomé Nofuentes, ha ressaltat que esdeveniments com aquest “fomenten l’intercanvi de bones pràctiques i ens mostren una vegada més la gran importància dels fons i programes europeus per a millorar els municipis. Per això, tindre presència a Europa és fonamental si volem romandre en l’avantguarda de les iniciatives i innovacions que es lideren a la Unió Europea per a així incrementar el nivell de vida la ciutadania”

La trobada, organitzada per l’Ajuntament de Quart de Poblet i la fundació Limne, és compartir coneixements i experiències per a millorar les polítiques existents quant al paisatge fluvial i al Pla d’Infraestructura Verda i Paisatge de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.