Quart de Poblet exposarà a un encontre europeu el seu model mediambiental al parc natural del Túria

Quart de Poblet serà seu del programa europeu Interreg dedicada a nous processos de governança en la gestió de les aigües. El Centre d’Interpretació de la Naturalesa municipal és el lloc on se celebrarà la reunió el mes vinent de juny. L’objectiu de la trobada és posar en comú polítiques, legislació i eines sobre gestió i restauració de rius i aiguamolls. En el cas de Quart de Poblet s’exposaran les polítiques mediambientals aplicades al Parc Natural del Túria.


La gestió, restauració i conservació a llarg termini d’aquests ecosistemes sensibles implica un ampli ventall d’actors i explorar la governança del mitjà fluvial tenint en compte els seus components tècnics, legals i de política pública.


«El municipi porta dues dècades plenament implicat en la restauració i gestió del Túria, treballant amb referents en la matèria, com la Fundació Limne. Per aquesta raó, estem expectants davant l’arribada d’aquest grup de tècnics, que revisarà l’executat fins ara, col·laborarà a traçar noves estratègies i permetrà que es conega el model de Quart de Poblet a Europa», assenyala el regidor de l’àrea de Transició Ecològica i Canvi Climàtic, Juan Medina.


Per part seua, el responsable de Projectes Europeus, Bartolomé Nofuentes, ha ressaltat que esdeveniments com aquest «fomenten l’intercanvi de bones pràctiques i ens mostren una vegada més la gran importància dels fons i programes europeus per a millorar els municipis. Per això, tindre presència a Europa és fonamental si volem romandre en l’avantguarda de les iniciatives i innovacions que es lideren a la Unió Europea per a així incrementar el nivell de vida la ciutadania»

La trobada, organitzada per l’Ajuntament de Quart de Poblet i la fundació Limne, és compartir coneixements i experiències per a millorar les polítiques existents quant al paisatge fluvial i al Pla d’Infraestructura Verda i Paisatge de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

L’IVF reforça els avals per a la primera vivenda després de guanyar 18,4 milions en 2025

L’entitat tanca l’exercici amb més solvència, eleva el patrimoni net fins als 453 milions i prepara noves línies de finançament per a 2026

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous pendent dels primers fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb revisions mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diverses incorporacions.

Nit sufocant a Oliva amb temperatures mínimes de fins a 27,2 graus

Diversos municipis valencians han patit una nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i un registre màxim de 27,2 a Oliva.

L’incendi d’una nau industrial a Aspe seguix actiu però evoluciona de manera favorable

L’incendi declarat dimarts en una nau industrial d’Aspe, dedicada a plats de dutxa, seguix actiu este dimecres de matí, però els bombers indiquen que evoluciona de manera favorable.

Juliol comença amb núvols en l’interior i oratge estable a la Comunitat Valenciana

L’inici de juliol arriba a la Comunitat Valenciana amb núvols d’evolució en zones de l’interior, lleuger descens tèrmic al nord de Castelló i pocs canvis en la resta del territori.

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.