Rècord anual en trasplantaments pulmonars de l’Hospital La Fe de València

Imatge d’arxiu de l’Hospital La Fe | El País

 

L’Hospital La Fe de València ha superat el seu propi rècord anual amb un total de 68 trasplantaments pulmonars en 2019. L’equip de Cirurgia Toràcica ja havia conseguit un màxim de 65 trasplantaments l’any 2017, que se sumen als més de 800 trasplantaments pulmonars des de l’inici del programa del centre hospitalari.

 

El cap de servici de Cirurgia Toràcica, Alfonso Morcillo, ha destacat que este augment en l’activitat trasplantadora duta a terme quasi al 100% en pacients adults s’ha fet, en part, «gràcies a l’augment de la donació d’òrgans en asistolia». Es tracta d’un augment pròxim al 40% des de l’any 2016 gràcies als programes desenvolupats per la ONT en tota Espanya, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

En este sentit, el responsable de la Coordinació de Trasplantaments de l’Hospital La Fe, Juan Galán, ha remarcat que este resultat «demostra la rellevància del treball fet en equip pels servicis implicats en el trasplantament pulmonar de l’Hospital La Fe», com són Cirurgia Toràcica, Pneumologia, Unitat de Vigilància intensiva, Coordinació de trasplantaments, Rehabilitació, Radiodiagnòstic i Anatomia Patològica.

 

També ha subratllat que a estes xifres «se poden arribar gràcies a la solidaritat i donació altruista de la població valenciana, que en els últims anys han fet créixer les donacions de pulmó en el territori valencià».

 

La causa més freqüent d’un trasplantament pulmonar en persones adultes és la presència d’un emfisema o de diagnòstic d’Enfermertat Pulmonar Obstructiva Crònica (EPOC), una malaltia relacionada amb el consum de tabac. Esta classe de pacient correspon a un home d’una edat mitjana de 50 anys, excepte els pacients afectes de fibrosi quística, que són de menor edat.

 

Respecte a la supervivència, el responsable de Servici de Cirurgia Toràcica i Trasplantament Pulmonar de la Fe ha assegurat que els factors que «més clarament incidixen en el pacient» són «l’edat del receptor i el diagnòstic pel que es va indicar el trasplantament». «La probabilitat de supervivència després del trasplantament pulmonar en adults en el primer any és del 82% i a cinc anys és del 66%», ha explicat.

 

L’Hospital La Fe és, actualment, un dels centres de tot l’Estat acreditats per a fer quasi qualsevol classe de trasplantament d’òrgans i teixits. Des de gener a octubre de 2019, l’hospital de La Fe ha fet 276 trasplantaments, d’ells 28 són trasplantaments de cor, 88 de fetge i 92 renals. Dels trasplantaments renals, 11 han sigut infantils, 6 combinats amb pàncrees, 2 amb fetge i 11 amb donació de viu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.