8.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Rècord anual en trasplantaments pulmonars de l’Hospital La Fe de València

Imatge d’arxiu de l’Hospital La Fe | El País

 

L’Hospital La Fe de València ha superat el seu propi rècord anual amb un total de 68 trasplantaments pulmonars en 2019. L’equip de Cirurgia Toràcica ja havia conseguit un màxim de 65 trasplantaments l’any 2017, que se sumen als més de 800 trasplantaments pulmonars des de l’inici del programa del centre hospitalari.

 

El cap de servici de Cirurgia Toràcica, Alfonso Morcillo, ha destacat que este augment en l’activitat trasplantadora duta a terme quasi al 100% en pacients adults s’ha fet, en part, «gràcies a l’augment de la donació d’òrgans en asistolia». Es tracta d’un augment pròxim al 40% des de l’any 2016 gràcies als programes desenvolupats per la ONT en tota Espanya, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

En este sentit, el responsable de la Coordinació de Trasplantaments de l’Hospital La Fe, Juan Galán, ha remarcat que este resultat «demostra la rellevància del treball fet en equip pels servicis implicats en el trasplantament pulmonar de l’Hospital La Fe», com són Cirurgia Toràcica, Pneumologia, Unitat de Vigilància intensiva, Coordinació de trasplantaments, Rehabilitació, Radiodiagnòstic i Anatomia Patològica.

 

També ha subratllat que a estes xifres «se poden arribar gràcies a la solidaritat i donació altruista de la població valenciana, que en els últims anys han fet créixer les donacions de pulmó en el territori valencià».

 

La causa més freqüent d’un trasplantament pulmonar en persones adultes és la presència d’un emfisema o de diagnòstic d’Enfermertat Pulmonar Obstructiva Crònica (EPOC), una malaltia relacionada amb el consum de tabac. Esta classe de pacient correspon a un home d’una edat mitjana de 50 anys, excepte els pacients afectes de fibrosi quística, que són de menor edat.

 

Respecte a la supervivència, el responsable de Servici de Cirurgia Toràcica i Trasplantament Pulmonar de la Fe ha assegurat que els factors que «més clarament incidixen en el pacient» són «l’edat del receptor i el diagnòstic pel que es va indicar el trasplantament». «La probabilitat de supervivència després del trasplantament pulmonar en adults en el primer any és del 82% i a cinc anys és del 66%», ha explicat.

 

L’Hospital La Fe és, actualment, un dels centres de tot l’Estat acreditats per a fer quasi qualsevol classe de trasplantament d’òrgans i teixits. Des de gener a octubre de 2019, l’hospital de La Fe ha fet 276 trasplantaments, d’ells 28 són trasplantaments de cor, 88 de fetge i 92 renals. Dels trasplantaments renals, 11 han sigut infantils, 6 combinats amb pàncrees, 2 amb fetge i 11 amb donació de viu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.