Rècord anual en trasplantaments pulmonars de l’Hospital La Fe de València

Imatge d’arxiu de l’Hospital La Fe | El País

 

L’Hospital La Fe de València ha superat el seu propi rècord anual amb un total de 68 trasplantaments pulmonars en 2019. L’equip de Cirurgia Toràcica ja havia conseguit un màxim de 65 trasplantaments l’any 2017, que se sumen als més de 800 trasplantaments pulmonars des de l’inici del programa del centre hospitalari.

 

El cap de servici de Cirurgia Toràcica, Alfonso Morcillo, ha destacat que este augment en l’activitat trasplantadora duta a terme quasi al 100% en pacients adults s’ha fet, en part, «gràcies a l’augment de la donació d’òrgans en asistolia». Es tracta d’un augment pròxim al 40% des de l’any 2016 gràcies als programes desenvolupats per la ONT en tota Espanya, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

En este sentit, el responsable de la Coordinació de Trasplantaments de l’Hospital La Fe, Juan Galán, ha remarcat que este resultat «demostra la rellevància del treball fet en equip pels servicis implicats en el trasplantament pulmonar de l’Hospital La Fe», com són Cirurgia Toràcica, Pneumologia, Unitat de Vigilància intensiva, Coordinació de trasplantaments, Rehabilitació, Radiodiagnòstic i Anatomia Patològica.

 

També ha subratllat que a estes xifres «se poden arribar gràcies a la solidaritat i donació altruista de la població valenciana, que en els últims anys han fet créixer les donacions de pulmó en el territori valencià».

 

La causa més freqüent d’un trasplantament pulmonar en persones adultes és la presència d’un emfisema o de diagnòstic d’Enfermertat Pulmonar Obstructiva Crònica (EPOC), una malaltia relacionada amb el consum de tabac. Esta classe de pacient correspon a un home d’una edat mitjana de 50 anys, excepte els pacients afectes de fibrosi quística, que són de menor edat.

 

Respecte a la supervivència, el responsable de Servici de Cirurgia Toràcica i Trasplantament Pulmonar de la Fe ha assegurat que els factors que «més clarament incidixen en el pacient» són «l’edat del receptor i el diagnòstic pel que es va indicar el trasplantament». «La probabilitat de supervivència després del trasplantament pulmonar en adults en el primer any és del 82% i a cinc anys és del 66%», ha explicat.

 

L’Hospital La Fe és, actualment, un dels centres de tot l’Estat acreditats per a fer quasi qualsevol classe de trasplantament d’òrgans i teixits. Des de gener a octubre de 2019, l’hospital de La Fe ha fet 276 trasplantaments, d’ells 28 són trasplantaments de cor, 88 de fetge i 92 renals. Dels trasplantaments renals, 11 han sigut infantils, 6 combinats amb pàncrees, 2 amb fetge i 11 amb donació de viu.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.

La Comunitat Valenciana duplica les morts en carretera a l’abril fins a deu conductors morts

Deu conductors van morir en les carreteres de la Comunitat Valenciana a l'abril, sis més que en 2025, la qual cosa la situa com la regió amb major increment de sinistres mortals a Espanya.

La Generalitat accelera 117 vivendes protegides a Benidorm amb lloguer per davall del mercat

La Generalitat construïx 117 vivendes protegides a Benidorm dins del Pla Viu, destinades a lloguer assequible sobre sòl públic i amb prioritat per a jóvens i persones amb discapacitat.

Pérez Llorca reforça la integració de les arts a les aules com a via d’inclusió de l’alumnat

Juanfran Pérez Llorca destaca el programa Innov@arts i el seu projecte Innova@cant com a exemple de com la música i les arts impulsen creativitat, inclusió i desenrotllament integral de l'alumnat.