Rècord anual en trasplantaments pulmonars de l’Hospital La Fe de València

Imatge d’arxiu de l’Hospital La Fe | El País

 

L’Hospital La Fe de València ha superat el seu propi rècord anual amb un total de 68 trasplantaments pulmonars en 2019. L’equip de Cirurgia Toràcica ja havia conseguit un màxim de 65 trasplantaments l’any 2017, que se sumen als més de 800 trasplantaments pulmonars des de l’inici del programa del centre hospitalari.

 

El cap de servici de Cirurgia Toràcica, Alfonso Morcillo, ha destacat que este augment en l’activitat trasplantadora duta a terme quasi al 100% en pacients adults s’ha fet, en part, «gràcies a l’augment de la donació d’òrgans en asistolia». Es tracta d’un augment pròxim al 40% des de l’any 2016 gràcies als programes desenvolupats per la ONT en tota Espanya, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

En este sentit, el responsable de la Coordinació de Trasplantaments de l’Hospital La Fe, Juan Galán, ha remarcat que este resultat «demostra la rellevància del treball fet en equip pels servicis implicats en el trasplantament pulmonar de l’Hospital La Fe», com són Cirurgia Toràcica, Pneumologia, Unitat de Vigilància intensiva, Coordinació de trasplantaments, Rehabilitació, Radiodiagnòstic i Anatomia Patològica.

 

També ha subratllat que a estes xifres «se poden arribar gràcies a la solidaritat i donació altruista de la població valenciana, que en els últims anys han fet créixer les donacions de pulmó en el territori valencià».

 

La causa més freqüent d’un trasplantament pulmonar en persones adultes és la presència d’un emfisema o de diagnòstic d’Enfermertat Pulmonar Obstructiva Crònica (EPOC), una malaltia relacionada amb el consum de tabac. Esta classe de pacient correspon a un home d’una edat mitjana de 50 anys, excepte els pacients afectes de fibrosi quística, que són de menor edat.

 

Respecte a la supervivència, el responsable de Servici de Cirurgia Toràcica i Trasplantament Pulmonar de la Fe ha assegurat que els factors que «més clarament incidixen en el pacient» són «l’edat del receptor i el diagnòstic pel que es va indicar el trasplantament». «La probabilitat de supervivència després del trasplantament pulmonar en adults en el primer any és del 82% i a cinc anys és del 66%», ha explicat.

 

L’Hospital La Fe és, actualment, un dels centres de tot l’Estat acreditats per a fer quasi qualsevol classe de trasplantament d’òrgans i teixits. Des de gener a octubre de 2019, l’hospital de La Fe ha fet 276 trasplantaments, d’ells 28 són trasplantaments de cor, 88 de fetge i 92 renals. Dels trasplantaments renals, 11 han sigut infantils, 6 combinats amb pàncrees, 2 amb fetge i 11 amb donació de viu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.