Rècord anual en trasplantaments pulmonars de l’Hospital La Fe de València

Imatge d’arxiu de l’Hospital La Fe | El País

 

L’Hospital La Fe de València ha superat el seu propi rècord anual amb un total de 68 trasplantaments pulmonars en 2019. L’equip de Cirurgia Toràcica ja havia conseguit un màxim de 65 trasplantaments l’any 2017, que se sumen als més de 800 trasplantaments pulmonars des de l’inici del programa del centre hospitalari.

 

El cap de servici de Cirurgia Toràcica, Alfonso Morcillo, ha destacat que este augment en l’activitat trasplantadora duta a terme quasi al 100% en pacients adults s’ha fet, en part, «gràcies a l’augment de la donació d’òrgans en asistolia». Es tracta d’un augment pròxim al 40% des de l’any 2016 gràcies als programes desenvolupats per la ONT en tota Espanya, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

En este sentit, el responsable de la Coordinació de Trasplantaments de l’Hospital La Fe, Juan Galán, ha remarcat que este resultat «demostra la rellevància del treball fet en equip pels servicis implicats en el trasplantament pulmonar de l’Hospital La Fe», com són Cirurgia Toràcica, Pneumologia, Unitat de Vigilància intensiva, Coordinació de trasplantaments, Rehabilitació, Radiodiagnòstic i Anatomia Patològica.

 

També ha subratllat que a estes xifres «se poden arribar gràcies a la solidaritat i donació altruista de la població valenciana, que en els últims anys han fet créixer les donacions de pulmó en el territori valencià».

 

La causa més freqüent d’un trasplantament pulmonar en persones adultes és la presència d’un emfisema o de diagnòstic d’Enfermertat Pulmonar Obstructiva Crònica (EPOC), una malaltia relacionada amb el consum de tabac. Esta classe de pacient correspon a un home d’una edat mitjana de 50 anys, excepte els pacients afectes de fibrosi quística, que són de menor edat.

 

Respecte a la supervivència, el responsable de Servici de Cirurgia Toràcica i Trasplantament Pulmonar de la Fe ha assegurat que els factors que «més clarament incidixen en el pacient» són «l’edat del receptor i el diagnòstic pel que es va indicar el trasplantament». «La probabilitat de supervivència després del trasplantament pulmonar en adults en el primer any és del 82% i a cinc anys és del 66%», ha explicat.

 

L’Hospital La Fe és, actualment, un dels centres de tot l’Estat acreditats per a fer quasi qualsevol classe de trasplantament d’òrgans i teixits. Des de gener a octubre de 2019, l’hospital de La Fe ha fet 276 trasplantaments, d’ells 28 són trasplantaments de cor, 88 de fetge i 92 renals. Dels trasplantaments renals, 11 han sigut infantils, 6 combinats amb pàncrees, 2 amb fetge i 11 amb donació de viu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.