Recta final per al nou centre de salut de Torrent

El projecte del nou centre de salut de Parc Central encara la seua recta final, després que el passat 2 de març se signara el contracte per a la construcció del centre de salut Torrent III, que permetrà ampliar la capacitat assistencial i descongestionar els centres sanitaris ja existents a la ciutat, de manera que els professionals de la salut puguen oferir un millor servei de proximitat als veïns i veïnes de la zona. L’import de la licitació del projecte finalment aconseguirà un valor de 1.409.000 €, que serà a càrrec de IMESAPI. S. a.

“La construcció d’aquest centre suposarà donar atenció a una població en augment com Parc Central, al mateix temps que donarà respir al centre de Pintor Ribera en uns 10.000 pacients i del Vedat en altres 2.000”, explica l’alcalde Jesús Ros, qui també afegeix que “aquest projecte dona continuïtat a la línia d’ampliació dels serveis públics en el barri, ja que es complementa amb la nova biblioteca de Parc Central i amb el futur Palau de Justícia, entre altres noves instal·lacions”. Referent a això, la regidora de Sanitat, Marina Olivares, remarca que la creació d’aquest nou Centre de Salut III en el municipi de Torrent permetrà “una millora en l’atenció per part dels professionals de la salut, ja que comptaran amb unes instal·lacions noves i adequades a les necessitats assistencials de la ciutat”.

L’actuació consisteix en l’habilitació dels més de 1.000 metres quadrats de superfície que tenen els locals adquirits i cedits per l’Ajuntament de Torrent a la Generalitat Valenciana, que se situen en l’avinguda Atlanta 96. Aquestes instal·lacions albergaran huit consultes de medicina general, quatre consultes d’infermeria, dues consultes de pediatria, una consulta d’infermeria pediàtrica, una consulta de matrona i gimnàs maternal.

A més, el centre disposarà d’una sala d’extraccions amb tres llocs i tractaments, incloent-hi el box d’observació. En l’Àrea d’administrativa se situarà una zona de telefonia i informàtica, dos despatxos, una sala de juntes per a 20 persones, una sala office amb capacitat per a 10 persones i vestuaris.

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.