8.6 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El rei emèrit, Juan Carlos I, torna a Espanya aquesta setmana

El rei emèrit, Juan Carlos I, torna a Espanya quasi tres anys després d’instal·lar-se als Emirats Àrabs, aquest cap de setmana, concretament el 21 de maig.

Ho farà a Sanxenxo, tal com ha avançat Fernando Ónega en el programa ‘Más de uno’ d’Onda Cero.
Juan Carlos I ha pres aquesta decisió després que aquest diumenge parlara telefònicament amb Felipe VI a Abu Dhabi, on s’havia desplaçat per a traslladar les seues condolences per la mort de l’anterior cap d’Estat dels Emirats Àrabs, el xeic Jalifa Bin Zayed al Nahyan.

La conversa telefònica, abans que Felipe VI tornara a Espanya, i en la qual tots dos van quedar a veure’s a Madrid, ha afavorit la possibilitat que la volta del rei emèrit, que resideix a Abu Dhabi des d’agost de 2020 com a hoste del xeic mort, estiga més pròxima.

Felipe VI mai ha anat a veure al seu pare des que el 3 d’agost del 2020 es va traslladar als Emirats. Juan Carlos de Borbón va eixir d’Espanya en un moment que refermaven les informacions sobre la seua fortuna oculta. Una situació que, segons el comunicat emés llavors per la Casa Reial, aconsellava “traslladar-se, en aquests moments, fora d’Espanya”.

Durant aquest temps, ha rebut les visites de les seues filles, les infantes Elena i Cristina. L’última vegada que se li va veure envoltat de la seua família va ser aquesta Setmana Santa amb les seues filles i quasi tots els seus nets, només va faltar Felipe Froilán. No va estar la reina Sofía, que tampoc ha viatjat a veure el seu marit en aquests 17 mesos.

Prèviament al seu viatge a Sanxenxo serà rebut en Sarsuela, veurà a la seua família i acceptarà les condicions“.

En cas de ser aquest cap de setmana, la volta del rei emèrit coincidirà amb la celebració de regates en Sanxenxo, on participa el vaixell amb el qual ha competit fins que es va instal·lar a Abu Dhabi. Aquestes regates són prèvies al campionat mundial que se celebrarà a mitjan mes de juny.

Entre les incògnites a revelar per Casa Reial és on es va allotjar el rei quan estiga a Madrid, si finalment ho farà en Sarsuela, residència del Cap d’Estat, i si mantindrà ací mateix una trobada amb el seu fill.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.