El rei emèrit, Juan Carlos I, torna a Espanya aquesta setmana

El rei emèrit, Juan Carlos I, torna a Espanya quasi tres anys després d’instal·lar-se als Emirats Àrabs, aquest cap de setmana, concretament el 21 de maig.

Ho farà a Sanxenxo, tal com ha avançat Fernando Ónega en el programa ‘Más de uno’ d’Onda Cero.
Juan Carlos I ha pres aquesta decisió després que aquest diumenge parlara telefònicament amb Felipe VI a Abu Dhabi, on s’havia desplaçat per a traslladar les seues condolences per la mort de l’anterior cap d’Estat dels Emirats Àrabs, el xeic Jalifa Bin Zayed al Nahyan.

La conversa telefònica, abans que Felipe VI tornara a Espanya, i en la qual tots dos van quedar a veure’s a Madrid, ha afavorit la possibilitat que la volta del rei emèrit, que resideix a Abu Dhabi des d’agost de 2020 com a hoste del xeic mort, estiga més pròxima.

Felipe VI mai ha anat a veure al seu pare des que el 3 d’agost del 2020 es va traslladar als Emirats. Juan Carlos de Borbón va eixir d’Espanya en un moment que refermaven les informacions sobre la seua fortuna oculta. Una situació que, segons el comunicat emés llavors per la Casa Reial, aconsellava “traslladar-se, en aquests moments, fora d’Espanya”.

Durant aquest temps, ha rebut les visites de les seues filles, les infantes Elena i Cristina. L’última vegada que se li va veure envoltat de la seua família va ser aquesta Setmana Santa amb les seues filles i quasi tots els seus nets, només va faltar Felipe Froilán. No va estar la reina Sofía, que tampoc ha viatjat a veure el seu marit en aquests 17 mesos.

Prèviament al seu viatge a Sanxenxo «serà rebut en Sarsuela, veurà a la seua família i acceptarà les condicions«.

En cas de ser aquest cap de setmana, la volta del rei emèrit coincidirà amb la celebració de regates en Sanxenxo, on participa el vaixell amb el qual ha competit fins que es va instal·lar a Abu Dhabi. Aquestes regates són prèvies al campionat mundial que se celebrarà a mitjan mes de juny.

Entre les incògnites a revelar per Casa Reial és on es va allotjar el rei quan estiga a Madrid, si finalment ho farà en Sarsuela, residència del Cap d’Estat, i si mantindrà ací mateix una trobada amb el seu fill.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.