El rei emèrit, Juan Carlos I, torna a Espanya aquesta setmana

El rei emèrit, Juan Carlos I, torna a Espanya quasi tres anys després d’instal·lar-se als Emirats Àrabs, aquest cap de setmana, concretament el 21 de maig.

Ho farà a Sanxenxo, tal com ha avançat Fernando Ónega en el programa ‘Más de uno’ d’Onda Cero.
Juan Carlos I ha pres aquesta decisió després que aquest diumenge parlara telefònicament amb Felipe VI a Abu Dhabi, on s’havia desplaçat per a traslladar les seues condolences per la mort de l’anterior cap d’Estat dels Emirats Àrabs, el xeic Jalifa Bin Zayed al Nahyan.

La conversa telefònica, abans que Felipe VI tornara a Espanya, i en la qual tots dos van quedar a veure’s a Madrid, ha afavorit la possibilitat que la volta del rei emèrit, que resideix a Abu Dhabi des d’agost de 2020 com a hoste del xeic mort, estiga més pròxima.

Felipe VI mai ha anat a veure al seu pare des que el 3 d’agost del 2020 es va traslladar als Emirats. Juan Carlos de Borbón va eixir d’Espanya en un moment que refermaven les informacions sobre la seua fortuna oculta. Una situació que, segons el comunicat emés llavors per la Casa Reial, aconsellava “traslladar-se, en aquests moments, fora d’Espanya”.

Durant aquest temps, ha rebut les visites de les seues filles, les infantes Elena i Cristina. L’última vegada que se li va veure envoltat de la seua família va ser aquesta Setmana Santa amb les seues filles i quasi tots els seus nets, només va faltar Felipe Froilán. No va estar la reina Sofía, que tampoc ha viatjat a veure el seu marit en aquests 17 mesos.

Prèviament al seu viatge a Sanxenxo «serà rebut en Sarsuela, veurà a la seua família i acceptarà les condicions«.

En cas de ser aquest cap de setmana, la volta del rei emèrit coincidirà amb la celebració de regates en Sanxenxo, on participa el vaixell amb el qual ha competit fins que es va instal·lar a Abu Dhabi. Aquestes regates són prèvies al campionat mundial que se celebrarà a mitjan mes de juny.

Entre les incògnites a revelar per Casa Reial és on es va allotjar el rei quan estiga a Madrid, si finalment ho farà en Sarsuela, residència del Cap d’Estat, i si mantindrà ací mateix una trobada amb el seu fill.

Últimes notícies

Nova guia web de València per a seguir l’eclipsi solar del 12 d’agost amb tota seguretat

La web municipal de València ha obert un espai específic amb horaris, punts d’observació, consells de seguretat, transport i activitats per a gaudir de l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Una nova formulació valenciana promet protecció davant la radiació ionitzant

L’Institut d’Investigació Sanitària La Fe i la Universitat de València han desenvolupat una formulació innovadora que combina compostos bioactius per a protegir l’organisme davant la radiació ionitzant i reduir-ne els danys després de l’exposició.

Rescatats amb helicòpter quatre senderistes deshidratats al barranc de l’Encantà

Quatre senderistes han sigut evacuats amb l’helicòpter del Consorci Provincial de Bombers al barranc de l’Encantà, entre Planes i l’embassament de Beniarrés, després de patir esgotament i deshidratació en una zona de difícil accés i amb altes temperatures.

Quatre detinguts per una onada de robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i Cuenca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens, tots de nacionalitat romanesa, acusats d’onze robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i de Cuenca mitjançant el mètode del butró. En els registres a València s’han recuperat un arma de foc, joies, diners en efectiu i ferramentes robades.

Detingut a Oriola un membre d’una banda que atracava joieries a França

La Policia Nacional, els Mossos i la Gendarmerie han desmantellat una organització transfronterera que assaltava joieries a França, amb operatius a Barcelona, Tarragona, Oriola i Suècia.

L’equip de la UPV arrasa a la Formula Student Austria i manté el lideratge mundial

L’FSUPV Team de la Universitat Politècnica de València ha guanyat la Formula Student Austria 2026, revalida el títol i consolida el seu lideratge mundial en la categoria de combustió.

A presó un jove per una onada de robatoris a la AP-7 en Castelló

Un home de 27 anys ha ingressat a presó acusat d’una quinzena de robatoris en vehicles a àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, després d’embestir un cotxe de la Guàrdia Civil en la seua fugida. La investigació ha permés recuperar més de 3.400 euros, joies i documentació falsificada.

Desmantellat a Sant Vicent del Raspeig un entramat de vehicles robats amb un detingut

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys a Sant Vicent del Raspeig acusat de gestionar un entramat de vehicles robats, després de recuperar un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets al port d’Águilas.
FILMOTECA D'ESTIU