El rei emèrit, Juan Carlos I, torna a Espanya aquesta setmana

El rei emèrit, Juan Carlos I, torna a Espanya quasi tres anys després d’instal·lar-se als Emirats Àrabs, aquest cap de setmana, concretament el 21 de maig.

Ho farà a Sanxenxo, tal com ha avançat Fernando Ónega en el programa ‘Más de uno’ d’Onda Cero.
Juan Carlos I ha pres aquesta decisió després que aquest diumenge parlara telefònicament amb Felipe VI a Abu Dhabi, on s’havia desplaçat per a traslladar les seues condolences per la mort de l’anterior cap d’Estat dels Emirats Àrabs, el xeic Jalifa Bin Zayed al Nahyan.

La conversa telefònica, abans que Felipe VI tornara a Espanya, i en la qual tots dos van quedar a veure’s a Madrid, ha afavorit la possibilitat que la volta del rei emèrit, que resideix a Abu Dhabi des d’agost de 2020 com a hoste del xeic mort, estiga més pròxima.

Felipe VI mai ha anat a veure al seu pare des que el 3 d’agost del 2020 es va traslladar als Emirats. Juan Carlos de Borbón va eixir d’Espanya en un moment que refermaven les informacions sobre la seua fortuna oculta. Una situació que, segons el comunicat emés llavors per la Casa Reial, aconsellava “traslladar-se, en aquests moments, fora d’Espanya”.

Durant aquest temps, ha rebut les visites de les seues filles, les infantes Elena i Cristina. L’última vegada que se li va veure envoltat de la seua família va ser aquesta Setmana Santa amb les seues filles i quasi tots els seus nets, només va faltar Felipe Froilán. No va estar la reina Sofía, que tampoc ha viatjat a veure el seu marit en aquests 17 mesos.

Prèviament al seu viatge a Sanxenxo «serà rebut en Sarsuela, veurà a la seua família i acceptarà les condicions«.

En cas de ser aquest cap de setmana, la volta del rei emèrit coincidirà amb la celebració de regates en Sanxenxo, on participa el vaixell amb el qual ha competit fins que es va instal·lar a Abu Dhabi. Aquestes regates són prèvies al campionat mundial que se celebrarà a mitjan mes de juny.

Entre les incògnites a revelar per Casa Reial és on es va allotjar el rei quan estiga a Madrid, si finalment ho farà en Sarsuela, residència del Cap d’Estat, i si mantindrà ací mateix una trobada amb el seu fill.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.