El rei emèrit, Juan Carlos I, torna a Espanya aquesta setmana

El rei emèrit, Juan Carlos I, torna a Espanya quasi tres anys després d’instal·lar-se als Emirats Àrabs, aquest cap de setmana, concretament el 21 de maig.

Ho farà a Sanxenxo, tal com ha avançat Fernando Ónega en el programa ‘Más de uno’ d’Onda Cero.
Juan Carlos I ha pres aquesta decisió després que aquest diumenge parlara telefònicament amb Felipe VI a Abu Dhabi, on s’havia desplaçat per a traslladar les seues condolences per la mort de l’anterior cap d’Estat dels Emirats Àrabs, el xeic Jalifa Bin Zayed al Nahyan.

La conversa telefònica, abans que Felipe VI tornara a Espanya, i en la qual tots dos van quedar a veure’s a Madrid, ha afavorit la possibilitat que la volta del rei emèrit, que resideix a Abu Dhabi des d’agost de 2020 com a hoste del xeic mort, estiga més pròxima.

Felipe VI mai ha anat a veure al seu pare des que el 3 d’agost del 2020 es va traslladar als Emirats. Juan Carlos de Borbón va eixir d’Espanya en un moment que refermaven les informacions sobre la seua fortuna oculta. Una situació que, segons el comunicat emés llavors per la Casa Reial, aconsellava “traslladar-se, en aquests moments, fora d’Espanya”.

Durant aquest temps, ha rebut les visites de les seues filles, les infantes Elena i Cristina. L’última vegada que se li va veure envoltat de la seua família va ser aquesta Setmana Santa amb les seues filles i quasi tots els seus nets, només va faltar Felipe Froilán. No va estar la reina Sofía, que tampoc ha viatjat a veure el seu marit en aquests 17 mesos.

Prèviament al seu viatge a Sanxenxo «serà rebut en Sarsuela, veurà a la seua família i acceptarà les condicions«.

En cas de ser aquest cap de setmana, la volta del rei emèrit coincidirà amb la celebració de regates en Sanxenxo, on participa el vaixell amb el qual ha competit fins que es va instal·lar a Abu Dhabi. Aquestes regates són prèvies al campionat mundial que se celebrarà a mitjan mes de juny.

Entre les incògnites a revelar per Casa Reial és on es va allotjar el rei quan estiga a Madrid, si finalment ho farà en Sarsuela, residència del Cap d’Estat, i si mantindrà ací mateix una trobada amb el seu fill.

Últimes notícies

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.

Camarero planteja 120.000 noves vivendes si s’activa la mitat del sòl dotacional

La Generalitat calcula que desenrotllant el 50% del sòl dotacional de la Comunitat Valenciana podrien alçar-se 120.000 vivendes, vinculades al Pla Viu i a la col·laboració amb els ajuntaments per a guanyar sòl residencial i frenar l'emergència residencial.