Rescaten a 14 persones atrapades en la serra d’Aitana que s’havien desplaçat per a vore la neu

 

Més de 100 patrulles de la Guàrdia Civil amb 230 agents han estat operatives durant les últimes 24 hores, 33 d’elles en l’última nit, per a atendre els municipis del territori valencià afectats pel temporal ‘Filomena‘. Entre diferents actuacions, els agents han rescatat a 14 persones que s’havien desplaçat fins a la serra d’Aitana, en Alacant, per a vore la neu.

 

Els agents també han atès als camions que seguixen atrapats en diferents punts de la Comunitat després de la suspensió de la circulació en diferents vies, per a garantir la seguretat i evitar el bloqueig de vehicles pesants, ha indicat la Delegació del Govern en un comunicat.

 

A demés, a petició de la Delegació, a partir de les 22.30 hores d’este divendres, la Generalitat Valenciana ha mobilitzat recursos de Creu Roja per a donar atenció als camioners atrapats en l’A-3, concretament, en les àrees del Rebollar i Chiva.

 

Han proveït de medicaments a alguns municipis

A causa dels problemes d’esta carretera en la província de Conca, es van organitzar combois de camions acompanyats per la Guàrdia Civil per a embutxacar-los en estes àrees davant la intensitat de les nevades.

 

La Comandància de València va mobilitzar este divendres una patrulla de la Guàrdia Civil per a proveir de medicaments urgents la farmàcia d’Alpuente (València) per les conseqüències del temporal de neu i del mal estat de les carreteres. Els agents van recollir els medicaments en la Farmàcia de Titaguas per al seu lliurament i proveïment en este altre municipi.

 

Este dissabte estan desplegades les 53 màquines llevaneu de la Demarcació de Carreteres del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i s’usaran 6.335 tones de sal i 1.003.000 litres de salmorra per a restablir la circulació.

 

D’altra banda, s’estan redistribuint els mitjans entre sectors de forma proporcionada en funció de les necessitats i continuen els servicis extraordinaris per part del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil. Així mateix, durant tot el dia continuaran operatives les patrulles de l’Institut Armat amb els 230 agents assignats.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.