Rescaten a 14 persones atrapades en la serra d’Aitana que s’havien desplaçat per a vore la neu

 

Més de 100 patrulles de la Guàrdia Civil amb 230 agents han estat operatives durant les últimes 24 hores, 33 d’elles en l’última nit, per a atendre els municipis del territori valencià afectats pel temporal ‘Filomena‘. Entre diferents actuacions, els agents han rescatat a 14 persones que s’havien desplaçat fins a la serra d’Aitana, en Alacant, per a vore la neu.

 

Els agents també han atès als camions que seguixen atrapats en diferents punts de la Comunitat després de la suspensió de la circulació en diferents vies, per a garantir la seguretat i evitar el bloqueig de vehicles pesants, ha indicat la Delegació del Govern en un comunicat.

 

A demés, a petició de la Delegació, a partir de les 22.30 hores d’este divendres, la Generalitat Valenciana ha mobilitzat recursos de Creu Roja per a donar atenció als camioners atrapats en l’A-3, concretament, en les àrees del Rebollar i Chiva.

 

Han proveït de medicaments a alguns municipis

A causa dels problemes d’esta carretera en la província de Conca, es van organitzar combois de camions acompanyats per la Guàrdia Civil per a embutxacar-los en estes àrees davant la intensitat de les nevades.

 

La Comandància de València va mobilitzar este divendres una patrulla de la Guàrdia Civil per a proveir de medicaments urgents la farmàcia d’Alpuente (València) per les conseqüències del temporal de neu i del mal estat de les carreteres. Els agents van recollir els medicaments en la Farmàcia de Titaguas per al seu lliurament i proveïment en este altre municipi.

 

Este dissabte estan desplegades les 53 màquines llevaneu de la Demarcació de Carreteres del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i s’usaran 6.335 tones de sal i 1.003.000 litres de salmorra per a restablir la circulació.

 

D’altra banda, s’estan redistribuint els mitjans entre sectors de forma proporcionada en funció de les necessitats i continuen els servicis extraordinaris per part del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil. Així mateix, durant tot el dia continuaran operatives les patrulles de l’Institut Armat amb els 230 agents assignats.

Últimes notícies

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.