Rescaten a 14 persones atrapades en la serra d’Aitana que s’havien desplaçat per a vore la neu

 

Més de 100 patrulles de la Guàrdia Civil amb 230 agents han estat operatives durant les últimes 24 hores, 33 d’elles en l’última nit, per a atendre els municipis del territori valencià afectats pel temporal ‘Filomena‘. Entre diferents actuacions, els agents han rescatat a 14 persones que s’havien desplaçat fins a la serra d’Aitana, en Alacant, per a vore la neu.

 

Els agents també han atès als camions que seguixen atrapats en diferents punts de la Comunitat després de la suspensió de la circulació en diferents vies, per a garantir la seguretat i evitar el bloqueig de vehicles pesants, ha indicat la Delegació del Govern en un comunicat.

 

A demés, a petició de la Delegació, a partir de les 22.30 hores d’este divendres, la Generalitat Valenciana ha mobilitzat recursos de Creu Roja per a donar atenció als camioners atrapats en l’A-3, concretament, en les àrees del Rebollar i Chiva.

 

Han proveït de medicaments a alguns municipis

A causa dels problemes d’esta carretera en la província de Conca, es van organitzar combois de camions acompanyats per la Guàrdia Civil per a embutxacar-los en estes àrees davant la intensitat de les nevades.

 

La Comandància de València va mobilitzar este divendres una patrulla de la Guàrdia Civil per a proveir de medicaments urgents la farmàcia d’Alpuente (València) per les conseqüències del temporal de neu i del mal estat de les carreteres. Els agents van recollir els medicaments en la Farmàcia de Titaguas per al seu lliurament i proveïment en este altre municipi.

 

Este dissabte estan desplegades les 53 màquines llevaneu de la Demarcació de Carreteres del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i s’usaran 6.335 tones de sal i 1.003.000 litres de salmorra per a restablir la circulació.

 

D’altra banda, s’estan redistribuint els mitjans entre sectors de forma proporcionada en funció de les necessitats i continuen els servicis extraordinaris per part del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil. Així mateix, durant tot el dia continuaran operatives les patrulles de l’Institut Armat amb els 230 agents assignats.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.