Rescaten a 14 persones atrapades en la serra d’Aitana que s’havien desplaçat per a vore la neu

 

Més de 100 patrulles de la Guàrdia Civil amb 230 agents han estat operatives durant les últimes 24 hores, 33 d’elles en l’última nit, per a atendre els municipis del territori valencià afectats pel temporal ‘Filomena‘. Entre diferents actuacions, els agents han rescatat a 14 persones que s’havien desplaçat fins a la serra d’Aitana, en Alacant, per a vore la neu.

 

Els agents també han atès als camions que seguixen atrapats en diferents punts de la Comunitat després de la suspensió de la circulació en diferents vies, per a garantir la seguretat i evitar el bloqueig de vehicles pesants, ha indicat la Delegació del Govern en un comunicat.

 

A demés, a petició de la Delegació, a partir de les 22.30 hores d’este divendres, la Generalitat Valenciana ha mobilitzat recursos de Creu Roja per a donar atenció als camioners atrapats en l’A-3, concretament, en les àrees del Rebollar i Chiva.

 

Han proveït de medicaments a alguns municipis

A causa dels problemes d’esta carretera en la província de Conca, es van organitzar combois de camions acompanyats per la Guàrdia Civil per a embutxacar-los en estes àrees davant la intensitat de les nevades.

 

La Comandància de València va mobilitzar este divendres una patrulla de la Guàrdia Civil per a proveir de medicaments urgents la farmàcia d’Alpuente (València) per les conseqüències del temporal de neu i del mal estat de les carreteres. Els agents van recollir els medicaments en la Farmàcia de Titaguas per al seu lliurament i proveïment en este altre municipi.

 

Este dissabte estan desplegades les 53 màquines llevaneu de la Demarcació de Carreteres del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i s’usaran 6.335 tones de sal i 1.003.000 litres de salmorra per a restablir la circulació.

 

D’altra banda, s’estan redistribuint els mitjans entre sectors de forma proporcionada en funció de les necessitats i continuen els servicis extraordinaris per part del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil. Així mateix, durant tot el dia continuaran operatives les patrulles de l’Institut Armat amb els 230 agents assignats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Huit detinguts a Alacant per una trama de xecs falsos que va estafar més de 132.000 euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal que falsificava xecs i realitzava altres estafes bancàries, amb un perjuí de més de 132.000 euros a diferents empreses i comerços.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda del centre de Santa Pola

La Guàrdia Civil i la Policia Local de Santa Pola han detingut a un home de 36 anys després de desmantellar una plantació de marihuana en una vivenda situada en ple centre urbà, pròxima a centres escolars i a un poliesportiu.

La jutgessa que investiga la dana cita com a testimoni al xofer de la exconsellera Pradas

La jutgessa que investiga la gestió de la dana de 2024 cita a declarar com a testimoni al xofer de la llavors consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, i impulsa noves diligències sobre comunicacions durant l'emergència.

Detingut un menor per quatre robatoris amb força en vivendes habitades a Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a un menor per quatre robatoris amb força en vivendes d'Alcalá de Xivert i Santa Magdalena de Pulpis, un d'ells en grau de temptativa. Part dels objectes sostrets ha sigut recuperada i el cas seguix sota investigació.

Cau a Castelló una xarxa de tràfic internacional de drogues amb set detinguts

La Guàrdia Civil desarticula a Castelló una organització dedicada al tràfic internacional de drogues, amb set detinguts i més de 130 quilos de cocaïna intervinguts.

Juí a Alacant a tres acusats de falsejar altes en la Seguretat Social per a cobrar l’atur

L'Audiència d'Alacant jutja a tres responsables d'una constructora i una gestoria acusats de simular contractes perquè 28 persones accediren a l'atur, amb un suposat perjuí de 235.000 euros.

El Suprem veta la retransmissió en directe del juí a Ábalos pels contractes de màscares

El Tribunal Suprem nega la retransmissió en directe del juí a José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumptes mossegades en contractes de màscares.

Alliberades unes cent persones a Nules en una macrooperació contra el tràfic

Un dispositiu de la Guàrdia Civil a Nules ha permés alliberar a al voltant d'un centenar de persones i precintar quatre immobles en una investigació judicial per tràfic d'éssers humans que seguix baix secret de sumari.