Rescaten a 14 persones atrapades en la serra d’Aitana que s’havien desplaçat per a vore la neu

 

Més de 100 patrulles de la Guàrdia Civil amb 230 agents han estat operatives durant les últimes 24 hores, 33 d’elles en l’última nit, per a atendre els municipis del territori valencià afectats pel temporal ‘Filomena‘. Entre diferents actuacions, els agents han rescatat a 14 persones que s’havien desplaçat fins a la serra d’Aitana, en Alacant, per a vore la neu.

 

Els agents també han atès als camions que seguixen atrapats en diferents punts de la Comunitat després de la suspensió de la circulació en diferents vies, per a garantir la seguretat i evitar el bloqueig de vehicles pesants, ha indicat la Delegació del Govern en un comunicat.

 

A demés, a petició de la Delegació, a partir de les 22.30 hores d’este divendres, la Generalitat Valenciana ha mobilitzat recursos de Creu Roja per a donar atenció als camioners atrapats en l’A-3, concretament, en les àrees del Rebollar i Chiva.

 

Han proveït de medicaments a alguns municipis

A causa dels problemes d’esta carretera en la província de Conca, es van organitzar combois de camions acompanyats per la Guàrdia Civil per a embutxacar-los en estes àrees davant la intensitat de les nevades.

 

La Comandància de València va mobilitzar este divendres una patrulla de la Guàrdia Civil per a proveir de medicaments urgents la farmàcia d’Alpuente (València) per les conseqüències del temporal de neu i del mal estat de les carreteres. Els agents van recollir els medicaments en la Farmàcia de Titaguas per al seu lliurament i proveïment en este altre municipi.

 

Este dissabte estan desplegades les 53 màquines llevaneu de la Demarcació de Carreteres del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i s’usaran 6.335 tones de sal i 1.003.000 litres de salmorra per a restablir la circulació.

 

D’altra banda, s’estan redistribuint els mitjans entre sectors de forma proporcionada en funció de les necessitats i continuen els servicis extraordinaris per part del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil. Així mateix, durant tot el dia continuaran operatives les patrulles de l’Institut Armat amb els 230 agents assignats.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.