17.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Les penyes taurines creen la ‘ruta del bou’ per a revitalitzar la festa en el territori valencià

 

Els bous al carrer formen part de la cultura valenciana des de fa dècades. Esta festa popular atrau cada temporada a milers d’aficionats. Enguany, el món de la tauromàquia també s’ha vist afectat per la pandèmia, ja que hagueren de cancel·lar tots els esdeveniments en este sector.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Las Provincias’, en este període de temps tan complicat, tant l’administració com la resta de plataformes han creat la Ruta del Bou amb l’objectiu de beneficiar-se amb els recursos vinculats a esta festa, perquè es conega en tot el món.

 

«Els bous al carrer desperten l’interès dels turistes i esta ruta naix per a poder oferir llocs a on mostrar esta festa a qui no la coneix», explica el president de la Federació de Penyes Taurines de la Comunitat, Vicent Nogueroles.

 

274 municipis valencians taurins

Abans de la pandèmia, moltes agències turístiques buscaven llocs per a dur a grups de turistes estrangers que volien conèixer més sobre els diferents actes taurins que són desconeguts fora del territori valencià.

 

La Comunitat Valenciana té 274 municipis taurins que formaran part d’esta ruta anomenada ‘Circuito autonómico del Bou’. Cada localitat tindrà un distintiu especial al carrer que servirà perquè els visitants coneguen els llocs essencials de la festa en cada territori.

Visites a les ramaderies

Un altre dels punts importants seran les visites a les ramaderies autòctones a on es donarà a conèixer la labor dels ramaders valencians. Un viatge als orígens de la raça de brau de la Casta Valenciana i d’allò més profund del bou al carrer.

 

Fins al moment, són 40 els ramaders que s’han sumat a esta iniciativa però des de l’organització esperen que se sumen molts més perquè la ruta passe per tots els llocs valencians.

 

Encara es desconeix la data d’esta ruta, ja que els actes taurins estan suspesos a causa del coronavirus. No obstant això, els promotors d’esta iniciativa han volgut donar a conèixer la ruta per a mostrar que el sector taurí valencià continua actiu.

 

Museu Taurí

Borriana comptarà amb el primer museu taurí autonòmic del bou al carrer de la Comunitat Valenciana. Dins d’este espai es gestionarà tota l’activitat cultural del bou al carrer que es trobarà en la plaça Major d’esta localitat.

 

El Museu Taurí donarà a conèixer els orígens d’esta festa, així com la seua evolució fins a l’actualitat. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

El jurat declara culpable a l’acusat de l’assassinat del canonge de València

Un jurat popular ha declarat culpable per majoria a l'acusat de l'assassinat del canonge emèrit de València i ha rebutjat l'indult; la Fiscalia demana penes de presó.

Avís groc a Alacant per fenòmens costaners: vent de força 7 i ones de 3 a 4 metres

Aemet ha establit avís groc a Alacant este dimecres per fenòmens costaners, amb vent del sud-oest de força 7 i ones de fins a 3 metres. El dijous hi haurà avisos per vents de fins a 80 km/h i per onatge de 3 a 4 metres en diferents trams del litoral alacantí.

Reubicats en altres centres els xiquets de la guarderia d’Algemesí després de la detenció de la seua propietària per possible maltractament

Educació garantix la reubicació dels alumnes d'una guarderia d'Algemesí després de la detenció de la propietària per presumpte maltractament. La dona ha quedat en llibertat provisional amb prohibicions d'acostament i de treballar amb menors.

València Basket es juga la vida a Venècia per a seguir en l’Eurolliga femenina

L'equip taronja tanca la segona ronda en la pista del Umana Reyer amb un 6-5 i la necessitat de guanyar per a entrar en els encreuaments. Burgos apel·la a la mentalitat.

El Vila-real agita el mercat d’hivern amb cinc operacions

El club tanca un inusual gener amb tres eixides i dos incorporacions. Les baixes en les bandes i la lesió de Juan Foyth acceleren els reforços.

La Policia Nacional ha detingut a 14 jóvens a Ontinyent per assetjament transfòbic i amenaces

Catorze jóvens d'entre 15 i 20 anys han sigut detinguts a Ontinyent per un presumpte assetjament transfòbic amb agressions i amenaces. La investigació va verificar atacs reiterats en l'àmbit escolar i en espais d'oci; tots van quedar en llibertat excepte un menor internat a petició de Fiscalia.

Un detingut a Formentera del Segura per integrar un grup que feia ‘bolcades’ a Alacant

Un home de 31 anys ha sigut detingut com a suposat enllaç a Espanya d'una banda estrangera especialitzada en 'bolcades'. Se'l relaciona amb un assalt a Orihuela en el qual dos hòmens van ser torturats i tirotejats al juliol.

El València tanca el mercat amb tres fitxatges contrastats en LaLiga i sense eixides

El València va tancar el mercat d'hivern amb Sadiq Umar, Guido Rodríguez i Unai Núñez, tres reforços amb experiència en LaLiga. No es va produir cap eixida i es van completar les dos fitxes lliures després de la baixa de Diakhaby.