Les penyes taurines creen la ‘ruta del bou’ per a revitalitzar la festa en el territori valencià

 

Els bous al carrer formen part de la cultura valenciana des de fa dècades. Esta festa popular atrau cada temporada a milers d’aficionats. Enguany, el món de la tauromàquia també s’ha vist afectat per la pandèmia, ja que hagueren de cancel·lar tots els esdeveniments en este sector.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Las Provincias’, en este període de temps tan complicat, tant l’administració com la resta de plataformes han creat la Ruta del Bou amb l’objectiu de beneficiar-se amb els recursos vinculats a esta festa, perquè es conega en tot el món.

 

«Els bous al carrer desperten l’interès dels turistes i esta ruta naix per a poder oferir llocs a on mostrar esta festa a qui no la coneix», explica el president de la Federació de Penyes Taurines de la Comunitat, Vicent Nogueroles.

 

274 municipis valencians taurins

Abans de la pandèmia, moltes agències turístiques buscaven llocs per a dur a grups de turistes estrangers que volien conèixer més sobre els diferents actes taurins que són desconeguts fora del territori valencià.

 

La Comunitat Valenciana té 274 municipis taurins que formaran part d’esta ruta anomenada ‘Circuito autonómico del Bou’. Cada localitat tindrà un distintiu especial al carrer que servirà perquè els visitants coneguen els llocs essencials de la festa en cada territori.

Visites a les ramaderies

Un altre dels punts importants seran les visites a les ramaderies autòctones a on es donarà a conèixer la labor dels ramaders valencians. Un viatge als orígens de la raça de brau de la Casta Valenciana i d’allò més profund del bou al carrer.

 

Fins al moment, són 40 els ramaders que s’han sumat a esta iniciativa però des de l’organització esperen que se sumen molts més perquè la ruta passe per tots els llocs valencians.

 

Encara es desconeix la data d’esta ruta, ja que els actes taurins estan suspesos a causa del coronavirus. No obstant això, els promotors d’esta iniciativa han volgut donar a conèixer la ruta per a mostrar que el sector taurí valencià continua actiu.

 

Museu Taurí

Borriana comptarà amb el primer museu taurí autonòmic del bou al carrer de la Comunitat Valenciana. Dins d’este espai es gestionarà tota l’activitat cultural del bou al carrer que es trobarà en la plaça Major d’esta localitat.

 

El Museu Taurí donarà a conèixer els orígens d’esta festa, així com la seua evolució fins a l’actualitat. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.