Les penyes taurines creen la ‘ruta del bou’ per a revitalitzar la festa en el territori valencià

 

Els bous al carrer formen part de la cultura valenciana des de fa dècades. Esta festa popular atrau cada temporada a milers d’aficionats. Enguany, el món de la tauromàquia també s’ha vist afectat per la pandèmia, ja que hagueren de cancel·lar tots els esdeveniments en este sector.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Las Provincias’, en este període de temps tan complicat, tant l’administració com la resta de plataformes han creat la Ruta del Bou amb l’objectiu de beneficiar-se amb els recursos vinculats a esta festa, perquè es conega en tot el món.

 

«Els bous al carrer desperten l’interès dels turistes i esta ruta naix per a poder oferir llocs a on mostrar esta festa a qui no la coneix», explica el president de la Federació de Penyes Taurines de la Comunitat, Vicent Nogueroles.

 

274 municipis valencians taurins

Abans de la pandèmia, moltes agències turístiques buscaven llocs per a dur a grups de turistes estrangers que volien conèixer més sobre els diferents actes taurins que són desconeguts fora del territori valencià.

 

La Comunitat Valenciana té 274 municipis taurins que formaran part d’esta ruta anomenada ‘Circuito autonómico del Bou’. Cada localitat tindrà un distintiu especial al carrer que servirà perquè els visitants coneguen els llocs essencials de la festa en cada territori.

Visites a les ramaderies

Un altre dels punts importants seran les visites a les ramaderies autòctones a on es donarà a conèixer la labor dels ramaders valencians. Un viatge als orígens de la raça de brau de la Casta Valenciana i d’allò més profund del bou al carrer.

 

Fins al moment, són 40 els ramaders que s’han sumat a esta iniciativa però des de l’organització esperen que se sumen molts més perquè la ruta passe per tots els llocs valencians.

 

Encara es desconeix la data d’esta ruta, ja que els actes taurins estan suspesos a causa del coronavirus. No obstant això, els promotors d’esta iniciativa han volgut donar a conèixer la ruta per a mostrar que el sector taurí valencià continua actiu.

 

Museu Taurí

Borriana comptarà amb el primer museu taurí autonòmic del bou al carrer de la Comunitat Valenciana. Dins d’este espai es gestionarà tota l’activitat cultural del bou al carrer que es trobarà en la plaça Major d’esta localitat.

 

El Museu Taurí donarà a conèixer els orígens d’esta festa, així com la seua evolució fins a l’actualitat. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.