Les penyes taurines creen la ‘ruta del bou’ per a revitalitzar la festa en el territori valencià

 

Els bous al carrer formen part de la cultura valenciana des de fa dècades. Esta festa popular atrau cada temporada a milers d’aficionats. Enguany, el món de la tauromàquia també s’ha vist afectat per la pandèmia, ja que hagueren de cancel·lar tots els esdeveniments en este sector.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Las Provincias’, en este període de temps tan complicat, tant l’administració com la resta de plataformes han creat la Ruta del Bou amb l’objectiu de beneficiar-se amb els recursos vinculats a esta festa, perquè es conega en tot el món.

 

«Els bous al carrer desperten l’interès dels turistes i esta ruta naix per a poder oferir llocs a on mostrar esta festa a qui no la coneix», explica el president de la Federació de Penyes Taurines de la Comunitat, Vicent Nogueroles.

 

274 municipis valencians taurins

Abans de la pandèmia, moltes agències turístiques buscaven llocs per a dur a grups de turistes estrangers que volien conèixer més sobre els diferents actes taurins que són desconeguts fora del territori valencià.

 

La Comunitat Valenciana té 274 municipis taurins que formaran part d’esta ruta anomenada ‘Circuito autonómico del Bou’. Cada localitat tindrà un distintiu especial al carrer que servirà perquè els visitants coneguen els llocs essencials de la festa en cada territori.

Visites a les ramaderies

Un altre dels punts importants seran les visites a les ramaderies autòctones a on es donarà a conèixer la labor dels ramaders valencians. Un viatge als orígens de la raça de brau de la Casta Valenciana i d’allò més profund del bou al carrer.

 

Fins al moment, són 40 els ramaders que s’han sumat a esta iniciativa però des de l’organització esperen que se sumen molts més perquè la ruta passe per tots els llocs valencians.

 

Encara es desconeix la data d’esta ruta, ja que els actes taurins estan suspesos a causa del coronavirus. No obstant això, els promotors d’esta iniciativa han volgut donar a conèixer la ruta per a mostrar que el sector taurí valencià continua actiu.

 

Museu Taurí

Borriana comptarà amb el primer museu taurí autonòmic del bou al carrer de la Comunitat Valenciana. Dins d’este espai es gestionarà tota l’activitat cultural del bou al carrer que es trobarà en la plaça Major d’esta localitat.

 

El Museu Taurí donarà a conèixer els orígens d’esta festa, així com la seua evolució fins a l’actualitat. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.