Les penyes taurines creen la ‘ruta del bou’ per a revitalitzar la festa en el territori valencià

 

Els bous al carrer formen part de la cultura valenciana des de fa dècades. Esta festa popular atrau cada temporada a milers d’aficionats. Enguany, el món de la tauromàquia també s’ha vist afectat per la pandèmia, ja que hagueren de cancel·lar tots els esdeveniments en este sector.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Las Provincias’, en este període de temps tan complicat, tant l’administració com la resta de plataformes han creat la Ruta del Bou amb l’objectiu de beneficiar-se amb els recursos vinculats a esta festa, perquè es conega en tot el món.

 

«Els bous al carrer desperten l’interès dels turistes i esta ruta naix per a poder oferir llocs a on mostrar esta festa a qui no la coneix», explica el president de la Federació de Penyes Taurines de la Comunitat, Vicent Nogueroles.

 

274 municipis valencians taurins

Abans de la pandèmia, moltes agències turístiques buscaven llocs per a dur a grups de turistes estrangers que volien conèixer més sobre els diferents actes taurins que són desconeguts fora del territori valencià.

 

La Comunitat Valenciana té 274 municipis taurins que formaran part d’esta ruta anomenada ‘Circuito autonómico del Bou’. Cada localitat tindrà un distintiu especial al carrer que servirà perquè els visitants coneguen els llocs essencials de la festa en cada territori.

Visites a les ramaderies

Un altre dels punts importants seran les visites a les ramaderies autòctones a on es donarà a conèixer la labor dels ramaders valencians. Un viatge als orígens de la raça de brau de la Casta Valenciana i d’allò més profund del bou al carrer.

 

Fins al moment, són 40 els ramaders que s’han sumat a esta iniciativa però des de l’organització esperen que se sumen molts més perquè la ruta passe per tots els llocs valencians.

 

Encara es desconeix la data d’esta ruta, ja que els actes taurins estan suspesos a causa del coronavirus. No obstant això, els promotors d’esta iniciativa han volgut donar a conèixer la ruta per a mostrar que el sector taurí valencià continua actiu.

 

Museu Taurí

Borriana comptarà amb el primer museu taurí autonòmic del bou al carrer de la Comunitat Valenciana. Dins d’este espai es gestionarà tota l’activitat cultural del bou al carrer que es trobarà en la plaça Major d’esta localitat.

 

El Museu Taurí donarà a conèixer els orígens d’esta festa, així com la seua evolució fins a l’actualitat. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.