Sagunt vigilarà el clavegueram per a localitzar possibles concentracions del coronavirus

Firma del conveni entre l'Ajuntament de Sagunt i Global Omnium

El conveni s’ha firmat este dimecres, 13 de maig | Ajuntament de Sagunt

 

L’Ajuntament de Sagunt, localitat del Camp de Morvedre (València), ha firmat un conveni amb l’empresa Global Omnium, que forma part d’Aigües de Sagunt, per a que, inicialment, i durant 15 dies, es prenguen mostres de l’aigua residual del clavegueram de la ciutat amb la finalitat d’implementar un mètode de vigilància epidemiològica amb l’anàlisi molecular d’aigües residuals. L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el responsable de l’empresa han firmat el conveni en presència del regidor d’Aigües de Sagunt, Pepe Gil.

 

Sagunt ha sigut elegida per a fer este programa, com ja ho va ser València fa uns dies, que consistix a prendre mostres d’aigua residual tres voltes per setmana en cinc punts significatius de la xarxa de clavegueram per a analitzar-les i localitzar possible presència, concentració i evolució del virus causant de la COVID-19 en la xarxa.

 

El cost per a l’Ajuntament serà zero i l’assumirà Global Omnium en el seu compromís amb la societat i amb l’objectiu de contribuir a frenar les conseqüències d’esta pandèmia. L’Ajuntament de Sagunt i Global Omnium s’han compromés a col·laborar estretament per a sumar forces en la lluita contra la COVID-19. En este sentit, els resultats es compartiran i posaran a la disposició de les autoritats sanitàries sempre que siga requerit per a això.

 

Segons l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, este programa permetrà a l’Ajuntament tindre més informació per a poder prendre millors decisions. «Tindre tota eixa informació al nostre abast és especialment important perquè, en el cas de què tinguerem un focus, ens permetria identificar-lo geogràficament per a poder atacar-lo d’una forma molt més tècnica i precisa i, a demés, ens prevé de futurs repunts del virus», ha explicat l’alcalde.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.