10.2 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Sagunt vigilarà el clavegueram per a localitzar possibles concentracions del coronavirus

Firma del conveni entre l'Ajuntament de Sagunt i Global Omnium

El conveni s’ha firmat este dimecres, 13 de maig | Ajuntament de Sagunt

 

L’Ajuntament de Sagunt, localitat del Camp de Morvedre (València), ha firmat un conveni amb l’empresa Global Omnium, que forma part d’Aigües de Sagunt, per a que, inicialment, i durant 15 dies, es prenguen mostres de l’aigua residual del clavegueram de la ciutat amb la finalitat d’implementar un mètode de vigilància epidemiològica amb l’anàlisi molecular d’aigües residuals. L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el responsable de l’empresa han firmat el conveni en presència del regidor d’Aigües de Sagunt, Pepe Gil.

 

Sagunt ha sigut elegida per a fer este programa, com ja ho va ser València fa uns dies, que consistix a prendre mostres d’aigua residual tres voltes per setmana en cinc punts significatius de la xarxa de clavegueram per a analitzar-les i localitzar possible presència, concentració i evolució del virus causant de la COVID-19 en la xarxa.

 

El cost per a l’Ajuntament serà zero i l’assumirà Global Omnium en el seu compromís amb la societat i amb l’objectiu de contribuir a frenar les conseqüències d’esta pandèmia. L’Ajuntament de Sagunt i Global Omnium s’han compromés a col·laborar estretament per a sumar forces en la lluita contra la COVID-19. En este sentit, els resultats es compartiran i posaran a la disposició de les autoritats sanitàries sempre que siga requerit per a això.

 

Segons l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, este programa permetrà a l’Ajuntament tindre més informació per a poder prendre millors decisions. «Tindre tota eixa informació al nostre abast és especialment important perquè, en el cas de què tinguerem un focus, ens permetria identificar-lo geogràficament per a poder atacar-lo d’una forma molt més tècnica i precisa i, a demés, ens prevé de futurs repunts del virus», ha explicat l’alcalde.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.