Sagunt vigilarà el clavegueram per a localitzar possibles concentracions del coronavirus

Firma del conveni entre l'Ajuntament de Sagunt i Global Omnium

El conveni s’ha firmat este dimecres, 13 de maig | Ajuntament de Sagunt

 

L’Ajuntament de Sagunt, localitat del Camp de Morvedre (València), ha firmat un conveni amb l’empresa Global Omnium, que forma part d’Aigües de Sagunt, per a que, inicialment, i durant 15 dies, es prenguen mostres de l’aigua residual del clavegueram de la ciutat amb la finalitat d’implementar un mètode de vigilància epidemiològica amb l’anàlisi molecular d’aigües residuals. L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el responsable de l’empresa han firmat el conveni en presència del regidor d’Aigües de Sagunt, Pepe Gil.

 

Sagunt ha sigut elegida per a fer este programa, com ja ho va ser València fa uns dies, que consistix a prendre mostres d’aigua residual tres voltes per setmana en cinc punts significatius de la xarxa de clavegueram per a analitzar-les i localitzar possible presència, concentració i evolució del virus causant de la COVID-19 en la xarxa.

 

El cost per a l’Ajuntament serà zero i l’assumirà Global Omnium en el seu compromís amb la societat i amb l’objectiu de contribuir a frenar les conseqüències d’esta pandèmia. L’Ajuntament de Sagunt i Global Omnium s’han compromés a col·laborar estretament per a sumar forces en la lluita contra la COVID-19. En este sentit, els resultats es compartiran i posaran a la disposició de les autoritats sanitàries sempre que siga requerit per a això.

 

Segons l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, este programa permetrà a l’Ajuntament tindre més informació per a poder prendre millors decisions. «Tindre tota eixa informació al nostre abast és especialment important perquè, en el cas de què tinguerem un focus, ens permetria identificar-lo geogràficament per a poder atacar-lo d’una forma molt més tècnica i precisa i, a demés, ens prevé de futurs repunts del virus», ha explicat l’alcalde.

Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana eleva un 5,9% l’arribada de turistes internacionals i el gasto creix un 4,7% fins a març

La Comunitat Valenciana rep 2,25 milions de turistes internacionals fins a març, un 5,9% més, i aconseguix un gasto de 2.872 milions, mentres Espanya marca nous rècords trimestrals i al març.

La Copa Faulconbridge inicia etapa com Challenger 175 i es prepara per al comiat de Baptista i Zapata

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 i nova data en el Club de Tenis València, en una edició marcada pel comiat de Roberto Bautista i Bernabé Zapata.

OceanFest torna a València amb una edició dedicada als ecosistemes polars

El Oceanogràfic de València celebra del 18 al 24 de maig la quarta edició de OceanFest, un festival que posa el focus en els ecosistemes polars amb art, divulgació i tallers familiars.

El València Basket es juga la vida en l’Eurolliga en la pista del Panathinaikos

El València Basket visita la pista del Panathinaikos obligat a guanyar per a seguir amb opcions en els quarts de final de l'Eurolliga, després de dos ajustes derrotes en el Roig Arena.

Ortí defén els servicis mínims i reclama compatibilitzar la vaga docent amb la protecció de l’alumnat

La Conselleria d'Educació negociarà els servicis mínims de la vaga indefinida del professorat des de l'escolta i el diàleg, amb l'objectiu de garantir el dret a la protesta sense comprometre l'atenció a l'alumnat, especialment el més vulnerable i el que afronta les PAU.

Pedro Martínez confia a allargar la sèrie davant Panathinaikos malgrat el 0-2

Pedro Martínez assumix l'escenari límit del València Basket en l'Eurolliga, però manté la confiança a guanyar en la pista del Panathinaikos i allargar la sèrie de quarts.

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.

Augmenten un 13,65% les consultes psicosocials en l’Associació Contra el Càncer de València

L'Associació Espanyola contra el Càncer a València va atendre en 2025 a 6.313 persones, amb un augment del 13,65% en les consultes psicosocials i un perfil majoritari de dones de mitjana edat en tractament actiu.