Sagunt vigilarà el clavegueram per a localitzar possibles concentracions del coronavirus

Firma del conveni entre l'Ajuntament de Sagunt i Global Omnium

El conveni s’ha firmat este dimecres, 13 de maig | Ajuntament de Sagunt

 

L’Ajuntament de Sagunt, localitat del Camp de Morvedre (València), ha firmat un conveni amb l’empresa Global Omnium, que forma part d’Aigües de Sagunt, per a que, inicialment, i durant 15 dies, es prenguen mostres de l’aigua residual del clavegueram de la ciutat amb la finalitat d’implementar un mètode de vigilància epidemiològica amb l’anàlisi molecular d’aigües residuals. L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el responsable de l’empresa han firmat el conveni en presència del regidor d’Aigües de Sagunt, Pepe Gil.

 

Sagunt ha sigut elegida per a fer este programa, com ja ho va ser València fa uns dies, que consistix a prendre mostres d’aigua residual tres voltes per setmana en cinc punts significatius de la xarxa de clavegueram per a analitzar-les i localitzar possible presència, concentració i evolució del virus causant de la COVID-19 en la xarxa.

 

El cost per a l’Ajuntament serà zero i l’assumirà Global Omnium en el seu compromís amb la societat i amb l’objectiu de contribuir a frenar les conseqüències d’esta pandèmia. L’Ajuntament de Sagunt i Global Omnium s’han compromés a col·laborar estretament per a sumar forces en la lluita contra la COVID-19. En este sentit, els resultats es compartiran i posaran a la disposició de les autoritats sanitàries sempre que siga requerit per a això.

 

Segons l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, este programa permetrà a l’Ajuntament tindre més informació per a poder prendre millors decisions. «Tindre tota eixa informació al nostre abast és especialment important perquè, en el cas de què tinguerem un focus, ens permetria identificar-lo geogràficament per a poder atacar-lo d’una forma molt més tècnica i precisa i, a demés, ens prevé de futurs repunts del virus», ha explicat l’alcalde.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.

Marxa lenta de VTC provoca embossos i corts en vies clau de València

La marxa lenta de VTC contra el decret de la Generalitat que limita la seua activitat provoca congestió en artèries principals de València i el tall de Sant Vicent Màrtir. Dos columnes han eixit des de Pista de Silla i Corts Valencianes i confluïxen en el centre per a finalitzar davant la Conselleria de Transports.

La capella ardent d’Antonio Tejero s’instal·la en un tanatori de Xàtiva

El tanatori Servisa de Xàtiva acull la capella ardent de l'ex tinent coronel Antonio Tejero, mort als 93 anys. El funeral està previst esta vesprada en la capella de la Costera i l'accés a la vetla és només per a la família.

El preu de la vivenda bat rècord: puja un 7,5% en 2025 i un 9,4% en la Comunitat Valenciana

El preu mitjà va aconseguir 1.902 euros/m², un 7,5% més que en 2024, i va superar el pic de 2007. Les compravendes van créixer un 4,4% i les hipoteques un 13,7%.

Les cendres d’Antonio Tejero reposaran en Torre de la Mar al costat de la seua esposa

La família preveu traslladar les cendres de l'extinent coronel a Torre de la Mar, on va residir. Seran depositades al costat de la seua esposa i la data encara es desconeix

Cel buidat i boires a l’alba en la Comunitat Valenciana este dijous, amb temperatures sense canvis

Jornada estable en la Comunitat Valenciana: cels buidats, núvols baixos i boires a primeres hores i termòmetres sense variacions. El divendres seguirà el temps tranquil, amb núvols alts a la vesprada.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira mentres rebia tractament a domicili

Antonio Tejero, ex tinent coronel de la Guàrdia Civil i protagonista del 23F, ha mort als 93 anys a la seua casa d'Alzira, on rebia atenció a domicili. La vetla i la cremació es realitzaran a Xàtiva.

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.