Sagunt vigilarà el clavegueram per a localitzar possibles concentracions del coronavirus

Firma del conveni entre l'Ajuntament de Sagunt i Global Omnium

El conveni s’ha firmat este dimecres, 13 de maig | Ajuntament de Sagunt

 

L’Ajuntament de Sagunt, localitat del Camp de Morvedre (València), ha firmat un conveni amb l’empresa Global Omnium, que forma part d’Aigües de Sagunt, per a que, inicialment, i durant 15 dies, es prenguen mostres de l’aigua residual del clavegueram de la ciutat amb la finalitat d’implementar un mètode de vigilància epidemiològica amb l’anàlisi molecular d’aigües residuals. L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el responsable de l’empresa han firmat el conveni en presència del regidor d’Aigües de Sagunt, Pepe Gil.

 

Sagunt ha sigut elegida per a fer este programa, com ja ho va ser València fa uns dies, que consistix a prendre mostres d’aigua residual tres voltes per setmana en cinc punts significatius de la xarxa de clavegueram per a analitzar-les i localitzar possible presència, concentració i evolució del virus causant de la COVID-19 en la xarxa.

 

El cost per a l’Ajuntament serà zero i l’assumirà Global Omnium en el seu compromís amb la societat i amb l’objectiu de contribuir a frenar les conseqüències d’esta pandèmia. L’Ajuntament de Sagunt i Global Omnium s’han compromés a col·laborar estretament per a sumar forces en la lluita contra la COVID-19. En este sentit, els resultats es compartiran i posaran a la disposició de les autoritats sanitàries sempre que siga requerit per a això.

 

Segons l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, este programa permetrà a l’Ajuntament tindre més informació per a poder prendre millors decisions. «Tindre tota eixa informació al nostre abast és especialment important perquè, en el cas de què tinguerem un focus, ens permetria identificar-lo geogràficament per a poder atacar-lo d’una forma molt més tècnica i precisa i, a demés, ens prevé de futurs repunts del virus», ha explicat l’alcalde.

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.