Sanitat inicia esta setmana la vacunació front al Covid-19 en majors de 80 anys i en grans dependents

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el marc del pla de vacunació enfront del Covid19, inicia durant esta setmana la vacunació al grup de persones de 80 anys o més, i a grans dependents no institucionalitzats (persones amb necessitat d’intenses mesures de suport i que viuen a les seues cases).

 

Per a això, es calcula aproximadament 42.000 dosis de la vacuna de Pfizer destinades a la vacunació de persones majors de 80 anys i grans dependents. D’altra banda, unes 15.600 vacunes d’AstraZeneca s’empraran per a la vacunació del grup de grans dependents, que siguen d’edats entre 18 i 55 anys, excepte en les excepcions indicades en l’estratègia.

 

En este sentit, des de Salut Pública ja s’ha enviat instruccions a tots els departaments de salut amb el procediment a seguir en la vacunació d’eixos dos grups de població, i els llistats dels pacients. D’altra banda, durant esta setmana es durà a terme la posada de la segona dosi de vacunes en residències a aquelles persones que van ser vacunades de la primera dosi en la setmana de l’1 al 7 de febrer.

 

A demés, en els mateixos centres es vacunarà de la primera dosi als que no van poder vacunar-se en les esta anteriors, bé perquè patien infecció activa o per ser nous ingressos en el centre de majors. Finalment, aquesta setmana rebran la segona dosi de la vacuna els sanitaris del Sistema Valencià de Salut que van rebre la primera dosi durant la setmana de l’1 al 7 de febrer, i es posarà la primera dosi als sanitaris que no van poder vacunar-se. 

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.