Sanitat inicia esta setmana la vacunació front al Covid-19 en majors de 80 anys i en grans dependents

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el marc del pla de vacunació enfront del Covid19, inicia durant esta setmana la vacunació al grup de persones de 80 anys o més, i a grans dependents no institucionalitzats (persones amb necessitat d’intenses mesures de suport i que viuen a les seues cases).

 

Per a això, es calcula aproximadament 42.000 dosis de la vacuna de Pfizer destinades a la vacunació de persones majors de 80 anys i grans dependents. D’altra banda, unes 15.600 vacunes d’AstraZeneca s’empraran per a la vacunació del grup de grans dependents, que siguen d’edats entre 18 i 55 anys, excepte en les excepcions indicades en l’estratègia.

 

En este sentit, des de Salut Pública ja s’ha enviat instruccions a tots els departaments de salut amb el procediment a seguir en la vacunació d’eixos dos grups de població, i els llistats dels pacients. D’altra banda, durant esta setmana es durà a terme la posada de la segona dosi de vacunes en residències a aquelles persones que van ser vacunades de la primera dosi en la setmana de l’1 al 7 de febrer.

 

A demés, en els mateixos centres es vacunarà de la primera dosi als que no van poder vacunar-se en les esta anteriors, bé perquè patien infecció activa o per ser nous ingressos en el centre de majors. Finalment, aquesta setmana rebran la segona dosi de la vacuna els sanitaris del Sistema Valencià de Salut que van rebre la primera dosi durant la setmana de l’1 al 7 de febrer, i es posarà la primera dosi als sanitaris que no van poder vacunar-se. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.