Sanitat inicia esta setmana la vacunació front al Covid-19 en majors de 80 anys i en grans dependents

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el marc del pla de vacunació enfront del Covid19, inicia durant esta setmana la vacunació al grup de persones de 80 anys o més, i a grans dependents no institucionalitzats (persones amb necessitat d’intenses mesures de suport i que viuen a les seues cases).

 

Per a això, es calcula aproximadament 42.000 dosis de la vacuna de Pfizer destinades a la vacunació de persones majors de 80 anys i grans dependents. D’altra banda, unes 15.600 vacunes d’AstraZeneca s’empraran per a la vacunació del grup de grans dependents, que siguen d’edats entre 18 i 55 anys, excepte en les excepcions indicades en l’estratègia.

 

En este sentit, des de Salut Pública ja s’ha enviat instruccions a tots els departaments de salut amb el procediment a seguir en la vacunació d’eixos dos grups de població, i els llistats dels pacients. D’altra banda, durant esta setmana es durà a terme la posada de la segona dosi de vacunes en residències a aquelles persones que van ser vacunades de la primera dosi en la setmana de l’1 al 7 de febrer.

 

A demés, en els mateixos centres es vacunarà de la primera dosi als que no van poder vacunar-se en les esta anteriors, bé perquè patien infecció activa o per ser nous ingressos en el centre de majors. Finalment, aquesta setmana rebran la segona dosi de la vacuna els sanitaris del Sistema Valencià de Salut que van rebre la primera dosi durant la setmana de l’1 al 7 de febrer, i es posarà la primera dosi als sanitaris que no van poder vacunar-se. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.