Sanitat inicia esta setmana la vacunació front al Covid-19 en majors de 80 anys i en grans dependents

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el marc del pla de vacunació enfront del Covid19, inicia durant esta setmana la vacunació al grup de persones de 80 anys o més, i a grans dependents no institucionalitzats (persones amb necessitat d’intenses mesures de suport i que viuen a les seues cases).

 

Per a això, es calcula aproximadament 42.000 dosis de la vacuna de Pfizer destinades a la vacunació de persones majors de 80 anys i grans dependents. D’altra banda, unes 15.600 vacunes d’AstraZeneca s’empraran per a la vacunació del grup de grans dependents, que siguen d’edats entre 18 i 55 anys, excepte en les excepcions indicades en l’estratègia.

 

En este sentit, des de Salut Pública ja s’ha enviat instruccions a tots els departaments de salut amb el procediment a seguir en la vacunació d’eixos dos grups de població, i els llistats dels pacients. D’altra banda, durant esta setmana es durà a terme la posada de la segona dosi de vacunes en residències a aquelles persones que van ser vacunades de la primera dosi en la setmana de l’1 al 7 de febrer.

 

A demés, en els mateixos centres es vacunarà de la primera dosi als que no van poder vacunar-se en les esta anteriors, bé perquè patien infecció activa o per ser nous ingressos en el centre de majors. Finalment, aquesta setmana rebran la segona dosi de la vacuna els sanitaris del Sistema Valencià de Salut que van rebre la primera dosi durant la setmana de l’1 al 7 de febrer, i es posarà la primera dosi als sanitaris que no van poder vacunar-se. 

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU