21.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Sanitat inicia esta setmana la vacunació front al Covid-19 en majors de 80 anys i en grans dependents

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el marc del pla de vacunació enfront del Covid19, inicia durant esta setmana la vacunació al grup de persones de 80 anys o més, i a grans dependents no institucionalitzats (persones amb necessitat d’intenses mesures de suport i que viuen a les seues cases).

 

Per a això, es calcula aproximadament 42.000 dosis de la vacuna de Pfizer destinades a la vacunació de persones majors de 80 anys i grans dependents. D’altra banda, unes 15.600 vacunes d’AstraZeneca s’empraran per a la vacunació del grup de grans dependents, que siguen d’edats entre 18 i 55 anys, excepte en les excepcions indicades en l’estratègia.

 

En este sentit, des de Salut Pública ja s’ha enviat instruccions a tots els departaments de salut amb el procediment a seguir en la vacunació d’eixos dos grups de població, i els llistats dels pacients. D’altra banda, durant esta setmana es durà a terme la posada de la segona dosi de vacunes en residències a aquelles persones que van ser vacunades de la primera dosi en la setmana de l’1 al 7 de febrer.

 

A demés, en els mateixos centres es vacunarà de la primera dosi als que no van poder vacunar-se en les esta anteriors, bé perquè patien infecció activa o per ser nous ingressos en el centre de majors. Finalment, aquesta setmana rebran la segona dosi de la vacuna els sanitaris del Sistema Valencià de Salut que van rebre la primera dosi durant la setmana de l’1 al 7 de febrer, i es posarà la primera dosi als sanitaris que no van poder vacunar-se. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.

Detingut l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. La investigació revisa cambres i s'analitza si és violència masclista.

La jutgessa demana a Ajuntament i Generalitat dades sobre les vivendes públiques d’Alacant

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat expedients a l'Ajuntament, la Generalitat i la cooperativa Els Naus. El jutjat ha acumulat quatre denúncies i el cas ja ha provocat dimissions i renúncies d'adjudicataris.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA arranca amb consens i quatre grups de treball

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana naix amb un full de ruta compartit per a accelerar la recuperació i reunions trimestrals.

La jutgessa del cas VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació que reclama Anticorrupció

La jutgessa que instruïx el cas per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan ha demanat a Generalitat, Ajuntament i cooperativa la documentació reclamada per Anticorrupció. El requeriment ha quedat plasmat en una providència de la titular de la plaça número 5 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància d'Alacant.