Sanitat condiciona 280 llits en els hospitals de campanya per a derivar els casos lleus o moderats

 

La Conselleria de Sanitat Universal ha condicionat un total de 280 llits en els hospitals de campanya del territori valencià per a alleujar la pressió en els departaments de salut més afectats per l’increment d’hospitalitzacions associades al repunt de casos.

 

Estos llocs hospitalaris estan concebuts per a derivar a pacients positius, confirmats per PCR, amb situació clínica lleu o moderada, prèviament ingressats en hospital d’aguts. També serviran d’estada i lloc de tractament de pacients que no puguen guardar quarantena o tractament en sa casa o amb els seus convivents i per a aquells que no puguen ser atesos en els seus hospitals de referència per tindre una alta ocupació.

 

Amb este reforç es preveu guanyar espai en el propi hospital matriu del que depén el de campanya. «No es tracta de portar els llits UCI als hospitals de campanya», puntualitza en un comunicat la consellera, Ana Barceló.

 

Per províncies, hi ha 80 llits en l’hospital de campanya d’Alacant, altres 80 en el de Castelló i 120 en el de València.

 

Criteris d’hospitalització

En ells s’atendran pacients majors de 18 anys amb ingrés per pneumònia per COVID en fase de resolució de la malaltia i uns altres que, encara que podrien rebre l’alta, es veuen obligats a quedar-se temporalment hospitalitzats per impossibilitat de mantindre un aïllament adequat.

 

Els criteris per a l’hospitalització i ocupació dels 280 llits seran: proximitat a la zona d’accés, proximitat a les eixides d’emergència, disponibilitat de connexions a la xarxa d’oxigen, mòduls que faciliten les dinàmiques de treball i millor aïllament respecte les fonts de sorolls i llums exteriors.

 

Per a atendre-les, Sanitat també ha previst mobilitzar personal: per cada mòdul o control d’infermeria de 22 llits, un total d’11 infermeres i 6 TCA, a demés de zeladors i administratius.

Últimes notícies

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.