Sanitat obre perfils en Facebook i Instagram per a acostar els missatges de salut a la població

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública compte des d’este cap de setmana amb sengles perfils en Facebook i Instagram (GVA Sanitat) que se sumen als ja existents en Twitter (@GVAsanitat) https://twitter.com/GVAsanitat?s=20YouTube (ConselleriadeSanitatUniversaliSalutPública). La incursió en estes dos noves xarxes socials, especialment orientades a una audiència adulta en el primer cas i més jove en el segon, cerca acostar informació d’interés general, així com missatges de salut i recerca biomèdica a estos públics.

<

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by GVA Sanitat (@gvasanitat)

>
Les xarxes socials tenen un enorme potencial com a eina de difusió i informació. De fet, en algunes franges d’edat, és l’única font informativa que es consulta per a estar al corrent del que passa en el món, i hem d’explorar també estos canals“, en paraules de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

Un altre dels objectius que es persegueix amb els dos nous perfils és difondre informació veraç que contrareste potencials notícies falses. “Ho estem veient amb la pandèmia, han proliferat les fake news i és crucial desmentir-les. La gent necessita poder informar-se en fonts oficials i fiables, i estant en Facebook i Instagram atenem esta necessitat en els públics adult i jove. Ampliem així els nostres canals de comunicació amb la ciutadania“, afegeix Barceló.

<

>

Rigor, to desenfadat i aposta pel visual

Les noves xarxes socials, sobretot Instagram, apostaran per un to més desenfadat i visual, però preservant sempre el rigor informatiu de les ja obertes en Twitter i Youtube.
El perfil de Sanitat en Twitter, creat fa una dècada, supera els 85.600 seguidors. La xifra de followers ha experimentat un creixement exponencial durant la pandèmia, per exemple, en els últims 28 dies s’han incorporat gairebé 800 nous usuaris. En el mateix lapse, s’han registrat 61.900 impressions per dia i una mitjana diària de 86 retuits sense comentaris i 173 ‘M’agrada’.

També compta amb el seu canal de YouTube

Finalment, el canal que la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va estrenar en Youtube al gener de 2020 conté píndoles divulgatives sobre la Covid 19, recreacions per a aprendre a actuar davant una parada cardiorespiratòria o videotutoriales per a demanar cita a través de l’APP GVA+Salut o perquè les persones amb dificultats auditives puguen ser ateses telemàticament pel seu metge de família, entre altres continguts.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.