11.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Coneixes el nou senyal de tràfic que veuràs en algunes ciutats d’Alacant?

Senyal de Tràfic ZBE

 

No tardarem molt a veure un nou senyal de trànsit vertical en els municipis amb més de 50.000 habitants de província de València, que haurà de delimitar les Zones de Baixes Emissions (ZBE).

A més, informarà de la prohibició del pas dels vehicles de motor, excepte els que disposen del distintiu ambiental indicat en la part inferior d’este senyal.

 

La Direcció General de Trànsit ha creat un senyal per a indicar que s’entra en una zona de baixes emissions (ZBE), és a dir, una àrea restringida per als cotxes més contaminants.

Amb la nova Llei Canvi Climàtic obligarà a totes les ciutats de més de 50.000 habitants a comptar amb una abans de 2023.

Les zones de baixes emissions són espais, normalment situats en el centre de les localitats, als quals no poden accedir els vehicles més contaminants, en general els més vells.

A la província d’Alacant actualment hi ha huit ciutats que hauran d’implantar este senyal, concretament: Alacant, Elx, TorreviejaOrihuela, Benidorm, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig i Elda.
La nova senyalització vertical de fàcil identificació que permetrà als ciutadans saber que s’aproximen o accedeixen a una ZBE, així com les restriccions de circulació que els afecten.

El senyal mostra un cotxe emetent fum envoltat per un cercle de prohibit circular, i afig en la part inferior els distintius ambientals que sí que poden accedir a l’àrea.

En la imatge, té permés l’accés els vehicles 0 emissions, Eco i C, encara que està per veure si les recomanacions del Ministeri de Transició Ecològica van en el mateix sentit.

 

Zones de Baixes Emissions (ZBE)

El Ministeri de Transició Ecològica serà l’encarregat de donar pautes comunes per a totes les ciutats; de fet, ja treballen en unes directrius per a l’establiment de ZBE que facilitaran el seu desenvolupament.

Si vols saber més sobre este nou senyal que canviarà la forma de conduir en algunes ciutats, pots punxar ací.

 

 

Últimes notícies

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.