Coneixes el nou senyal de tràfic que veuràs en algunes ciutats d’Alacant?

Senyal de Tràfic ZBE

 

No tardarem molt a veure un nou senyal de trànsit vertical en els municipis amb més de 50.000 habitants de província de València, que haurà de delimitar les Zones de Baixes Emissions (ZBE).

A més, informarà de la prohibició del pas dels vehicles de motor, excepte els que disposen del distintiu ambiental indicat en la part inferior d’este senyal.

 

La Direcció General de Trànsit ha creat un senyal per a indicar que s’entra en una zona de baixes emissions (ZBE), és a dir, una àrea restringida per als cotxes més contaminants.

Amb la nova Llei Canvi Climàtic obligarà a totes les ciutats de més de 50.000 habitants a comptar amb una abans de 2023.

Les zones de baixes emissions són espais, normalment situats en el centre de les localitats, als quals no poden accedir els vehicles més contaminants, en general els més vells.

A la província d’Alacant actualment hi ha huit ciutats que hauran d’implantar este senyal, concretament: Alacant, Elx, TorreviejaOrihuela, Benidorm, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig i Elda.
La nova senyalització vertical de fàcil identificació que permetrà als ciutadans saber que s’aproximen o accedeixen a una ZBE, així com les restriccions de circulació que els afecten.

El senyal mostra un cotxe emetent fum envoltat per un cercle de prohibit circular, i afig en la part inferior els distintius ambientals que sí que poden accedir a l’àrea.

En la imatge, té permés l’accés els vehicles 0 emissions, Eco i C, encara que està per veure si les recomanacions del Ministeri de Transició Ecològica van en el mateix sentit.

 

Zones de Baixes Emissions (ZBE)

El Ministeri de Transició Ecològica serà l’encarregat de donar pautes comunes per a totes les ciutats; de fet, ja treballen en unes directrius per a l’establiment de ZBE que facilitaran el seu desenvolupament.

Si vols saber més sobre este nou senyal que canviarà la forma de conduir en algunes ciutats, pots punxar ací.

 

 

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.