Coneixes el nou senyal de tràfic que veuràs en algunes ciutats d’Alacant?

Senyal de Tràfic ZBE

 

No tardarem molt a veure un nou senyal de trànsit vertical en els municipis amb més de 50.000 habitants de província de València, que haurà de delimitar les Zones de Baixes Emissions (ZBE).

A més, informarà de la prohibició del pas dels vehicles de motor, excepte els que disposen del distintiu ambiental indicat en la part inferior d’este senyal.

 

La Direcció General de Trànsit ha creat un senyal per a indicar que s’entra en una zona de baixes emissions (ZBE), és a dir, una àrea restringida per als cotxes més contaminants.

Amb la nova Llei Canvi Climàtic obligarà a totes les ciutats de més de 50.000 habitants a comptar amb una abans de 2023.

Les zones de baixes emissions són espais, normalment situats en el centre de les localitats, als quals no poden accedir els vehicles més contaminants, en general els més vells.

A la província d’Alacant actualment hi ha huit ciutats que hauran d’implantar este senyal, concretament: Alacant, Elx, TorreviejaOrihuela, Benidorm, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig i Elda.
La nova senyalització vertical de fàcil identificació que permetrà als ciutadans saber que s’aproximen o accedeixen a una ZBE, així com les restriccions de circulació que els afecten.

El senyal mostra un cotxe emetent fum envoltat per un cercle de prohibit circular, i afig en la part inferior els distintius ambientals que sí que poden accedir a l’àrea.

En la imatge, té permés l’accés els vehicles 0 emissions, Eco i C, encara que està per veure si les recomanacions del Ministeri de Transició Ecològica van en el mateix sentit.

 

Zones de Baixes Emissions (ZBE)

El Ministeri de Transició Ecològica serà l’encarregat de donar pautes comunes per a totes les ciutats; de fet, ja treballen en unes directrius per a l’establiment de ZBE que facilitaran el seu desenvolupament.

Si vols saber més sobre este nou senyal que canviarà la forma de conduir en algunes ciutats, pots punxar ací.

 

 

Últimes notícies

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.